Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies löi, mitä teen? Olen ihan shokissa. 15-vuotta oltu yhdessä ja tää oli eka kerta.

Vierailija
11.03.2008 |

On kyllä ollut joskus ennenkin niin uhkaava, että olen ollut varma ,että nyrkki heilahtaa. Latas käsivarteen tunti sitten ja vieläkin kirvelee. Mies hermostui minulle, kun minä hermostuin typerästi lapselle, joka oli sotkenut paitansa juuri kun piti lähteä tarhaan... kiskaisin paidan lapselta ja nakkasin roskikseen. Ja silloin mies löi, pienempi lapsi sylissään. Siinä sitten molemmat muksut huutaa ja mä olin ihan järkyttyneenä.

Isompi lapsi kysyi multa äsken et miksi isi löi äitiä... mitä hemmettiä siihenkin sanoo, ku ei itekkään käsitä tapahtunutta. No olinhan mä tosi kauhee lasta kohtaan, pienenä puolustuksena oon tosi kipeenä menkkojen takia. Mutta ei se silti oikeuta toista lyömään. Kai mies kuvitteli puolustavansa lasta?

Oon ihan sekasin et mitä sitä tekis, olen aina sanonut miehelle, et kerrankin ku lyöt ni se on loppu. No ei se kyllä niin helppoo oo, kaks pientä lasta ja kohtuullisen onnellinen avioliitto. En vaan tiedä, miten pystyn luottamaan enää mieheen, saako aina olla pelko persiissä.

Mitä mä teen? Tuntuu, et elämä meni murskas yhellä lyönnillä.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla että se on ensi viikolla tai 15 vuoden päästä.

Vierailija
42/85 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" nyrkin ja hellan välissä"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä saanut suurimman osan teistä hysteerisiksi. Ne jotka ovat kokeneet väkivaltaa parisuhteessa näkevät asiat hieman liian mustavalkoisesti ja ne joille parisuhdeväkivalta ei ole missään muodossa tuttua, eivät tiedä, mistä puhuvat...

Ja en todellakaan puolustele millään tavalla minkäänlaista käsiksi käymistä toisiin ihmisiin tai vaikka eläimiin. Mutta jotenkin näitä viestejä lukiessa, tuli tunne, että ehkä se Freud sittenkin oli oikeassa ;)

Vierailija
44/85 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei itse näe, että käy käsiksi lapsiin. Ja uskonkin ettei tämä ole ensimmäinen kerta, kun lapsiaan kohtelee huonosti.

Esikoinen saa kuulla ja kokea monta kertaa asioita joita hänen ei tarvitse lapsena kokea. Hän ei koskaan saa olla lapsi.

Vierailija
45/85 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti olen sitä mieltä, että ap:n ei tarvi tän takia miestään jättää vaan puhua ja sopia toimintamallit millä jatketaan eteenpäin.

Ja onko teillä kaikilla tapana tapella useinkin niin että räjähdätte? meillä sitä tapahtuu vain parin kolmen vuoden välein. Me selvitetään asiat puhumalla ei huutamalla ja räyhäämällä.

Vierailija
46/85 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta SINUUN ei saa koskea?

mieti omaa käytöstäsi!!

pidä näppisi irti lapsistasi, vaikka mikä olisi!

minun puolestani miehesi olisi saanut vetää turpaan sinua enemmänkin, mutta ei toki lasten nähden.

oppisit sinäkin kunnioittamaan lapsen koskemattomuutta ja olla repimättä!

Vierailija
47/85 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta SINUUN ei saa koskea?

mieti omaa käytöstäsi!!

pidä näppisi irti lapsistasi, vaikka mikä olisi!

minun puolestani miehesi olisi saanut vetää turpaan sinua enemmänkin, mutta ei toki lasten nähden.

Ap:n lapsella on varmasti yhtä paha olla äidin käsittelyn jälkeen kuin äidillä isän antaman käsittelyn jälkeen...

Vierailija
48/85 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n lapsi varmasti kokee nyt, että syy on hänessä, koska hän sotki paitansa, ja siksi isä löi äitiä.

mietippä sitä.

todella kiva päivä lapsella tarhassa.

pieneen mieleen liian raskaita asioita käsiteltäväksi.

t: se , joka toivoi että mies olisi opettanut sinua enemmänkin tavoille, jotta kunnioittaisit lapsianne

49/85 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
50/85 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten aiot lapsellesi selittää kyseisen tilanteen?

sillä jollain lailla se on selitettävä, ja niin, ettei lapsi koe olevansa syyllinen tapahtumaan.

ja asia on käsiteltävä tänään, jottei se jää painamaan pienen lapsen mieltä!

no miten?

miksi isä löi äitiä?

miten aiot saada lapselta pois syyllisyyden?

kerro.

Vierailija
51/85 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies puolusti tuossa tilanteessa lasta. Emme tiedä taustoja ja mitä mies tietää ap:sta. Miehen (primitiivi)reaktio saattoi kummuta aiemmista vastaavista tilanteista.

En puolustele lyöntiä (olen itse kokenut pitkäaikaista väkivaltaa parisuhteessa), mutta ei yhden lyönnin takia viedä lapsilta muuten hyviä vanhempia ja perhettä jos edellytyksiä selvittää tilanne ja jatkaa eteenpäin on. Harkintaa; EI äkkinäisiä päätöksiä kun on kyse niin isosta asiasta kuin kahden lapsen tulevaisuus. Arvon Vierailijatkin voisivat miettiä kaksi kertaa ennen kuin neuvovat muutaman rivin perusteella eromaan, tuntematta taustoja.

Tsemppiä ap:lle ja perheelle!

Vierailija
52/85 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi isälle, kun kerran kiukuspäissäsi retuuttelet viatonta lasta.

Vierailija
53/85 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten pahoinpitlystä ei tietenkään saa puhua ääneen. Siitä vain kuiskaillaan synonyymein " hermostuin taas lapseen" . Pahoinpitelyä esiintyy monenlaisessa muodossa ja monen asteista. Aikuinen purkaa omaa agressiotaan turhautumistaan lapseen. Aikuisen tulisikin tiedostaa oma käyttäytymisensä.

Tässä keskustelussa on syylistetty isää. Mutta kukaan ei ole vielä kysynyt miksi isä löi vaimoaan käteen ensimmäisen kerran 15 vuoden liiton jälkeen? Olivatko keinot jo loppuneet ja mentiin äärinmäisyyksiin tai molemmat menivät äärinmäisyyksiin.

Tässä on kysymys perheväkivallasta jossa molemmat aikuiset ovat osallisena. Tällaisissa tapauksissa on aina katsottava kokonaisuutta.

Nainen usein käyttää lapsia " lyömäaseena" puolustaakseen itseään. Lapset näki jne... Ei pidä unohtaa, että kyllä ne naisetkin osaa lyödä ja lujaa niin halutessaan, mutta siitä ei puhuta " kun nainen lyö"

Vierailija
54/85 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapauksessa. Mielenkiintoista.

Vierailija
55/85 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha tulee aina ihmiselle pahana takaisin.

Mites ne " tv-psykologit" opettaa lapsia kasvattamaan? Ääntä ei saa korottaa, huutaminen, repiminen, räyhääminen, lyöminen ovat kielettyjä. Entä jos lapselle sattuu vahinko miten silloin toimitaan? Saako 3-vuotias tuhria puhdasta paitaa, oikeuttaako se vastaavaan tekoon kuin ap:lla on käytössä? Miten lasta tulisi suojella väkivaltaiselta vanhemmalta? Onko oikeus mennä väliin ja suojella kovalla otteella?

Onko annettava molempien käytös anteeksi koska molemmat toimivat äkkipikaistuuksissaan?

Saako mies uhata vaimoa, jos vaimo käyttäytyy väkivaltaisesti lapsia kohtaan? Saako vaimo uhata miestään, jos mies käyttää kovia otteita vaimon taltuttamiseen?

Biologinen tosiasia on, että mies käyttää helpommin fyysisiä keinoja, kun nainen taas käyttää kielenkannattimia rangaistuskeinona.

Vierailija
56/85 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän avioliitto entiselleen tuu, koska olen ikävä kyllä varma, että tulen vielä saamaan turpaani jonain päivänä. Mutta lasten takia on pakko yrittää. Omat tunteet on ihan jäässä enkä jaksa puhua koko asiasta miehen kanssa heti. Onneksi on lapset, joita hoivata, niin pystyy pistämään omat murheet syrjään.

Vierailija
57/85 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät muutu miksikään. Ja kun lyö kerran, lyö toisenkin. Sen teon kynnys madaltuu. Usko mua. Mä olin aikoinani kihloissa sellasen " sankarin" kanssa ja voin kertoa et sellasessa suhteessa ei oikeesti ole hyvä olla!

Ja just toi " kunsäsanoitniinjateitnoinnimunpitilyödä.." Se sössötys tuli tutuksi mullekkin..

Tosta ei taida olla ulospääsyä. Tuskin naisia pahoinpitelevä mies mihinkään kuukausien ehkä vuosien terapioihin lähtee..

Vierailija
58/85 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat erilaisia. Naiset ovat erilaisia.

Taustat ja tilanteet ovat erilaisia.

Et voi oman kokemuksesi perusteella sanoa miten kannattaisi ap:n tilanteessa toimia. Et tunne ap:ta ja hänen miestään, heidän parisuhdettaan.

Vierailija
59/85 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt joku jolle väkivalta on enemmän kun tuttua, puolustelee omaa oloaan...

61 on aivan oikeassa tässä asiassa!

Itse en alentuisi elämään päivääkään väkivaltaisessa suhteessa!

Vierailija
60/85 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kynnys alenee siinäkin ja kohta alkaa nyrkki lentää kun mammalla on kuukautiskipuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän