Marraskuiset 2020
Vähän ajoissa olen.. Haluan pitää asian salassa vielä muilta, mutta samalla olis kiva jo nyt fiilistellä tulevaa muiden marraskuisten kanssa. Mulla laskettu aika 19.11.2020 ja neljäs lapsi tulossa. Mulla muut lapset poika 11 v., poika 2,5 v., tyttö 1 v. Eli kolme alle neljä vuotiasta olis sitten loppuvuodesta :) Todella haluttu ja odotettu on tämä uusinkin pikkunen. Mites muilla?
Kommentit (436)
Paljon onnea Buns koko perheelle!!♥️🎉🥳🧸🍼♥️ Kaikkea hyvää jatkoon♥️♥️♥️♥️
Onnea Buns! Ihanaa, että siellä meni kaikki hyvin! ❤️ Täällä ei vieläkään vauvaa sylissä. Ollaan tosiaan oltu täällä eilisestä aamupäivästä asti, mutta hitaasti edistyy, vaikka kipeitä supistuksia on ollut siitä asti. Kolme epiduraaliakin jo saanut ja oksitosiinia tiputetaan tällä hetkellä. Tämä synnytys menee kyllä pidemmän kaavan mukaan ja on kyllä ollut hurjaa. Toivottavasti iltaan menneessä olis pieni jo ulkona 💙
37/41v. Esikoisen LA 3.11. Esikoispoika syntyi 1.11.2020 <3
Mariia83, ei varmaan mene enää pitkään, hyvin olet jaksanut!! Aivan uskomatonta että sielläkin saadaan kohta oma pieni syliin♥️ Jaksamista ja voimaa loppurutistukseen🥰😊
Paljon onnea Buns!! Mariialle tsemppiä, oletkin jo ehkä saanut nyytin syliin toivottavasti! Niin jännää täm syntymisen odotteleminen ja muiden synntystarinoiden kuuleminen. Siihen kun ei oikein voi vaikuttaa niin kyllähän se jännittää, että miten omalle kohdalle käy. 😁
Täällä ei merkkejä synnytyksestä. Jomottavaa menkkasärkyä ollut iltaisin ja olen tulkinnut harjoitussuppareiksi. Mieliala on vaihdellut aiempaa enemmän ja olen ollut itkuherkkä, paitsi tänään vain kiukkuinen ampiainen.. tosin tänään onkin väsyttänyt tosi paljon ja olen ajatellut, että kunhan ei synny nyt, kun väsyttää liikaa. 😅 021120 olisi tosin kiva synttäripäivä 😅
Täällä pieni poika saatu vihdoin maailmaan 1.11 klo 23.26. Pituutta 52cm ja paino 3570g 💙 Synnytys oli pitkä ja rankka, mutta kirjoitan siitä paremmin myöhemmin. Nyt tutustutaan täällä toisiimme 😍 Tsemppiä muillekin synnytykseen!
Paljon onnea Mariia83 vauvasta!!!♥️🥰🥰🥰
Täällä vaan jatkuu supistukset ja tänään neuvolassa täti arveli että ois kohta lähtö, mut näinköhän... Varattiin vielä torstaille lääkäriaika kun sf mitta oli kasvanu sen verran paljon viikossa ja mun paino myös noussu (turvotusta kyllä suurimmaks osaks varmaa) kovasti loppuajasta, niin tarkistetaan vauvan paino sit vielä ja keskustellaan mahd käynnistyksestä koska mulla on niin paljo kipuja enkä saa nukuttua jne ja en kohta enää jaksa😫... jos ei sitä ennen poikanen halua syntyä.
Hei kaikki,
Täältä pikainen päivitys asiaan...
Sairaalassa ollaan, lapsivedet menny eilen ja tässä kohti synnytystä mennään omalla painollaan... Vauvaa innolla syliin odotellaan💙💙💙😍🥰
Ihanaa Hero! Tsemppiä kovasti synnytykseen! Huomenna olisi isälle hyvä päivä syntyä 😍👍 Toivottavasti sulla menee hiukan lyhyemmän ja helpomman kaavan mukaan. Mulla merkattiin synnytyskertomukseen koko kestoksi 32 tuntia, mistä avautumisvaihe oli pelkästään lähes tuo aika 😱 Oltiin sairaalassa 4,5 päivää koko perhe. Meillä oli siis perhehuone ja onneksi saatiin se, koska olin synnytyksen jäljiltä kuin junan alle jäänyt ja leikkurissa puudutti tikkauksessa koko alakropan, niin en päässyt edes sängystä ylös. Suosittelen itse perhehuonetta varsinkin jos on ensisynnyttäjä. Tyksissä tuo perhehuone maksaa n.100€/vrk. Meille taitaa tulla n.500€ lasku siitä, mutta itselle se oli ainut ja paras vaihtoehto siinä kohtaan, että en kadu. Lisäksi koko henkilökunta oli erittäin ammattitaitoista ja ystävällistä. Kotiuduttiin eilen vasta, kun vauva vietti yhden yön teho-osastolla korkean kuumeen vuoksi. Onneksi mitään ifektiota ei ollut 🙏🏻 Ensimmäinen yö vietetty kotona ja kiltiltä pojalta vaikuttaa. Herää syömään neljän tunnin välein, että äitikin saa hiukan nukkua. Välillä pitää jopa herättää syömään, kun poika nukkuisi pidempääkin. Imetyksen kanssa on hiukan haasteita. Aluksi sairaalassa söi rinnalta ihan hyvin (tarvittiin kyllä rintakumi, muuten ei kelvannut), mutta teholla sai tietysti pullosta maitoa, niin nyt ei ole niin innoissaan ollut tissistä. Olenkin pumpannut maitoa useamman kerran päivässä ja antanut pullosta. Oli tarkoitus välttää korviketta jos mahdollista, mutta teholla olivat joutuneet antamaan sitä myös, koska luovutettua äidinmaitoa ei ollut varastossa. Jos en ole saanut tarpeeksi maitoa, niin olen sitten antanut korviketta. En aio stressata siitä sen enempää, pääasia, että pikkuinen saa ravintoa. Muuten on mennyt tosi hyvin ja omasta puolisosta on ollut suuri apu, en varmasti olisi pärjännyt ilman häntä. Viime yönäkin hän nousi itse toisella ruokinta kerralla antamaan pullosta maitoa 💙 Vauvakin tuntuu viihtyvän hänen sylissään ja hoidossaan paremmin, mutta se on se kokemus ja varmuus vauvan käsittelyssä mikä hänellä on. Itselle kaikki on niin uutta. On se silti niin hieno tunne katsoa omaa lasta, voisimme tuijottaa häntä koko päivän 😍
Hei,
Ikävä kuulla Mariia83 että synnytyksesi ei ollut helpoimmasta päästä.
Täällä syntyi tänään aamulla 5 jälk pikkuinen💙🍼🥳🎉 Valitettavasti ei mennyt helposti meilläkään synnytys (en ole vielä saanut kertomusta niin en tiedä faktoja) vaan kesti pitkään avautuminen ja lopussa vauvan sykkeet putosi, jolloin ponnistusvaiheessa piti vaan saada vauva ulos HETI ja sen seurauksena todella järkyttävä kokemus kipuineen ja repeytymineen jne😫 Mutta pääasia että vauvalla kaikki nyt kunnossa🥰 Saatiin perhehuone myöskin onneksi joten täällä nyt majaillaan muutama seuraava päivä ja tutustutaan uuteen pieneen ihmeeseen💙 ja tämä oli tosiaan tuoreelle isälle mainioin isänpäivälahja🥰😂 Hän on innolla vauvaa hoitanut kun itse en ole siihen vielä juurikaan kyennyt kaikkine kipuineni...
Onnea pikkuisesta Hero! ❤️ Hyvä, että kaikki sielläkin kunnossa. Nauttikaa pienokaisesta, nuo ensimmäiset päivät ovat maagisia ja kiva, että tekin pääsitte perhehuoneeseen.
Mulle tuli synnytyksestä 2.asteen repeämä ja on kyllä vieläkin tosi kipeä, että olen koko viikon syönyt 800 buranaa 😔 Pitkään istuminen on hankalaa. Kätilön kanssa käytiin synnytystä läpi ja kerroin kyllä, että jos lapsia olisi tulossa lisää, niin en synnyttäisi uudelleen alakautta vaan valitsisin sektion. No onneksi se on ohi nyt.
Eilen käytiin ensimmäinen pieni vaunulenkki vauvan kanssa. Huomenna varmaan uusiksi jos on hyvä keli.
Ihanaa että olette saaneet jo vauvoja syliin! Synnytyskokemuksenne kuulostavat harmittavan raskailta! Toivottavasti kuitenkin paraneminen sujuu hyvin ja vauva vie huomion hyvällä tavalla. ☺️
Täällä edelleen yhtenä kappaleena. Olisi jo kiva saada kaveri ulos vatsasta, mutta hän on edelleen ylhäällä eikä mitään merkkejä synnytyksestä. Ensi viikon tiistaina tosiaan käynnistys, että viikko tässä vielä/enää odotettavaa. Alkaa jo tylsistyttää ja kyllästyttää tämä kotona makaaminen.. kädet on alkaneet turvota sen verran, että en pysty enää neulomaan tai piirtämään, mitä tekisin mielelläni aikani kuluksi. Mutta viikko on tosi lyhyt aika eli kohta tapahtuu täälläkin. 😌
Hyvää viikkoa kaikille!
Onnea vauvan/vauvat syliin saaneet, ihanaa vauvantuoksuista aikaa ja hyviä toipumishetkiä 😊❤️
Tsemppiä kaikille joilla synnytys lähenee 💪🏻
Täällä 39+1, alle viikko laskettuun aikaan, uskomatonta 😍
Vauva kiinnittyi rv36, on ollut menkkajomoa ja harjoitussupistuksia ties kuin paljon ja kauan 😂
Yöt menee hyvin heikoilla unilla, ehkä kerran viikkoon saanut kunnon unet (eli herään 3h välein vessaan, mutta nukahdan heti) mutta vauva alkanut yökyöpeliksi ja älyttömät jumpat öisin 😞
Täällä siis hetki kerrallaan, toivoen spontaanisti alkavaa synnytystä mieluiten kohta, että pääsee näistä kivuista ja kolotuksista eroon sekä tutustumaan tähän vipeltäjään 😘
Huomenna neuvola olisi myös, viimeinen masun kanssa 🥺
Täällä meni aamulla vedet! 💁♀️ Supistukset ei ota alkaakseen. Aamulla mennään sitten käynnistysosastolle vauhdittamaan, jos ei yöllä ala spontaanisti. Toivoisin, että alkaisi itsestään, mutta toisaalta olisi kiva nukkuakin ensin. 😁 Kauhean jännäähän tämä on, kun ei yhtään tiedä, mitä tapahtuu. No muutaman päivän sisällä on vauva joka tapauksessa täällä - uskomatonta!
Hei,
Täällä ollaan vielä sairaalassa... Huomenna mahdollisesti kotiin. Vauvalla kaikki kunnossa mutta itsellä kipuja sen verran että vielä sairaalan lääkitys sen verta tärkeä ettei kotiin lähdetty. Pienen kanssa on ehditty vähän tutustuu ja reipas poika on, kova syömään😅 On se vaan jännittävää lähteä tuollaisen pienen nyytin kanssa kotia täältä😍💙
Pingulla varmasti siellä hetket käsillä, jos ei ole jo vauva sylissä😍 Itselläki meni pe aamuna vedet ja su aamuna syntyi poika joten siinä voi kestää... mutta toivottavasti kaikki hyvin siellä vauvan kanssa!♥️
Nemillä alkaa kans olee jänskät paikat!! Ei mene kauan enää🥰👍 Tsemppiä!!
Tsempit ja jaksamista kaikille muillekin vauvojaan vielä odottaville sekä suuret onnittelut jo synnyttäneille💙♥️
Onnea kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä synnyttäville! Täällä vasta Rv 37+3, ei mitään merkkejä mahdollisesta synnytyksestä. Parin viikon päästä käynnistys arvioon aika. Eiköhän tämä joulukuun puolelle mene 🤭
Täällä 41+0 pyörähti käyntiin, semi turhautunut ja väsynyt olo alkaa olemaan jo itsellä.. 😣
Keskiviikkona olis yliaikaiskontrolli.
Yöllö alkoi kuitenkin supistelmaan ihan napakastikkin, mutta laantuivat ja nukahdin. Nyt aamusta myös ollut tuntemuksia, mutta ei mitään super kipeää vielä. Toiveikkaana olen jos nämä vihdoin merkkaisi alkavaa synnytystä 🤞🏻🥰 Toki oloja ollut niin kauan niin en liikoja odota näistä tuntemuksista vielä😂
Vauva liikkuu ja kasvaa, tätä mammaa alkaa vaan kroppa jo ottaa voimille sekä odotus ylipäänsä ❤️😂
Tsemppiä kaikille!! 💪🏻😊
Koska laiska kopioin tän mikä tonne "kaikki plussanneet", mutta tännekkin tilannepäivitys ✌🏻
Meillä tultiin eilen suoraan synnytyssaliin sovitusti ja kun supistelut ei ollut ehkä niin napakoita ja olin auki 3,5cm joten kello 14 kalvot puhki, sit alkoikin koskemaan ja kello 15 olin 9cm auki ja ilokaasuista eikä mistään apuja niin sain epiduraalin mikä pelasti. Kello 20:30 syntyi sitten tormakka 4160g ja 52cm tyttö 🥰
Nyt rinnalla nukkuu, tosi hyvin imenyt yön ja rinnat ihan hellänä ja verestävä toinen jopa 😅
Mutta mie selvisin ilman sotavammoja, ponnistuvaihe oli sopivan hidas niin kroppa sai aikaa venyä ja kudokseni venyi hyvin joten ei leikattu, ei revennyt. Kaksi pientä nirhaumaa limakalvoihin. 💪🏻
Olihan se aikamoinen kokemus!!
Mutta nyt niiin onnellinen ❤️😍
Hei kaikki!
Onnea Nemi sinnekin pienen tulokkaan johdosta ja ihana kuulla että synnytys meni hyvin🥰👍
Meillä tosiaan synnytys kesti kaikkinensa lapsivesien tihkumisesta alkaen lähes 44h ja avautumisvaihe oli todella pitkä. Muuten synnytys meni hyvin mutta lopussa vauvan sykkeet putosi ja ei voitu jäädä rauhassa synnyttämään vaan tehtiin episiotomia jotta vauva saadaan pian ulos. Puudutteet ei juurikaan toimineet joten kokemus oli kivulias mutta kaikki piti tehdä että vauva saadaan terveenä syntymään. Selvisikin syntyessä että vauvalla napanuora kaksi kertaa kaulan ympäri. Onneksi kaikki kuitenkin lopulta hyvin, vauva saatiin syntymään nopeasti ponnistusvaiheessa ja vauvalla kaikki hyvin💙♥️🥰😍 Poika syntyi siis 8.11 isänpäivänä 3590g 52cm. Tänään siis tuli täyteen 3 viikkoa ja meillä menee hyvin. Vauva on edelleen kova syömään ja melko tyytyväinen kaveri🥰 Nukkuu aika hyvin jos ei satu vatsanväänteitä. Välillä joutuu itse herättämään vauvan syömään kun nukkuisi pidempäänkin😂 Imetys on onnistunut hyvin ja sekin kiva. Itsellä episiotomia haava repesi ja on edelleen kipeä mutta nyt pärjää jo pelkällä panadolilla, joten tämäkin asia paranemaan päin👍
Vauva on kyllä kaikenkaikkiaan aivan ihana ja super söpö tapaus💙 On valtavan hieno tunne olla äiti ja katsella pientä ihmettä jonka saanut aikaan😍 Isä myös ollut todella ihanasti mukana kaikessa ja todella suuri apu♥️ Onneksi isä sai ollakin mukana myös osastolla sairaalassa... Sitä kun pelkäsin että rajoitukset estää, mutta sen suhteen hyvin kävi, että saatiin perhehuone ja ei ollut rajoituksia (paitsi vieraita ei saanut tulla sairaalaan, mutta sai ainakin olla ihan rauhassa🙈😅). Harmittaa toki tämä korona-aika kun täytyy olla tarkkana kuka vauvaa voi käydä katsomassa ja maskit on vieraille vaadittu. Toivottavasti tämä koronakin vielä väistyisi ja pääsisi normaalimpaan arkeen vauvan kanssa.
On ollut ihana kuulla teidän kommentteja ja kiitos kun olette jakaneet raskautenne ja synnytyksiänne täällä. Itse koen että tästäkin palstasta oli iloa ja hyötyä raskausaikana♥️
Jaksamista ja ihanaa jatkoa pienten rakkaiden nyyttien kanssa kaikille synnyttäneille♥️🍼🧸🥰😍 ja tsempit niille joilla synnytys vielä edessä!
Kiva kuulla että täälläkin vauvoja saapunut turvallisesti mahan tälle puolen :)
Meillä vauvat kuukauden vanhoja, ja meillä on menny tosi kivasti. Mies lähti tällä viikolla takasin töihin, ja oon ollu nyt päivisin yksin ja molempien hoito yksin alkaa mennä jo vähän rutiinilla, vaikka alku olikin aika shokki. Miehellä kuitenkin aika aikasia aamuja, ni pääsee sit myös aikasin kotiin ni ei tuu niin mahottoman kauaa oltua yksin kuitenkaan.
Mulla ei oo yhtään ikävä raskausaikaa, mahaa ehkä vähän, mut tahtoisin uudelleen synnyttämään.. En olis ikinä kuvitellut että musta tulee se ihminen, joka hehkuttaa miten ihana kokemus synnytys oli, ja miten vois tehdä sen uudelleen ihan millon vaan.. Eikä tässä oo ees mistään "aika kultaa muistot" jutusta kyse, ku olisin ollu valmis uudelleen jo vaikka heti seuraavana aamuna.. :D
Oon myös vähän yllättynyt millanen ihminen musta on äitiyden myötä tullut, positiivisella tavalla. En ikimaailmassa ois ennen nähny itseäni sellasena vauvoille lässyttävänä, avoimesti tunteensa näyttävänä äitihahmona, mut sellanen musta vaan on tullu nyt vauvojen syntymän myötä :D Myös tää rakkauden tunne on yllättänyt, en jotenkin aatellu et tollasta mun kohdalle tulis, kun en oo koskaan ollu mikään kauheen herkkä ja tunteellinen ihminen ennen.. En valita, terveisiä vaan täältä mun vaaleenpunasesta vauvakuplasta :D ♥
Voi miten jännää Mariia! Mulla alettiin käynnistelee synnytystä perjantaina, ja lauantai-iltapäivällä vauvat syntyi. Koko perhe voi hyvin ja synnytys oli ihan mukava kokemus 🥰