Miten saisin vaimon kuntoilemaan?
Kolmen naimisissa olon aikana vaimo on napannut 3 vaatekokoo lisää massaa. Nyt mennään koossa 40. Olen hommannut lahjaksi PT ja kuntosalikortin, mutta käyttämättä on jäänyt. Ja muutenkin olen houkutellut urheilemaan.
Osaako joku auttaa?
Kommentit (417)
Tietämättä tarkemmin vaimosi mittoja (pituus—paino), olisiko kysymyksessä vaimosi normaalipaino? Noin muutenhan vaatekoko 40 (!) on tosi hyvä. Mikä on ongelma? Haluatko teinimitoissa olevan lapsivaimon? Olisiko ongelma sinun vääristymissäsi? Oletko pedo kenties?
Menkää yhdessä kuntosalille. Tehkää siitä parisuhdeaikaa. Opettelet yhdessä tekemään laihdutusruokia ja menette yhdessä ostelemaan mieleisiä urheiluvaatteita. Muista ottaa kannustava asenne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko 40 on ihan normaali koko. Todennäköisesti keskimittaisella ei ole edes ylipainoa.
Vinkkejä kyselit, niin lähtisin näistä:
Mitä vaimosi harrasti ( ei pelkästään urheilu tai liikunta) ennen? Miten liikkui, milloin liikkui, kenen kanssa liikkui?
Onko nykyään töitä, pidempi työmatka, suruja, sairastavia omaisia, lapsia?
Nukkuuko vaimosi? herättääkö lapsi? Kuorsaatko sinä? Asutteko meluisalla alueella?
Kuka huolehtii, että talous pyörii? Muistaa mitä puuttuu, käy kaupassa/tilaa ostokset kotiin, tekee ruoan, huolehtii loppusiivoukset jne?
Onko teillä lapsia? Kuka huolehtii vaatteet, tulevat tarvittavat kausivaatteet, päiväkotiin tarvittavat tavarat, koulun Wilmat, lasten harrastukset, harrastustavarat jne?
Minulla oli juuri nämä syyt. Nukuin huonosti vuosia, kun lapset valvottivat. Suunnittelin syömiset, kävin kaupassa ja laitoin ruuat, siivosin, pyykkäsin ja hoidin lasten juoksevat asiat. Hain kaikki vapaahetket töitä, koska olin työtön ja stressasin sitäkin. Joka hetki oli poissa jostakin tärkeämmästä. Koin kiirettä ja riittämättömyyttä.
Kaiken tämän seurauksena liikunta jäi ja olin alakuloinen, väsynyt ja lihoin. Söin suklaata, koska sain siitä lohtua. Kun seksikin loppui, koin itseni niin rumaksi ja turhaksi ihmiseksi, oikeaksi epänaiseksi. Minulla ei ollut mitään omaa, ei ollut aikaa harrastaa eikä olla rauhassa.
Isompia vaatteita hankin, koska olin vakuuttunut siitä, etten enää muuksi muutu. Selkäläskit ja jenkkakahvat piti verhota jollakin teltantapaisella. Liikunta tuntui tosi isolta ja haastavalta jutulta. Aiemmin olin kyllä liikkunut säännöllisesti, mutta mitä kauemmin siitä aikaa kului, sitä haastavammaksi kynnys aloittaa taas kävi.
Kun otin terveyssyyt motiivikseni ja aloitin ihan pienestä, into kuntoilla kasvoi. Se on kuin positiivinen oravanpyörä: nukuin paremmin, olin pirteämpi ja laihduin samalla. Sain itsetuntoa, koska salimiehet vilkuilivat minua (joo, en ole kuitenkaan ihan rumilus :-) ) ja seksiäkin aloin kotona sittemmin saada. Eli muutos olikin vain parempaan päin. Nyt en voi enää edes olla ilman kuntosalia! Se on mun omaa aikaani ja satsaus terveyteeni/ulkonäkööni.
Kannustan kaikkia aloittamaan, saatte taatusti energiaa!
Tuohon aiempaan saamaani kommenttiin: tämä tarina ei ole fiktiota, vaan ihan täyttä elämää.N42 170/58
Siis jos olet tuo, joka lihavimmillaan painoi peräti 63 kg, niin sori, mut juttusi uskottavuutta syö se, että 170/63 ei ole lähelläkään ylipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elä anna munaa ennenku Rouva painaa 50 kg :D
Tämä ei vaikuta toivomallasi tavalla. Tämähän on pelkästään hyvä juttu ettei äijä ole vonkaamassa seksiä.
Jaa, no meillä tämä toimi. Olin lihonut naimisissaoloaikana 54 kg:sta 63 kg:oon ja huomasin vähitellen, etten miehelleni enää kelvannut. Seksiä oli ehkä kaksi kertaa vuodessa. Vonkasin häneltä koko ajan, mutta aina oli joku (teko)syy, ettei nyt maistu.
Ei hän ikinä suoraan painostani sanonut, mutta vihjaili kyllä välillä, että voisin aloittaa taas liikunnan/katsoa mitä syön jne.OK, totuus: olin päätynyt stressaantuneena mukavuudenhaluiseksi ja vähän alakuloiseksi ihmiseksi ja aloin huomaamattani ostella isompia vaatteita. Söin suklaata poissaolevan seksin korvikkeeksi. Ei huvittanut liikkua enkä jaksanut vaivautua. Perseeni oli rehellisesti selluliittinen. Selkääni kolotti aamuisin.
Sitten päätin, että terveys on nyt etusijalla ja minun ON liikuttava. Aloitin kuntosalin. Olen sitkeästi käynyt siellä nyt vuoden verran ja kiinteytynyt koosta 40-42 kokoon 38. Salista on tullut minulle tapa. Enää ei ahdista lähteä. Oikeastaan olen saanut uutta vipinää, kun siellä voi bongailla komeita miehiä ihan luvan kanssa. Tuo innostaa liikkumaan kahta kauheammin... pitää muistaa omakin markkina-arvo ja sen jatkuva parannus. Silmäpeli aiheuttaa mukavaa jännitystä ja salille on innostavaa lähteä.
Nyt on alkanut miehellenikin seksi kelvata. Pyllyni ei enää ole selluliitissa, vaan kiinteät on pakarat ja kovaa kyytiä annan, koska kunto kestää :-D
Oot varmaan aika taskuraketti, jos 63 kiloisena vaatekoko on 40-42. Itsellä tavoite laihtua tuohon 63 kiloon. 63 kiloisena mulle menisi koon 38 housut. Nyt 70 kiloisena on noi L koon housut käytössä. Oli pakko kommentoida kun aluksi aivot löi tyhjää, miten noin vähän painava muka voisi olla 40-42 kokoinen, mut sit tajusin, että aaaa pituuskin voi vaikuttaa :D
Joo. Mulle meni 64 kilosena s-koon housut ja oon 160 cm pitkä.
Laskeskelin, että tämä taskuraketti olisi 145 cm - 150 cm. Ymmärrän että kokomuutos oli hankala, kaikki ne liian pitkät hihat ja lahkeet. Joita ihan huomaamattaan osteli.
Erikoista silti, koska yleensä naiset ostavat liian isoja vaatteita laihduttuaan ja liian pieniä lihottuaan.
Yleensä naiset tietää, että selluliittia on myös laihoilla, ja lihavilla ei välttämättä. Pyllyni ei ole selluliitissa... 😑
Ja selkää voi tosiaan alkaa kolottaa, jos on yhdeksänvuotiaan pituinen ja painaa 63 kiloa.
En ole ikinä kuullut naisen miettivän omaa markkina-arvoaan ja sen jatkuvaa parannusta (aika esineellistävä ilmaus, ja saisi aikaan pahoja puistatuksia naisen suusta kuultuna).
Jaa, vielä toi ettei ole suoraan sanottu painosta. Pitäisikö yksikään nainen pelkkänä vihjailuna sitä, että mies kehoittaisi aloittamaan taas liikunnan ja kontrolloisi syömisiä?
Melko miehisesti kirjoittava taskuraketti. Pikkuiset sirot blondit eivät ole ehkä ihan niin testosteronihuuruisia, vaikka kävisivät salilla liikkumassa kahta kauheammin. 😊
Mutta ei siinä. Kivahan se on että nauttii siitä että kelpaa taas (kovalla työllä kun ei enää laiskottele) ja antaa miehelleen. Ja hyvä nainen, kun muillekin miehille kelpaisi. Parannettuaan markkina - arvoaan. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei vaikuta toivomallasi tavalla. Tämähän on pelkästään hyvä juttu ettei äijä ole vonkaamassa seksiä.
Jaa, no meillä tämä toimi. Olin lihonut naimisissaoloaikana 54 kg:sta 63 kg:oon ja huomasin vähitellen, etten miehelleni enää kelvannut. Seksiä oli ehkä kaksi kertaa vuodessa. Vonkasin häneltä koko ajan, mutta aina oli joku (teko)syy, ettei nyt maistu.
Ei hän ikinä suoraan painostani sanonut, mutta vihjaili kyllä välillä, että voisin aloittaa taas liikunnan/katsoa mitä syön jne.OK, totuus: olin päätynyt stressaantuneena mukavuudenhaluiseksi ja vähän alakuloiseksi ihmiseksi ja aloin huomaamattani ostella isompia vaatteita. Söin suklaata poissaolevan seksin korvikkeeksi. Ei huvittanut liikkua enkä jaksanut vaivautua. Perseeni oli rehellisesti selluliittinen. Selkääni kolotti aamuisin.
Sitten päätin, että terveys on nyt etusijalla ja minun ON liikuttava. Aloitin kuntosalin. Olen sitkeästi käynyt siellä nyt vuoden verran ja kiinteytynyt koosta 40-42 kokoon 38. Salista on tullut minulle tapa. Enää ei ahdista lähteä. Oikeastaan olen saanut uutta vipinää, kun siellä voi bongailla komeita miehiä ihan luvan kanssa. Tuo innostaa liikkumaan kahta kauheammin... pitää muistaa omakin markkina-arvo ja sen jatkuva parannus. Silmäpeli aiheuttaa mukavaa jännitystä ja salille on innostavaa lähteä.
Nyt on alkanut miehellenikin seksi kelvata. Pyllyni ei enää ole selluliitissa, vaan kiinteät on pakarat ja kovaa kyytiä annan, koska kunto kestää :-D
Lol. Että tällaista fantasiaa tällä kertaa.
Ei ole fantasiaa, vaan täyttä faktaa. Mikä tässä sai sinut uskomaan jutun unelmaksi???
Terkkuja Elixiasta!N42, 170/58
Millaisella kropalla koko 40/42 on sopiva 63kg, ja koko 38 58kg? Itsellä nuo koot olisivat telttoja samoilla kilomäärillä. eri
Näytä itse mallia. Pyydä mukaasi kävelylle, siitä on hyvä aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Menkää yhdessä kuntosalille. Tehkää siitä parisuhdeaikaa. Opettelet yhdessä tekemään laihdutusruokia ja menette yhdessä ostelemaan mieleisiä urheiluvaatteita. Muista ottaa kannustava asenne!
MIksi =? aina pitää kaikkien osallistua jos yksi lihava=?
itse ne lihonneet ovat ruokansa suuhun tunkeneet,joten itse he laihduttavat myös.
Ostat seuraavaksi lahjaksi siivouspalvelun ja lastenvahtipalvelut mikäli teillä lapsia on. Iso osa kotitöistä kaatuu naisille edelleen huolimatta siitä että nainen tekee täyttä työviikkoa ja moni mies ei huomaa eikä ymmärrä sitä henkistä työtä jota nainen tekee suunnitellessaan asioita ennalta ja sen päälle ne kotityöt ja lasten kuskailut ja vaatehankinnat ym. Vasta jos nainen lähtee eron myötä, mies vasta yleensä havahtuu siihen järjettömään määrään ennakkosuunnittelua mitä naiset tekevät perheen edestä. Se stressaa ja vie energiaa naiselta huolehtia itsestään jolloin salikortit jäävät käyttämättä.
Järjestä arki naiselle helpommaksi ja kannusta naista olemaan itsekäs (= naisen kohdalla itsekkyys on todella hankalaa, naisten on vaikea vaan rysäyttää ostoksia lattialle ja häipyä salille rentoutumaan ja huolehtimaan itsestään ja jättää miestä pakkaamaan seuraavan päivän tarhalaukkuja ja tekemään lapsille iltapalaa ja hoitamaan iltapesuja).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIksi =? aina pitää kaikkien osallistua jos yksi lihava=?
itse ne lihonneet ovat ruokansa suuhun tunkeneet,joten itse he laihduttavat myös.
Ap:llahan tässä on ongelma eikä sillä lihoneella vaimolla. Miksi vaimon pitäisi nähdä vaivaa, jos hänellä ei ole mitään ongelmaakaan?
ei muutaku pattayalle ja uus nainen .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol. Että tällaista fantasiaa tällä kertaa.
Ei ole fantasiaa, vaan täyttä faktaa. Mikä tässä sai sinut uskomaan jutun unelmaksi???
Terkkuja Elixiasta!N42, 170/58[/quot
Hm..minun vaatekoko 42 ja paino 75. Pituuttakin enemmän kuin 170 cm. Ja sinulla koko 40-42 painossa 63 ja 170cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs sinä? Samoissa mitoissa? Timmissä kunnossa? Meneekö samat vaatteet päälle kuin alussa? Urheiletko?
Samaa kilpaurheilua harrastan edelleen mitä olen lapsuudesta asti harrastanut, cooperissa meni viime viikolla 3400m. Mihin tämä vaikuttaa?
T:apKannattaa nyt ihan suosiolla erota. Kiinnostuksenkohteenne ovat liian erilaiset. Ihmettelen kyllä miksi mukavuudenhaluinen nainen on alunperinkään tuollaisen hullun kumppanin ottanut. Nyt vaan eroatte ja katselet uuden kumppanin jostain kireästä luuviulusta. Exäsi laihduttaa itselleen kostokropan ja pyydystää itselleen uuden miehen paremmalla onnella. Win-win
Olipa jotenkin typerästi muotoiltua textiä. No joo ehkä kantsii erota joo, jos kiinnostuksenkohteet muuttuvat radikaalisti, mutta tarviiko nimitellä hulluksi jos on urheilullinen? Tai tarkoittaako että urheilullinen mies välttämättä hakee vaimokseen ”urheilullista” luuviulua?
Antaa naisen treenata kostokroppansa jos hyvä mieli siitä sitten tulee. Jotain muutakin liitossa on pahasti pielessä ettei viitsi itsestään huolta pitää. Jotenkin nämä itsensä pullahtamaan päässeet pitävät sitä tuttua ja turvallista kumppaniaan itsestäänselvyytenä. Toki ymmärrän jos on esim. paha masennus päällä, eikä kykene ilman oikeanlaista apua mihinkään.
Vaikka eron tullessa pyydystää uuden niin mitäs sitten? Sohvaperunat yleensä ovat jämähtäneitä tapoihinsa ja äkkiä taantuvat takaisin samaan vanhaan kaavaan kun saavat jonkun naimisiin tai edes avoliittoon kanssaan.
Mutta joo en sano että vaan mun ajatukset ovat täysin oikeat, mutta tulipa omat pohdinnat oksennettua nyt ulos.
Pyydät mukaasi salille tai lenkille. Niin yksinkertaista se on. Vai etkö itse kuntoile?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihtumiseen ja lihomiseen vaikuttaa eniten se mitä syö. Laatu ja määrä. Kun katsoo ruuan energiapitoisuutta ja toisaalta liikunnan kuluttamaa energiamäärää niin aika pian oivaltaa ettei liikunnalla pysty laihtumaan. Vuorokauden tunnit ei riitä normaalissa elämässä niin suureen energiankulutukseen. Toki liikkuminen vilkastuttaa aineenvaihduntaa ja antaa kuntoa ja lihasta. Muttei siihen kannata tuijottaa kun ongelma on lähinnä siinä ruokailussa. Tosiaan monilla naisilla on lohtusyömistä kun elämässä on rasittavia asioita kuten huono ja kuluttava parisuhde. Kun perusongelmasta pääsee eroon, laihtuminen käy itsestään.
Ei ne fysiikan lait ole miksikään muuttuneet. Ihan samalla tavalla kuin 30 kg varastorasvaa ei ole tullut päivässä, ei se myöskään lähde päivässä.
Rasvan energiasisältö on 9000 kcal/kg. Jos vähennät ruuasta 250 kcal päivässä ja kulutat liikunnalla saman verran lisää per päivä, siitä tulee 500 x 7 = 3500 kcal eli laihdut vähän vajaat puoli kiloa viikossa. 1,5-2 kg kuussa. Vuodessa jo melko paljon. Yllättävän helppo toteuttaa, mutta vaatii pitkäjänteistä elintapojen muutosta. Minkä takia pelleilydieetteihin sortuu niin moni.
Kun osa energiavajeesta tulee liikunnasta, aineenvaihdunta pysyy aktiivisena eikä paino lähde lihaksista. Bonus: sen ajan mitä vietät kävelylenkillä olet pois syömästä. Kun mielikin virkistyy, alkaa motivoitua pitään itsestään huolta ja syömään terveellisemmin. Win-win!
Kaikilla ei mieli virkisty liikunnasta, eikä siitä tule sitä paljon mainostettua hyvää oloa. Aiheuttaa ainoastaan stressiä ja ärtymästä sekä kasvanutta ruokahalua. Jos se laihtuminen olisi noin hauskaa ja helppoa niin eihän noita läskejä olisi.
No voi nääs nääs.
Ei siinä sitten muuta voi kuin jäädä sohvalle ja syödä.
Vierailija kirjoitti:
Pyydät mukaasi salille tai lenkille. Niin yksinkertaista se on. Vai etkö itse kuntoile?
Harvinainen yhdistelmä, osaa kirjoittaa muttei lukea.
Vierailija kirjoitti:
Ostat seuraavaksi lahjaksi siivouspalvelun ja lastenvahtipalvelut mikäli teillä lapsia on. Iso osa kotitöistä kaatuu naisille edelleen huolimatta siitä että nainen tekee täyttä työviikkoa ja moni mies ei huomaa eikä ymmärrä sitä henkistä työtä jota nainen tekee suunnitellessaan asioita ennalta ja sen päälle ne kotityöt ja lasten kuskailut ja vaatehankinnat ym. Vasta jos nainen lähtee eron myötä, mies vasta yleensä havahtuu siihen järjettömään määrään ennakkosuunnittelua mitä naiset tekevät perheen edestä. Se stressaa ja vie energiaa naiselta huolehtia itsestään jolloin salikortit jäävät käyttämättä.
Järjestä arki naiselle helpommaksi ja kannusta naista olemaan itsekäs (= naisen kohdalla itsekkyys on todella hankalaa, naisten on vaikea vaan rysäyttää ostoksia lattialle ja häipyä salille rentoutumaan ja huolehtimaan itsestään ja jättää miestä pakkaamaan seuraavan päivän tarhalaukkuja ja tekemään lapsille iltapalaa ja hoitamaan iltapesuja).
Kuitenkin on todella paljon naisia, jotka tämän kaiken lisäksi kuntoilee. Ehkä sen kodin ei aina tarvitse hohtaa vaan nainen yksinkertaisesti ottaa sen ajan itselleen ja tosiaan tekee itselleen hyvää sen kautta että pitää itsestään huolen.
Lapsiahan AP :n tapauksessa ei ole, joten niitäkään ei voi tekosyyksi lykätä tähän.
N36
treffit kirjoitti:
Kuka teilla laittaa kotona ruokaa, ja minkalaista ruokaa syotte? Periaatteessahan ruokavaliolla on paljon suurempi merkitys kuin liikunnalla, jalkimmainen toki parantaa aineenvaihduntaa ja sallii enemman paivittaisia kaloreita, mutta jo pelkalla ruokavalion muutoksella voi laihduttaa.
Totta, osa laihtuu pelkällä ruokavalion muutoksella. Miehelleni kävi niin, helposti putosi paino lisäämättä liikuntaa. Terveyssyistä laihdutti.
Kiinnitän aina näissä aloituksissa huomion siihen kuinka kommentoijat hyökkäävät aloittajan kimppuun, väittävät aloittajaa automaattisesti lihavaksi ja toivovat parisuhteelle eroa. Omituista. Kyllä muakin treenaavana naisena ärsyttäisi, jos mies lihoisi kovasti eikä välittäisi kunnostaan ja terveydestään lainkaan kuten suhteen alkuaikoina.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnitän aina näissä aloituksissa huomion siihen kuinka kommentoijat hyökkäävät aloittajan kimppuun, väittävät aloittajaa automaattisesti lihavaksi ja toivovat parisuhteelle eroa. Omituista. Kyllä muakin treenaavana naisena ärsyttäisi, jos mies lihoisi kovasti eikä välittäisi kunnostaan ja terveydestään lainkaan kuten suhteen alkuaikoina.
Palstan logiikan mukaan sun on rakastettava ja haluttava sitä puolisoa, vaikka sen paino tuplaantuisi. Kun entäs jos tulee onnettomuus tai jotain, ei saa olla niin pinnallinen!
Ihan tosi hei. Valitettavasti luulen, että suuri osa kommentoijista on niitä, jotka ovat päästäneet itsensä mukavasti menemään parisuhteen aikana.
Eipä tietenkään. Todennäköisyyksiä se vain parantaa pirusti. Ihan samoin kuin vaikkapa tupakoimattomuus, alkoholismiin sortumattomuus, turvavyöt kiinni ajaessa ym. Ei näitäkään kannata jättää tekemättä ihan sen vuoksi että meteori voi tippua niskaan.
M40