Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen oikeus "abortoida" lapsi

Vierailija
28.03.2020 |

Tähän alkuun selvennän että tuolla otsikolla en tarkoita siis sitä että mies saisi päättää yksin naisen abortista. Sitä en kannata mutta asiaan.

Kun nainen tulee raskaaksi hänellä on mahdollisuus päättää pitääkö lapsen ja pakottaa miehen elatusvelvolliseksi vai tekeekö abortin/jälkiehkäisyn. Miehen on vain katseltava vierestä eikä hänellä ole edes 1% verran sananvaltaa. Päätös siis tapahtuu vain naisen ehdoilla. Mieheltä ei kysytä. Eikö tämä ole väärin?

Miehen oikeus "abortoida" lapsi

Vaihtoehdot

Kommentit (610)

Vierailija
141/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet voi paneskella keskenään niin ei tarvitse kiljua tästä lapsiasiasta. Tai käydä leikkauttamassa putket pois.

Vierailija
142/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietoisku kaikille miehille: jos et halua isäksi ja/tai maksaa elatusmaksuja 18 vuoden ajan, teetä vasektomia tai käytä kondomia huolellisesti JOKAISESSA yhdynnässä. Jos et tee kumpaakaan näistä toimista, suostut isyyteen ja lapsesi elatukseen siihen asti kun hän on täysi-ikäinen.

Tämä! Koska miehet itse ottaisivat enemmän vastuuta ehkäisystä?

Valitettavasti aina kuulee ulinaa siitä että kondomi tuntuu huonolta, muna lerpahtaa, kiristää jne. Kondomi ja vasektomia ovat oivia ratkaisuja. Toinen on pidättäytyä emätin yhdynnästä. Opetelkaa tyydyttämään nainen muutenkin kuin lykkimällä niin mekin tyydytämme teidät.

Mites nämä tuhannet naiset jotka sanoo ettei mitään ehkäisyä tarvi kun syö pillereitä ja hups kun ei ollut sit otettukaan niitä pillereitä vuoteen.

Jotkut naiset katsos haluavat vaan lapsen ja sille maksajan mutta ei isää.

Mies voi joutua loppuelämäkseen rahallisesti elättämään lasta jota ei ikinä halunnut (myös toisen miehen lasta) vain sen takia, että nainen on valehdellut saadakseen haluamansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietoisku kaikille miehille: jos et halua isäksi ja/tai maksaa elatusmaksuja 18 vuoden ajan, teetä vasektomia tai käytä kondomia huolellisesti JOKAISESSA yhdynnässä. Jos et tee kumpaakaan näistä toimista, suostut isyyteen ja lapsesi elatukseen siihen asti kun hän on täysi-ikäinen.

Tämä! Koska miehet itse ottaisivat enemmän vastuuta ehkäisystä?

Valitettavasti aina kuulee ulinaa siitä että kondomi tuntuu huonolta, muna lerpahtaa, kiristää jne. Kondomi ja vasektomia ovat oivia ratkaisuja. Toinen on pidättäytyä emätin yhdynnästä. Opetelkaa tyydyttämään nainen muutenkin kuin lykkimällä niin mekin tyydytämme teidät.

Mites nämä tuhannet naiset jotka sanoo ettei mitään ehkäisyä tarvi kun syö pillereitä ja hups kun ei ollut sit otettukaan niitä pillereitä vuoteen.

Jotkut naiset katsos haluavat vaan lapsen ja sille maksajan mutta ei isää.

Mies voi joutua loppuelämäkseen rahallisesti elättämään lasta jota ei ikinä halunnut (myös toisen miehen lasta) vain sen takia, että nainen on valehdellut saadakseen haluamansa.

Tämmöstä tapahtuu tasan white trash piireissä. Valitettavasti omassa tuttavapiirissäni ei ole yhtään tapausta, jossa vain nainen halunnut lapsen ja huijannut jonkun pahaa aavistamattoman kaksilahkeisen yhtymään.

Vierailija
144/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ratkaisu kaikkeen tähän:

SE OSAPUOLI EHKÄISEE, JOKA EI HALUA LASTA!

Vierailija
145/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet voivat tosiaan nusutella keskenään niin ei ole ongelmia. Saavat myös näin sitä kaipaamansa anaaliseksiä.

Mä teen just näin ja ai että kun sekin tuntuu naisia v*tuttavan.

No ei se oikeastaan vituta. Puolestani voitte nusutella vaikka lampaita. Erottuu jyvät akanoista nopeasti.

Ei sentään lampaita, mielestäni voivat ihan pysytellä toisissa miehissä. Eiköhän se yksi possujen paneskelija ole ihan riittävästi tänne Suomeen.

Vierailija
146/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen sellainen epätodennäköinen skenaario, että minä olen harrastanut seksiä kumppanini kanssa kondomilla. Yöllä kotiini murtautuu vieras nainen, joka löytää käytetyn kortsuni roskiksesta ja liruttaa sieltä siemenet pimperoonsa ja tulee siitä raskaaksi (oikeasti en tiedä kuinka kauan siittiöt säilyy liikkuvina). Onko niin että tuosta hetkestä alkaen minulla ei ole mitään mahdollisuuksia välttää 18-vuotista maksuvelvoitetta, jos vain murtautujanainen niin päättää?

Vai voisiko oikeus esim. tuomita syntyvän lapsen annettavaksi adoptioon? Tai voisiko tuomita naisen elarien määrää vastaaviin vahingonkorvauksiin tms?

Vierailija
147/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika absurdilta että mies voisi pakottaa naisen aborttiin.

Miten tämä toimisi käytännössä jos nainen itse haluaa pitää lapsen?

Soittaisiko mies poliisille joka voimakeinoja käyttämällä köyttäisi vastustelevan naisen sairaalasänkyyn toimenpidettä varten?

Vierailija
148/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein 80% miehistä on sitä mieltä että siementä saa levittää ilman vastuuta.

Vierailija
149/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen sellainen epätodennäköinen skenaario, että minä olen harrastanut seksiä kumppanini kanssa kondomilla. Yöllä kotiini murtautuu vieras nainen, joka löytää käytetyn kortsuni roskiksesta ja liruttaa sieltä siemenet pimperoonsa ja tulee siitä raskaaksi (oikeasti en tiedä kuinka kauan siittiöt säilyy liikkuvina). Onko niin että tuosta hetkestä alkaen minulla ei ole mitään mahdollisuuksia välttää 18-vuotista maksuvelvoitetta, jos vain murtautujanainen niin päättää?

Vai voisiko oikeus esim. tuomita syntyvän lapsen annettavaksi adoptioon? Tai voisiko tuomita naisen elarien määrää vastaaviin vahingonkorvauksiin tms?

Ne eivät säily kondomissa. Joten ei tarvitse pelätä murtautuvia naisia.

Vierailija
150/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvo ei voi toteutua sellaisissa lähtökohdissa, joissa sillä ei ole edellytyksiä. Eihän naisellakaan voi olla esim tasa-arvoista päätäntävaltaa miehen vasektomiasta, eli jos nainen ei halua raskaaksi hänen on huolehdittava omasta ehkäisystään tai steriloida itsensä sen sijaan että voisi määrätä miehet vasektomiaan  ja paneskella sen jälkeen vailla huolta huomisesta.

Tästä asiasta täällä valittavat miehet(mies) tuntuu kuvittelevan että naiset haluavat seksiä hinnalla millä hyvänsä. Että kun niin ja näin niin naisten vaan täytyy että saavat seksiä. Yllätys, jos vastuu raskaudesta jää kokonaan yksin naiselle niin naiset ei sen jälkeen enää harrasta seksiä. Onko se parempi sitten? Tämän lopputuloksen te voitte toteuttaa ihan ilmankin mitään virallisia lakeja.

Vierailija
151/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu nainen 36 v, ei ollut löytänyt elämäänsä miestä, jonka kanssa olisi voinut tehdä haluamansa lapsen, joten hän alkoi tapailemaan nettideittien kautta miehiä joille sanoi, että on pillerit käytössä, vaikka ei ollut. Hän tuli sitten raskaaksi ja mahdollisia isäkandidaatteja oli kaksi, joista kumpikaan ei riemastunut. Toinen heistä sitten varmistui isäksi ja hän nyt sitten maksaa elatusmaksuja ja tapaa lasta . Tää nyt vaan ei ole minun mielestä millään tavalla oikein.

Vierailija
152/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen mies huolehtii ehkäisystä ja kasvattaa lapsensa, jos näitä tulee. Millainen nulkki ajattelee lapset vain kuluina?

Vierailija
153/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu nainen 36 v, ei ollut löytänyt elämäänsä miestä, jonka kanssa olisi voinut tehdä haluamansa lapsen, joten hän alkoi tapailemaan nettideittien kautta miehiä joille sanoi, että on pillerit käytössä, vaikka ei ollut. Hän tuli sitten raskaaksi ja mahdollisia isäkandidaatteja oli kaksi, joista kumpikaan ei riemastunut. Toinen heistä sitten varmistui isäksi ja hän nyt sitten maksaa elatusmaksuja ja tapaa lasta . Tää nyt vaan ei ole minun mielestä millään tavalla oikein.

Tuttu mies 36 v ei ollut saanut seksiä, joten hän alkoi tapailemaan nettideittien kautta naisia joille sanoi, että haluaa parisuhteen ja perheen. Seksiä saatuaan hän aina dumppasi naisen.

Onko tuo sinun mielestäsi rikos? Minusta ei. Aikuinen ihminen, joka ei ole holhouksen alainen, vastaa ihan itse siitä, milloin ja millaisen tiedon varassa haluaa harrastaa seksiä ihmisen kanssa, joka on käytännössä hänelle ventovieras.

Vierailija
154/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen pitää voida luottaa siihen, että nainen käyttää pillereitä, jos on niin väittänyt.

Parisuhteessa kyllä. Satunnaisten seksikumppaneiden kanssa fiksu ihminen huolehtii AINA ehkäisystä omalta osaltaan.

Vierailija
155/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia kuvittelette että se olisi taas-arvoa että miehelle suotaisiin mahdollisuus jättää elatusmaksut maksamatta? Ei se ole tasa-arvoa että yhteisestä päätöksestä syntyneessä epätoivotussa tilanteessa toiselle ei koidu mitään ja toiselle koituu paljon. Jos raskaus alkaa tahtomatta nainen joutuu tekemään abortin mikä ei ole mikään läpihuutojuttu tai kantamaan pääasiallisen taloudellisen vastuun sekä kasvatuksellisen vastuun kokonaan. Miehen vastuu vähäsempi taloudellinen vastuu. Loppupelissä hyvin epätasa-arvoista naisen näkökulmasta. Tasa-arvo voisi käytännössä toteutua vain niin että abortti kiellettäisiin ja kummallakin vanhemmalla on sekä yhtäläinen taloudellinen että kasvatuksellinen vastuu lapsesta, vaikka lasta ei oltaisi haluttu. Mutta kuka haluaisi elää tällaisessa yhteiskunnassa? Puhumattakaan tilanteen vaikutusta syntyviin lapsiin.

Se on tasa-arvoa ja meillä toteutuukin että kummallakin on yhtäläinen mahdollisuus käyttää ehkäisyä. Ja kun pidät ehkäisyvälineesi visusti omassa hallussasi ja käytät niitä huolella, voit poistaa senkin riskin että seksikumppani sabotoisi tilannetta.

Vierailija
156/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on ihan itsestäänselvää, että jos mies ei halua lasta, ei siitä pitäisi joutua mitään maksamaankaan. Sillä oletuksella tietty, että on ollut ehkäisy käytössä, tai ainakin niin, että mies on luullut niin. Kaveripiirissä yksi nainen jätti pillerit pois salaa ja tuli raskaaksi. *askamyrsky oli hirveä, kun mies lähti. No ei joutunut maksamaan elareita lopulta koska ei ollut edes hänen lapsi. Haluaisin miehille enemmän oikeuksia näissä asioissa. Nainen jos haluaa lapsen ilman että mies haluaa, naisen pitäisi maksaa sille itse ihan kaikki. *ituttaa että tällä voi mies joutua nalkkiin.

-N

Jos ei halua lasta, niin ei harrasta emätinyhdyntää. 

Itse olen parille naiselle maksanut abortin, eikä kummastakaan ole tarvinnut vääntää kättä. Kyseessä on ollut ihan perinteinen yhden yön kuvio, eli ollaan baarissa tavattu ja siitä jatkoille. Itsellä ei humalassa kumin kanssa pala nalli, joten paljaalla on hommat hoidettu mikäli nainen on munaa halunnut. En ole ikinä painostanut seksiin vaan naiset on ehkäisyn puutteesta huolimatta levittäneet jalkansa. Sitten reilun kuukauden päästä onkin kuulunut uutisia yhteisen yö tuloksista.  

Vierailija
157/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on ihan itsestäänselvää, että jos mies ei halua lasta, ei siitä pitäisi joutua mitään maksamaankaan. Sillä oletuksella tietty, että on ollut ehkäisy käytössä, tai ainakin niin, että mies on luullut niin. Kaveripiirissä yksi nainen jätti pillerit pois salaa ja tuli raskaaksi. *askamyrsky oli hirveä, kun mies lähti. No ei joutunut maksamaan elareita lopulta koska ei ollut edes hänen lapsi. Haluaisin miehille enemmän oikeuksia näissä asioissa. Nainen jos haluaa lapsen ilman että mies haluaa, naisen pitäisi maksaa sille itse ihan kaikki. *ituttaa että tällä voi mies joutua nalkkiin.

-N

Itse olen parille naiselle maksanut abortin, eikä kummastakaan ole tarvinnut vääntää kättä. Kyseessä on ollut ihan perinteinen yhden yön kuvio, eli ollaan baarissa tavattu ja siitä jatkoille. Itsellä ei humalassa kumin kanssa pala nalli, joten paljaalla on hommat hoidettu mikäli nainen on munaa halunnut. En ole ikinä painostanut seksiin vaan naiset on ehkäisyn puutteesta huolimatta levittäneet jalkansa. Sitten reilun kuukauden päästä onkin kuulunut uutisia yhteisen yö tuloksista.  

Onneksesi olet yksi niistä älykkäistä miehistä, jotka kyllä näkevät päällepäin millainen nainen on laatuaan eli et koskisi sellaiseen, jolla on sp-tauti. Eikö niin?

Vierailija
158/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi tasa-arvo ei tässä ole ainakaan nykylääketieteen keinoin mahdollinen. Naisella on valittavana vaikea päätös, omassa kropassa kasvavan ihmisalun tappaminen tai ei-toivottu vanhemmuus. Kummastakin voi seurata vuosien traumat ja terapia - jälkimmäisestä vaihtoehdosta ehkä kahdelle ihmiselle. Se, että mies voisi vain kepeästi irtisanoutua taloudellisesta vastuusta ilman kajoavaa lääketieteellistä toimenpidettä ja ehkä elinikäistä syyllisyyttä oman jälkeläisen tappamisesta ei ole millään tavoin verrannollinen naisen aborttioikeuteen. Olennaisesti miehellä on jo nyt sama oikeus kuin naisellakin - oikeus päättää siitä, jatkuuko omassa kropassa alkanut raskaus vai ei. Biologisista syistä johtuen miehen kroppaan ei vaan tällä hetkellä ole mahdollista ei-toivotun vauvan alun asettua kasvamaan. Teinä olisin kyllä tästä seikasta ihan h-vetin tyytyväinen. Eiköhän me naiset olla tässä kuitenkin niitä häviäjiä.

Vierailija
159/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-N

Onneksesi olet yksi niistä älykkäistä miehistä, jotka kyllä näkevät päällepäin millainen nainen on laatuaan eli et koskisi sellaiseen, jolla on sp-tauti. Eikö niin?

En näe päällepäin, mutta ei ole sp-tautia tullut. Tykkään vain ns. kilteistä ja kunnollisista naisista, enkä bilehile ja elämänkoululaisiin koske. 

Vierailija
160/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu mies 36 v ei ollut saanut seksiä, joten hän alkoi tapailemaan nettideittien kautta naisia joille sanoi, että haluaa parisuhteen ja perheen. Seksiä saatuaan hän aina dumppasi naisen.

Onko tuo sinun mielestäsi rikos? Minusta ei. Aikuinen ihminen, joka ei ole holhouksen alainen, vastaa ihan itse siitä, milloin ja millaisen tiedon varassa haluaa harrastaa seksiä ihmisen kanssa, joka on käytännössä hänelle ventovieras.

Ei ole rikos ei. Vaan eipä ole myöskään millään tavalla verrattavissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi