Miten saisin vaimon kuntoilemaan?
Kolmen naimisissa olon aikana vaimo on napannut 3 vaatekokoo lisää massaa. Nyt mennään koossa 40. Olen hommannut lahjaksi PT ja kuntosalikortin, mutta käyttämättä on jäänyt. Ja muutenkin olen houkutellut urheilemaan.
Osaako joku auttaa?
Kommentit (417)
Valitettavasti mitään ei taida enää olla tehtävissä.
Ei siis lapsia. Ehkä löydät sohvaperunan tilalle liikunnallisen.
H.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että ihmistä, jota ei vaan kiinnosta, saisi joku toinen sivusta innostettua. Kyllä minkäkin olisin halunnut, että exä olisi lukenut hyvää kirjallisuutta ja käynyt teatterissa, mutta niimpä vaan ostettu lahjakirja jäi hyllyyn pölyyntymään.
Ap, voisit yrittää tehdä tästä Tutustutaan toinen toistemme harrastuksiin hankkeen? Siis käyt itse siippasi kanssa vaikka teatterissa tai museoassa (tai mistä hän tykkää) aina kun hän vastaavasti tulee lenkille kanssasi.
Hei, hieno idea! Mehän naiset voimme myös sitten edellyttää, että miehet osallistuvat "tutustutaan toisiin" ja terveys -periaatteella vaimojen harrastuksiin. Eli harrastan vatsatanssia, tankotanssia, neulomista ja bloggaamista. Ihanaa, meillä on miehen kanssa vihdoinkin jotain yhteistä 👍
Luin otsikon nopeasti miten saisin vaimon kuolemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös täällä myös sanottu että 44 on myös normaali
Niinhän täällä on sanottu ja näinhän se ei ole. Koon 44 nainen on läski, mutta sitä ei saa sanoa koska kehopositiivisuus ja lihakset jne.
Pöh.Ei ole läski. Kokoa 44 olevan naisen mitat ovat 100-84-108. Isorintainen joutuu ottamaan koon 44, vaikka olisi kuinka siro muuten. Naisilla "terveellinen" vyötärönympärys on <90 cm ja siihen rajaan tuossa on vielä pitkälti matkaa.
Olen tuo lainaamasi. Kuppikokoni on 70E, kyllä mä näitä isoiksi kutsuisin. Käytän kokoja 36-38. Kyllä ne rinnat mahtuu oman kokoisiin vaatteisiin, ei tulisi mieleenikään ostaa nelosella alkavaa vaatetta vain siksi, että mulla on tissit. Ja joo, vyötärön ympärys 90 on varmaan "virallinen" raja, mutta sehän on älyttömän iso. Sori nyt vaan.
Vanity sizing. Isot alkaa olla kun kuppikoko on siellä I ja J kupissa.
En ole hetkeen lukenut netistä mitään niin hauskaa kuin tuo: ”on lapsettomalle ihan ok lihoa kolme kokoa kolmessa vuodessa kun ne kilot olis voinut tulla kolmen raskaudenkin myötä” *ulvoo*
Pakko olla provo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei haittaa itse ylipaino vaan sitä seuraavat uniapnea, apaattisuus ja yleinen jaksamattomuus. Itsekin mies valittaa kiloistaan jatkuvasti mutta ei tee mitään. Olen koettanut kannustaa, tehdä kevyttä mutta maukasta ruokaa, oon antanut olla ja koittanut sanoa että oon huolissaan terveydestään.
Jos vaimo on ollut joskus siro ja sporttinen niin tottakai siitä saa sanoa jos kasvaa sohvaan kiinni ja paisuu, mikä sillä on vialla?
Jos itse lihon parikin kiloa, niin koitan ottaa sen pois mahdollisimman pian. Ei ulkonäön takia vaan en halua olla väsynyt ja jaksamaton tai huomata yhtäkkiä että liikakiloja on 10.
Jos toinen oleellisesti muuttuu suhteen aikana niin kyllä siitä on lupa pahoittaa mielensä, jos on alkanut seurustelemaan täysin toisenlaisen ihmisen kanssa.En ole AP, mutta olen samassa tilanteessa. En haluaisi ryhtyä vaimoni omaishoitajaksi etuajassa. Haluaisin että meillä olisi mahdollisuus viettää aktiivista elämää jatkossakin. Toivoisin, että voisimme yhdessä nähdä vielä kohtuullisessa kunnossa lastenlapsiammekin.
Kaiken tämän puoliso haluaa heittää hukkaan mukavuudenhalussaan kilojen keräilyssä.
M40
Tästähän ei ole mitään takuita. Mun terveellisiä elämäntapoja koko ikänsä noudattanut täti kuoli vatsasyöpään 56 vuotiaana ja ikänsä rutkasti ylipainoinen ja korkeaan verenpaineeseen lääkeitä syönyt sisarensa eli 86 vuotiaaksi. Kumpikaan ei tarvinnut omaishoitajaa vaan kuolivat poisuutaman viikon kuluttua sairaalaan joutumisesta.
Vierailija kirjoitti:
40 ei ole kovin iso koko vielä. 40-kokoinen on vasta vähän ylipainoinen.
Valitettavasti olet sitoutunut loppuelämäksesi tähän ihmiseen ja antanut lupauksen, että rakastat häntä aina. Siihen lasketaan myös kaikki kehossa tapahtuvat muutokset. Useimmat vanhenevat iän myötä ja monille tulee kiloja lisää. En ymmärrä sinunlaisiasi miehiä, jotka sitoutuvat ja sitten kuvittelevat että toinen pysyy samana koko loppuikänsä.
Jos kuntoilu on sinulle tärkeää, olisit valinnut puolison joka tykkää kuntoilusta.
Minusta sinulla on vain kaksi vaihtoehtoa: 1) suostu siihen ettet voi kontrolloida toisen painoa 2) jätä vaimosi ja hanki uusi joka on timmimmässä kunnossa.
Ongelma on sinulla, joten myös ratkaisu on sinun käsissäsi. Ei vaimosi kontolla.
Tämä. Jos ei kestä miutoksia niin ero näinkin pinnallisista syistä on täysin ok. Saa vaimokin etsiä aidosti rakastavan puolison.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs ap, onko harmaita päässä ja parrassa? Kaljua päälaella? Manboobsit roikkumassa? Nenä- ja korvakarvat kasvamassa?
Kyllä se vaimo kohta juoksee karkuun niin ei tarvitse katsella nurkissa koon 40 naista. Hanki postimyyntiva*mo, Thaikkulassa tuppaavat olemaan pieniä ja siroluisia ja annat ruuaksi paljasta riisiä niin ei tarvitse erikseen laskea kilokaloreita.
Ja sitten miehet ihmettelevät miksi vaimo on naama norsunvi*ulla.
Aika voimakas reaktio sinulta, kun kyseessä on kuitenkin terveyteen haitallisesti vaikuttava asia eli ylipaino. Sitä ei voi verrata, kaljuun, manboobseihin tai karvoihin. AP ajattelee pariskunnan yhteistä parasta ja tulevaisuutta.
Sinun taustaasi ja asennoitumisesi syytä ei ole vaikea arvata.
En ole tuo jolle vastasit, mutta missään kohdassa ei käy ilmi, että ap:n vaimolla olisi ylipainoa. Tuskin on, pitäisi varmaan olla alle 150 cm, että ylipainoinen mahtuisi kokoon 40.
Jaaha...teillä ei ilm. ole lapsia? Sano, että alkaisko urheilla sun kanssa, ja että tykkäät hänestä sellaisena kuin hän on (tai paremminkin olet hulluna häneen), mutta ettå toivot, että hän pitäisi terveydestään ja kunnostaan huolta, että saisitte paljon terveitä vuosia. Vaimo ehkä tähän väliin vetäå draamat lihomisestaan, mutta sanot vaan itsepintaisesti, että ulkonäkö ei ole se syy. Älä vain riidankaan hetkellä ota ulkonäköä kriittisesti esiin.
Näin sanoisin tällä lailla kylmiltään, tuntematta teitä ja keski-ikäisen naisen elämänkokemuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei haittaa itse ylipaino vaan sitä seuraavat uniapnea, apaattisuus ja yleinen jaksamattomuus. Itsekin mies valittaa kiloistaan jatkuvasti mutta ei tee mitään. Olen koettanut kannustaa, tehdä kevyttä mutta maukasta ruokaa, oon antanut olla ja koittanut sanoa että oon huolissaan terveydestään.
Jos vaimo on ollut joskus siro ja sporttinen niin tottakai siitä saa sanoa jos kasvaa sohvaan kiinni ja paisuu, mikä sillä on vialla?
Jos itse lihon parikin kiloa, niin koitan ottaa sen pois mahdollisimman pian. Ei ulkonäön takia vaan en halua olla väsynyt ja jaksamaton tai huomata yhtäkkiä että liikakiloja on 10.
Jos toinen oleellisesti muuttuu suhteen aikana niin kyllä siitä on lupa pahoittaa mielensä, jos on alkanut seurustelemaan täysin toisenlaisen ihmisen kanssa.En ole AP, mutta olen samassa tilanteessa. En haluaisi ryhtyä vaimoni omaishoitajaksi etuajassa. Haluaisin että meillä olisi mahdollisuus viettää aktiivista elämää jatkossakin. Toivoisin, että voisimme yhdessä nähdä vielä kohtuullisessa kunnossa lastenlapsiammekin.
Kaiken tämän puoliso haluaa heittää hukkaan mukavuudenhalussaan kilojen keräilyssä.
M40
Jos sinulla oikein tuuri käy, itse kuolet huomenna. Mitään takuita ei ole , että itse eläisit terveenä ja vaimosi ei.
Vierailija kirjoitti:
Laihtumiseen ja lihomiseen vaikuttaa eniten se mitä syö. Laatu ja määrä. Kun katsoo ruuan energiapitoisuutta ja toisaalta liikunnan kuluttamaa energiamäärää niin aika pian oivaltaa ettei liikunnalla pysty laihtumaan. Vuorokauden tunnit ei riitä normaalissa elämässä niin suureen energiankulutukseen. Toki liikkuminen vilkastuttaa aineenvaihduntaa ja antaa kuntoa ja lihasta. Muttei siihen kannata tuijottaa kun ongelma on lähinnä siinä ruokailussa. Tosiaan monilla naisilla on lohtusyömistä kun elämässä on rasittavia asioita kuten huono ja kuluttava parisuhde. Kun perusongelmasta pääsee eroon, laihtuminen käy itsestään.
Ei ne fysiikan lait ole miksikään muuttuneet. Ihan samalla tavalla kuin 30 kg varastorasvaa ei ole tullut päivässä, ei se myöskään lähde päivässä.
Rasvan energiasisältö on 9000 kcal/kg. Jos vähennät ruuasta 250 kcal päivässä ja kulutat liikunnalla saman verran lisää per päivä, siitä tulee 500 x 7 = 3500 kcal eli laihdut vähän vajaat puoli kiloa viikossa. 1,5-2 kg kuussa. Vuodessa jo melko paljon. Yllättävän helppo toteuttaa, mutta vaatii pitkäjänteistä elintapojen muutosta. Minkä takia pelleilydieetteihin sortuu niin moni.
Kun osa energiavajeesta tulee liikunnasta, aineenvaihdunta pysyy aktiivisena eikä paino lähde lihaksista. Bonus: sen ajan mitä vietät kävelylenkillä olet pois syömästä. Kun mielikin virkistyy, alkaa motivoitua pitään itsestään huolta ja syömään terveellisemmin. Win-win!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs sinä? Samoissa mitoissa? Timmissä kunnossa? Meneekö samat vaatteet päälle kuin alussa? Urheiletko?
Samaa kilpaurheilua harrastan edelleen mitä olen lapsuudesta asti harrastanut, cooperissa meni viime viikolla 3400m. Mihin tämä vaikuttaa?
T:ap
Eli sökörinkiä. 3400 in your dreams, pullapoika. Salikortit jää käyttämättä kun ei ole aikaa käyttää. Järjestäpä sitä aikaa hänelle ja tee kerrankin osasi kotitöistä sen sijaan, että varastat vaimosi aikaa jättämällä kaiken hänen hoidettavakseen. Kotisi ei ole hotelli, eikä vaimosi piika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihtumiseen ja lihomiseen vaikuttaa eniten se mitä syö. Laatu ja määrä. Kun katsoo ruuan energiapitoisuutta ja toisaalta liikunnan kuluttamaa energiamäärää niin aika pian oivaltaa ettei liikunnalla pysty laihtumaan. Vuorokauden tunnit ei riitä normaalissa elämässä niin suureen energiankulutukseen. Toki liikkuminen vilkastuttaa aineenvaihduntaa ja antaa kuntoa ja lihasta. Muttei siihen kannata tuijottaa kun ongelma on lähinnä siinä ruokailussa. Tosiaan monilla naisilla on lohtusyömistä kun elämässä on rasittavia asioita kuten huono ja kuluttava parisuhde. Kun perusongelmasta pääsee eroon, laihtuminen käy itsestään.
Ei ne fysiikan lait ole miksikään muuttuneet. Ihan samalla tavalla kuin 30 kg varastorasvaa ei ole tullut päivässä, ei se myöskään lähde päivässä.
Rasvan energiasisältö on 9000 kcal/kg. Jos vähennät ruuasta 250 kcal päivässä ja kulutat liikunnalla saman verran lisää per päivä, siitä tulee 500 x 7 = 3500 kcal eli laihdut vähän vajaat puoli kiloa viikossa. 1,5-2 kg kuussa. Vuodessa jo melko paljon. Yllättävän helppo toteuttaa, mutta vaatii pitkäjänteistä elintapojen muutosta. Minkä takia pelleilydieetteihin sortuu niin moni.
Kun osa energiavajeesta tulee liikunnasta, aineenvaihdunta pysyy aktiivisena eikä paino lähde lihaksista. Bonus: sen ajan mitä vietät kävelylenkillä olet pois syömästä. Kun mielikin virkistyy, alkaa motivoitua pitään itsestään huolta ja syömään terveellisemmin. Win-win!
Tuo on sitä ns. excel-laihdutusta. Vuoden päästä ihmettelet, miksi et olekaan 18 kg kevyempi, vaikka excel sanoo niin.
Ja miten 30 kg lihominen liittyy tähän ketjuun yleensäkään? Kokojen 36 ja 40 väli ei ole lähellekään 30 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei mieli virkisty liikunnasta, eikä siitä tule sitä paljon mainostettua hyvää oloa. Aiheuttaa ainoastaan stressiä ja ärtymästä sekä kasvanutta ruokahalua. Jos se laihtuminen olisi noin hauskaa ja helppoa niin eihän noita läskejä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elä anna munaa ennenku Rouva painaa 50 kg :D
Tämä ei vaikuta toivomallasi tavalla. Tämähän on pelkästään hyvä juttu ettei äijä ole vonkaamassa seksiä.
Jaa, no meillä tämä toimi. Olin lihonut naimisissaoloaikana 54 kg:sta 63 kg:oon ja huomasin vähitellen, etten miehelleni enää kelvannut. Seksiä oli ehkä kaksi kertaa vuodessa. Vonkasin häneltä koko ajan, mutta aina oli joku (teko)syy, ettei nyt maistu.
Ei hän ikinä suoraan painostani sanonut, mutta vihjaili kyllä välillä, että voisin aloittaa taas liikunnan/katsoa mitä syön jne.OK, totuus: olin päätynyt stressaantuneena mukavuudenhaluiseksi ja vähän alakuloiseksi ihmiseksi ja aloin huomaamattani ostella isompia vaatteita. Söin suklaata poissaolevan seksin korvikkeeksi. Ei huvittanut liikkua enkä jaksanut vaivautua. Perseeni oli rehellisesti selluliittinen. Selkääni kolotti aamuisin.
Sitten päätin, että terveys on nyt etusijalla ja minun ON liikuttava. Aloitin kuntosalin. Olen sitkeästi käynyt siellä nyt vuoden verran ja kiinteytynyt koosta 40-42 kokoon 38. Salista on tullut minulle tapa. Enää ei ahdista lähteä. Oikeastaan olen saanut uutta vipinää, kun siellä voi bongailla komeita miehiä ihan luvan kanssa. Tuo innostaa liikkumaan kahta kauheammin... pitää muistaa omakin markkina-arvo ja sen jatkuva parannus. Silmäpeli aiheuttaa mukavaa jännitystä ja salille on innostavaa lähteä.
Nyt on alkanut miehellenikin seksi kelvata. Pyllyni ei enää ole selluliitissa, vaan kiinteät on pakarat ja kovaa kyytiä annan, koska kunto kestää :-D
Lol. Että tällaista fantasiaa tällä kertaa.
Ei ole fantasiaa, vaan täyttä faktaa. Mikä tässä sai sinut uskomaan jutun unelmaksi???
Terkkuja Elixiasta!N42, 170/58
Heheh! jos miehen kalu ei nouse naisen kymmenen kilon painonnousun vuoksi , niin totta vie timmiin kuntoon päässyt nainen ei mokoman pihtarin kanssa pane millään tavalla , vaan hankkii tuoretta lihaa. Tuosta lähtee äijä välittömästi vaihtoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs sinä? Samoissa mitoissa? Timmissä kunnossa? Meneekö samat vaatteet päälle kuin alussa? Urheiletko?
Tämä on aina niin väsynyt vastine näihin "vaimo on lihonut"-nillityksiin. Kuitenkin iso osa keski-ikäisistä miehistä (varsinkin näistä inisijöistä) on ihan ok kuosissa. Ei se kuitenkaan oikeuta oman puolison dissaamiseen. No, ap jätti isoimmat syytökset rivien väliin...
Jaa. Tilastollisesti kuitenkin suomalaiset miehet ovat ylipainoisempia kuin naiset.
Mitenhän tämän epäsuhdan sinun sepustuksesi kannsa selittäisi? Vale, emävale, tilasto?
Naiset voisivat pitää huolta vartalostaan avioliitossakin, kun tietävät ulkonäön olevan kuitenkin miehelle tärkeintä.
NAL(sinkut palsta) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei mieli virkisty liikunnasta, eikä siitä tule sitä paljon mainostettua hyvää oloa. Aiheuttaa ainoastaan stressiä ja ärtymästä sekä kasvanutta ruokahalua. Jos se laihtuminen olisi noin hauskaa ja helppoa niin eihän noita läskejä olisi.
Sehän se on perinteisen läskin ihmisen juttuja, että aina selitellään. Tottakai se mieli virkistyy liikunnasta ja aineenvaihdunta tehostuu. Laihtuminen on maaliman helpoin asia naiselle, siinähän saa tuloksia tekemättä jättämisellä eli syömättä jättämisellä.
Miehen kannattaa suhteen alettua punnita vaimo joka viikko, ettei pääse käymään niin, että akka on kohta sen kolme vaatekokoa massiivisempi. Jokaviikkoisella punnitsemisella lihominen saadaan pysäytettyä ennen kuin se ehtii alkaakkaan. Mies pistää jääkaapin lukkoon ja määrittää vaimolle ruoka-ajat. Naisella kannattaa myös teetättää paljon pieniä kaloreita polttavia kodin askareita, ettei hän jää sohvalle temppareiden ääreen vapaa-aikanaan.
Tällaisia juttuja voi suoltaa vain mies, jolla on naisista teoria"tietoa" mutta ei käytännön kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suoranaisesti liity aiheeseen, mutta mulla on työkaveri nainen joka on ottanu viidessä vuodessa varmaan 30kg lisää. Ja kun oltiin talvilomaviikolla eri aikaa niin sinä aikana oli alkanut vaappuun kävellessään niinkuin lihavat vaappuu. 🤭 Aikanaan oli tosi timmi salimimmi.
Jos oli aikoinaan timmi salimimmi niin tuo kova lihominen saattaa johtua myös siitä, että on ollut jonkun hormonibodarin valmennuksessa ja kroppa on mennyt siinä liian sekaisin kun yleensä hormonibodarit eivät osaa valmentaa naturaaleja.
Just joo, Fazerin sininen.
Eli miesten 52 on läski, oli pituus mikä hyvänsä?