Tässä todellinen syy koulujen avaamiseen: "Pitäisi yrittää saada sitä väestönosaa sairastamaan, jolle tauti ei todennäköisimmin ole vaarallinen
Kaikki muut motiivit ongelmaperheistä ym. On sanahelinää
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Influenssarokote pakolliseksi jatkossa. Kaikille.
Ei auta koronavirukseen. Ei se auta aina edes influenssaan.
Minä olen opettaja, enkä tässä ajattele itseäni. Olen tässä maassa syntynyt ja maksuttomasti kouluni käynyt ja opiskellut ammatin. Olen sitä työtä tehnyt 15 vuotta ja katson, että minulla tämän yhteiskunnan osasena on velvollisuus se työ tehdä. Jos koulusta minuun tarttuu tauti, sitten se tarttuu, ihan samoin kuin influenssat ja norot ja kaikki muutkin helposti tarttuvat taudit, jotka koulussa vuosittain kiertävät. Se on ikään kuin osa toimenkuvaa ja hyväksyttävä sellaisenaan. Jos sitä ei kestä, on vaihdettava ammattia.
Sitä minä en ymmärrä, että kun tässä on kuukausi tehty etänä, miksei voitaisi mennä etänä loppuun asti. Kyseessä on lasten, huoltajien ja kaikkien sidosryhmien terveys. Heidän terveytensä on minulle tärkeämpää kuin se, saavatko oppilaat vielä nähdä toisiaan tällä luokkakokoonpanolla. Täydellistä eristäytymistä ei ole määrätty vaan sanottu moneen kertaan, että paria kaveria voi turvallisesti tavata ulkona turvavälin muistaen, joten sosiaalinen vankila on huono peruste koulujen avaamiselle. Videopuhelutkin on keksitty.
Jos pystytään estämään viruksen leviäminen ja käymään etänä koulua, miksi sitä ei tehtäisi? Syksyllä ehditään kyllä kerrata ja tarvittaessa antaa tukiopetusta.
Jännä muuten, ettei näissä keskusteluissa ikinä mainita sitä, että espanjantaudin ensimmäinen aalto oli koronankin kaltainen siinä mielessä, että se tappoi eniten vanhoja ja sairaita. Toinen aalto tappoi sitten nuoria. Kannattaa seurata haukan lailla, mikäli jossain päin maailmaa alkaa kuolinprosentit muuttua ja nuorten uhrien osuus lisääntyä, sillä se on merkki siitä, että virus on muuttunut tappavammaksi. Huolestuttavaa on jo sekin, että jossain maissa nuorempien tehohoitopotilaiden osuus on kasvanut.
Virukset ovat arvaamattomia. Melkoista venäläistä rulettia länsimaissa nyt pelataan.
Milloin neli-viisikymppiset perheelliset veronmaksajat on muuttuneet uhrauskelpouseksi väestön osaksi, joiden kuolema kuitataan olankohautuksella? Juu, valtaosa kuolleista on vanhuksia. Mutta myös tuhansia perheellisiä, työikäisiä ihmisiä on kuollut, paljon mm. juuri lääkäreitä ja hoitajia. Isiä ja äitejä, työkavereita, ystäviä. Luuleeko joku, että tämä tauti ja tämä ajanjakso on jotenkin nopeasti parissa kuukaudessa kuitattavissa ja talous tästä nopeasti korjautuu, päästään taas kuluttamaan ja viihtymään? Reality check: Ei, tämä ei korjaudu nopeasti. Tässä voi mennä vuosia. Talous, matkailu, vapaa-ajanvietto ei tule palaamaan ennalleen ehkä moneen vuoteen. Ei ehkä koskaan. Tämä on maailman suurin kriisi maailmansotien jälkeen. Tätä ei kuitata kouluja avaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen opettaja, enkä tässä ajattele itseäni. Olen tässä maassa syntynyt ja maksuttomasti kouluni käynyt ja opiskellut ammatin. Olen sitä työtä tehnyt 15 vuotta ja katson, että minulla tämän yhteiskunnan osasena on velvollisuus se työ tehdä. Jos koulusta minuun tarttuu tauti, sitten se tarttuu, ihan samoin kuin influenssat ja norot ja kaikki muutkin helposti tarttuvat taudit, jotka koulussa vuosittain kiertävät. Se on ikään kuin osa toimenkuvaa ja hyväksyttävä sellaisenaan. Jos sitä ei kestä, on vaihdettava ammattia.
Sitä minä en ymmärrä, että kun tässä on kuukausi tehty etänä, miksei voitaisi mennä etänä loppuun asti. Kyseessä on lasten, huoltajien ja kaikkien sidosryhmien terveys. Heidän terveytensä on minulle tärkeämpää kuin se, saavatko oppilaat vielä nähdä toisiaan tällä luokkakokoonpanolla. Täydellistä eristäytymistä ei ole määrätty vaan sanottu moneen kertaan, että paria kaveria voi turvallisesti tavata ulkona turvavälin muistaen, joten sosiaalinen vankila on huono peruste koulujen avaamiselle. Videopuhelutkin on keksitty.
Jos pystytään estämään viruksen leviäminen ja käymään etänä koulua, miksi sitä ei tehtäisi? Syksyllä ehditään kyllä kerrata ja tarvittaessa antaa tukiopetusta.
Etänä ei voi mennä koska tauti ei tartu riittävästi. Tässä on tarkoitus hankkia laumasuoja. Lääkärit eivät suojele nyt sairaudelta vaan haluavat tartuttaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskat. Tartuttakoon itsensä, omat lapset ja lapsenlapset, jos niitä on. Minä suojelen omaa perhettäni niin kuin parhaaksi näen.
Kuinka kauan ajattelit suojella perhettäsi? Puoli vuotta? Vuoden? Puolitoista vuotta? Aiotko pitää lapsesi etäopetuksessa koko tuon ajan?
Etäopetus päättyy siihen, kun koulut avataan. Sen jälkeen jos haluaa pitää lapsensa kotona, on opetettava häntä itse ja hommattava sitä varten materiaalit.
Moni ajattelee, että ihan yhtä hyvin voi laittaa lapsensa kotona lukemaan kirjasta jotain biologian tai historian tekstiä, mutta harva meistä hallitsee kaikki oppiaineet ja niiden kaikki osa-alueet läpikotaisin. Kemian kokeita on vaikea tehdä kotona (kenellä on kotona vetokaappi?), kotitalouskin tulee aika kalliiksi. Entä kieliopin hallitseminen äidinkielessä ja kaikissa vieraissa kielissä, joita lapsi opiskelee? Miten oppilas harjoittelee erilaisia joukkueliikuntalajeja? Käsitöissä tarvittavat laitteet ja materiaalit? Mistä aiotte ottaa ajan kaikkien oppiaineiden suunnitteluun, toteuttamiseen, oppimisen varmistamiseen jne.?
Tajuaa vasta kun osuu lähelle. Poliitikotkaan ei ole immuuneja, osa heistäkin ja heidän läheisistäkin kuolee koronaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etänä ei voi mennä koska tauti ei tartu riittävästi. Tässä on tarkoitus hankkia laumasuoja. Lääkärit eivät suojele nyt sairaudelta vaan haluavat tartuttaa sitä.
Vapaapalokunnat voisivat sytyttää tulipaloja ja varsinaiset palokunnat sammuttaa niitä.
Ensihoitohenkilökunnasta osa voisi järjestellä onnettomuuksia ja toinen puolisko kiitää pillit vinkuen paikalle auttamaan uhreja.
Poliisihan jo niin toimii. Osa järkkää maahan kovia huumeita ja toinen puolisko jahtaa katumyyjiä
Elämme totuuden jälkeistä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskat. Tartuttakoon itsensä, omat lapset ja lapsenlapset, jos niitä on. Minä suojelen omaa perhettäni niin kuin parhaaksi näen.
Kuinka kauan ajattelit suojella perhettäsi? Puoli vuotta? Vuoden? Puolitoista vuotta? Aiotko pitää lapsesi etäopetuksessa koko tuon ajan?
Niin kauan kuin tarve vaatii. Miksi asia sinua kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Jännä muuten, ettei näissä keskusteluissa ikinä mainita sitä, että espanjantaudin ensimmäinen aalto oli koronankin kaltainen siinä mielessä, että se tappoi eniten vanhoja ja sairaita. Toinen aalto tappoi sitten nuoria. Kannattaa seurata haukan lailla, mikäli jossain päin maailmaa alkaa kuolinprosentit muuttua ja nuorten uhrien osuus lisääntyä, sillä se on merkki siitä, että virus on muuttunut tappavammaksi. Huolestuttavaa on jo sekin, että jossain maissa nuorempien tehohoitopotilaiden osuus on kasvanut.
Virukset ovat arvaamattomia. Melkoista venäläistä rulettia länsimaissa nyt pelataan.
Ei ole mikään luonnonlaki että virus muuttuu aina tappavammaksi. Näin voi joskus käydä mutta aivan yhtä hyvin virus voi muuttua toiseen suuntaan. Influenssa-aaltojenkin vaarallisuus soutaa ja huopaa vuosittain. Välillä on pahempi ja vaarallisempi, välillä taas lievempi.
Lisäksi korona-virus ei tutkimusten mukaan ole niin nopeasti muuttuva kuin influessavirus joita kiertää jatkuvasti maailmaa ainakin kaksi eri kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään luonnonlaki että virus muuttuu aina tappavammaksi. Näin voi joskus käydä mutta aivan yhtä hyvin virus voi muuttua toiseen suuntaan. Influenssa-aaltojenkin vaarallisuus soutaa ja huopaa vuosittain. Välillä on pahempi ja vaarallisempi, välillä taas lievempi.
Lisäksi korona-virus ei tutkimusten mukaan ole niin nopeasti muuttuva kuin influessavirus joita kiertää jatkuvasti maailmaa ainakin kaksi eri kantaa.
Huomioi sana "mikäli" tuossa korostamassasi lauseessa
Miksi parin viikon vuoksi pitäisi koulut avata. Toukokuun puolen välin jälkeen on kouluissa opetuksen suhteen muutenkin väljempää. Käydään retkillä jne. Opetuksen suhteen kukaan ei hyödy tästä että koulut nyt aukeaisivat. Tämä parin viikon aika kouluissa tekisi sen, että meillä olisi tartuntatauteja. Muitakin kuin korona. Vatsataudit, flunssat, täit. Tervemenoa näillä kesälomaan. Äitinä, opetuksen suunnittelijana kannatan koulujen pysymistä kiinni.
Tämä on HUS:n pomon kanta, talousjohtajilla on oma kantansa, THL:llä oma, OAJ:lla oma.
Pointti on , että hallitus muodostaa oman kantansa perustamansa työryhmän kantaan. Ja työryhmä tekee kompromissin Useiden asiaan liittyvien tahojen mielipiteistä. Ei ole sellaista kuin yksi totuus, yksi oikea näkökulma.
Kuinka monta kertaa pääministeri on sanonut, että he seuraavat koko ajan tilannetta ja reagoivat.
Haluavat lapsille altistuksen nyt kun ei ole muita flunssia liikkeellä. Syksyllä ja talvella pahempi tilanne kun kausi-influenssaa ym. tarjolla koronan lisäksi.
Lapset voi sairastuttaa sitten vanhempansa kun nyt sitten kestäisi vuosia laumaimmuniteetti ja monia ei todellaan kiinnostaisi sairastua tautiin joka voi viedä terveyden lopun ikää kun kahta kuukauttakin sairasteltu kun aina sitten uudet oireet.
Mikä rangaistus pitäisi antaa sellaisille, jotka edelleen välttelevät kontakteja, eivätkä suostu ottamaan tartuntaa, vaikka valtion viisaat ovat päättäneet, että kuuluu siihen ryhmään, jonka pitäisi tartunta saada?
No mitäs, jos ei täällä maailman pökköperällä yritettäisiinkään keksiä itse pyörää uusiksi kaikkien näiden meidän suosta toiseen räpiköivien "asiantuntijoiden" toimesta vaan noudatetaan WHOn ohjetta, jonka mukaan rajoitustoimia ei saa lähteä nyt purkamaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on HUS:n pomon kanta, talousjohtajilla on oma kantansa, THL:llä oma, OAJ:lla oma.
Pointti on , että hallitus muodostaa oman kantansa perustamansa työryhmän kantaan. Ja työryhmä tekee kompromissin Useiden asiaan liittyvien tahojen mielipiteistä. Ei ole sellaista kuin yksi totuus, yksi oikea näkökulma.
Kuinka monta kertaa pääministeri on sanonut, että he seuraavat koko ajan tilannetta ja reagoivat.
Ihmettelen kovasti miksi OAJ ottaa tähän kantaa. Heillä on osaamista edunvalvonnnasta mutta epidemian ymmärrys on iltalehtien varassa.
Jo näitä rajoituksia säädettäessä tiedettiin, että niiden purkaminen nostattaa älämölön.
Mutta pakko ne on joskus purkaa. Ihan järkevää aloittaa lapsista, joille tauti tulee lievänä jos ollenkaan. Ja samalla häiriintyneiden vanhempien lapset pääsevät avun piiriin.
Ja työpaikat aukeavat pikkuhiljaa sen jälkeen ja av-joutilaat passitetaan marjamaille ja taimitarhoille sekä lapioimaan lantaa, mihin heillä onkin pätevyys.