Miehen oikeus "abortoida" lapsi
Tähän alkuun selvennän että tuolla otsikolla en tarkoita siis sitä että mies saisi päättää yksin naisen abortista. Sitä en kannata mutta asiaan.
Kun nainen tulee raskaaksi hänellä on mahdollisuus päättää pitääkö lapsen ja pakottaa miehen elatusvelvolliseksi vai tekeekö abortin/jälkiehkäisyn. Miehen on vain katseltava vierestä eikä hänellä ole edes 1% verran sananvaltaa. Päätös siis tapahtuu vain naisen ehdoilla. Mieheltä ei kysytä. Eikö tämä ole väärin?
Kommentit (610)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla olevat miehet on psykopaatteja.
Millä perusteella?
Sillä perusteella, että edes vilkaisee tätä palstaa. Tässäkin ketjussa ulistaan, että miesoletun pitäisi saada vastuuttomasti panna menemään ja dramaattisten seurausten realisoituessa vastuu olisi yksin naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella?
Sillä perusteella, että edes vilkaisee tätä palstaa. Tässäkin ketjussa ulistaan, että miesoletun pitäisi saada vastuuttomasti panna menemään ja dramaattisten seurausten realisoituessa vastuu olisi yksin naisen.
nainen on ainoa joka asialle voi mitään. Hänen keho, hänen valinta, hänen... vastuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, koska kysymys on lapsen oikeudesta ruokaan, huolenpitoon, asumiseen ja elämään. LAPSEN=IHMISEN. Jotain inhimillisyyttä miehet, oletteko kaikki psykopaatteja?
Sen sijaan, että mies pakotetaan elättäjäksi vastoin tahtoaan, olisi kohtuullisempaa että taakan kantaa yhteiskunta maksamalla minimielarit. Onko se aivan kamala ajatus myöntää että tämän asian suhteen yhteiskunnassa on epäsuhta jossa miehet on alisteisessa asemassa?
Joo, nostetaan se minimi tonniin tai kahteen. Sen lisäksi säädetään rangaistavaksi se, jos mies joskus myöhemmin yrittää ottaa yhteyttä lapseen.
Eli siis pukille pitäisi päästä eikä naiset saisi nirsoilla miesten suhteen mutta jos siitä puuhasta syntyykin lapsi niin mitään vastuuta ei pitäisi olla miehellä?
Minusta kannattaisi laajentaa tätä vastuunpakoilua useammallekin elämän osa-aluelle. Koskien tietenkin vain miehiä, naisille edelleen täysi vastuu kaikesta, jonkunhan nää töppäykset on maksettava. Esim jos ajat kännikolarin, ei mitään vaatimuksia korvauksista eikä sakkoja tai linnaa. Olihan siellä se toinenkin liikkeellä, oma vika kun tuli eteeni enkä pöhnässä kerinyt jarruttaa. Ja jos otin pankista liikaa velkaa ja jäi maksamatta takaisin, niin se on lainanantajalle voi voi, olisi pitänyt huomata heti etten mina niitä rahoja takaisin maksa, eli oma vikansa. etcetera....
Kannatan ehdotusta sillä ehdolla että jokainen mies joka tuollaisen elarilakon on itselleen varannut tatuoi siitä ilmoituksen otsaansa tuuman kirjaimilla. Siten naiset tietäisivät heti kenen kanssa kannattaa edes teoriassa harrastaa minkään sortin petipuuhia.
Ja vasektomiahan on aina mahdollista tehdä. Halpa ja nopea, sekä pysyvä ehkäisymuoto. Mutta aijai kun se kirpasee "sieltä", eihän miesvauvat sellaista uskalla edes ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella?
nainen on ainoa joka asialle voi mitään. Hänen keho, hänen valinta, hänen... vastuu?
Pointti todistettu. "Nainen on ainoa joka asialle voi mitään nyyyh, ruiskin ympäriinsä edes ehkäisemättä mutta en voi mitään asialle, enkä voi ruiskimattakaan olla byää" Voi pyhät pyssyt, toivottavasti tällaisen selkärangattoman ameeban kanssa ei kukaan ikinä mihinkään (r)yhdy.
Kukaan nainen ei saa itseään tiineeksi ilman miehen siementä, joten siementäjällä on AINA siementäjän vastuu ellei kyseessä ole spermapankki.
Mun usko meni naisiin tämän ketjun myötä aivan totaalisesti. En voi käsittää teitä. Minulle on itsestäänselvää, että jos itse haluan lapsen, miehen ei ole mikään pakko sitoutua siihen. Ja TODELLAKIN pitää voida parisuhteessa luottaa siihen, että jos nainen sanoo, että ehkäisy on kunnossa, niin sitten se on. Haloo. Ei tulisi IKINÄ mieleenkään pakottaa ketään miestä isäksi vastentahtoisesti. Oksettaa tämä ketju ja te liian monet naiset. Olen niin pettynyt, etten osaa pukea sitä edes sanoiksi.
-Nainen
Miehille kysymys. Olisiko teistä sitten hyvä ratkaisu että abortti sallittaisiin jatkossa vain vauvan tai äidin terveyden vaarantumisen tai raiskauksen takia. Silloin olisi tasa-arvo kunnossa? Toki niitä vahinkolapsia syntyisi entistä enemmän mutta sehän ei miehiä haittaisi kun oltaisiin tasa-arvoisia kun naiset ei voisi enää tehdä abortteja.
Miehet jonka mielestä tämä hyvä asia ja ratkaisee ongelman peukku ylös tähän viestiin ja ne joiden mielestä huono idea niin peukku alas.
Abortti on ihmisoikeus, eikä siihen silti nytkään kepeästi suhtauduta.
Miehen, kuten esim. Timo Soinin mielipiteellä ei ole merkitystä, koska asia ei häntä tai ketään miespuolista koske niin kauan kuin lapsia syntyy vain ja ainoastaan naisen kehosta.
Vierailija kirjoitti:
Mun usko meni naisiin tämän ketjun myötä aivan totaalisesti. En voi käsittää teitä. Minulle on itsestäänselvää, että jos itse haluan lapsen, miehen ei ole mikään pakko sitoutua siihen. Ja TODELLAKIN pitää voida parisuhteessa luottaa siihen, että jos nainen sanoo, että ehkäisy on kunnossa, niin sitten se on. Haloo. Ei tulisi IKINÄ mieleenkään pakottaa ketään miestä isäksi vastentahtoisesti. Oksettaa tämä ketju ja te liian monet naiset. Olen niin pettynyt, etten osaa pukea sitä edes sanoiksi.
-Nainen
Tuohon helppo ratkaisu, joka on jo nyt miestenkin tiedossa. Yksikään ehkäisy ei ole satavarma. Vaihdevuodet ohittanut nainen ei tule raskaaksi. Miehet voi jättää hedelmällisessä iässä olevat naiset rauhaan ja nautiskella meidän kanssa. Tai sitten kumpikin ehkäisee omalta osaltaan, myös mies.
Vierailija kirjoitti:
-Nainen
Mietit vain yhdeltä kantilta asiaa
- kukaan ei ole ketjussa sanonut että olisi ok huijata miestä sillä että väittää huolehtivansa ehkäisystä vaikka ei sitä oikeasti tee! Lue ketju uudestaan vaikka. Tuo oli sinun oma kuvitelma.
- suurin osa vahinkolapsista ei tule siitä että miestä huijattaisiin vaan syitä on monia. Yksi syy on ehkäisyn pettäminen vaikka olisi käytetty ehkäisyä ihan normaalisti. Minusta tällaisessa tilanteessa ei ole oikein pakottaa naista aborttiin. Eikä lapsen kannalta ole reilua jättää lasta isättömäksi. Kyllä miehen joka panee pitää ymmärtää tämä riski ja sitä voi pienentää tuplaehkäisyllä esim pillerit ja kortsu jos lapsi olisi katastrofi
- usein miehet haluavat paljaalla vaikka nainen sanoisi että ei ole ehkäisyä. Kuitenkaan miehet eivät ole valmiita kantamaan tekonsa seurausta vaan sitten itketään kuinka nainen huijasi eikä suostu aborttiin. Kuitenkin miehelläkin on vastuu huolehtia ehkäisystä eikä vain naisella.
Eli mietippä asiaa vähän laajemmin eikä pelkästään niin että miehet ovat lapsia joilta ei voi vaatia mitään vastuunottoa.
Vierailija kirjoitti:
Tietoisku kaikille miehille: jos et halua isäksi ja/tai maksaa elatusmaksuja 18 vuoden ajan, teetä vasektomia tai käytä kondomia huolellisesti JOKAISESSA yhdynnässä. Jos et tee kumpaakaan näistä toimista, suostut isyyteen ja lapsesi elatukseen siihen asti kun hän on täysi-ikäinen.
Tietoisku kaikille naisille. Vaatikaa miestä käyttämään kondomia ja itse pilleriä tai pidättäytykää seksistä jos ette halua äidiksi. Muussa tapauksessa aborttia ei myönnetä ja elätätte sen lapsen sinne 18 ikävuoteen
Miehillä joskus unohtuu se, että se elatusmaksu on sen lapsen oikeus, ei äidin. Äiti tekee ja maksaa kyllä osuutensa joka tapauksessa. Myös isän on mahdollista ottaa lapsi itselleen ja äiti maksaa elarit, vaikka jo henkensä kaupalla synnytti sen lapsen.
Mies ei voi paeta elatusvastuutaan koska lapsi ei ole syypää siihen että isänsä ja äitinsä päätti harrastaa seksiä ja hän syntyi sen seurauksena tähän maailmaan. Isä on isä, ja maksuvelvollisuus (pieni summa) on vähintä mitä isä voi lapsensa eteen tehdä.
Vierailija kirjoitti:
-Nainen
Naivia, keskenkasvuista ja epäkypsää (naisia kohtaan epäsolidaarista ja miehiä hyysäävää) lässytystä. Voisipa sinunlaiseesikin olla pettynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, koska kysymys on lapsen oikeudesta ruokaan, huolenpitoon, asumiseen ja elämään. LAPSEN=IHMISEN. Jotain inhimillisyyttä miehet, oletteko kaikki psykopaatteja?
Mielenkiintoinen tuo "ihmisyyttä" kommentti.
Rakastavatko naiset muiden lapsia? Ai ei?
Miksi mies rakastaisi lapsia, siinä on aina taustalla tieto että on mahdollista ettei se ole oma. Näitä käenpoikasia on n.15% suomalaisistakin.
Kyllä monilla ihmisillä on perusempatia ja perusrakkaus ihmisiin, ihan tuntemattomiinkin. Siksi on paljon hyväntekeväisyysjärjestöjä, adoptioita, yömajoja, ruokajakeluita jne. Siksi joissain uusperheissä molempien lapset ovat yhtä rakkaita, koska on mahdollista rakastaa sellaista, jonka kanssa viettää aikaa ja kokee elämää. Tämä pätee myös pulassa oleviin eläimiin joita halutaan pelastaa, lemmikkeihin jne. Yhtenä päivänä elämääsi putkahtaa joku tai jokin ja sitten vaan rakastat sitä <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietoisku kaikille miehille: jos et halua isäksi ja/tai maksaa elatusmaksuja 18 vuoden ajan, teetä vasektomia tai käytä kondomia huolellisesti JOKAISESSA yhdynnässä. Jos et tee kumpaakaan näistä toimista, suostut isyyteen ja lapsesi elatukseen siihen asti kun hän on täysi-ikäinen.
Tietoisku kaikille naisille. Vaatikaa miestä käyttämään kondomia ja itse pilleriä tai pidättäytykää seksistä jos ette halua äidiksi. Muussa tapauksessa aborttia ei myönnetä ja elätätte sen lapsen sinne 18 ikävuoteen
Ehdottomasti paras ratkaisu on jättää seksi väliin myös parisuhteessa. Sitä vain silloin, kun kumpikin haluaa lapsen. Lasten tekeminen pitää saada luvanvaraiseksi, joten lupaa pitää hakea kirjallisesti jostain ministeriöstä. Päätöksen saaminen voi kestää muutaman vuoden ja se voi olla kielteinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies rakastaisi lapsia, siinä on aina taustalla tieto että on mahdollista ettei se ole oma. Näitä käenpoikasia on n.15% suomalaisistakin.
Kyllä monilla ihmisillä on perusempatia ja perusrakkaus ihmisiin, ihan tuntemattomiinkin. Siksi on paljon hyväntekeväisyysjärjestöjä, adoptioita, yömajoja, ruokajakeluita jne. Siksi joissain uusperheissä molempien lapset ovat yhtä rakkaita, koska on mahdollista rakastaa sellaista, jonka kanssa viettää aikaa ja kokee elämää. Tämä pätee myös pulassa oleviin eläimiin joita halutaan pelastaa, lemmikkeihin jne. Yhtenä päivänä elämääsi putkahtaa joku tai jokin ja sitten vaan rakastat sitä <3
Hah, tuo ei osaa rakastaa kuin itseään. Luulee vielä itseään maailman keisariksi.
Vierailija kirjoitti:
Miehille kysymys. Olisiko teistä sitten hyvä ratkaisu että abortti sallittaisiin jatkossa vain vauvan tai äidin terveyden vaarantumisen tai raiskauksen takia. Silloin olisi tasa-arvo kunnossa? Toki niitä vahinkolapsia syntyisi entistä enemmän mutta sehän ei miehiä haittaisi kun oltaisiin tasa-arvoisia kun naiset ei voisi enää tehdä abortteja.
Miehet jonka mielestä tämä hyvä asia ja ratkaisee ongelman peukku ylös tähän viestiin ja ne joiden mielestä huono idea niin peukku alas.
Sopii oikein hyvin, ja päälle kaikille pakolliset isyystestit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Nainen
Mietit vain yhdeltä kantilta asiaa
- kukaan ei ole ketjussa sanonut että olisi ok huijata miestä sillä että väittää huolehtivansa ehkäisystä vaikka ei sitä oikeasti tee! Lue ketju uudestaan vaikka. Tuo oli sinun oma kuvitelma.
- suurin osa vahinkolapsista ei tule siitä että miestä huijattaisiin vaan syitä on monia. Yksi syy on ehkäisyn pettäminen vaikka olisi käytetty ehkäisyä ihan normaalisti. Minusta tällaisessa tilanteessa ei ole oikein pakottaa naista aborttiin. Eikä lapsen kannalta ole reilua jättää lasta isättömäksi. Kyllä miehen joka panee pitää ymmärtää tämä riski ja sitä voi pienentää tuplaehkäisyllä esim pillerit ja kortsu jos lapsi olisi katastrofi
- usein miehet haluavat paljaalla vaikka nainen sanoisi että ei ole ehkäisyä. Kuitenkaan miehet eivät ole valmiita kantamaan tekonsa seurausta vaan sitten itketään kuinka nainen huijasi eikä suostu aborttiin. Kuitenkin miehelläkin on vastuu huolehtia ehkäisystä eikä vain naisella.Eli mietippä asiaa vähän laajemmin eikä pelkästään niin että miehet ovat lapsia joilta ei voi vaatia mitään vastuunottoa.
Silti kusetusta tapahtuu, jopa sillä tasolla että väärä mies maksaa käenpoikasesta.
Se ei teitä naisia häiritse paskaakaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, tuo ei osaa rakastaa kuin itseään. Luulee vielä itseään maailman keisariksi.
Hah, sinustapa oikein huokuu pohjaton ja pyyteetön lähimmäisen rakkaus ja tietysti et itsestäsi poikkeavaa (;minäminäminäpilinipilinipilinimememe;) itsekkyyttä tajua.
Lopettakaa se paneminen jos ette kestä seurauksia. Pätee molempiin sukupuoliin.