Tässä todellinen syy koulujen avaamiseen: "Pitäisi yrittää saada sitä väestönosaa sairastamaan, jolle tauti ei todennäköisimmin ole vaarallinen
Kaikki muut motiivit ongelmaperheistä ym. On sanahelinää
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme jo nähneet ettemme pysty suojelemaan riskiryhmiä kuolemalta joukkoimmuniteetin hakemisen vuoksi.
MItä enemmän väestöä sairastutetaan koronaan, sitä enemmän tulee kuolemaa niiden kohdalle joita pitäisi suojella koronakuolemalta.
Nyt tauti on jo siirretty ilman asianmukaisia suojaimia työskentelevän hoitohenkilökunnan mukana vanhusten hoitolaitoksiin ja kotihoidon asiakkaisiin, vanhuksiin ja muihin jotka hoitoa tarvitsevat.
Hyvin pian korona, lisääntyneiden tartuntojen vuoksi siirtyy kaikkiin muihinkin terveydenhoidon kanssa kontaktissa oleviin väestöryhmiin, juuri niihin vanhuksiin, vammaisiin, muuten vain sairaisiin ihmisiin jotka eivät tule kestämään tautia, vaan delaavat sen saamisen seurauksena.
Yhteiskunnan moraalin taso ja arvot nähdään siitä kuinka hyvin se pystyy suojelemaan sen heikoimpia kansalaisia.
En olisi koskaan uskonut suomalaisten kykenevän toimivaan toisin.
Emme ole ihmisinä muuttuneet piiruakaan vuodesta -40 luvusta, vaikka silloin vannoimme "ei koskaan enää", mutta samanlainen valinta elinkelpoisten ja "turhien" kansalaisten kesken näyttää olevan uudelleen käynnissä.
Tartuntatautilain määräykset, WHO:n ohjeet ja ihmisten samanarvoisuus yhteikunnassa heitettiin romukoppaan muutamassa kuukaudessa.
Miltähän kansakunnasta tuntuu siinä vaiheessa kun pandemia jossain vaiheessa loppuu?
Toivottavasti samalta kuin Nyrnbergin oikeudenkäyneissä -40 luvulla, jossa tekojen oikeutukseksi ei riittänyt, "me tottelimme vain määräyksiä".
No toinen vaihtoehto on jatkaa rajoitteita ja ajaa talousongelmien vuoksi Suomi hyvinvointivaltiona alas. Jatkossa ei olisi siis olisi kunnallista sairaanhoitoa, vaan rikkaat saavat ostettua palvelua ja köyhät kuolevat. Ei ole tukia, joita makseta köyhille tai työttömille, vaan jokainen saa pärjätä miten parhaaksi näkee (kerjää tai ryöstelee). Tätäkö sinä haluat?
Miksi piti valita joukkoimmunitettin hakeminen, jonka seurauksena olemme vajoamassa talousongelmiin?
Jos alusta saakka olisi toimittu kuten tartuntatautilaki määrää ja WHO ohjeistaa, olisimme jo melko vapaita kaikista rajoitteista ja koulujen avaamisessa ei olisi mitään ongelmaa.
Suuri osa nyt turhaan kuolleista riskiryhmäläisistä olisi edelleen elossa, eikä hoitohenkilökunnalla olisi pulaa suojavarusteista (ilman massiivisia koronatartuntoja heikommillakin pärjäisi).
Nyt avataan koulut kun olisi vieläkin pienenpieni mahdollisuus estää koronan tarttuminen kaikkiin kansalaisiin ja se mikä lopputulos tulee olemaan.
Kun tartuntoja tietoisesti levitetään, sairastaminen ja kuolemat lisääntyvät ja jossain vaiheessa kun ruumiskontit alkavat täyttyä ja joukkohautoja kaivetaan, kansalaisten mitta alkaa olemaan täynnä, he suojaavat itseään ja perhettään entistä tiiviimmin ja poliittinen paine ei kestä sitä ja taas tehdään jonkinlaisia uusia karanteeneja ihmisten rauhoittamiseksi ja piiri pieni pyörii, korona siinä hyörii ja koko maan talouselämä kärsii tämän joukkoimmuniteetin hakemisen seurauksista vielä ensi vuonnakin.
MIkä hlvetti teitä vaivaa, ettette te käsitä, että taudin leviämistä maassa pitää pyrkiä estämään, eikä levittämään ja tappamaan oman maan kansalaisia tietoisesti?
Luuletteko te tosiaan että tämän strategian seurauksena palataan auvoiseen yhteiseloon kun pandemia joskus saadaan kukistettua.
Voin sanoa että kun ihmisten silmät avautuvat tälle tietoiselle välinpitämättömyydelle omia kansalaisia kohtaan, olemme kusessa kaulaa myöten ja siitä nouseminen kestää kauemmin kuin sisällissodan haavojen paraneminen.
Silloin hullut tappoivat toisiaan, nyt sitä tekee yhteiskunta oman maan kansalaisille.
Tämän päivän Hesarissa, siis 23.4., oli suomalaisten tutkijoiden kehittämistä rokotteista. Maailmalla käydään kovaa kilpajuoksua, kuka ehtii julkaista ensin rokotteen, jota kokeillaan testiryhmillä ja laajennetaan siitä isomille joukoille. Toivottavasti ehtisi jo tämän vuoden puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä vapaaehtoiset laittavat nyt kevääksi lapsensa koekaniineiksi sairastumaan?
Ei ole vapaaehtoista mennä kouluun vaan pakko. Moni tuskin haluaa lasua siitä että lapsi lintsaa.
Meillä teini menee kouluun.Meillä ei ole koulupakkoa vaan oppivelvollisuus.
Opetuksen voi halutessaan järjestää kotona.Se ei tarkoita, että tänään käyn koulua, huomenna järjestän itse, ylihuomenna taas koulua, ensi viikolla itse...
Jos on ilmoittanut lapsensa kunnalliseen koululaitokseen, silloin lapsen on käytävä sitä ihan koko ajan. Jos ilmoittaa järjestävänsä lapsen koulutuksen itse, silloin se pitää järjestää koko ajan itse, on ostettava kirjat ja tarvikkeet itse, annettava koulutoimeen selvitys siitä, miten toteuttaa opetussuunnitelman kaikissa oppiaineissa, on käytettävä lasta koulussa kokeissa (vain koulu voi antaa todistuksen).
kyse on KAHDESTA viikosta. Opetuksen voi todellakin järjestää itse tuoksi ajaksi esim. lomamatkankin vuoksi. Ei koulu niitä kirjoja yms. pois vaadi siksi aikaa. Ja loppukeväällä ei muutenkaan enää juuri opiskella. Arvosanatkin on annettu jo.
Ope
Muutakin opetusta on, kuin perus- ja lukio-opetusta. Esimerkiksi korkeakouluissa järjestetään paljon kesäkursseja, jotka ovat tuohonkin aikaan toiminnassa. Enemmän kuin sen kaksi viikkoa.
Mitä se tähän liittyy? He ovat aikuisia. Heillä ei ole oppivelvollisuutta. Toisekseen korkeakoulujen kesäkurssit ovat yleensä aina vapaaehtoisia tai samat kurssit voi käydä muuhunkin aikaan. Opiskelijoista suurin osa käy kesätöissä.
Korkeakouluopiskelijana tiedän tuon vallan hyvin. Tiedän myös sen, että tällä hetkellä kesän kurssitarjontaa on laajennettu valtavasti, sillä iso osa opiskelijoista on menettänyt kesätyönsä koronan vaikutusten vuoksi. Tällöin opiskelu ei monelle ensi kesänä ole vapaaehtoista, vaan pakollista, jotta saa kelasta opintotukea elääkseen kesälläkin.
Meidän lapset voivat olla kotona koko loppu lukuvuoden, en riskiryhmäläisenä halua kokeilla koronaa.
Ei kai tämä tullut kellekään yllätyksenä?
Koulut suljettiin koska ei tiedetty miten virus käyttäytyy. Eikö kukaan ihmetellyt miksi ne suljettiin niin vain toukokuun puoliväliin asti? Nyt kun on näyttöä että valtaosa lapsista sairastaa taudin lievempänä voidaan käyttää kahden viikon optio jolla lapset tartutetaan. Sairastavat sitten lomalla, ei koulussa. Ja jos vanhemmat sairastuvat niin sairastavat lomautuksella/työttömänä eikä työnantajan laskuun. Jos taas vanhemmat eivät itse sairastu mutta jäävät kuitenkin hoitamaan sairaita lapsia, sekään ei ole työnantajalta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on
Vierailija kirjoitti:
Paskat. Tartuttakoon itsensä, omat lapset ja lapsenlapset, jos niitä on. Minä suojelen omaa perhettäni niin kuin parhaaksi näen.
Nyt tämä korona on käytännössä vaaraton, lukuunottamatta vanhuksia.
Jos käy kuten espanjantaudissa, että ensimmäinen aalto oli huomattavan lievä, verrattuna puoli vuotta myöhemmin levinneeseen toiseen aaltoo. Ensimmäisessä aallossa sairastuneet eivät sairastuneet uudelleen. Immuniteetti saadaan sairastamalla tai rokotteella. Rokotetta ei ole luvassa kovin pikaisesti.Ensimmäisessä aallossa lievästi sairastaneet sairastuivat kunnolla toisessa aallossa. Moni heistä kuolikin toisessa aallossa.
Ensimmäinen aalto ei antanut immuniteettia, sillä virus muuntui ja tuli takaisin entistä tappavampana.
Et ole katsonut dokkaria espanjantaudista. Siihen tuli immuniteetti. Kuten viruksien aiheuttamiin sairauksiin monesti tulee.
Mitenhän Ruotsille käy, kun muu maailma kukistaa taudin ja siirtyy rokotteisiin? Ruotsiin kukaan ei uskalla matkustaa, turismi on nollissa, eikä Ruotsista pääse matkaamaan maailmalle. Koko terveydenhoidon henkilökunta menee terapia- ja mielialalääkeputkeen, he kärsivät saman kaltaisesta traumataakasta kuin sotaveteraanit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä vapaaehtoiset laittavat nyt kevääksi lapsensa koekaniineiksi sairastumaan?
Ei ole vapaaehtoista mennä kouluun vaan pakko. Moni tuskin haluaa lasua siitä että lapsi lintsaa.
Opetuksen voi halutessaan järjestää kotona.Se ei tarkoita, että tänään käyn koulua, huomenna järjestän itse, ylihuomenna taas koulua, ensi viikolla itse...
Jos on ilmoittanut lapsensa kunnalliseen koululaitokseen, silloin lapsen on käytävä sitä ihan koko ajan. Jos ilmoittaa järjestävänsä lapsen koulutuksen itse, silloin se pitää järjestää koko ajan itse, on ostettava kirjat ja tarvikkeet itse, annettava koulutoimeen selvitys siitä, miten toteuttaa opetussuunnitelman kaikissa oppiaineissa, on käytettävä lasta koulussa kokeissa (vain koulu voi antaa todistuksen).
kyse on KAHDESTA viikosta. Opetuksen voi todellakin järjestää itse tuoksi ajaksi esim. lomamatkankin vuoksi. Ei koulu niitä kirjoja yms. pois vaadi siksi aikaa. Ja loppukeväällä ei muutenkaan enää juuri opiskella. Arvosanatkin on annettu jo.
Ope
Muutakin opetusta on, kuin perus- ja lukio-opetusta. Esimerkiksi korkeakouluissa järjestetään paljon kesäkursseja, jotka ovat tuohonkin aikaan toiminnassa. Enemmän kuin sen kaksi viikkoa.
Mitä se tähän liittyy? He ovat aikuisia. Heillä ei ole oppivelvollisuutta. Toisekseen korkeakoulujen kesäkurssit ovat yleensä aina vapaaehtoisia tai samat kurssit voi käydä muuhunkin aikaan. Opiskelijoista suurin osa käy kesätöissä.
Ja lisään vielä, että liittyy siten, että päätös opetuksen avaamisesta koskee myös heitä/meitä, täällä kun jankutetaan tuosta kahdesta viikosta.
Vierailija kirjoitti:
Koulut suljettiin koska ei tiedetty miten virus käyttäytyy. Eikö kukaan ihmetellyt miksi ne suljettiin niin vain toukokuun puoliväliin asti? Nyt kun on näyttöä että valtaosa lapsista sairastaa taudin lievempänä voidaan käyttää kahden viikon optio jolla lapset tartutetaan. Sairastavat sitten lomalla, ei koulussa. Ja jos vanhemmat sairastuvat niin sairastavat lomautuksella/työttömänä eikä työnantajan laskuun. Jos taas vanhemmat eivät itse sairastu mutta jäävät kuitenkin hoitamaan sairaita lapsia, sekään ei ole työnantajalta pois.
Lomalla sairastaminen siirtää lomaa!
Etkö tiennyt?
Lääkärin etiikan vastaista.
Marin tavoittelee tuota samaa aivan varmasti, mutta sanoo meille muuta.
Feikki muija. Tartuttaisi ekana itsensä, mutta ei, sen oma penska ei takuulla mene päiväkotiin, jotta Sannaan ei tarttuisi hengenvaarallinen kulkutauti.
Meillä muilla ei niin väliä, mielellään saisi ilmeisesti meihin muihin tarttuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ope
Tässä oli kyse vastakkainasettelusta kotikoulu – kunnallinen koulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomalla sairastaminen siirtää lomaa!
Etkö tiennyt?
Ei opettajilla eikä oppilailla.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin etiikan vastaista.
Marin tavoittelee tuota samaa aivan varmasti, mutta sanoo meille muuta.
Feikki muija. Tartuttaisi ekana itsensä, mutta ei, sen oma penska ei takuulla mene päiväkotiin, jotta Sannaan ei tarttuisi hengenvaarallinen kulkutauti.
Meillä muilla ei niin väliä, mielellään saisi ilmeisesti meihin muihin tarttuakin.
Kiinnostaisi tosiaan tietää, onko lääkärin etiikan mukaista kehoittaa kansaa tartuttamaan tarkoituksella huonosti tunnettua, arvaamatonta ja potentiaalisesti jopa tappavaa virusta itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on
Vierailija kirjoitti:
Paskat. Tartuttakoon itsensä, omat lapset ja lapsenlapset, jos niitä on. Minä suojelen omaa perhettäni niin kuin parhaaksi näen.
Jos käy kuten espanjantaudissa, että ensimmäinen aalto oli huomattavan lievä, verrattuna puoli vuotta myöhemmin levinneeseen toiseen aaltoo. Ensimmäisessä aallossa sairastuneet eivät sairastuneet uudelleen. Immuniteetti saadaan sairastamalla tai rokotteella. Rokotetta ei ole luvassa kovin pikaisesti.Ensimmäisessä aallossa lievästi sairastaneet sairastuivat kunnolla toisessa aallossa. Moni heistä kuolikin toisessa aallossa.
Ensimmäinen aalto ei antanut immuniteettia, sillä virus muuntui ja tuli takaisin entistä tappavampana.Et ole katsonut dokkaria espanjantaudista. Siihen tuli immuniteetti. Kuten viruksien aiheuttamiin sairauksiin monesti tulee.
Ja sitten on taas monta virusta, joihin ei tule, esim. influenssa.
Onko sinulla huuliherpestä? Sekin on elimistöön päätynyt virus ja voin kertoa, että se ei todellakaan jää piileväksi sinne elimistöön vaan aika ajoin aktivoituu. Pirullinen vaiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää sitten muistaa kun ebola lähtee leviämään että siihenkin pitää hommata laumaimmuniteetti. Talouden rattaat on pidettävä pyörimässä eihän siitä mitään tule että ihmiset käyttävät puhelimia yli vuoden tai autoja yli kolme vuotta.
Ebolan leviämistä on huomattavasti helpompaa hallita. Siksi se ei ole koskaan levinnyt kovin laajasti länsimaissa. Et voi tuolla tavoin verrata kahta täysin eri tautia, osoitat vain tietämättömyytesi.
No ehkäpä jonkun aiemmassa viestissä mainitsema polio olisi hyvä vertaus? Länsimaissa oli tuhoisia polioepidemioita koko 1900-luvun alkupuolen, erityisen tuhoisia 50-luvulla ennen kuin rokote saatiin kehiteltyä vuosikymmenen puolivälissä ja saatiin laajempaan käyttöön 60-luvulla. Oli siis kyseessä vuosikymmenien aikajana, ja silti ei nosteltu käsiä pystyyn, vaan epidemiat tukahdutettiin KUN MUUTA VAIHTOEHTOA EI OLLUT.
Tai entä alkuperäinen SARS sitten? Vieläkin parempi vertailukohta, koska tämä virus on samankaltainen, mutta laajemmalle levinnyt. SARS tukahdutettiin, koska oli pakko, eikä siihen ole vieläkään rokotetta.
Sars ja polio tappavat noin 500-kertaa todennäköisemmin kuin tämä kyseinen korona Ja ebola keskimäärin 2500-kertaisesti. Oikeastiko vertaat näitä vastaan tehtyjä toimenpiteitä?
Koronan keskimääräinen kuolleisuus on 2-3%, polion ilman rokotetta noin 5-10% - lapsilla tuota pienempi, aikuisilla suurempi. Millä laskukaavalla saat tuosta 500x?
Yle lähettää ilosen ohjelman lapsille perjantaina, että milloin pääsee kouluun. Näin Suomessa lapset innostetaan riskikokeiluun. On lasten oikeus saada korona itselle ja kotiin äitille ja isälle. Miksi näin kiire? Syksyllä ehtii lähikouluun. Koronatutkimus on kehittynyt helmikuusta valtavin harppauksin. Syksyllä ollaan viisaampia. Avatkaa baarit. Alkoholiverotuottoa tarvitaan ja vapaaehtoiset sairaspetejä täyttämään.
Eli meille on valehdeltu lääkärien toimesta päin naamaa. Kaikki nämä lääkärien nyykivät mielipidekirjoitukset joissa huudetaan lasten edun perään ovat olleet täyttä valhetta. Laumasuojaa seurauksista piittaamatat tässä haetaan. Opettajat uhrataan siinä välissä ainakin. Ja lasten vanhemmat. Elinkeinoelämän pomot istuvat viisinkertaisessa eristyksessä mediakonsultteineen jotka nakuttelevat "lasten etu, syrjäytyvistä pidettävä hulta" viestejä joka somepalstalle ja lehtiin. Valhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen aalto ei antanut immuniteettia, sillä virus muuntui ja tuli takaisin entistä tappavampana.Et ole katsonut dokkaria espanjantaudista. Siihen tuli immuniteetti. Kuten viruksien aiheuttamiin sairauksiin monesti tulee.
Taisi olla huono dokkari jos siinä ei kerrottu viruksen muuntumisesta ja siitä että se muuttui tappavammaksi.
Tiedät varmaan, että kaikki mitä näytetään telkkarissa ei ole totta. Dokumentitkaan eivät aina ole totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käy kuten espanjantaudissa, että ensimmäinen aalto oli huomattavan lievä, verrattuna puoli vuotta myöhemmin levinneeseen toiseen aaltoo. Ensimmäisessä aallossa sairastuneet eivät sairastuneet uudelleen. Immuniteetti saadaan sairastamalla tai rokotteella. Rokotetta ei ole luvassa kovin pikaisesti.
Iso-Britanniassa 7% kaikista kuolleista on neljä-viiskymppisiä. Sen ikäisiä on aika paljon koululaisten vanhemmissa ja opettajissa.
Mutta toki lapsen ja teinin näkökulmasta tuonikäiset ovat jo vanhuksia, joten laumasuojalogiikan mukaan heidät onkin ihan ok uhrata.
Ruotsin malli ei sekään oo auttanut pitämään taloutta hyvänä. Yt t ja irtisanomiset koskevat nyt sielläkin kymmeniä tuhansia ja lisää tulee.
Terveys tarvitaan, jotta voi mennä koulusta työelämään. Suojellaan lapsia ja nuoria. Ruotsissa on jo todettu että edes koronan sairastanut ei voi olla varma ettei sairastu uudelleen. Ei kouluja auki ennen syksyä.