Miten saisin vaimon kuntoilemaan?
Kolmen naimisissa olon aikana vaimo on napannut 3 vaatekokoo lisää massaa. Nyt mennään koossa 40. Olen hommannut lahjaksi PT ja kuntosalikortin, mutta käyttämättä on jäänyt. Ja muutenkin olen houkutellut urheilemaan.
Osaako joku auttaa?
Kommentit (417)
Älä ap välitä, ei nää kotona makaavat 44 koon tyttöset sitä tajua että joku joutuu käymään vuorotöissä.
Mitä puolisosi sanoi kun kysyit mitä liikuntaa hän haluaisi harrastaa nykyään ap?
Vierailija kirjoitti:
Minä olin tuollainen vaimo. Paino oli kahden lapsen ja reilun kymmenen avioliittovuoden aikana noussut 15 kiloa (165 cm) eikä liikunta kiinnostanut yhtään. Mies jaksoi kuitenkin kannustaa liikkumaan, mutta kyllä siihen ensisijaisesti tarvittiin tyytymättömyys omaan peilikuvaan ja huonoon oloon. Olin jatkuvasti flunssassa ja stressaantunut töistä.
Aloitin ruokavalion korjaamisesta kasvispainotteiseen ja aloin väkisin käydä ensin kävelylenkeillä, sitten ryhmäliikuntatunneilla. Tuosta on nyt reilu vuosi, painoa on pudonnut 10 kiloa 58 kiloon ja olen tosi hyvässä kunnossa. Liikunnan ilo löytyi ehkä noin 3 kk kohdalla ja ruokavalion kanssa käytin useamman kk ajan kalorilaskurisovellusta. Mies lupasi mulle jo alussa, että aina kun haluan mennä liikkumaan, se onnistuu ja hän hoitaa meidän lapsia. Sen hän on pitänyt ja siitä on ollut valtava apu. Toisaalta lapset ovat kasvaneet jo vuoden vanhemmiksi ja pärjäävät hetken keskenään kotona kun käyn vaikka lenkillä.
Samoin apua on ollut siitä, että mieskin ostaa kotiin vain terveellistä ruokaa eikä minulla siten synny kiusausta herkutteluun.
Kiitos vastauksesta t:ap
Vaimo tietenkin huolehtii kodin ja lasten asiat sillä välin, kun ap juoksee lapsuudenharrastuksessaan vailla huolen häivää siitä, mitä muksuille laitetaan päiväkotiin mukaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo tietenkin huolehtii kodin ja lasten asiat sillä välin, kun ap juoksee lapsuudenharrastuksessaan vailla huolen häivää siitä, mitä muksuille laitetaan päiväkotiin mukaan jne.
Lukematta ketjua sisään.
Vie mut etelänlomalle kuntoilemaan!
t:Vaimo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joku syyhän siihen on, että kolme vaatekokoa suurenee. Jos hän nyt on 40, niin lähtötilanne on ollut 36. Riippuu myös pituudesta, mutta nuo alle 40:n olevat koot eivät ole aikuiselle naiselle pysyvä tila, ellei ole hyvin kurinalainen elämäntavoissaan.
Onko hän kuntoillut ennen? Jos on, ruokailu pitää säätää sen mukaan. Jos hän käyttää hormonaalista ehkäisyä, se vaikuttaa. Ja vielä se, millaista työtä hän tekee, ja kumpi teistä hoitaa kotityöt, vai hoidatteko yhdessä. Kaikki vaikuttaa kaikkeen, eikä se syy ole aina laiskuus.Mitä? Ensinnäkin, jos rouva on lihonut kolme kokoa, on lähtö ollut koko 34 eli todella pieni. Toisekseen, miten muka aikuinen nainen ei voisi olla alle koon 40? Minä olen. Mun äitini on, joka on 60v. Ja ihan pysyvä olotila ilman mitään kurinalaisuutta. Kumpikaan ei edes harrasta säännöllisesti liikuntaa. Eikä kyttää kaloreita.
No mutta hohhoijaa. Et ole ehkä huomannut että kaikki ihmiset ovat erilaisia. Samassa perheessä voi olla sisarusparvessa lapsia joista osa tosi hoikkia, osa lihavia, vaikka syövät samaa ruokaa ja ulkoilevat saman verran. Jotkut keräävät varastoon helpommin energiaa, kun taas toisilla paino ei nouse yhtä helposti. Edellinen ryhmä oli selviytyjiä nälkävuosina, toinen taas nykypäivänä kun energiaa on tarjolla liikaa.
En minäkään yleistä että koska itsellä lihasmassa kasvaa tosi nopeasti, niin se käy kaikille samalla lailla. Tai että koska minä laihdun/lihon hitaasti niin tämän täytyy päteä jokaiselle. Typerää yleistää.
Oi, lienen toivoton tapaus, koska lanteilta olen kokoa 42 ja yläkropasta 38, mun mies varmaan sekoaa kun saa tietää että mun vaatekoot ei edes mätsää!
Mulle tuli 5kg pelkästä kierukasta. Kilpirauhassairaus toi 5 kg lisää, ja sehän ei liikkumalla lähde ennen kuin hormonit saadaan tasapainoon. Liikun silti.
Elämä on hyvää. Ei ole mies valittanut mun painon heilahteluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joku syyhän siihen on, että kolme vaatekokoa suurenee. Jos hän nyt on 40, niin lähtötilanne on ollut 36. Riippuu myös pituudesta, mutta nuo alle 40:n olevat koot eivät ole aikuiselle naiselle pysyvä tila, ellei ole hyvin kurinalainen elämäntavoissaan.
Onko hän kuntoillut ennen? Jos on, ruokailu pitää säätää sen mukaan. Jos hän käyttää hormonaalista ehkäisyä, se vaikuttaa. Ja vielä se, millaista työtä hän tekee, ja kumpi teistä hoitaa kotityöt, vai hoidatteko yhdessä. Kaikki vaikuttaa kaikkeen, eikä se syy ole aina laiskuus.Mitä? Ensinnäkin, jos rouva on lihonut kolme kokoa, on lähtö ollut koko 34 eli todella pieni. Toisekseen, miten muka aikuinen nainen ei voisi olla alle koon 40? Minä olen. Mun äitini on, joka on 60v. Ja ihan pysyvä olotila ilman mitään kurinalaisuutta. Kumpikaan ei edes harrasta säännöllisesti liikuntaa. Eikä kyttää kaloreita.
No mutta hohhoijaa. Et ole ehkä huomannut että kaikki ihmiset ovat erilaisia. Samassa perheessä voi olla sisarusparvessa lapsia joista osa tosi hoikkia, osa lihavia, vaikka syövät samaa ruokaa ja ulkoilevat saman verran. Jotkut keräävät varastoon helpommin energiaa, kun taas toisilla paino ei nouse yhtä helposti. Edellinen ryhmä oli selviytyjiä nälkävuosina, toinen taas nykypäivänä kun energiaa on tarjolla liikaa.
En minäkään yleistä että koska itsellä lihasmassa kasvaa tosi nopeasti, niin se käy kaikille samalla lailla. Tai että koska minä laihdun/lihon hitaasti niin tämän täytyy päteä jokaiselle. Typerää yleistää.
Sun avautumisesi ei liittynyt mitenkään lainaamasi tekstiin. Onhan se hölmöä väittää, ettei aikuinen nainen voisi olla alle kokoa 40. Sinä taas höpötät ihan muuta, miksi edes vastasit?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä näköjään jo leimataan mies hulluksi jos haluaa kuntoilla.
Aikuinen ihminen ja juoksentelee hulluna? Eikö ole järkevämpää tekemistä?
Niin kuten vaikka maata sohvalla, katsoa netflixejä ja syödä sipsejä? Tai miettiä kodin sisustusratkaisuja päivästä toiseen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs ap, onko harmaita päässä ja parrassa? Kaljua päälaella? Manboobsit roikkumassa? Nenä- ja korvakarvat kasvamassa?
Kyllä se vaimo kohta juoksee karkuun niin ei tarvitse katsella nurkissa koon 40 naista. Hanki postimyyntiva*mo, Thaikkulassa tuppaavat olemaan pieniä ja siroluisia ja annat ruuaksi paljasta riisiä niin ei tarvitse erikseen laskea kilokaloreita.
Ja sitten miehet ihmettelevät miksi vaimo on naama norsunvi*ulla.
Aika voimakas reaktio sinulta, kun kyseessä on kuitenkin terveyteen haitallisesti vaikuttava asia eli ylipaino. Sitä ei voi verrata, kaljuun, manboobseihin tai karvoihin. AP ajattelee pariskunnan yhteistä parasta ja tulevaisuutta.
Sinun taustaasi ja asennoitumisesi syytä ei ole vaikea arvata.
Jos 40 koon nainen on turn off niin kyllä mä naisena voin ja saan sanoa, että miehillä kalju, manboobsit, nenä- ja korvakarvat on turn off. Niillekin voi tehdä jotain, ihan itsestä kiinni. Kaljuun voi laittaa hiusimplantteja, manboobsit voi kuntoilla pois, nenä- ja korvakarvat ajaa pois partakoneella.
Miehet tuppaa haukkumaan vaimojen ulkonäköä ja naiset eivät saisi sanoa mitään miesten ulkonäöstä.
Mun mies on myös hakkunut minun painoani ja olen juurikin kokoa 40. Mä en ole viitsinyt sanoa mitään miehen ulkonäöstä, mutta kaljuksi mennyt päälaki on yököttävä.
Kolme kokoa? Eli oli alunperin kokoa 34 vai? Jos on synnyttänyt kolme lasta niin aika hyvät geenit täytyy olla että palaisi samoihin mittoihin. 34 on jo aika pieni koko.
Mutta epäilen tämän kyllä provoksi, ei kukaan mies tälläistä aloitusta oikeasti tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei suoranaisesti liity aiheeseen, mutta mulla on työkaveri nainen joka on ottanu viidessä vuodessa varmaan 30kg lisää. Ja kun oltiin talvilomaviikolla eri aikaa niin sinä aikana oli alkanut vaappuun kävellessään niinkuin lihavat vaappuu. 🤭 Aikanaan oli tosi timmi salimimmi.
TIRSK 🤭🤭🤭
40 ei ole kovin iso koko vielä. 40-kokoinen on vasta vähän ylipainoinen.
Valitettavasti olet sitoutunut loppuelämäksesi tähän ihmiseen ja antanut lupauksen, että rakastat häntä aina. Siihen lasketaan myös kaikki kehossa tapahtuvat muutokset. Useimmat vanhenevat iän myötä ja monille tulee kiloja lisää. En ymmärrä sinunlaisiasi miehiä, jotka sitoutuvat ja sitten kuvittelevat että toinen pysyy samana koko loppuikänsä.
Jos kuntoilu on sinulle tärkeää, olisit valinnut puolison joka tykkää kuntoilusta.
Minusta sinulla on vain kaksi vaihtoehtoa: 1) suostu siihen ettet voi kontrolloida toisen painoa 2) jätä vaimosi ja hanki uusi joka on timmimmässä kunnossa.
Ongelma on sinulla, joten myös ratkaisu on sinun käsissäsi. Ei vaimosi kontolla.
Parhaiten vaimon saa kuntoilemaan ilmoittamalla erosta. Sitten tämä kyllä alkaa laittaa itseään kuosiin koska tietää ettei saa uutta miestä ellei kroppa ole jotenkuten kuosissa.
Vierailija kirjoitti:
Älä ap välitä, ei nää kotona makaavat 44 koon tyttöset sitä tajua että joku joutuu käymään vuorotöissä.
Jep, koko 44 on sairaseläkkeen paikka ja kaikki sen kokoiset/isommat istuvat vain kotona, eivätkä ole työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Parhaiten vaimon saa kuntoilemaan ilmoittamalla erosta. Sitten tämä kyllä alkaa laittaa itseään kuosiin koska tietää ettei saa uutta miestä ellei kroppa ole jotenkuten kuosissa.
Itse en kyllä reagoisi noin. Olisin tosi luokkaantunut ja etsisin jatkossa miestä, joka ei heti jätä jos kroppa vähän muuttuu. Se on enemmän sääntö kuin poikkeus, että tietyn iän jälkeen ei ole enää niin timmissä kunnossa. Monille hoikillekin naisille tulee iän myötä selluliittia ja keho alkaa roikkua. Parempi pistää paukut sellaiseen suhteeseen, jossa se on OK.
Onpa täällä juoksuvastaisia kommentteja, mitä vikaa siinäkin nyt on hyvä harrastus itsekullekin. Asiaan ap cooperin tuloksesi perusteella (se on tosi hyvä), oma harrastuksesi pitää sinut hyvässä kunnossa ja tekee sinulle hyvää, vaimosi tarvitsisi oman harrastuksen ja mielenkiinnon kohteen. Minä sinuna puhuisin suoraan vaimollesi, että olet huolestunut hänen terveydestään ja haluaisit tukea häntä löytämään lajinsa, parempihan se vaimollesikin on pysyä terveenä kuin lihoa koko ajan. Tukea voit esimerkiksi hoitamalla lapsia(jos teillä on), lähtemällä mukaan kokeilemaan eri lajeja ja miksei rahallisestikin jos on varaa. Vaimosi harrastuksen tulisi lähteä hänestä itsestään, joten se takia kuntosalikortti ei toimi. Kai hän ennen naimisiinmenoanne jotain liikuntaa harrasti? Ja todellakin tuo vaatekoko 40 olisi iso minulle, eikä mikään standardi. Olen itse aikuinen noin 40-vuotias nainen kokoa 36, enkä edes kovin laiha.
Kuntosali ei innosta kaikkia. On muutakin liikuntaa : tanssi ( flamencosta vatsatanssiin jne),kiipeily, miekkailu, nyrkkeily , pyöräily, uinti. Joku voi kiinnostaa, mutta pelkkä kuntosali on monelle plääh.
Minä olin tuollainen vaimo. Paino oli kahden lapsen ja reilun kymmenen avioliittovuoden aikana noussut 15 kiloa (165 cm) eikä liikunta kiinnostanut yhtään. Mies jaksoi kuitenkin kannustaa liikkumaan, mutta kyllä siihen ensisijaisesti tarvittiin tyytymättömyys omaan peilikuvaan ja huonoon oloon. Olin jatkuvasti flunssassa ja stressaantunut töistä.
Aloitin ruokavalion korjaamisesta kasvispainotteiseen ja aloin väkisin käydä ensin kävelylenkeillä, sitten ryhmäliikuntatunneilla. Tuosta on nyt reilu vuosi, painoa on pudonnut 10 kiloa 58 kiloon ja olen tosi hyvässä kunnossa. Liikunnan ilo löytyi ehkä noin 3 kk kohdalla ja ruokavalion kanssa käytin useamman kk ajan kalorilaskurisovellusta. Mies lupasi mulle jo alussa, että aina kun haluan mennä liikkumaan, se onnistuu ja hän hoitaa meidän lapsia. Sen hän on pitänyt ja siitä on ollut valtava apu. Toisaalta lapset ovat kasvaneet jo vuoden vanhemmiksi ja pärjäävät hetken keskenään kotona kun käyn vaikka lenkillä.
Samoin apua on ollut siitä, että mieskin ostaa kotiin vain terveellistä ruokaa eikä minulla siten synny kiusausta herkutteluun.