Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin vaimon kuntoilemaan?

Vierailija
05.03.2020 |

Kolmen naimisissa olon aikana vaimo on napannut 3 vaatekokoo lisää massaa. Nyt mennään koossa 40. Olen hommannut lahjaksi PT ja kuntosalikortin, mutta käyttämättä on jäänyt. Ja muutenkin olen houkutellut urheilemaan.
Osaako joku auttaa?

Kommentit (417)

Vierailija
121/417 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös täällä myös sanottu että 44 on myös normaali

Niinhän täällä on sanottu ja näinhän se ei ole. Koon 44 nainen on läski, mutta sitä ei saa sanoa koska kehopositiivisuus ja lihakset jne.

Pöh.

Vierailija
122/417 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän täällä on sanottu ja näinhän se ei ole. Koon 44 nainen on läski, mutta sitä ei saa sanoa koska kehopositiivisuus ja lihakset jne.

Pöh.

Ei ole läski. Kokoa 44 olevan naisen mitat ovat 100-84-108. Isorintainen joutuu ottamaan koon 44, vaikka olisi kuinka siro muuten. Naisilla "terveellinen" vyötärönympärys on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/417 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Itsestä se motivaatio ja halu pitää syntyä, ei sitä voi synnyttää ulkoa päin.

Totta. Esim. Ero pskasta kumppanista motivoi monella muutoksiin elämäntavoissa.

Jos ei kiinnosta lenkkeily tai punttien kolistelu, sitten ei kiinnosta.

Pitkällä tähtäimellä olisi syytä löytää laji, josta tykkää.

Vierailija
124/417 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaimo haluaa laihtua, se tapahtuu ruokavalion muutoksella.

Vierailija
125/417 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos se onkin niin, että vaimosi menetti elämänhalunsa sinun ilkeilysi takia? Mä ainakin ottaisin eron tollasesta ukosta, joka av-palstoille kirjoittelee vaimostaan tällaisia juttuja. Osoittaa, että on erittäin ilkeä ihminen.

Vierailija
126/417 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vaimollasi on muuttunut mielenkiinnon kohteet. Enää häntä ei kiinnosta samat asiat kuin ennen.

Vierailija
127/417 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos se onkin niin, että vaimosi menetti elämänhalunsa sinun ilkeilysi takia? Mä ainakin ottaisin eron tollasesta ukosta, joka av-palstoille kirjoittelee vaimostaan tällaisia juttuja. Osoittaa, että on erittäin ilkeä ihminen.

En ole ilkeillyt rakkaalleni

T:ap

Vierailija
128/417 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 40 koko on läski. Oli pituus mikä vaan. Raskauden jälkeen on 44..

Vierailija
129/417 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä mitään yhteistä?

Urheilu oli, mutta puolimaratonien ajat eivät häntä enää nappaa.

Teillä on erilainen työrytmi, syömisrytmi. Tapaatteko edes toisianne, jos ette syö koskaan yhdessä?

Vierailija
130/417 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää tulevaa äitienpäivää kirjoitti:

Omalle naiselle löytyi oma laji pitkän suostuttelun jälkeen. Kun ihminen pelkää yli kaiken sitä että antaa huonon/heikon vaikutelman, niin ei paljoa voi saavuttaa. Ei voi, kun voi hengästyä. Ei voi, kun ei ehkä jaksa. Argh. Nyt onneksi tiedän että on niitä toisenlaisiakin olemassa. Yksi treenikaveri erosi ja yllättäen ihastuin häneen vähän. Ja joo, ei ole suhde ok. Olennainen kysymys on että onko se misään vaiheessa oikeasti ollutkaan ok.... Joskus mietin että olenko jo eronnut tästä sotkusta aikoja sitten ja mukana tässä enää vain tottumuksesta? Ja on puhuttu paljon ja ammattilaistenkin kanssa. Minulla on PT, painot, vähän rahaa ja uudelleen herännyt elämänhalu, joten minä pärjään kyllä tuli mitä tahansa =)

Olen itse tuollainen pelkääjä. Onneksi treenikaverit on parhaita, ymmärtävät ja kannustavat.

Mutta ymmärrän hyvin häpeä ja pelon. Tulee vaan mieleen, että kuinka hyvin olit halukas ja kykenevä vakuuttamaan vaimollesi, että hengästyminen ja se, ettei kaikkea jaksakaan heti, ei ole mikään häpeä?

Vierailija
131/417 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöh.

Ei ole läski. Kokoa 44 olevan naisen mitat ovat 100-84-108. Isorintainen joutuu ottamaan koon 44, vaikka olisi kuinka siro muuten. Naisilla "terveellinen" vyötärönympärys on <90 cm ja siihen rajaan tuossa on vielä pitkälti matkaa.

Olen tuo lainaamasi. Kuppikokoni on 70E, kyllä mä näitä isoiksi kutsuisin. Käytän kokoja 36-38. Kyllä ne rinnat mahtuu oman kokoisiin vaatteisiin, ei tulisi mieleenikään ostaa nelosella alkavaa vaatetta vain siksi, että mulla on tissit. Ja joo, vyötärön ympärys 90 on varmaan "virallinen" raja, mutta sehän on älyttömän iso. Sori nyt vaan.

Vierailija
132/417 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöh.

Ei ole läski. Kokoa 44 olevan naisen mitat ovat 100-84-108. Isorintainen joutuu ottamaan koon 44, vaikka olisi kuinka siro muuten. Naisilla "terveellinen" vyötärönympärys on <90 cm ja siihen rajaan tuossa on vielä pitkälti matkaa.

Olen tuo lainaamasi. Kuppikokoni on 70E, kyllä mä näitä isoiksi kutsuisin. Käytän kokoja 36-38. Kyllä ne rinnat mahtuu oman kokoisiin vaatteisiin, ei tulisi mieleenikään ostaa nelosella alkavaa vaatetta vain siksi, että mulla on tissit. Ja joo, vyötärön ympärys 90 on varmaan "virallinen" raja, mutta sehän on älyttömän iso. Sori nyt vaan.

Ja sitten täältä toinen näkemys samaan asiaan: rinnat kokoa 75J, vy 66 cm, vaatekoko 42-44 (kiitos rintojen).

Vierailija
133/417 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Kuka teilla laittaa kotona ruokaa, ja minkalaista ruokaa syotte? Periaatteessahan ruokavaliolla on paljon suurempi merkitys kuin liikunnalla, jalkimmainen toki parantaa aineenvaihduntaa ja sallii enemman paivittaisia kaloreita, mutta jo pelkalla ruokavalion muutoksella voi laihduttaa.

Toisaalta taas - koko 40 nyt ei ole mitenkaan suuri viela esim. 170-pituiselle naiselle. Naiset "vanhetessaan" yleensa pyoristyvat, johtuu hormonitasapainon muutoksista. 

Ei hormonaaliset muutokset tuo automaattisesti lisäpainoa. Tämä on vakioselitys naisten ylipainolle. Olen 55 ja samoissa mitoissa ollut vuosia. Liikun paljon.

Kylla ne siina mielessa "automaattisesti" tuovat, etta jos ei tajua etta kalorintarve pitaa mukauttaa ian ja hormonaalisten muutosten myota (vahemmaksi), niin kylla ne kilot hiipivat kehoon. Eli jos syo samalla lailla kuin vaikka kolmekymppisena, yli nelikymppisenakin, niin varmasti lihoo. 

Tama oli itselle hirvea shokki aikoinaan :D 

N44

Vierailija
134/417 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä anna munaa ennenku Rouva painaa 50 kg  :D 

Tämä ei vaikuta toivomallasi tavalla. Tämähän on pelkästään hyvä juttu ettei äijä ole vonkaamassa seksiä.

Jaa, no meillä tämä toimi. Olin lihonut naimisissaoloaikana 54 kg:sta 63 kg:oon ja huomasin vähitellen, etten miehelleni enää kelvannut. Seksiä oli ehkä kaksi kertaa vuodessa. Vonkasin häneltä koko ajan, mutta aina oli joku (teko)syy, ettei nyt maistu.

Ei hän ikinä suoraan painostani sanonut, mutta vihjaili kyllä välillä, että voisin aloittaa taas liikunnan/katsoa mitä syön jne.

OK, totuus: olin päätynyt stressaantuneena mukavuudenhaluiseksi ja vähän alakuloiseksi ihmiseksi ja aloin huomaamattani ostella isompia vaatteita. Söin suklaata poissaolevan seksin korvikkeeksi. Ei huvittanut liikkua enkä jaksanut vaivautua. Perseeni oli rehellisesti selluliittinen. Selkääni kolotti aamuisin.

Sitten päätin, että terveys on nyt etusijalla ja minun ON liikuttava. Aloitin kuntosalin. Olen sitkeästi käynyt siellä nyt vuoden verran ja kiinteytynyt koosta 40-42 kokoon 38. Salista on tullut minulle tapa. Enää ei ahdista lähteä. Oikeastaan olen saanut uutta vipinää, kun siellä voi bongailla komeita miehiä ihan luvan kanssa. Tuo innostaa liikkumaan kahta kauheammin... pitää muistaa omakin markkina-arvo ja sen jatkuva parannus. Silmäpeli aiheuttaa mukavaa jännitystä ja salille on innostavaa lähteä.

Nyt on alkanut miehellenikin seksi kelvata. Pyllyni ei enää ole selluliitissa, vaan kiinteät on pakarat ja kovaa kyytiä annan, koska kunto kestää :-D

Oot varmaan aika taskuraketti, jos 63 kiloisena vaatekoko on 40-42. Itsellä tavoite laihtua tuohon 63 kiloon. 63 kiloisena mulle menisi koon 38 housut. Nyt 70 kiloisena on noi L koon housut käytössä. Oli pakko kommentoida kun aluksi aivot löi tyhjää, miten noin vähän painava muka voisi olla 40-42 kokoinen, mut sit tajusin, että aaaa pituuskin voi vaikuttaa :D

Tuo eka viestin kirjoittaja ei todellakaan ollut nainen.

Vierailija
135/417 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Kuka teilla laittaa kotona ruokaa, ja minkalaista ruokaa syotte? Periaatteessahan ruokavaliolla on paljon suurempi merkitys kuin liikunnalla, jalkimmainen toki parantaa aineenvaihduntaa ja sallii enemman paivittaisia kaloreita, mutta jo pelkalla ruokavalion muutoksella voi laihduttaa.

Toisaalta taas - koko 40 nyt ei ole mitenkaan suuri viela esim. 170-pituiselle naiselle. Naiset "vanhetessaan" yleensa pyoristyvat, johtuu hormonitasapainon muutoksista. 

Ei hormonaaliset muutokset tuo automaattisesti lisäpainoa. Tämä on vakioselitys naisten ylipainolle. Olen 55 ja samoissa mitoissa ollut vuosia. Liikun paljon.

Kylla ne siina mielessa "automaattisesti" tuovat, etta jos ei tajua etta kalorintarve pitaa mukauttaa ian ja hormonaalisten muutosten myota (vahemmaksi), niin kylla ne kilot hiipivat kehoon. Eli jos syo samalla lailla kuin vaikka kolmekymppisena, yli nelikymppisenakin, niin varmasti lihoo. 

Tama oli itselle hirvea shokki aikoinaan :D 

N44

Löytyy ihan lääketieteellisiä artikkeleita aiheesta. Elämäntapamuutpkset lihottavat, hormonien vaikutus vähäinen.

Vierailija
136/417 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs sinä? Samoissa mitoissa? Timmissä kunnossa? Meneekö samat vaatteet päälle kuin alussa? Urheiletko?

Tämä on aina niin väsynyt vastine näihin "vaimo on lihonut"-nillityksiin. Kuitenkin iso osa keski-ikäisistä miehistä (varsinkin näistä inisijöistä) on ihan ok kuosissa. Ei se kuitenkaan oikeuta  oman puolison dissaamiseen. No, ap jätti isoimmat syytökset rivien väliin...

No ei kyllä iso osa keski-ikäisistä miehistä todellakaan ole missään ok kuosissa 😂

Ja muutenkin, miksi näissä laihdutusjutuissa yleensä aina keskitytään siihen ulkonäköpuoleen, kuten tässäkin miten on vaatekoko kasvanut jne. Ensisijaisesti ylipaino kuitenkin on terveysongelma. Tosin jos vaatekoko on 40, se nyt ei edes kieli mistään vakavasta tilanteesta, ellei vaimon pituus ole 150cm.

Vierailija
137/417 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöh.

Ja sitten täältä toinen näkemys samaan asiaan: rinnat kokoa 75J, vy 66 cm, vaatekoko 42-44 (kiitos rintojen).

Saati jos harrastaa jotain painojen kanssa tehtävää lajia esim crossfit tms painonnosto, jolloin on lihaksikas eikä normikoko mene vaatteesta vaan ostettava lihasten takia suurempaa. Tosin tässä ei nyt liene siitä kysymys. -ohis

Vierailija
138/417 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei haittaa itse ylipaino vaan sitä seuraavat uniapnea, apaattisuus ja yleinen jaksamattomuus. Itsekin mies valittaa kiloistaan jatkuvasti mutta ei tee mitään. Olen koettanut kannustaa, tehdä kevyttä mutta maukasta ruokaa, oon antanut olla ja koittanut sanoa että oon huolissaan terveydestään.

Jos vaimo on ollut joskus siro ja sporttinen niin tottakai siitä saa sanoa jos kasvaa sohvaan kiinni ja paisuu, mikä sillä on vialla?

Jos itse lihon parikin kiloa, niin koitan ottaa sen pois mahdollisimman pian. Ei ulkonäön takia vaan en halua olla väsynyt ja jaksamaton tai huomata yhtäkkiä että liikakiloja on 10.

Jos toinen oleellisesti muuttuu suhteen aikana niin kyllä siitä on lupa pahoittaa mielensä, jos on alkanut seurustelemaan täysin toisenlaisen ihmisen kanssa.

En ole AP, mutta olen samassa tilanteessa. En haluaisi ryhtyä vaimoni omaishoitajaksi etuajassa. Haluaisin että meillä olisi mahdollisuus viettää aktiivista elämää jatkossakin. Toivoisin, että voisimme yhdessä nähdä vielä kohtuullisessa kunnossa lastenlapsiammekin.

Kaiken tämän puoliso haluaa heittää hukkaan mukavuudenhalussaan kilojen keräilyssä.

M40

Vierailija
139/417 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee semmoinen laminoitu bmi-taulukko ja anna lahjaksi vaimolle.

Sitten varmaan ymmärtää.

Vierailija
140/417 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että ihmistä, jota ei vaan kiinnosta, saisi joku toinen sivusta innostettua. Kyllä minkäkin olisin halunnut, että exä olisi lukenut hyvää kirjallisuutta ja käynyt teatterissa, mutta niimpä vaan ostettu lahjakirja jäi hyllyyn pölyyntymään.

Ap, voisit yrittää tehdä tästä Tutustutaan toinen toistemme harrastuksiin hankkeen? Siis käyt itse siippasi kanssa vaikka teatterissa tai museoassa (tai mistä hän tykkää) aina kun hän vastaavasti tulee lenkille kanssasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan