Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Marraskuiset 2020

24.03.2020 |

Vähän ajoissa olen.. Haluan pitää asian salassa vielä muilta, mutta samalla olis kiva jo nyt fiilistellä tulevaa muiden marraskuisten kanssa. Mulla laskettu aika 19.11.2020 ja neljäs lapsi tulossa. Mulla muut lapset poika 11 v., poika 2,5 v., tyttö 1 v. Eli kolme alle neljä vuotiasta olis sitten loppuvuodesta :) Todella haluttu ja odotettu on tämä uusinkin pikkunen. Mites muilla?

Kommentit (436)

Vierailija
1/436 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä odotan nyt ehkä viikolla 7. Laskettu aika ois joskus 21.11. ☺️

Me yritettiin viime vuoden loppupuolelta alkaen ja nyt tärppäsi. Olin aika yllättynyt, koska olemme molemmat reilusti ylipainoisia ja miehellä lisäksi alhainen testosteroni. Elämäntapoja oltiin juuri alettu muokata terveellisemmiksi ja liikuntaa lisätä ja olin ihan varma, että plussaa ei tule vielä pitkään aikaan.

Tosi iloinen yllätys oli plussa ja lapsi on todella toivottu. Olen nyt kuitenkin todella ahdistunut tästä korona-tilanteesta, kun joudun pks-seudulla työskentelemään lähikontaktissa ihmisten kanssa. Lisäksi olen alkanut pelätä, että miten ylipainoni vaikuttaa lapseen ja raskausaikaan. Kaikenlaisia pelkoja ja ahdistusta siis, mikä ei tietenkään ole hyväksi. Tuntuu siltä, että tämä on huonoin mahdollinen aika olla raskaana.

Yritän kuitenkin löytää voimaa ja rauhaa elää tilanteen läpi ja pyrin syömisellä ja liikunnalla tukemaan kroppaani tässä ihmeellisessä tehtävässä. Kaikesta huolimatta toivon, että tämä lapsi syntyy. ☺️

2/436 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pingu kiva nähdä tuttuja täällä! Mulla laskettu aika sijoittuu varmaan joulukuun alkuun mutta kun joulukuisille ei oltu vielä tehty ryhmää enkä itse rohkaistunut sitä tekemään, tulen teidän kanssa nyt ainakin ensin tänne jännäämään.

Me ollaan 36v, esikoinen tulossa. Ehdittiin vaan seitsemän kiertoa yrittää, mistä ollaan tosi kiitollisia. Mulla todettiin ikään nähden surkean alhainen munasolujen määrä ja ehdin jo henkisesti valmistautua lapsen tekoon lahjamunasolulla, joten nyt tuntuu aivan uskomattoman ihanalta että saadaankin siirtää omat yhteiset geenit eteenpäin! :)

Toki tässä ollaan vasta alkutaipaleella ja pitäisi varmaan intoilla vasta kun se ensimmäinen 12 viikkoa on kulunut, mutta eihän tässä malta.

Mitä oireita teillä on ollut? Onko pahoinvointi vielä alkanut?

N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/436 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Voinko liittyä seuraan?

Olen 32v ja odotan kolmatta lasta. Lapset jo 14 ja 10v ja nyt uuden miehen kanssa ensimmäinen yhteinen lapsi tulossa. Tätä vauvaa "tehty" kolmen vuoden ajan, joista viimeiset 1.5 vuotta hoidossa oltu. Nyt sitten tärppäsi toisen icsi hoidon tuoresiirrosta. Laskettu aika on 30.11.

Kovasti liittyy huolta ja stressiä tähän alkuraskauteen. Onko tuolla masussa oikeasti mitään eloa, mitä jos menee kesken jne. Eihän niille asioille mitään voi, mutta kun on näin monta vuotta oottanu ja käyny läpi henkisesti ja fyysisesti raskaita hoitoja, tuntuu tämän menettäminen liian raskaalta taakalta. 🤔

Ei se auta ko toivoa parasta ja olis mahtava ko sais vertaistukea näiden huolien kanssa. Mulla on varhaisultra keskussairaalassa 15.4, mutta työkaveri lääkäri lupasi ultrata ko on 6+3 eli reilu viikko pitäis vielä jaksaa ootella.

Mulla on oireina ollu vain rintojen arkuus, turvotus ja väsymys. Välillä myös viiltäviä vihlauksia alavatsalla. Aiemmat raskaudet olivat myös melko oireettomia, joten en ole huolissani 😊

Mukavaa loppuviikkoa kaikille. Mulla huomenna vielä työpäivä ja sitten kevätloma, tulee tarpeeseen!

Jonxuh rv 5+1

Vierailija
4/436 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans Helvi tosi ristiriitaiset tunteet, kun tuntuu ettei saisi liikaa odottaa ja ajatella sitä lasta, että jos meneekin kesken ja toisaalta taas haluaisi hihkua ja nettishoppailla jo vaikka mitä vauvalle. 😁

Mulla on oireina nännien arkuus (tosi vaihtelevasti tosin), itkuherkkyyskohtaukset (itkin aamulla liikenteessä kulkevalle traktorille 😂), pissahätä normaalia useammin ja tosi tummaa pissaa VAIKKA juon ihan tajuttoman paljon ja huomattavasti enemmän kuin ennen... herään öisinkin pissalle ja juomaan. Etova olo saattaa iskeä, jos en ole syönyt pitkään aikaan, mutta aika lievänä. Enemmän tekee mieli suolaista kuin makeaa. Useammin iskee nälkä kuin ennen. Välillä en kauheasta nälästä huolimatta pysty syömään kuin pienen miniannoksen.

Niin ja tuolla kuumeilijoissa joku oli kirjoittanu, että hänellä oli ollut aiemmassa raskaudessa oireena, että kuuma vesi sattui naamaan tms. niin olen huomannut saman. Erityisesti otsaa alkaa särkeä oikein kunnolla ja tosi oudosti, jos suihkussa suihkutan naamalle vettä. Se on outo enkä olisi edes raskausoireeksi tajunnut, jos en olisi siitä lukenut.. 😅

Lisäksi välillä pieniä repäisykipuja ja useammin sellaista menkkamaisen jomottavaa kipua kohdun seudulla.

Aika vähäiset oireet kuitenkin, vaikka lueteltuna näyttävätkin moninaisilta. 😅

5/436 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki,

Täällä olisi tällä hetkellä laskettu aika 4.11 jos ei muutu ultrassa. 36v ja ensimmäinen vaavi tulossa:)

Todella huono olo on, oksettaa lähes koko ajan ja aivan armoton väsymys.

Onko teillä ollut lämpöä? Ihmetyttää kun ruumiinlämpö ei putoa enää alle 37 ja välillä jopa 37,5 (norm n.36,5). Liekö johtuu vain raskaudesta koska jatkunut jo viikkoja.

6/436 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa täällä oma ryhmä nyt tullut ☺️❤️

Täällä ultrassa todettujen viikkojen mukaan nyt 7+3 ja LA 17.11.2020.🥰

Eli olen 25-vuotias, mies 31-vuotias ja odotamme esikoistamme. Yritys alkoi 10/19, kun lapselle annoimme luvan tulla.

Plussasin 15.3. vahvat leffaviivat, jotka tulivat kyllä super yllätyksenä kun tuosta kierrosta olin jo ajatuksella "kohta alkaa menkat". Onneksi näin ☺️❤️

Olen plussauksesta asti kärsinyt pahoinvoinnista, ruokahaluttomuudesta, väsymys ja palelu sekä kasvot nyt alkaneet urakalla kukkimaan 😕

Rinnat myös olleet hyvin arkoina ja hellinä. Eli perus raskausoireet mitkä pitää kyllä huolen, etten vain unohda raskaana olevani 😅

Olen todella onnellinen, toki pelottaa jos tulee kkm tai vastaava. Ultrassa onneksi todettiin raskaus ja sykkivä pieni sydän nähtiin ❤️ Tämä helpotti huomattavasti ja sai tuulimunaraskauden pelon pois.

Kaikille ihanaa odotusta ja isot onnittelut vielä plussauksesta 🥰🎉

Toivotaan, että meidän pienet pysyy matkassa syliin asti ❤️

7/436 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla päästy vielä lainkaan neuvolaan tai ultraan:( Sitä odotellessa, että näkis että siellä masussa kaikki kunnossa🥰

Olot on kyllä olleet kovin huonot ja ovat edelleen, kuin jokapäiväinen, kokopäiväinen, jatkuva krapula. Ja rinnat todella arat.

Onko täällä jo ensimmäisen neuvolakäynnin tehneitä? Kuunnellaanko siellä sydänääniä?

8/436 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, kiva että te muutkin ootte jo löytänyt tän ryhmän ❤️ Mulla oli eka neuvola tällä viikolla ja sehän on sellasta yleistä höpinää, että sydänääniä kuunnellaan vasta myöhemmin. Itellä on tällä viikolla alkanut sellanen koko päivän kestävä kuvotus, mut ei onneks oksennukseen saakka. Ja mahakin on ollu tosi turvoksissa et se on vähän ihmetyttänyt mut kai se on vaan tosiaan turvotusta ja ilmaa 😆 Ihanaa alkuodotusta kaikille! ❤️

9/436 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HeRo: Olin keskiviikkona kans ekalla neuvolakäynnillä ja ei vielä näin varhain kuuntele sydänääniä. Kuulema seuraavilla kerroilla kuuluu (toivottavasti!) ☺️

Oli kans yleistä höpinää sekä mieskin olisi päässyt mukaan muttei töiltään voinut tulla. Laittoi kans lähetteen äitiyspolille nt-ultraan ja aika tulee postissa. Sinne mies ei saa mennä, kun sairaalassa. Eli yksin valitettavasti niihin.

Sit tulee verikokeita jne tässä ennen toista käyntiä joka varattiin toukokuun lopulle vasta 🙈😅

Kyllä se aika menee tosin nopeasti, ollaan jo huhtikuuta elämässä ☺️

10/436 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedoista! En malta odottaa ultraa että näkis pienen ja että kaikki sillä hetkellä kunnossa!

Mulla paha olo ollut tosiaan jatkuvaa ja olen laihtunut yli 2kg. Mikään ei oikein maistu ja kun vihdoin saa jtk syötyä niin oksentaa. Juomat onneksi pysyneet sisällä ja marjakeittoja lipitän:)

Msr82: Mun maha on kans iha turvonnu😅 Näyttää että olisin pidemmälläki raskaudessa, mutta olen lukenut että turvotus laskee ennen kuin "oikea" vauvamaha alkaa näkymään👍

Meillä on ensi ti neuvolakäynti... Se olisi ollut alunperin jo 19.3 mutta on siirtynyt jo useasti koska olin kipeä... joten se ultra aika pitäisi sit tulla varmaan aika pian neuvolakäynnin jälk.

11/436 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin liityn tänne puolelle, LA kuukautisista 27.11. mutta ovulaatiosta laskien luulen että siirtyy pari pv eteenpäin 😊 6+1 menossa, varhaisultra-aika on ens viikolla ja jännittää tosi paljon! Se on yksityisellä ja sinne ilmeisesti puoliso saa vielä tulla mukaan, nt-ultraan sitten ei... 😔 Kyllähän tuosta muuten selvitään, mutta jos selviäisikin että siellä on joku pielessä niin en tiedä miten selviän siitä ilman puolisoa.

Huolestuneena luen näitä tiukentuneita linjauksia. Kaikella todennäköisyydellä nämä synnärin isäkiellot eivät ole enää voimassa marraskuussa, mutta ajatuskin siitä että olisin vauvan kanssa kahdestaan osastolla monta päivää ja isä ei saa nähdä lastaan tuntuu aivan hirveältä. 😥 Saati jos joutuisin sektioon ja isä ei näkisi lastaan ollenkaan! Väitän että tämä tulee kyllä jatkossa näkymään ongelmina kun isät eivät pääse luomaan suhdetta lapseen jo heti syntymän jälkeen 😔 Ilmeisesti tämäkin on raskausoire kun olen itkeä vollottanut nyt sitten kaikkien synnyttäjien puolesta jotka eivät saa puolisoa mukaan 😅

12/436 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viuhkelis, kannattaa vielä varmistaa oman sairaalasi käytäntö asioiden suhteen. Meillä ainakin lukee että saa puoliso vierailla synnytysosastolla eli siitä päättelen, että saisi olla synnytyksessä mukana. Toki tässä toivon mukaan ehtii ennen marraskuuta mennä ohi tämä korona epidemia, jolloin kaikki käytännöt suurella tod.näk palaa ennalleen. Itse en kyllä voi kuvitellakaan meneväni synnyttämään yksin!! 😥😭😱

13/436 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Minäkin liityn remmiin mukaan! LA 11.11. Minä 32v ja mies 30v. Yritystä takana 3,5v. Nyt IVF-hoidon pakastealkiosiirrolla elämäni ensimmäinen plussa. Olo on niin pöllämistynyt, kun näihin vuosiin on mahtunut kyllä tunteiden vuoristorataa. Vielä jännäillään et riskiviikot olis täynnä, mutta pikkuhiljaa tämän alkaa uskoa todeksi <3

14/436 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimi_ kirjoitti:

Hei kaikille! Minäkin liityn remmiin mukaan! LA 11.11. Minä 32v ja mies 30v. Yritystä takana 3,5v. Nyt IVF-hoidon pakastealkiosiirrolla elämäni ensimmäinen plussa. Olo on niin pöllämistynyt, kun näihin vuosiin on mahtunut kyllä tunteiden vuoristorataa. Vielä jännäillään et riskiviikot olis täynnä, mutta pikkuhiljaa tämän alkaa uskoa todeksi <3

Meillä on melko sama tilanne lapsettomuuden suhteen näköjään.. Kiva että vertaistukea senkin puolesta. 😊

Täällä yritän kehittää kaikkea touhua, etten koko ajan miettis tätä raskautta ja tulevaa ultraa. 🤦‍♀️ Isompia oireita ei edelleenkään ole. Enää viisi yötä niin näkee asusteleeko tuolla masussa ketään 😊

Mie yritän olla ottamatta stressiä tästä koronasta. Eiköhän marraskuuhun mennessä tilanne ole jo normaalisoitunu.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Jonxuh rv 5+5.

15/436 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonxuh kirjoitti:

Mimi_ kirjoitti:

Meillä on melko sama tilanne lapsettomuuden suhteen näköjään.. Kiva että vertaistukea senkin puolesta. 😊

Täällä yritän kehittää kaikkea touhua, etten koko ajan miettis tätä raskautta ja tulevaa ultraa. 🤦‍♀️ Isompia oireita ei edelleenkään ole. Enää viisi yötä niin näkee asusteleeko tuolla masussa ketään 😊

Mie yritän olla ottamatta stressiä tästä koronasta. Eiköhän marraskuuhun mennessä tilanne ole jo normaalisoitunu.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Jonxuh rv 5+5.

Vertaistuki todellakin on aina tervetullutta :) Tsemppiä sulle ultran odotukseen! Mulla oli lapsettomuushoitojen puolelta varhaisultra 7+2 ja siellä oli kaikki miten pitääkin. Itku siinä tuli!

Mulla on ollut todella vähän oireita koko ajan, ja sen lisäksi olen vuotanut lähes joka päivä ruskeaa vuotoa ja välillä ihan verta. Nyt tällä viikolla verta tuli enemmän kuin aiemmin, joten kävin vielä tänään 8+3 yksityisellä kätilöllä ultrassa. Edelleen kaikki hyvin, ja pieni tyyppi näytti nallekarkilta, jonka sydän pamppasi kovaa. Tähän yksityiseen ultraan myös mies pääsi mukaan. Kätilö sanoi, että etenkin hoitojen jälkeen ei ole mitenkään epätyypillistä, että äidit käyvät ultrassa useammin kuin kerran. Joku oli jopa käynyt 9 kertaa. Itse en nyt ehkä ihan sille linjalle lähde, mutta voi olla, että menen vielä parin viikon päästä uudestaan, jos arviolta NT-ultraan on nyt neljä viikkoa. Talous ei kaadu meillä pariin ultrakäyntiin, joten ajattelen et se on meille pieni hinta tästä mielenrauhan saamisesta ja samallahan sitä tukee pienyrittäjää :)

16/436 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimi_ kirjoitti:

Vertaistuki todellakin on aina tervetullutta :) Tsemppiä sulle ultran odotukseen! Mulla oli lapsettomuushoitojen puolelta varhaisultra 7+2 ja siellä oli kaikki miten pitääkin. Itku siinä tuli!

Mulla on ollut todella vähän oireita koko ajan, ja sen lisäksi olen vuotanut lähes joka päivä ruskeaa vuotoa ja välillä ihan verta. Nyt tällä viikolla verta tuli enemmän kuin aiemmin, joten kävin vielä tänään 8+3 yksityisellä kätilöllä ultrassa. Edelleen kaikki hyvin, ja pieni tyyppi näytti nallekarkilta, jonka sydän pamppasi kovaa. Tähän yksityiseen ultraan myös mies pääsi mukaan. Kätilö sanoi, että etenkin hoitojen jälkeen ei ole mitenkään epätyypillistä, että äidit käyvät ultrassa useammin kuin kerran. Joku oli jopa käynyt 9 kertaa. Itse en nyt ehkä ihan sille linjalle lähde, mutta voi olla, että menen vielä parin viikon päästä uudestaan, jos arviolta NT-ultraan on nyt neljä viikkoa. Talous ei kaadu meillä pariin ultrakäyntiin, joten ajattelen et se on meille pieni hinta tästä mielenrauhan saamisesta ja samallahan sitä tukee pienyrittäjää :)

Kiitos tsempeistä! Mullaki virallinen hoitopaikan tarjoama ultra vasta pääsiäisen jälkeen, mutta olen töissä tkssa niin työkaveri lääkäri lupasi ultrata 6+3, jolloin pitäisi sydän jo näkyä. Luulen, että käytän hyväksi sitä myös ennen nt-ultraa. Siis jos kaikki menee nyt hyvin 🤔 olen ymmärtänyt, että tuo alkuraskauden vuoto on tosi yleistä, varsinkin meillä hoitolaisilla. Kyllähän se silti aina säikäyttää! Onneksi teillä kaikki kunnossa🥰

Tietääkö joku, miten täällä pystyy seuraamaan keskusteluja, ei tarvis aina kelata loppuun asti, että onko tullut uusia viestejä? 🤔

17/436 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on edessä varhaisultra hedelmöitysklinikalla 7+0, vielä kaksi viikkoa pitää jaksaa odottaa sitä..

Me ajateltiin yllättää mun miehen veli (sitten kun ollaan oman raskauden kanssa turvallisilla vesillä), kun hän saa vauvan syyskuussa, että neuloin hänen ja meidän vauvoille samanlaiset mutta eriväriset unipussit. Me aiotaan antaa veljen valita kumman pussukan haluaa omalle lapselleen ja sitten kertoa, että hänen lapsensa loppuvuodesta syntyvä serkku saa sitten sen toisen. Kuinka ihana ajatus että samana vuonna syntyneet serkukset voivat sitten köllötellä vierekkäin unipusseissaan!

Ootteko te ehtiny vielä miettiä miten kertoisitte raskaudesta läheisille?

N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023

18/436 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonxuh, kuulostaa hyvältä, että töiden puolesta pääset ultrailemaan! Voi kunpa toivon, että teillä kaikki olisi myös kunnossa. Kliseinen lause, mutta ”todennäköisyydet ovat teidän puolelle” on kyllä ärsyttävyydessäänkin totta 😊

En myöskään oikein osaa käyttää tätä keskustelupalstaa. Jos tätä tiettyä keskustelua pystyisi seuraamaan vaikka jostain sovelluksesta, niin olisi kaikista helpoin!

Helvi, paljon tsemppiä odotukseen myös teille! Ja ihana ajatus tuo yllättäminen! Mä itse mietin, että antaisimme miehen kanssa äideillemme äitienpäivälahjaksi ultrakuvat jossain avattavassa rasiassa. Äitienpäivän aikaan olisi jo NT-ultrakin käyty, joten suurin epävarmuus olisi silloin jo ohi. Voi että en malta odottaa sitä kun tulevat mummit saavat tietää. Ensimmäinen lapsenlapsi kummallekin. Sekoaminen on varmaa 😂

19/436 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Täällä odotellaan tulokasta saapuvaksi ehkä jo 18.11.,mutta koska edellinen "kierto" päättyi keskenmenoon, on vaikea tietää onko km jälkeinen kiertoni ollut kuinka normaalin mittainen ja milloin ovulaatio onkaan tapahtunut, Who knows... LA voi siis olla myös joulukuun alussa.

Itse vähän epävarmoilla fiiliksillä, sillä mulla on suuri lapsettomuuden pelko ja 10. Rv:llä tapahtunut km pahensi tietysti asiaa. Edellisen raskauden kehitys "pysähtyi" arviolta 5+3, eikä koskaan siis nähty hänen sydämensään sykkivän. Sen takia jäänyt vähän kammo, enkä ole varma haluanko edes mennä ylimääräiseen varhaisultraan (sika olisi 17.4.). Toisaalta siellä selviäisi viikot tarkemmin.

Olen 30 vuotta ja ensimmäistä lasta odotetaan. Edellisen kierron epäsäännöllisyyden vuoksi tein testin vasta kun olin ollut jo 1,5 vk huonovointinen. Raskautta olisi toki voinut epäillä samasta syystä kuin talvellakin, sillä ensimmäisenä mun tissit turposi huomattavasti. 😃 Tällä hetkellä olen onnekas koronasta sen vuoksi, että mun fyysiset duunit on katkolla ja saan levätä huonovointisena ja normaalia väsyneempänä kotona,eikä tarvitse selitellä asiaa. Olen kuitenkin äärimmäisen kiitollinen myös tästä pahoinvoinnista, sillä lapsi on todella odotettu! Muina oireina toisinaan kuukautiskipumaisia tuntemuksia.

Tsemppiä kaikille! Pidetään nää pienokaiset matkassa loppuun asti! ❤️

20/436 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet mukaan ❤️

Tänne just posti toi kutsun nt-ultraan 8.5. eli just ennen äitienpäivää! Voidaan sitten äitienpäivänä kertoa läheisille jos kaikki ultrassa ok 🥰

Olotilat täällä nyt pahoinvoinnin osalta lievittyneet, toki ruoka ei oikein maistu kuin pieninä annoksina. Vissyä menee, helpottaa sitä etovaa paineen tunnetta yläkropassa. Rinnat vaihtelevasti aristaa. Nyt hiuksia alkanut lähteä (😓) ja naama kukkimaan. Ylösnoustessa herkästi silmissä mustenee, kun verenpaineet alhaiset.

Ilolla ja rakkaudella kaikki vastaan, kunhan pieni on ja pysyy, kasvaa ja saadaan syliin asti ❤️ Tänään 7+6 🥰