Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 99% ihmisistä lihovat vanhemmiten?

Vierailija
11.09.2026 |

Siis jo keski-ikään mennessä? Eikö tosiaan onnistu pitää itseään hoikkana tai edes normaalipainossa? 

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aineenvaihdunta hidastuu rakas lapsukainen.

Vierailija
2/99 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitysilma ilmeisimmin jo turvottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä oleta. "Lapsukainen" on itsekin jo keski-iässä eikä ole lihonut. 

Vierailija
4/99 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa enää liikkua. Veikkaan, et ihmiskeho on "suunniteltu" elämään n. 40v.

T: 42v

Vierailija
5/99 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja koulukavereita ei tunnista, kun ovat paisuneet ja hiukset ovat joko tippuneet tai harventuneet puoleen entisestä.

Vierailija
6/99 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seli seli.

Vierailija
7/99 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivisuus vähenee, kaikenlaiset kivut ja vaivat vievät halun liikkua.  

Vierailija
8/99 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ovat jo kolmekymppisinä norsuja koska mukava elämä, vakaa parisuhde eikä jakseta enää välittää ulkonäöstä pätkän vertaa.

Vierailija
9/99 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivisuus vähenee, kaikenlaiset kivut ja vaivat vievät halun liikkua.  

Syöminen on tärkeämpää kuin liikkuminen. Ei tarvitse liikkua yhtään jos ei syö huonosti ja liikaa. 

Vierailija
10/99 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamat paisuvat ja silmät katoavat läskien sisään. 

Vierailija
11/99 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nuoremmat ikäluokat, sitä enemmän ovat rappiolla. Ennen vanhemmatkin ihmiset olivat sutjakoita ja hyväkuntoisia suurimmaksi osaksi.

Vierailija
12/99 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavilta ikäsiskoilta tulee aina murhakatsetta, kun on pysynyt hoikkana.

Vierailija
13/99 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiten suurin ilo tulee syömisestä.

Vierailija
14/99 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa on niin paljon, ettei tarvitse valita kaljan ja sipsien väliltä. 

Vierailija
15/99 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on siitä hauska aihe, koska olen ollut aina todella laiha. Minulla on ns. laihan ihmisen identiteetti. Itsetuntoni ei ole siltä kohdin siis sidoksissa yhtään siihen, hyväksyvätkö muut kehoni, koska olen aina ollut ihannemitoissa. Muiden ihmisten mielipiteet eivät kiinnosta yhtään. Kun sitten aloin lihoa keski-iässä, minusta se oli vain hauskaa ja ihailin uudenlaista kehoani ja pyöreyttäni. Samaan aikaan aloin saada ulkopuolelta (miespuolisilta) mielipiteitä ja kommentointia, että nyt pitäisi laihduttaa. Oli melko hämmentävää kuinka kaikenlaiset miehet, eri muodoissaan, kokivat oikeudekseen kommentoida nyt "vääränlaista" kehoani. Vaikken ollut edes ylipainoinen. Aloin ymmärtää kuinka sairas tämä maailma on. Keksikää jokin järkevä harrastus te muiden ihmisten kehojen arvostelijat ja huutelijat, koska kyseinen ilmiö kertoo, että omassa elämässä ei tapahdu tarpeeksi. Koska asia varmasti kiinnostaa valtavasti, laihduin sittemmin, ja olen taas "oikeanlainen". Naurettavaa.

Vierailija
16/99 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on siitä hauska aihe, koska olen ollut aina todella laiha. Minulla on ns. laihan ihmisen identiteetti. Itsetuntoni ei ole siltä kohdin siis sidoksissa yhtään siihen, hyväksyvätkö muut kehoni, koska olen aina ollut ihannemitoissa. Muiden ihmisten mielipiteet eivät kiinnosta yhtään. Kun sitten aloin lihoa keski-iässä, minusta se oli vain hauskaa ja ihailin uudenlaista kehoani ja pyöreyttäni. Samaan aikaan aloin saada ulkopuolelta (miespuolisilta) mielipiteitä ja kommentointia, että nyt pitäisi laihduttaa. Oli melko hämmentävää kuinka kaikenlaiset miehet, eri muodoissaan, kokivat oikeudekseen kommentoida nyt "vääränlaista" kehoani. Vaikken ollut edes ylipainoinen. Aloin ymmärtää kuinka sairas tämä maailma on. Keksikää jokin järkevä harrastus te muiden ihmisten kehojen arvostelijat ja huutelijat, koska kyseinen ilmiö kertoo, että omassa elämässä ei tapahdu tarpeeksi. Koska asia varmasti kiinnostaa valtavasti, laihduin sittemmin, ja olen taas "oikeanlainen". Naurettavaa.

Mutta kuitenkin palasit laihaan kehoon? Myönnä, että laihana on mukavampaa ja helpompi elää. 

Vierailija
17/99 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla syynä oli arkiliikunnan väheneminen yli viisikymppisenä. Hevoset lopetettiin vanhuuttaan ja eläinmäärä väheni samasta syystä muutenkin, lihoin vähitellen 6-7 kg. Ikinä ennen ei ole tarvinnut miettiä syömisiä, vaan olen syönyt miettimättä kaloreita (en edes tiennyt ruokien kalorimääriä), vain terveys edellä. Käytin esim. oliiviöljyä reilusti, aamiaisella söin leivän kanssa dipaten ja salaatteihin lisäsin reilusti. Nipistämällä kalorimäärää vähitellen onnistuin palaamaan normaaliin painooni. 

Vierailija
18/99 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seli seli.

Ei ole mikään seliseli vaan fakta. Huom. en puolustele itseäni, vaan yritän valistaa sinua.

Vierailija
19/99 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa on niin paljon, ettei tarvitse valita kaljan ja sipsien väliltä. 

Paskaruoka ei paljon maksa. Köyhälläkin on varaa mässätä itsensä lihavaksi.

Vierailija
20/99 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keho pyrkii puolustamaan painoaan. Jos ihminen laihtuu niin keho tulkitsee sen nälänhädäksi ja pyrkii saamaan menetetyt kilot takaisin hidastamalla aineenvaihduntaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä