Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avasi silmäsi naisvihalle yhteiskunnassamme?

Vierailija
16.04.2020 |

Minä tajusin vasta suostumus2018 kampanjan myötä. Ensin tajusin että meillä ihan oikeasti keskustellaan naisten fyysisestä koskemattomuudesta ikäänkuin se olisi jotenkin epäselvä asia. Mutta varsinainen shokki oli ko. kampanjan kiihkeä vastustus joka kertoi, että raiskausia ei vain vähätelllä vaan uhrien oikeuksia suorastaan VASTUSTETAAN.

Melko kylmäävää

Kommentit (266)

Vierailija
101/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelumalli, että joku on sorrettu tai sortaja ja että näitä voisi kohdella eri tavoin, johtaa ristiriitaan ja kaaokseen, jopa pahempaan. Mutta se onkin ideologian tarkoitus. Muistakaamme perustajan, Marxin ideaa proletariaatin diktatuurista, jossa sorrettu kansa saa viimein vallan. Intersektionaalinen feminismi pohjautuu Marxin ajatuksiin, sorrettu työväestö on vain vaihtunut sorrettuihin vähemmistöihin ja naisiin.

Vierailija
102/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun on sukupuolirooleja, on nais- ja miesvihaa. Ne roolit itsessään ovat vihaa kaikkia rooleihin sopeutumattomia vastaan. Lisäksi ne sisältävät haitallisia oletuksia molemmista sukupuolista, kuten oletukset naisten avuttomuudesta ja älyllisestä kyvyttömyydestä sekä miesten väkivaltaisuudesta empatiakyvyttömyydestä. Nämä oletukset alkavat toteuttaa itseään, kun ihmiset kasvatetaan ja ehdollistetaan toimimaan niiden mukaan.

Näin ei ole. Sukupuoliroolit voivat olla myös toisiaan täydentäviä. Se, että roolit ovat erilaiset, ei mitenkään yksinään edellytä toisen vihaamista. Voidaan myös arvostaa sitä toisen roolia ja ominaisuuksia.

Tästä on runsaasti esimerkkejä muista kuin länsimaisista kulttuureista.

No mutta kun vain miehen ominaisuuksia arvostetaan. Naisen roolia ei.

Se näkyy naisvaltaisten alojen palkoissa.

Ei ole arvokasta siivota, hoivata, tiskata tai pestä pyykkiä. Ne on halveksittavia töitä.

Tietääkseni miessiivoojille ei makseta sen enempää. Hanki aivot.

Hanki itse!

Siivoojille ei hunajaa makseta, koska se on ns. naisten työtä. Ei sillä väliä tekeekö sitä mies vai nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

H*uorittelu jo ala-asteella eli noin 9-vuotiaana ymmärsin, että synnyin vääränlaiseksi ja huonommaksi.

Vierailija
104/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Insinööri-mies 57v. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virheellinen premissi. Ensiksi pitäisi selvittää ONKO suomessa naisvihaa vai onko se suurilta osin hypeä. Veikkaan että jälkimmäistä.

Naiset kuvittelee että heidän pitäisi saada jotain erityistä, spesiaalia, kohtelua miesten taholta.

Kun eivät saakaan, on se naisvihaa.

Minä en ainakaa kohtele naisia erityisesti - ainoastaan miellyttäviä naisia; hyvä kohtelu pitää ANSAITA.

Missään nimessä me emme odota erityiskohtelua. Me odotamme, että meitä arvostellaan ja kohdellaan samoilla perusteilla kuin miehiä - ei enempää eikä vähempää. 

Miehistähän heitetään jatkuvasti alfá betá munaton íncel homo runkkari vässykkä mitälie juttuja.

Jos sinä haluat naisille nuo niin okei.

Taitaa olla poikien itsensä keksimiä nuo nimitykset.

Joo mutta hauku vaan mieluumin minua homobetar unk k ariksi kuin aivottomaksi h*oruliksi jolla on liian pienet tissit ja liian iso p*rse.

Vierailija
105/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virheellinen premissi. Ensiksi pitäisi selvittää ONKO suomessa naisvihaa vai onko se suurilta osin hypeä. Veikkaan että jälkimmäistä.

Naiset kuvittelee että heidän pitäisi saada jotain erityistä, spesiaalia, kohtelua miesten taholta.

Minä en ainakaa kohtele naisia erityisesti - ainoastaan miellyttäviä naisia; hyvä kohtelu pitää ANSAITA.

Missään nimessä me emme odota erityiskohtelua. Me odotamme, että meitä arvostellaan ja kohdellaan samoilla perusteilla kuin miehiä - ei enempää eikä vähempää. 

Älä valehtele, ette halua. Edellisen hallituksen solvaaminen oli teille ihan ok, koska puolueiden johdossa oli miehiä. Nykyistä hallitusta ei saa kritisoida sanallakaan, koska johdossa on naisia. Jos erehdyt tähän suureen syntiin eli arvostelemaan nykyhallitusta, saat kimppuusi lauman räksyttäjiä, jotka syyttävät sinua naisvihasta.

Jos haukut nykyistä hallitusta sen toimien perusteella, asia on ok. Jos sen sijaan haukut ministereitä pikkutytöiksi kuten tällä palstalla on saatu toistuvasti lukea, se ei ole ookoo ja se on naisvihaa. 

Tarja Halonen kyllä aivan selvästi vihaa ja vähättelee miehiä, miksi sitten jotkut miehet eivät saisi heittää sinänsä typeriä pikkutyttö heittoja hallituksesta. Kyllä nämä setämiesheitotkin ovat aika halveeraavia kun niillä halutaan loukata ihan järkeviäkin miehiä.

Vierailija
106/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän että poikien huonompi koulumenestys johtuu siitä, että tyttöjä on niin paljon vihattu ja halveksittu, että heidän on pakko ollut kasvaa tunnollisiksi ylisuorittajiksi, että saisi olla olemassa.

Pojille on leivät voideltu valmiiksi, taputeltu päähän ja kuorittu perunat nenän eteen.

Ei ole poikia arvosteltu niin ankarasti jos ei ole ollut täydellinen.

Pilalle paapottuja mammanpoikia ei ole laitettu lukemaan läksyjään tai valmistautumaan kokeisiin. Pojat ovat saaneet vain potkia palloa ja pelata pleikkaria. Silti on ollut hyväksytty ja arvokas.

Vierailija
107/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismit muistuttaa salaliittoteoreetikoita. Molemmilla on ymmärrys jostain salatusta maailmanjärjestyksestä jota muut ei vaan näe. Kai se antaa jonkinlaista laihaa lohtua omaan ahdistuneeseen arkeen jos kuvittelee tietävänsä että on joku salaliitto oman pään menoksi ja kuvitelman siitä, että on itse ns. hyvien puolella.

Vierailija
108/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyseessä ole enää pitkään aikaan ollut tasa-arvo. Kyse on nyt valtataistelusta. Äärifeministinen liike on äärivasemmistolainen, joka on saanut valtaa käyttämällä identiteettipolitiikkaa ja hyödylliset idiootit ovat kompanneet.

Vierailija
109/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehistähän heitetään jatkuvasti alfá betá munaton íncel homo runkkari vässykkä mitälie juttuja.

Joo mutta hauku vaan mieluumin minua homobetar unk k ariksi kuin aivottomaksi h*oruliksi jolla on liian pienet tissit ja liian iso p*rse.

"Taitaa olla" ja mitä väliä sillä on vaikka olisikin? :D

Vierailija
110/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aiemmin jo aavistellut tälläistä mutta tänään silmäni avautuivat entistä enemmän.

Olen nuori naislääkäri. Normaalisti vastaanotollani potilaat eivät ainakaan päin naamaa arvostele osaamistani sukupuolen mukaan.

No nyt koronan aikaan olen väliaikaisesti vaatteissa, joissa ei minua lääkäriksi tunnista. Nyt muutaman päivän olen saanut jatkuvasti kuulla tytöttelyä ja kommentteja tyyliin ”ai mä menen naislääkärille, mitä sellainen muka osaa” ym.

Olen aivan järkyttynyt tälläisistä kommenteista, kai sitä on tullut elettyä tynnyrissä.

Olen tämän päivän jälkeen päättänyt ottaa aivan nollatoleranssin vastaaville puheille. Takaisin sanon ja se on selvää.

Millaiset ihmiset tuollaista on heittänyt? Ei varmaan mitkään nuoret?

Tuon kyseisen kommentin heitti noin 40-vuotias mies. Noin yleisesti kuulemani sovinistiset kommentit olivat pääosin 35+ miehiltä. Tosin yksi vanhempi nainen ilmoitti haluavansa ehdottomasti mieslääkärille. En sitten tiedä mihin tämä halu liittyi.

Joo. Jotenkin sitä ajattelee että jos möläyttelijä on vanhempi ihminen, niin se on vaan sitä kun toinen on kansakoulusta ponnistanut elämään ja aikansa tuote.

Noista keski-ikäisistä miehistä taas tulee mieleen heikko ja säälittävä juntti.

Vierailija
111/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Femspleinaaja vähättelee miehiin kohdistuvaa nimittelyä.

Vierailija
112/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun kuulen, että metoo on mennyt liian pitkälle tai että tasa-arvo on mennyt liian pitkälle, muistan naisvihan olemassaolon. Miten ahdistelun vastustaminen voi mennä liian pitkälle? Miten tasa-arvoa voisi koskaan olla liikaa?

Vierailija
113/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun on sukupuolirooleja, on nais- ja miesvihaa. Ne roolit itsessään ovat vihaa kaikkia rooleihin sopeutumattomia vastaan. Lisäksi ne sisältävät haitallisia oletuksia molemmista sukupuolista, kuten oletukset naisten avuttomuudesta ja älyllisestä kyvyttömyydestä sekä miesten väkivaltaisuudesta empatiakyvyttömyydestä. Nämä oletukset alkavat toteuttaa itseään, kun ihmiset kasvatetaan ja ehdollistetaan toimimaan niiden mukaan.

Näin ei ole. Sukupuoliroolit voivat olla myös toisiaan täydentäviä. Se, että roolit ovat erilaiset, ei mitenkään yksinään edellytä toisen vihaamista. Voidaan myös arvostaa sitä toisen roolia ja ominaisuuksia.

Tästä on runsaasti esimerkkejä muista kuin länsimaisista kulttuureista.

No mutta kun vain miehen ominaisuuksia arvostetaan. Naisen roolia ei.

Se näkyy naisvaltaisten alojen palkoissa.

Ei ole arvokasta siivota, hoivata, tiskata tai pestä pyykkiä. Ne on halveksittavia töitä.

Tietääkseni miessiivoojille ei makseta sen enempää. Hanki aivot.

Hanki itse!

Siivoojille ei hunajaa makseta, koska se on ns. naisten työtä. Ei sillä väliä tekeekö sitä mies vai nainen.

Kotisiivouksia tehneenä olen huomannut, että tilaajana on useimmiten nainen, joka ei halua maksaa sen enempää kuin on pakko. Eli työnnä pääsi pehvaasi, siellä on sen paikka.

Vierailija
114/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun kuulen, että metoo on mennyt liian pitkälle tai että tasa-arvo on mennyt liian pitkälle, muistan naisvihan olemassaolon. Miten ahdistelun vastustaminen voi mennä liian pitkälle? Miten tasa-arvoa voisi koskaan olla liikaa?

Kyllä se voi mennä liian pitkälle jos se kohdistuu väärään kohteeseen. Esim. perättömät raiskaussyytteet. Hysteerikko ei tietenkään piittaa siitä jos viattomat kärsii.

Vierailija
115/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat ottaneet totuutena sen valheen, että naisia on aina alistettu. Se ei ole totta. Historiassa oli moni asia eri tavalla, eikä tavallisen ihmisen osa ollut helppo miehenä eikä naisena. Miehetkin olivat alisteisessa asemassa valtaa pitävien silmissä ja värvättiin usein kuolemaan sodissa tauteihin, kylmään tai vammoihin. Elämä ei ollut mikään onnela miehillekään historiassa. Tosin tämänkin feministit kääntävät miesten syyksi, unohtaen etteivät naishallitsijat eivät olleet mitään pasifisteja, vaan kävivät sotia siinä missä mieshallitsijatkin.

Ei ollut sellaista nykyfeministien väittämää yleistä ja kontrolloitua naisen sortamista. Oli käytännön syistä eri roolit, joihin kuului se että naiset hoitavat lapset (joita ennen oli paljon perheessä ja lapsikuolleisuus suurta) ja miehet usein hyvin raskaissa fyysisissä ammateissa hakemassa elantoa koko perheelle. Nykyisen yltäkylläisyydessä elävän ihmisen ole helppo samaistua siihen miten paljon molemmat sukupuolet ovat tehneet töitä pysyäkseen elossa ja pitääkseen elossa yhteiset lapset. Kyse oli nimenomaan tiiviistä yhteistyöstä miehen ja naisen välillä, koska elämä oli tarpeeksi vaikeaa ilman parisuhdeongelmiakin. Romanttisen ja onnellisen parisuhteen käsite on nykyaikainen käsite käytännön syistä, koska vasta elintason noustua on ollut aikaa tehdä muutakin kuin töitä väsymykseen ja kuolemaan asti.

Viimeisen 15 vuoden aikana on luotu vihaa miesten ja naisten välille ja luotu samalla käsite siitä, että nyt miesten täytyisi maksaa naisten alistamisesta historiassa. Unohtaen koko kuva siitä minkälaista elämä oikeasti on ollut aikaisemmin ja kuinka paljon myös miehet ovat kärsineet yhteisen hyvän eteen.

Olet niin pihalla asioista.

Mitä mieltä olet siitä, että kaikissa Euroopan maissa on ollut (ja on edelleen osittain) lakeja, jotka sortavat naisia vain siksi että ovat naisia?

Eikä se ole muka "yleistä ja kontrolloitua naisten sortamista"!

Anteeksi nyt vain, mutta on aika paljon tilanteita, joissa laki tai oikeusistuin sortaa miehiä. Esimerkiksi avioerotapauksissa ja lasten huoltajuuksissa tästä on paljon näyttöä. Mene matikan kurssille. Myös miehiä kohtaan epäedulliset asiat lasketaan.

Tuotahan on tutkittu ja siinä oli muistaakseni lopputulema ettei miehiä sorreta. Taisi olla niin että sossu vielä suosi miehiä.

Vierailija
116/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyseessä ole enää pitkään aikaan ollut tasa-arvo. Kyse on nyt valtataistelusta. Äärifeministinen liike on äärivasemmistolainen, joka on saanut valtaa käyttämällä identiteettipolitiikkaa ja hyödylliset idiootit ovat kompanneet.

Niinpä, kuinka tämä feministiliike muistuttaakaan näitä 70- ja vielä 80-luvun äärivasemmistolaisia, jotka ihannoivat Neuvostoliittoa ja pitivät Varsovan liiton ohjuksia rauhanohjuksina. Sosialismi ja NL saivat kaikkialla aikaan yhteiskunnallisen ja ekologisen katastrofin. Ajatusmaailma on miltei identtinen mutta uudet viholliset.

Vierailija
117/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele, ette halua. Edellisen hallituksen solvaaminen oli teille ihan ok, koska puolueiden johdossa oli miehiä. Nykyistä hallitusta ei saa kritisoida sanallakaan, koska johdossa on naisia. Jos erehdyt tähän suureen syntiin eli arvostelemaan nykyhallitusta, saat kimppuusi lauman räksyttäjiä, jotka syyttävät sinua naisvihasta.

Edellistä hallitusta arvosteltiin siksi että se oli huono. Oman elämäni aikana huonoin hallitus ikinä. Aivan selkeästi.

Niin se setämies-hallitus, ei miesvihaa ollenkaan eihän? Minun mielestäni nykyinen hallitus on huonoin hallitus ikinä, aivan selkeästi.

Typerä kommentti. Se, että SINÄ näet kaiken naisvihasi kautta, ei tarkoita että me muut teemme samoin!

Suomessa on ollut aika paljon miesvaltaisia hallituksia tai jopa hallituksia vailla naisia, ja silti rankkasin Sipilän huonoimmaksi. Mieti: voisiko tässä todellakin olla syynä hallituksen teot ja virheet, eikä sukupuoli.

Uusi ajatus sulle olla puolueeton ja analysoida älyllisesti asioita, mutta koitapa kehittyä.

Vierailija
118/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Femspleinaaja vähättelee miehiin kohdistuvaa nimittelyä.

Niin se on hankala ottaa sitä yhtä vakavasti kuin tyttöihin kohdistuvaa h**rittelua, etenkin kun nuo h*mottelijat ovat ITSE POIKIA!

119/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boooooring. Ei naisia kukaan vihaa. Eivät ole edes sen arvoisia.

Muistelkaapas näin äitienpäivän kynnyksellä Vilja-Eerikaa.

Siinä näette, miten helliä ja huolehtivia naiset ovat.

Vierailija
120/266 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V. 1994 ollessani 10-vuotias todella järkytyin kun opin, että Suomessa on ihan ok että puoliso raiskaa.

Onneksi lakia sitten muutettiinkin (huom, nykyisen pressamme vastustuksesta huolimatta!).

Tähän voi olla syy, jota et ehkä tule ajatelleeksi. On paljon tapauksia, joissa seksiin suostunut nainen myöhemmin ilmoittaakin tulleensa raiskatuksi, missä vaiheessa hyväuskoinen mies on tosi heikolla pohjalla. Siirrettynä avioliittoon tämä on ihan kestämätön asetelma. Se, että puoltaa tietyllä tavalla muotoiltua lakia, ei tarkoita että puoltaa raiskaamista sinänsä.

Mietipä itse miltä tuntuisi että puolisosi raiskaa sinut ja laki maassa sallii sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän