Miehen oikeus "abortoida" lapsi
Tähän alkuun selvennän että tuolla otsikolla en tarkoita siis sitä että mies saisi päättää yksin naisen abortista. Sitä en kannata mutta asiaan.
Kun nainen tulee raskaaksi hänellä on mahdollisuus päättää pitääkö lapsen ja pakottaa miehen elatusvelvolliseksi vai tekeekö abortin/jälkiehkäisyn. Miehen on vain katseltava vierestä eikä hänellä ole edes 1% verran sananvaltaa. Päätös siis tapahtuu vain naisen ehdoilla. Mieheltä ei kysytä. Eikö tämä ole väärin?
Kommentit (610)
Vierailija kirjoitti:
Mun usko meni naisiin tämän ketjun myötä aivan totaalisesti. En voi käsittää teitä. Minulle on itsestäänselvää, että jos itse haluan lapsen, miehen ei ole mikään pakko sitoutua siihen. Ja TODELLAKIN pitää voida parisuhteessa luottaa siihen, että jos nainen sanoo, että ehkäisy on kunnossa, niin sitten se on. Haloo. Ei tulisi IKINÄ mieleenkään pakottaa ketään miestä isäksi vastentahtoisesti. Oksettaa tämä ketju ja te liian monet naiset. Olen niin pettynyt, etten osaa pukea sitä edes sanoiksi.
-Nainen
Et todellakaan ole nainen vaan mies, joka vastailee kymmenen kertaa saadakseen mielikuvitus naisia puolustamaan omaa aloittettaan.
Miehille tekee hyvää olla ilman seksiä muutama vuosi. Pitää vain kieltää siitä uliseminen palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Miehille tekee hyvää olla ilman seksiä muutama vuosi. Pitää vain kieltää siitä uliseminen palstalla.
Mä olen ollut ilman nyt 6kk
Ainoa joka ulisee on vaimo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun usko meni naisiin tämän ketjun myötä aivan totaalisesti. En voi käsittää teitä. Minulle on itsestäänselvää, että jos itse haluan lapsen, miehen ei ole mikään pakko sitoutua siihen. Ja TODELLAKIN pitää voida parisuhteessa luottaa siihen, että jos nainen sanoo, että ehkäisy on kunnossa, niin sitten se on. Haloo. Ei tulisi IKINÄ mieleenkään pakottaa ketään miestä isäksi vastentahtoisesti. Oksettaa tämä ketju ja te liian monet naiset. Olen niin pettynyt, etten osaa pukea sitä edes sanoiksi.
-Nainen
Mietit vain yhdeltä kantilta asiaa
- kukaan ei ole ketjussa sanonut että olisi ok huijata miestä sillä että väittää huolehtivansa ehkäisystä vaikka ei sitä oikeasti tee! Lue ketju uudestaan vaikka. Tuo oli sinun oma kuvitelma.
- suurin osa vahinkolapsista ei tule siitä että miestä huijattaisiin vaan syitä on monia. Yksi syy on ehkäisyn pettäminen vaikka olisi käytetty ehkäisyä ihan normaalisti. Minusta tällaisessa tilanteessa ei ole oikein pakottaa naista aborttiin. Eikä lapsen kannalta ole reilua jättää lasta isättömäksi. Kyllä miehen joka panee pitää ymmärtää tämä riski ja sitä voi pienentää tuplaehkäisyllä esim pillerit ja kortsu jos lapsi olisi katastrofi
- usein miehet haluavat paljaalla vaikka nainen sanoisi että ei ole ehkäisyä. Kuitenkaan miehet eivät ole valmiita kantamaan tekonsa seurausta vaan sitten itketään kuinka nainen huijasi eikä suostu aborttiin. Kuitenkin miehelläkin on vastuu huolehtia ehkäisystä eikä vain naisella.Eli mietippä asiaa vähän laajemmin eikä pelkästään niin että miehet ovat lapsia joilta ei voi vaatia mitään vastuunottoa.
Silti kusetusta tapahtuu, jopa sillä tasolla että väärä mies maksaa käenpoikasesta.
Se ei teitä naisia häiritse paskaakaan
Älä perustele aiheen vierestä eli tässä oli kyse abortista. Toisekseen nuo tilanteet on suhteellisen harvinaisia joissa isä ei olekkaan biologinen isä. Ja tällaisten erikoistapausten pohjalta ei kannata muuttaa kaikkien perheiden elämää.
Mutta näen toki tilanteen todella inhottavaksi ja vääräksi jossa mies virheellisesti luulee olevansa lapsen biologinen isä. Jos nainen tahallaan valehtelee ja pettää tässä asiassa niin minusta kyseessä petos. Mutta silti en lähtisi aborttilakeja muuttamaan tällaisen erikoistapauksen perusteella.
Syntyvä Lapsi on syytön aina ja kaikissa tapauksissa.
Lapsen oikeudet menee ja niiden pitääkin mennä kaiken muun edelle.
Aikuisten pitää ottaa teoistaan vastuu.
Vierailija kirjoitti:
No ei pitäisi. Miehen pitäisi tietää ennen panoa onko valmis minimaalisiin elatusmaksuihin vai onko liian itsekäs
Kallista panemista, kun nainen on pistellyt kortsuun reikiä.
Vierailija kirjoitti:
Äidin oikeus menee kaiken edelle, kun "minä haluan" tyyppiset mammat tekevät väkisin kakaroita ja haluavat mieheltä ja yhteiskunnalta rahat elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen täytyy miettiä tämä jo siinä vaiheessa, kun harrastaa seksiä. Eli, kondomi käyttöön. Oli naisella pillerit rai ei. Ja kumin käyttö huolellisesti. ...niin, voi hajota joo, mutta aika harvoin, kun sitä ohjeiden mukaan käyttää.
Miksi naisella ei ole mitään vastuuta?
Naisellahan se suurin vastuu on: jos ei halua joutuu kärsimään abortin (harvoille tuo on vaan epämiellyttävä lääketieteellinen toimenpide, moni kantaa tuskaa asiasta sisällään vuosia). Jos taas synnyttää lapsen, niin hoito- ja kasvatusvastuu ovat aika rankkoja noin 20 v kestäviä juttuja. Toki lapsesta on paljon iloa ja monelle äiti-ihmiselle se kaikista rakkain asia maailmassa.
Itse tulin raskaaksi vahingossa pitkässä avioliitossa. Jos mies olisi vaatinut aborttia ja uhkaillut erolla, olisi mies saanut mennä kaaaaaaressa. Ymmärsi kuitenkin olla ehdottelematta muuten kuin ihan varovaisesti sivulauseessa. Hän ei olisi lasta enää vanhoilla päivillä halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen täytyy miettiä tämä jo siinä vaiheessa, kun harrastaa seksiä. Eli, kondomi käyttöön. Oli naisella pillerit rai ei. Ja kumin käyttö huolellisesti. ...niin, voi hajota joo, mutta aika harvoin, kun sitä ohjeiden mukaan käyttää.
Varmasti jo sanottu, mutta nainen kantaa aina vastuunsa raskaudesta. Raskaus on naisen kehossa, nainen synnyttää sekä kasvattaa ja elättää lapsen, jollei isä osallistuisi kasvatukseen ja elättämiseen mitenkään. Jotkut päätyy adoptioon, mutta äärimmäisen harva, koska nainen voi määrätä omasta kehostaan ja saada abortin.
Isän rooli minimielareilla on kärpäsen kakka siinä, että lapsi saadaan aikuiseksi ja omilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisellahan se suurin vastuu on: jos ei halua joutuu kärsimään abortin (harvoille tuo on vaan epämiellyttävä lääketieteellinen toimenpide, moni kantaa tuskaa asiasta sisällään vuosia). Jos taas synnyttää lapsen, niin hoito- ja kasvatusvastuu ovat aika rankkoja noin 20 v kestäviä juttuja. Toki lapsesta on paljon iloa ja monelle äiti-ihmiselle se kaikista rakkain asia maailmassa.
Itse tulin raskaaksi vahingossa pitkässä avioliitossa. Jos mies olisi vaatinut aborttia ja uhkaillut erolla, olisi mies saanut mennä kaaaaaaressa. Ymmärsi kuitenkin olla ehdottelematta muuten kuin ihan varovaisesti sivulauseessa. Hän ei olisi lasta enää vanhoilla päivillä halunnut.
”Kaaaaaressa”, jeesus miten typerää naismaista uhoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan naisella vastuu. Hän joutuu maksamaan elatusmaksuja jos päättää hylätä lapsen ja jättää sen isän hoidettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti jo sanottu, mutta nainen kantaa aina vastuunsa raskaudesta. Raskaus on naisen kehossa, nainen synnyttää sekä kasvattaa ja elättää lapsen, jollei isä osallistuisi kasvatukseen ja elättämiseen mitenkään. Jotkut päätyy adoptioon, mutta äärimmäisen harva, koska nainen voi määrätä omasta kehostaan ja saada abortin.
Isän rooli minimielareilla on kärpäsen kakka siinä, että lapsi saadaan aikuiseksi ja omilleen.
Höpö höpö, nyt korkki kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidin oikeus menee kaiken edelle, kun "minä haluan" tyyppiset mammat tekevät väkisin kakaroita ja haluavat mieheltä ja yhteiskunnalta rahat elämiseen.
Miksi kenenkään pitäisi elättää lapsensa yksin, jos niillä on myös toinen vanhempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla olevat miehet on psykopaatteja.
Millä perusteella?
Sillä perusteella, että edes vilkaisee tätä palstaa. Tässäkin ketjussa ulistaan, että miesoletun pitäisi saada vastuuttomasti panna menemään ja dramaattisten seurausten realisoituessa vastuu olisi yksin naisen.
nainen on ainoa joka asialle voi mitään. Hänen keho, hänen valinta, hänen... vastuu?
Ei naiset itsekseen raskaaksi tule, vaan seksi on molempien valinta ja silloin myös vastuu on molempien.
Tässä muutama oma miete asiasta, kuuntelisin mielelläni lisää ajatuksia:
-Tosi moni mies suostuu harrastamaan seksiä, vaikka ehkäisystä ei ole tietoakaan. Tällöin raskauden mahdollisuus on aina olemassa, sen pitäisi jokaisen oikeustoimikelpoisen tietää. Raskaus on mahdollinen myös ehkäisy käytettäessä, tästä on jopa internetissä paljon tietoa. Varmin tapa olla tulematta haluamattaan isäksi/äidiksi on pidättäytyä seksistä tai ainakin yhdynnästä.
-Abortti on Suomessa mahdollinen tiettyyn rajaan asti. Luonto on luonut ihmiset epätasa-arvoiseen asemaan: nainen kantaa lapsen ja miehellä ei ole siihen kauheasti osaa eikä arpaa. Siten nainen myös päättää abortista viimekädessä.
-Ajatellaanpa tilanne että minä naisena vietän parasta sinkkuaikaa ja Tinder laulaa. Olen yhdynnässä, tulen raskaaksi. Olen AIKA varma että mies1 on isä, mutta en voi olla täysin varma. Mies1 kieltää olevansa isä tai ei ainakaan halua olla tekemisissä lapsen kanssa. Miten edes teoriassa miehen ”abortointioikeus” toteutuisi? Ensinhän mies1 pitäisi todeta virallisesti lapsen biologiseksi isäksi. Kuka lain mukaan maksaisi isyystestit? Valtio? Nainen? Miksi naisella olisi mitään intressiä maksaa?
-Miksi valtion pitäisi alkaa maksumieheksi jos miehille tulisi yhtäkkiä ”abortointioikeus”? Todella moni yksihuoltaja nainen saa jonkinlaisia tukia valtiolta ja mikäli elarisysteemi loppuisi niin valtio olisi maksumiehenä taas elättämässä siitettyjä ja miesten ”abortoimia” mukuloita.
-Vinkki miehille (ja naisille): mikäli et halua lapsia ota itse vastuuta myös ehkäisystä. Kondomeja esimerkiksi on saatavilla jokaisesta marketista tai kioskista. Toinen hyvä vinkki on pitää vyötä vähän kireämmällä ja oikeasti miettiä kenen kanssa yhtyy. Tuttavapiirissäni on muutama Tinder-sankari ja seksikumppanien vuosittainen määrä alkaa olemaan päätähuimaava. Ihan jo tilastollisestikkin alkaa vahinkoraskauden riski kasvamaan. Yhdyntä ei ole mikään ihmisoikeus.
Vierailija kirjoitti:
-Nainen
Oksettava ihminen jolle lasten oikeudet on mielipideasia. Lapset ovat ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tietoisku kaikille miehille: jos et halua isäksi ja/tai maksaa elatusmaksuja 18 vuoden ajan, teetä vasektomia tai käytä kondomia huolellisesti JOKAISESSA yhdynnässä. Jos et tee kumpaakaan näistä toimista, suostut isyyteen ja lapsesi elatukseen siihen asti kun hän on täysi-ikäinen.
Tämä! Koska miehet itse ottaisivat enemmän vastuuta ehkäisystä?
Valitettavasti aina kuulee ulinaa siitä että kondomi tuntuu huonolta, muna lerpahtaa, kiristää jne. Kondomi ja vasektomia ovat oivia ratkaisuja. Toinen on pidättäytyä emätin yhdynnästä. Opetelkaa tyydyttämään nainen muutenkin kuin lykkimällä niin mekin tyydytämme teidät.
Eihän naiset nyt ikinä tuohon suostuisi. Heille kelpaa "tasa-arvo" vain silloin jos heidän oikeuksiaan parannetaan tai miesten huononnetaan.
Tasa-arvo on vitsi mikä ei tule ikinä maailmassa toteutumaan vaikka kuinka haluttaisiin.
Se kun tarkoittaisi sitä, että kaikilla on samat oikeudet ja velvollisuudet joka asiassa eikä ihmiset yleensä omista saavutetuista oikeuksistaan noin vain luovu.
Tämän keskustelun peukutuksista ja viesteistä näkee hyvin kuinka puolueellisia naiset ovat naisille ja samaan aikaan haukutaan miehet maan rakoon mutta samaan aikaan itketään tasa-arvoa jos joku on puolueellinen miehiä kohtaan. Kerrassaan säälittävää.
Moni sanoo täällä kuinka miesten on pidättäydyttävä jos ei halua lapsia mutta kukaan ei käske naisten pidättäytyä jos nainen ei halua lapsia. Naisella pitää teistä olla oikeus aborttiin mutta miehellä ei mitään oikeutta mihinkään.
Minun ehdotus on se että abortti sallitaan vain terveydellisten syiden vuoksi ja seksiä harrastetaan vain jos ollaan varmoja että molemmat ovat valmiita pitämään lapsen. Jos mies tai nainen kumpikaan ei missään nimessä halua pitää lasta niin silloin ei laueta sinne sisälle. Kyllä sitä "seksuaalista" hauskaa voi kymmenillä muillakin tavoilla harrastaa kuin sillä perinteisellä