Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marraskuiset 2020

24.03.2020 |

Vähän ajoissa olen.. Haluan pitää asian salassa vielä muilta, mutta samalla olis kiva jo nyt fiilistellä tulevaa muiden marraskuisten kanssa. Mulla laskettu aika 19.11.2020 ja neljäs lapsi tulossa. Mulla muut lapset poika 11 v., poika 2,5 v., tyttö 1 v. Eli kolme alle neljä vuotiasta olis sitten loppuvuodesta :) Todella haluttu ja odotettu on tämä uusinkin pikkunen. Mites muilla?

Kommentit (436)

321/436 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Eipä tännekään hurjempia kuulu. Minut yllätettiin tänään täysin töissä. Meillä piti olla läksiäiset parille sijaiselle, mutta juhlat olivatkin oikeasti minun babyshowerit 🥰 sain ihania lahjoja ja pöytä oli niin täynnä syötävää, että ähky vieläkin. Tasan kolme viikkoa olis vielä töitä. 😊

Kävin viime viikolla äitipolilla ultrassa ja siellä kaikki hyvin. Vauva oli vielä perätilassa, mutta normaalia näillä viikoilla. Vauvan paino meni pikkusen keskikäyrän alapuolella. Rv 36 sitten uusi käynti, jossa tarkistetaan että kääntynyt oikein päin.

Ihana sänky Mariia83! 🥰

Meillä alkaa kaikki tarvikkeet olemaan hankittuina mutta en ole vielä jaksanu minkään eteen mitään tehä 🙈 työ ja opiskelu verottaa sen verran.

Liitoskivut edelleen jatkuu, tosin 10 päivän saikku aiemmin auttoi sen verran, että tosiaan nyt pystyny töissä olemaan.

Meillä ei vakuutusta otettu ko asutaan niin syrjässä, että yksityisille on matkaa ja täällä on helppo päästä julkiselle puolelle ko pieni terveyskeskus.

Kiva kuulla teän kaikkien kuulumisia! 😊

Jonxuh rv 31+2

322/436 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas Mariialla ihanan näkönen sänky valmiina, melkein tekis itekkin mieli köllähtää tonne jos mahtuis :D

Joo HeRo vähän reilu viikko sitten ultrassa poju oli pyörähtänyt taas pää alaspäin, ja B- eli tyttö on hengannut koko raskausajan about perätilassa ja tuskin siitä liikahtaa kun vaikuttaa niin itsepäiseltä tapaukselta. Tykkää työntää päätään ja käsiään mun kylkiluiden alle, ai että.. Vielähän heillä tietysti vähän tilaa käännyskellä. Mun sf-mitta oli tänään neuvolassa 45cm... Naurahdin ehkä vähän. Olo on luokkaa valas, ja jopa kauppareissu alkaa olla jo liian rankka. Onneks enää 4 viikkoa maksimissaan jos eivät ite päätä tulla aikasemmin ♥ Seuraava ultra äitiyspolilla viikolla 36+0 (tänään 34+0) ja siellä luultavasti annetaan päivä sit käynnistykselle, jännää! Kaikki vauvojen vaatteet pestyinä ja viikattuina, sekä sänky valmiina, nyt saa vauvat tulla melkeen millon vaan, heti sen jälkeen kun oon saanu sairaalakassin pakattua :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
323/436 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonxuh, ihanaa että sait babyshowerit! 😍

Mäkin vähän salaa toivoin, että saisin, mutta haaveeksi taisi jäädä. Töistä sain parilta työkaverilta vauvalle vaatetta ja onnittelu kortit, mutta meillä töissä on sellaisia kuppikuntia ikävä kyllä, että jos et kuulu siihen tiettyyn porukkaan, niin silloin sulle ei järjestetä mitään eikä kutsuta mihinkään.

Buns, munkin tekis mieli mennä nukkumaan tohon vauvan sänkyyn jos vaan mahtuis 😂 Meillä asustaa kaksi vanhaa kissa herraa ja toinen niistä menee usein tonne nukkumaan. Heti ollaan kyllä hätistelty pois, kun ollaan huomattu, että se oppisi ettei ole hänen paikka. Kisut on tosiaan tottunut nukkumaan meidän kanssa samassa sängyssä, mutta katsotaan nyt miten jatkossa tehdään, kun vauvan turvallisuus kuitenkin edellä.

Sf mitan perusteella sulla on hyvän kokoinen massu, mutta sehän kuuluu asiaan kyllä kun kaksoset tulossa 💕 Jännittäviä aikoja elellään ja jännitetään kuka synnyttää ensimmäisenä 🥰

Tsemppiä kaikille!

37/41v. Esikoisen LA 3.11. Esikoispoika syntyi 1.11.2020 <3

324/436 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonxuh, kiva tosiaan että oli muistettu töissä showereilla! Ja ikävä että ainakaan toistaiseksi Mariia83 ei ole päässyt niistä nauttimaan😥 Jospa ystävät yllättäisi vielä! Mulla oli muutama viikko sit baby showerit, ne oli aivan yllätyksenä järjestetty meillä kotona sillä aikaa kun olin ystävän kanssa ulkona😳🥰😍🤯 Oli kyllä tosi yllätys tulla kotiin ja siellä odottikin monta kaveria, herkkuja ja lahjoja jne💙 En ole koskaan ennen saanut yllätysjuhlia joten oli mukava.

Mariia83, teillä on aivan ihana sänky vauvalle! Meillä vauvan huoneessa sama värimaailma, harmaata ja valkeaa👌 ripaus vaalean sinistä sekaan... Meillä ois tosiaan kaikki hankittuna mut en ole pedannut sänkyä vielä valmiiksi enkä laittanut mattoa jne...kun ajattelin että pölyyntyvät/karvaantuvat kun meillä koiria, mutta ehkä taidan pikkuhiljaa alkaa vaan laittamaan huoneen kuntoon. Ei tässä montaa viikkoa enää ole aikaa😉👍

Buns, voi sentään, kuulostaa että masu on kyllä aika iso ja olo varmasti raskas! Itsellä viikko sitten sf mitta taisi olla 31😅 Nyt rv 35+1. Ja kyllä tuntuu tämäkin maha olevan tiellä, saati jos olisi isompi. Yritä jaksaa, ei ole tosiaan kauan jäljellä! Ja hyvä, että toinen vauva on jo pääalaspäin!

Hauska kyllä odotella, että kuinka lähekkäin synnytykset meillä kaikilla sattuu!

Tsemppiä kaikille ja pysykää terveinä!!🥰

325/436 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas!

Täällä ollut tänään kiireinen aamupäivä, kun on oltu neuvolassa, lääkärillä ultrassa ja vielä neuvolan perhetyöntekijällä perhevalmennuksessa 🤱🏻🤗

Neuvolassa kaikki hyvin, paitsi verenpaineet koholla ja siksi sainkin uuden ajan jo viikon päähän, kun katsotaan laskeeko paineet. Valittelinkin kyllä painon tunnetta rinnassa ja tiheytynyttä sydämen tykytystä, mutta ei kuulemma viittaa raskausmyrkytykseen kuitenkaan, koska pissa oli puhdas. Siinä kuulemma vakiosti on proteiineja jos myrkytys alkamassa/alkanut.

Lääkärissä tehtiin ultralla painoarvio ja sisätutkimus. Painoarvio on tällä hetkellä rv 36+2 3180g. Sf mitta nousi alakäyrältä suoraan yläkäyrälle ollen 34cm 🙈 Toki lääkäri epäili, että olisi pidempi kaveri tulossa, kun vaikutti siltä. Maha ei kuitenkaan ulkoisesti ole iso ja vauvan mitat oli kaikki ok, eikä ympärysmittakaan ollut suuri. Tässä mitat jos joku haluaa joskus vertailla:

BPD 93.5 FL 72.7 AC 329.9

Vauva oli osittain jo kiinnittynyt lantioon, mutta kohdunsuu oli kiinni. Tunnen kyllä vauvan jalat selvästi aika ylhäällä rintalastan alla, mikä voi siis viitata siihen, että kaveri on vaan tavallista pidempi 😉 Itse en kyllä ole kuin 160cm ja mies 183cm, mutta hänen ensimmäinen poikansa on 190cm.

Oli muuten tuo sisätutkimus kovin inhottavaa ja kyllä oikein irvistin sitä tehdessä. En ole koskaan oikein tykännyt noista sisätutkimuksista. Lääkärin mukaan kaikki kuitenkin ihan normaalisti ja vauvan pitäisi mahtua alakautta. Lantionpohjan lihakset on kuulemma melko tiukat, mutta luut joustaa normaalisti. Arvio tällä hetkellä vauvan syntymäpainoksi on 3800-4000g. Parin viikon päästä katotaan kuitenkin ultralla vielä uudelleen tuo paino jos ei sitä ennen olla vielä synnyttämässä 😉

Synnytys pyörii mielessä jokapäivä ja sitä kyllä automaattisesti jännittää jo. Varsinais-Suomeen tuli nyt myös maskisuositus ja kyllä se pelottaa, että TYKS:iin tulisi taas rajoitukset synnytyksiin. Ei auta kuin toivoa parasta 👍

Toivottavasti muillakin odottajilla asiat edelleen hyvin! 💞

Vierailija
326/436 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille! Muistin käydä pitkästä aikaa lukemassa teidänkin kuulumisia.

Jännittävät ajat on kyllä nyt tässä synnytyksen lähestyessä. Vasta nyt viime viikkojen aikana olen tuntunut tajuavan todella, että meille on ihan oikeasti tulossa lapsi. 😁 Mä olen tässä jo äitiyslomalla ja vihdoin on ollut aikaa laittaa paikkoja kuntoon ja pyörittää pesukonetta. Paljon on vielä tehtävääkin.

Mullahan on tosiaan radi todettu jo siellä ihan alussa ja siihen ollut lääkityskin jo pitkään. Vauvamme onkin sitten kasvanut oikein hurjaa vauhtia ja vähän jännittää, että millainen möhkäle sieltä on tulossa. 😅 Todennäköisesti siis käynnistetään heti kun vaan tarvittavat viikot täynnä. Toivottavasti mahtuu vielä silloin tulemaan alakautta!

Muuten olo on ollut yllätävän hyvä ja melko vähän mitään vaivojakaan on ollut. Tosin olen myös ottanut tosi rennosti nyt tässä ja enemmän lepäillyt ja nukkunut kuin rehkinyt. Synnytys tiestysti jännittää, mutta kun ei siitä oikein tiedä mitään niin ei osaa sen kummemmin valmistautua. Käynnistystä kuitenkin odotan kun ei hänen voi antaa kasvaa ihan valtavaksikaan.

Nyt rv 35 ja parin viikon päästä on synnytystapa-arvio. Siihen mennessä toivottavasti kaikki paikat kunnossa ja sairaalakassi pakattuna. 😁 Tsemppiä kaikille tulevaan synnytykseen ja viimeisiin viikkoihin!

327/436 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään äitiyspolin käynnillä molemmat vauvat pää alaspäin, A vissiin laskeutunutkin tosi alas ja painoa 2,5kg molemmilla ja sen kyllä tuntee.. Paikat snadisti auki ja periaatteessa voi koska vaan alkaa tapahtua 🙈 Viikkoja kasassa nyt 36. Oma olo on edelleen tosi raskas, päivät koostuu lähinnä istumisen ja makaamisen vaihtelun välillä, kun missään ei tahdo olla hyvä 😵 Seuraava kontrolli on sitte 2 viikon päästä, ja siellä luultavasti sit ruvetaan käynnistelee/sovitaan päivä sille jos ennen sitä ei oo itestään käynnistyny. Lasken todellakin päiviä tohon🤣 Aika vaan tuppaa menemään tosi hitaasti kun mitään ei enää jaksa tehdä

328/436 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki!

Täällä kärsitty kipujen lisäksi nyt aikamoisesta turvotuksesta... Paino nousi 10pv aikana 2,5kg ja sitten vielä yhden pv aikana 1kg lisää!! Kävin neuvolassa ja mikään muu ei onneksi viittaa esim raskausmyrkytykseen. Nyt vaan juotava paljon vettä ja vältettävä suolaa. Kyllä tuntuu välillä että jalat poksahtaa kun kiristää🙈

Liitoskivut ei ole hellittäneet ja aika paljon vaan pötkötelty ja lepäilty täällä kun ei paljoa kärsi liikkua, sekin varmasti pahentanut turvotusta. Sokeriarvot sentään pysyneet kurissa.

Tänään täynnä rv 37, joten vauva on täysiaikainen ja saisikin minun puolesta syntyä mahdollisimman pian😅 Tänään täytyy alkaa yrittää lypsää maitoa vauvalle pakkaseen ja se otetaan mukaan sairaalaan kun synnyttämään lähdetään. Hieman outoa alkaa itseään lypsämään käsin🙈🐄 mutta jos sieltä maitoa sais ja siitä ois sit apua vauvalle sairaalassa niin mikä ettei! Kokeillaan nyt ainakin. Tämä siis sen radi diagnoosin vuoksi... Onko sulla Pingu myös tällaiset ohjeet??

Neuvolalääkäri on varattu vielä viikon päähän, jos ei ole sitä ennen synnytys käynnistynyt ja siellä vielä ultrataan ja katsotaan vauvan kokoa jne... Onneksi ainakin viimeksi oli ihan keskikäyrällä, että ei pitäisi olla jättiläisvauva😂🤗👍

Ja synnytys jännittää kovasti edelleen, mutta sitä jo toivoo silti kun on niin paha olla eikä saa nukuttua jne, niin kaipaa jo vauvaa hoidettavaksi, pois masusta🥰

329/436 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Pingu kuulumisiasi pitkästä aikaa ja hienoa, että sielläkin kaikki hyvin!

Täällä on jo kaikki laitettu valmiiksi vauvaa varten, että ainoastaan sairaalakassi on pakkaamatta.

Buns, sulla on jo jännät ajat menossa ja veikkaan, että olet meistä ensimmäinen kuka saa pikkuiset syliin 💛

Itsellä kun ei muita merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ole kuin, että vauva on kiinnittynyt. Ei mitään supistuksia/kipuja tai kolotuksia.

Ohhoh Hero kuulostaa aika hurjalta toi painnonnousu yhtäkkiä. Hyvä kuitenkin, että ei sullakaan mitään myrkytystä päällä. Toki mulla kävi tänään vähän samoin, kun olin ”ylimääräisessä” neuvolassa verenpaineen nousun vuoksi, niin oli painoa tullut viikossa yhtäkkiä 1,4kg 🙈 Sitä vähän pelästyin kun kuitenkin paino on keskimääräisesti noussut sen 200g viikossa. Ei kuitenkaan viitannut raskausmyrkytykseen vieläkään, kun pissa oli puhdas ja verenpainekin oli laskussa. Täti käski vaan olla murehtimatta sitä painoa, kun eihän mulla silti ole tullut kuin kuusi kiloa koko raskaudesta, eikä tässä enää montaa viikkoa ole jäljelläkään. Lähinnä nyt pelästyin, että jos vauva kasvaakin hirveän isoksi, kun painokin yhtäkkiä nousi noin paljon, mutta toivottavasti ei. Turvotusta mulla ei ole ollut kertaakaan ja sitä olenkin ihmetellyt, kun samat kengät menee helposti jalkaan jne. Sokerit kanssa pysynyt kurissa. Eikä mulle ainakaan puhuttu mitään tommosesta lypsämisestä jo tässä vaiheessa. Päinvastoin sanottiin, että maito saattaa nousta rintoihin vasta muutama päivä synnytyksen jälkeen. Ei mulla kyllä ole edes semmosta tunnetta, että niissä jotain maitoa olisi, kun melko normaaleilta tuntuvat, eikä ole mielestäni kasvanut edes paljon.

Muuten oli pikkuisella kaikki hyvin ja oli kiva kuulla sykkeet pitkästä aikaa. Siellä se sintti oli aamujumpassa, kun syke oli 159 ja hikkakin vielä samaan aikaan 💙

Mulla on varattu vielä parin viikon päähän neuvolalääkäri+hoitaja, jolloin vielä ultrataan ja tarkistetaan paino. Ellei sitten ole tullut lähtö ennen sitä. Viime yönä näin kovasti synnytysunia ja mieskin oli nähnyt, että saas nähdä oliko enneunia ☺️

Mukavaa viikonloppua kaikille!

330/436 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Miten on mennyt loppuaika?

Itsellä paljon kipuja ollut ja ma illasta asti supistellut, ihan tuntejakin säännöllisesti kerrallaan mutta sitten ne loppuvat yhtäkkiä...ja tulevat jossain vaiheessa takaisin. Mutta ei olla vielä sairaalaan asti ehditty lähteä, soitettu kyllä on. Saa nähdä missä vaiheessa supistukset jatkuu loppumatta että pääsee tosi toimiin😅🤗👍 Onko kenelläkään muulla vastaavia?

331/436 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa Hero!

Täällä kanssa jännäillään, että milloin päästään lähtemään tositoimiin, mutta vielä ei ainakaan mitään kummempia merkkejä ole tiedossa. Ei siis ole ollut yhtään ”oikeata” supistusta, vaan niitä kivuttomia harjoitussuppareita kyllä useasti päivässä. Vauvan pää tuntuu kyllä melko alhaalla ja vessassa saa ravata liian usein 😉 Muuten ei mitään kipuja. Vatsaa alkaa olla sen verran, että mieluusti haluaisin pojan jo ulkopuolelle. Huomenna olisi yhdet ristiäiset ja täällä tuskaillaan, kun ei mikään kiva vaate mahdu päälle. Tiistaina mulla olis vielä neuvola+ultra, jossa saan uuden painoarvion pikkuisesta. Olen kyllä ihan varma, että on sen neljä kiloa, ainakin olo tuntuu siltä 😅 Sulla kyllä kuulostaa lupaavalta noi merkit, että saatat ihan pian päästä synnärille 😍 Onhan tässä toki hiukan yli viikko aikaa laskettuun aikaan, mutta toivon, että ei mee ainakaan siitä vielä paljoa yli ja mitä oon lukenut, niin käynnistetyt synnytykset on usein kivuliampia kuin itsestään alkaneet. Täytyy siis toivoa, että pikkuinen ymmärtää itse tulla ulos 💙

332/436 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Me käytiin 22.10 ultrassa ja vaavi on niin alhaalla ku voi olla ja tuntui ihan pää alakauttakin kokeilemalla, lääkäri kertoi🤭 Paikat pehmenneet ja kohdunkaulaa oli jäljellä lääkärin mukaan 1cm (tai korkeintaan 2cm, alunperin oli 5cm). Sanoi että voi syntyä milloin vaan... Painoarvio oli 3410g ja arvioi että laskettuna aikana painoa olisi vauvalla n.3600g.

Huomenna neuvola-aika.

Supistuksia, liitos- ym. kipuja ja turvotusta edelleen... mut ei vielä vauvaa😂

Nythän tuli sairaaloihin maskit käyttöön potilaille sekä vierailijoille ja synnytykseen tuleva tukihenkilö joutuu käyttää maskia koko synnytyksen ajan. Synnyttäjä tuskin koko aikaa ainakaa, jos meinaa saada hengitettyä ja ilokaasua otettua jne🤔😅

Alkais nyt vaan synnytys kun jännittää taas nuo sairaaloiden tilanteetkin, ettei tulis niitä rajoituksia taas😫😟

Ihanaa loppuodotusta kaikille!🥰♥️

333/436 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun saatte kohta vauvat syliin! 🥰Täällä tullaan perässä, huomenna rv 35+0. Eilen alkoi virallisesti äitiysloma.

Viikon päästä lääkärissä käynti, saa nähä joko vauva oikeassa asennossa. Närästys on tullut kuvioihin näiden liitoskipujen lisäksi, muuten ei ihmeempiä.

Tsemppiä synnytyksiin ja kärsivällisyyttä viimeisiin päiviin. 😊👍

Vierailija
334/436 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli viimein synnytystapa-arvio ja painoarvio. Vauveli oli kasvanut sen verran maltillisesti, että käynnistysaika sovittiin kolmen viikon päähän eli saa paikat ja kroppa vielä rauhassa kypsyä. Niin toivoisin, että synnytys käynnistyisi spontaanisti tässä kolmen viikon sisään. Minulla ei tosin ole lainkaan sellaista tunnetta, että synnytys olisi mitenkään lähellä.. 😅

En saanut ohjetta rintojen lypsämiseen ennen käynnistystä.. vähän kyllä odotin, että josko saisin jonkinlaisen ohjeen, kun olen kuullut, että monessa paikassa on ohjeistettu lypsämään jo etukäteen radin takia.. En nyt sitten tiedä, että aionko itse alkaa lypsää, kun siihen ei erikseen ohjeistettu. Mietin, että onkohan siitä todella apua synnytyksen jälkeiseen maidon nousuun..? Koen aika hankalaksi viedä etukäteen lypsettyjä minimääriä maitoa synnärille, kun siellä ei ilmeisesti ole kylmäsäilytysmahdollisuutta eikä voi ikinä tietää kuinka kauan synnytys sitten kestää. Toivoisin tietysti, että omalla maidolla pärjättäisiin heti alusta, mutta olen jo yrittänyt hyväksyä sen, että jos vauvan sokereissa on häikkää, hän tulee saamaan lisämaitoa synnärillä. Tavoitteena olisi kuitenkin täysimetys ja lisämaidon purkuunhan saa kyllä sitten ohjeet jos ja kun oma maito vain riittää.

Tuntuu vähän raskaalta kun ajatukset pyörivät vain tulevassa synnytyksessä ja vauvassa. Tuntuu silt, että pitäisi välill pystyä keskittymään johonkin ihan muuhun, että saisi vähän taukoa ja lepoa koko raskaudesta. 😅 Välillä onkin ihanaa, jos vaikka ollaan pelattu jotain tai katsottu leffa ja on onnistunut unohtamaan täysin, että on raskaana. 😁 Jännittää kaikki tuleva ja niinhän sen pitää ollakin. Toisaalta on ollut ihanaa olla pois töistä ja kotona vain rentoutua. Tuntuu, että töitä on tullut tehtyä niin tiiviisti koko aikuisikä, että tällainen ”ylimääräinen” piitkä loma pois töistä on todella tervetullutta. En ikävöi työntekoa tällä hetkellä lainkaan!

335/436 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös tänään (39+0) käyty uudessa painoarviossa, jossa vauva sai ultran perusteella painoksi 3500g. Käsikopelolla lääkäri meinasi 3800g, mutta ei ollut kasvanut liikaa näillä viimeisillä viikoilla. Eikä mikään pulska poika ole tulossa, kun vatsanympärys oli 335.5mm, joka vastaa 1-1.5 viikkoa pienempää. Joten hyvillä mielillä ollaan 🙏🏻 Harmittaa, että lääkäri ei tarkistanut kohdunkaulan tilannetta tällä hetkellä, mutta tuskinpa siinä mitään muutoksia on, kun ei kerran supistuksiakaan ole. Pieniä vihlaisuja kyllä tunnen ja niitä kivuttomia supistuksia, mutta en muuta. Kysyinkin, että kuinka monta viikkoa annetaan mennä yli jos on mennäkseen, niin kuulemma 12 päivää suurinpiirtein. Eli meillä tuo takaraja olisi 15.11, mutta se on sunnuntai, että sitten jo kuulemma edeltävänä perjantaina-lauantaina kutsuvat käynnistykseen jos ei itsellään ala.

Hero, sulla kyllä kuulostaa niin lupaavalta kaikki, että veikkaan sun lähtevän ennen mua synnyttämään 😍 Tyksissä ei käsittääkseni ole tuota maski hommaa vielä, että Husin alueella kyllä. Toivottavasti ei tule muitakaan rajoituksia ennen kuin meillä kaikilla on vauvat sylissä 🙏🏻

Kiva Pingu, että sielläkin kaikki hyvin. En itsekään saanut ohjeita lypsää maitoa, joten en myös niin aio tehdä. Ja mitä oon ymmärtänyt, niin usein synnärillä on luovutettua äidin maitoa saatavilla jos ei itsellä maito heti nouse. Ainakin ystäväni luovutti aika isojakin määriä, kun hänellä maidon tulo oli niin suurta. Kuulostaa kyllä oudolta, että omalle vauvalle annettaisiin jonkun toisen äidin maitoa, mutta parempi sekin on kuin korvike.

Mulla on taas aika ruvennut käymään pitkäksi kotona ja myönnän, että välillä kaipaan töihin (en kyllä uskonut, että tunnen näin), mutta se varmasti häviää kun vauva saapuu syliin. Nyt ei vaan ole oikein mitään tekemistä, kun kaikki on laitettu valmiiksi ja siivottukin on joka nurkka 🙉

Mitä Bunsille kuuluu? Joko käynnistys päivä on siellä tiedossa?

336/436 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin vielä yhtenä kappaleena täälä. Vauvat kasvaa omalla käyrällään maltillisesti, painoarvo alkuviikosta oli n 2600-2700g molemmille, ja käynnistysaika on nyt tulevana viikonloppuna kun 38 viikkoa on täynnä🤭 Saa nähdä tuleeko vauvoista marraskuisia vai lokakuisia, kun käynnistyksessä voi mennä useampi päivä jos huono tuuri käy 😆 Mulla paikat on sormelle auki koko matkalta, ja kaulaa jäljellä ~2cm (alunperin yli 5cm) että 100% epäkypsästä tilanteesta ei lähdetä, mut ei kuitenkaan ihan kauheesti oo edennytkään itestään. Ei niin mitään tuntemuksia oo ollut, mut vielähän tässä olis muutama päivä aikaa käynnistyä itestäänkin! Toivotaan parasta. Tsemppiä kaikille muillekkin, ei enää kauaa!🥰

337/436 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikki!

Ei oo vielä tullu lähtö täällä vaikka useasti tosiaan siltä jo vaikuttanut, tiedä vaikka viimeisenä tuleekin meidän pikku mies😅 vaikka kovasti muuta enteilly...

Buns, nyt varmasti jännittää siellä jo, kun tiedossa käynnistys! Ihanaa että on tieto milloin lähdetään ja varmasti kaikki menee hyvin ja saat viikonloppuna vauvat syliin♥️😍😍♥️ Tsemppiä!

Pingu ja Mariia83, jos teitä kiinnostaa se lypsäminen, niin kannattaa soittaa neuvolaan! Itse ajattelin että ei varmasti tule hommasta mtn ja kuulostikin tosi hassulta aluksi koko lypsy, mutta on saatu jo monta miniruiskua täyteen! Siis käsin pitää lypsää ja mies kerää maidon ruiskuun. Ruiskuihin omat tiedot ja ne pakkaseen. Sit ku tulee lähtö sairaalaan nii kylmäkassissa maitoruiskut mukaan ja sairaalassa laittavat ne kylmään ja antavat sieltä tarvittaessa. Aluksi sain vaan ihan vähän maitoa, mutta parin lypsypäivän jälkeen helpottui kummasti. Ja sanoivatkin sairaalasta että kaikki pisarat on tärkeitä vauvalle😊👍 Neuvolasta tosiaan saa myös tietoa asiasta ja sieltä voi pyytää niitä ruiskujakin. Sen saa aloittaa kun rv37 täynnä. Meillä tänään 39+0🥰

Ja joo, täällä kans käy aika vähä pitkäks ku ei hirveesti voi liikuskella ja ei kehtaa muutenkaa aivan hirveesti lähtee esim ostoskeskuksiin tai elokuviin tms kun pelottaa jos tarttuu ihan vaikka flunssa, niin isä ei saa silloin osallistua synnytykseen, joten kotona vaa paljo oltu... Hyvin tullut koluttua Netflix...😅🤭

Ihanaa viikon jatkoa kaikille♥️

338/436 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti lypsyasiaan. Kysyin tuota imetystuki ry:n tukihenkilöltä ja sanoi, että jos on radi tai sektio tulossa kannattaa lypsää etukäteen. Muussa tapauksessa ei välttämättä ole hyötyä, kun ei kuulemma edistä maidon nousua kuitenkaan.

Toisaalta eilen neuvolan synnytysvalmennuksessa suositeltiin kaikille lypsämistä ennen synnytystä. Itse ajattelin ainaki kokeilla lypsää mutta en tiä vaikuttaako niitä ottaa sairaalaan mukaan ko on niin pitkä matka ja todennäköisesti sen verran äkkilähtö, että ei ehdi semmosia miettiä 😅

339/436 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täältä pikaiset kuulumiset, eli lapsivedet meni tänä aamuna ja nyt lähdetään Tyksiin näytille. Supistuksia tulee säännöllisen epäsäännöllisesti. Nyt jännitetään kovin, että milloin pieni tulee maailmaan. Tää on muuten todella jännittävää näin ensikertalaiselle 🙉 Tsemppiä muillekin! 💙

340/436 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Mariia83!!

Ihana kuulla että siellä tapahtuu jo!♥️♥️♥️ Paljon tsemppiä, hyvin se menee!! Kohta on pieni sylissänne🥰😍♥️

Täällä supistellut kovasti taas 3 peräkkäistä yötä ja päivisin ajoittain, ottaa jo tosi koville fyysisesti, joten toiv perässä tullaan mahd pian meidän muksun kanssa👍