ICSI vkolla 32
Moikka!
Tästä kierrosta tehdään pitkällä kaavalla ICSI ja punktio on arviolta vkolla 32. Sumut alottelen siis vasta parin viikon päästä.
Taustaa: Yritys aloitettu 3/03, 2xIUI julkisella ja 1xIVF yksityisellä. Syyksi löytynyt ettei solut jostain syystä hedelmöity. Jäljelle jää siis enää kokeilla mikroinjektiota. Mahdollisesti viimeinen hoito.
Kommentit (125)
Täällä ei kummempia. Ei mitään oireita, joten katellaan milloin menkat alkaa.
Ei kannata vielä masennuksen suohon vajota. Itketään sitte ku on aihetta, eikä murehita liikaa etukäteen. Jaksuja! Testataan vasta aikaisintaan perjantaina, mut aattelin sunnuntaita, jos täti punainen ei kiidä ennen sitä.
Pakollinen nettipimento ollu jo viime viikosta ku yhteydet poikki :)
Hyppään heti omaan napaan eli tänä aamuna sain melkein sydärin ku yön aikana tuhruttanu ja tein aamulla testin ja ihmeekseni sain haamun tikkuun!! Tuhruttelua ei nyt päivän aikana oo tullu ja toivottavasti ei tulekkaan (koputtaa puuta). Oli aamulla niin masis olo ku huomasin tuhrun ja aattelin et tässäkö tää taas oli... Sanoin miehelle et nyt ollaan ainakin toistaseks raskaana ni tarvii nauttia olosta, perjantaina sen sit näkee et oliks taas kemiallinen. Oireita ei oikeen oon paitsi et housut ahdistaa.
Odottelulle semmosta et älä vielä heitä pyyhettä kehään, eiks kuiteski ollu aika aikasta testailla, testaat myöhemmin uudelleen, lähetän täältä oikein paljon tarrasukkia ja liimaa teillepäin.
Kaikille muillekkin piinailijoille oikein paljon tsemppiä ja jaksamisia!!
Lost pp11
Toivottavasti haamu vahvistuu.
Täällä ei oikeestaan muita oireita kuin väsymys, jolle on toki monia monia syitä.... Ja yöllä hiotuttaa? Aiheuttaakohan Luget kuumia aaltoja?
Pääsin just kotiin nettipimennosta ja heti kurkkaamaan uutiset...
Ihanaa Lost!! Kyllä kaipasin nyt hyviä uutisia!! Miten sulla Odottelua kävi, toivottavasti sulla pukkas enemmän viivaa ku mulla?!
Eli mulla testiajan sisällä puhdas nega. Yritin nukkua sitten vielä, kun olin niin aikaisin herännyt ja tunnin lojumisen jälkeen oli taas ilmestyny viivanpaikka. Ohjeissa lukee, että älä koskaan lue tulosta 10 min jälkeen, että mä vihaan tollasia testejä. Ma ja ti ollut epätodellisen rauhallinen olo, rinnat ei oo ollu enää niin kipeet ja lämmöt vähä laskenu (tosin nyt taas 37,3), joten eipä tullu nega yllätyksenä. Lopetin luget, kuten lääkäri ohjeisti, vaikka meinasin jatkaa niitä pp14 asti. Ei jaksa pelleillä enää.
Pelottavan rauhallinen olo, ei oikein pysty itkeekään kunnolla. Varmaan jossain shokissa... Ei tää elämä oo muutenkaan kauheen helpolla menny, jotenki toivo, ettei tarttis kitua näitten hoitojen kaa kauaa, mutta mites mikään nyt yhtäkkiä helpompaa olis... Vielä hoitajan käskystä testaus pe, toivottavasti menkat alkais kuitenki ennemmin ni pääsis urakassa eteenpäin.
Kauheesti peukkuja ja jaksuja kaikille!!
tuhruttaa... Ottaa aivoon kun ei tiedä et estääkö Luget kunnon vuodon alkamisen vai ollaanko tässä raskaana. Mielialat vaihtelee masennuksesta onnistumisen riemuun, aattelin kuiteski odottaa huomiseen viralliseen testauspäivään ja sitten soitella VL:n. Tänä aamuna tuli sellanen pahoinvointiaalto ja on vaimeena jatkunu koko ajan, mutta en sit tiedä on psyykkistä vai mitä, on kuiteski tullu niin monta kertaa kuviteltua raskausoireita ja sit menkat alkanu. On nää rankkoja nää hoidot...
Mites Maahinen ja Odottelua, koskas testaatte ja mitkä on fiilikset?
Lost pp13
Moi kaikille!
En haluis turhia toiveita herätellä Katijo, mutta jos sulla kuitenkin on haamuja ollu, niin en kyllä olis uskaltanu Lugeja lopettaa...
Pikku tuhruttelu ei kai oo kovinkaan harvinaista raskauden alussa, eli yritä Lost jaksaa huomiseen, sulla on kuitenkin jo haamu tullu!
Mulla olis virallinen testipäivä vasta la pp15, mutta testaan huomisaamuna. Mitään oireita ei edelleenkään ole, eikä rinnatkaan ole ollu enää kipeät. Vuotoa ei ole, mutta ei ole ennekään tullu kun vasta sitten kun oon lopettanu lääkkeet.
Oon pitäny itteni kiireisenä ja sunnuntain itkujen jälkeen oon keskittyny muihin asioihin. Oikeastaan on ollut suht helppo olla testailematta tässä välissä, kun oon niin varma pettymyksestä. Mutta huomisaamuna aion ottaa se vastaan, niin pääsee sitten soittelemaan klinikalle ja suunnittelemaan PAS aikatauluja.
Mutta rankkaa tää on ja jo kaks vuotta menny kaikki elämän muut aikataulut näitten hoitojen rytmissä. Lohduttauduin kun luin joltain muulta palstalta (en muista mistä) että 16 alkion siirtoa ei ollu tuottanu mitään ja 17. tuhisi makuuhuoneessa ja itselle on " vasta" yhteensä 4 alkiota siirretty...
Valtavasti jaksamista meille kaikille ja toivotaan nyt sormet ja varpaat pystyssä plussia huomiselle!!!!
Odottelua pp13
tää sössiminen. Testasin tässä välissäkin ja tällä kertaa tajusin kattoo testiä ENNEN testaamista ja siinä näkyy molemmat viivanpaikat!! Näkyhän siinä sitten " haamukin" testiajan sisällä, mutta väittäisin, että oli samanvahvuinen kuin ennen testiä... Ja tuntien päästä selkeä haamu. Advancet boikottiin!!! Prkl.
Ja miksi lääkäri on ylipäänsä sanonu mulle testipäiväksi pp12, vaikka miten oli päivän pidempi viljely???!!! Mun matikkapäällä se tekee testipäiväksi pp13... Toinen kaveri oli vielä päivän jälessä jakaantumisessa eli pp14... Odottelua, jatkan nyt sitten vielä lugeja... Nyt jos tää menee pieleen liian aikaisen testaamisen vuoksi...
Eilen suutuin illalla miehelle ja tulihan se hermopaineräjähdys sieltä, naapuritki varmaan pelästy... Huusin ja itkin ku pieni eläin. Heittelin miestäki -onneksi vain pehmoleluilla ;)
Nyt alkaa naurattaan ku on tää niin surkeen naurettavaa koko mun touhu. Nega tää nyt kuitenkin on. Menkkakipuja löytyy. Selväpäisempää oloa teille muille! Ja tarraa Lostille!! Possukka on meiät vissiin kokonaan jättänyt, mutta huhtikuisissa sekin tuhruttelee ja hcg senkun nousee :)
Tuhruttaa ja menkat selvästi alkaa huomenna. Paska!!!
3½v. on saanukki toivoa, mut nyt en enää tiiä. Ku luomustikkaan ei saa ja tälle vuotta tehty IUI, IVF ja ICSI ja tuloksena vain yksi alkio ja lompakko ammottaa miinuksen puolella rankasti. Onko näissä enää järkeä? (Sitähän se lääkärikin vihjaili...) Mut meidän hoidot alkaa olla ohi. Ei tullu musta äitiä, ainakaan tässä elämässä. Kyllä vituttaa. Mut ku ei etes itketä! Miks mun aina täytyy olla niiiiiiiin reipas ja vahva!?
Toivon tedella, että te kaikki pääsette pian odottajien puolelle. Mä seurailen vielä tän klubin kuulumiset ja poistun vähin äänin takavasemmalle.
((((Iso hali Maahinen +mies))))) Tulin tänne kurkkimaan että pääsisikö onnittelemaan , mutta voi kökkö noita sun uutisia :(
Testaathan kuitenkin vielä huomen aamulla ?
Ymmärrän kyllä olotilasi, että vituttaa ja rankasti, kun hoidoissa on niin paljon kiinni rahaa ja toiveita, ja ei saa kuin vitutuksen palkaksi :(
No toivottavasti mieli on parempi kun muutaman yön nukkuu, ja elämä voittaa taas, kovasti jaksamista teille toivon :)
rriitu, alias hän joka sunnuntaina istui vieressäsi lounaalla ;)
Rutistushalauksia Maahinen!!! Elämä on kohtuutonta ja epäreilua, eikä millään pysty käsittämään miksi itselle äidiksi tuleminen on niin mahdotonta. Testaathan kuitenkin vielä.
Mitä muille kuuluu?
Itse testasin aamulla ja negahan se oli. Olen kai jo niin puutunut pettymyksiin että ei oikein tunnu miltään, lähinnä on tympääntynyt olo. Soitin klinikalle ja taas yksi kierto on jätettävä väliin (että lääkkeet ehtivät poistua elimistöstä? Vai, tietääkö joku tarkemmin miksi?), eli PAS on sitten vasta joskus lokakuun alussa. Jos nyt kuukautiset alkais pian, niin vkolla 40 toivottavasti pääsis pelkäämään että ovulointi ei osu väärälle päivälle ja selviääkö pikkusista yksikään sulatuksesta...eli kai tässä sitten kuitenkin vaan on jatkettava muuta elämää, vaikka tämä itselle kaikken tärkein asia (no nyt se itku tuli) tässä elämässä onkin, se rakkaus jota omia lapsiaan kohtaan tietää ja on niinniinniin monesti kuvitellut tuntevansa, että sitä ei pääse kokemaan...Onhan tää oikeesti ihan kauheeta! Vaikka miten yrittää elää tässä hetkessä, niin kyllä tää odotus tulevasta vaan latistaa kykyä iloita muista hyvistä asioista.
Onneksi Annme ja Possukka onnistuivat ja toivottavasti vielä saataisiin tähän pinoon hyviäkin uutisia!!!
Älyttömän paljon voimia ja halauksia kaikille!
Odottelua
eli se siitä sitten. Kun se kerran on jo käyttämättömässä testissä.
Maahinen: Mikä tilanne?! Miksei teillä oo tehty julkisella ivf/icsejä, eikö se mahdollisuus ole vielä? Onko teillä kokeiltu eri lääkkeitä? En vaan haluis että luovutat vielä...
Odottelua: Oon tosi pahoillani negasta :(
Lost???
Lugeja vielä tänään kaks, jos menkat menis viikonlopun yli ja vois yrittää ees jotenkin nauttia viikonloppureissusta?? Hyvästä seurasta, kaljasta ja grillauksesta... Itkemään en sinne lähe!! Pakko se on vaan suunnata katse lokakuun passiin tai seuraavaan ivfään, kun passiin en usko. Ja toivottavasti lääkäri laittaa ivf-reseptin jo tän vuoden puolella ja lyhyemmällä hoidolla (nyt oli siis kaks procren-piikkiä) tulis enemmän munasoluja... vaikka sitten siihen turvotukseen meinais kuolla. Ja jos endo pysyis kurissa nyt ku ei vasemmalle oo torvee, mitä pitkin ne endosolut taas vipeltäis munasarjan kimppuun... Kauheesti toivomuksia... Ja jos jotain hyvää on kaivettava, niin töitä on kivempi hakea, kun ei tarvii pelätä, että joutuu valehtelemaan. Tarviin töitä jo vähitellen, tuun hulluksi tän lisurin mukamastekemisen kanssa!
Voimia ja haleja ihan kauheesti kaikille!
mutta en testaa. Ihan turhaan, ku verta valuu ku hanasta. Kiitos Rriitu sinulle, ku huolehdit... Ja ehkä me kokeillaan vielä yks, viimenen ICSI.
Viimeisiähän sinulla on useita...
Joo julkiselle emme enää mene. IUI:t tehtiin siellä tooooosiiii hitaaallla tahdilla ja IVF-jono ois ollu 9kk, joten siirryimme yksityiselle. Kohtelu on ollut erittäin hyvää.
Katijo & Odottelua: Voi harmin paikka!!! Mites nyt etenette?
Tulin kurkkaamaan tänne puolelle kuinka teidän on käynyt. Harmi että niinkin monella epäonnistui. En ole itsekään yhtään varma vielä onnistumisesta, tuhruttelee edelleen voimakkaasti mutta ei voi muuta kuin odottaa. Ens viikolla meen taas uudelleen hcg testiin, joko maanantaina jo tai sitten vasta loppuviikosta, riippuen miltä tilanne näyttää. Tää on ihan perseestä kun ensin pelkää hoidon epäonnistumista ja sitten kun se onnistuu niin joutuu pelkäämään keskenmenoa. Jälleen kerran. No, täytyy vaan toivoa että kyse ei ole mistään vaarallisesta.
Lost, mikä sulla on tilanne, ootko käynyt mittaamassa hcg:n?
täältä nettipimennosta!! Tänään saatiin yhteydet toimimaan, on sunnuntaista asti ollu poikki ja oon kirjastossa käyny koneella. Lohtuhalit kaikille negan testanneille, tiedän että se vituttaa ja rankasti :(. " Suruajan" jälkeen sitä kuitenkin jaksaa katsoo tulevaisuuteen ja suunnitella sitä seuraavaa hoitoo.
Omaa napaa sen verran että testasin tänään plussan. Soitin VL:n ja sieltä sanoivat tuhruttelun olevan normaalia ettei tarvi olla huolissaan. HCG mittausta eivät tee, ultra-ajan sain 15.9. Oireita alkaa oleen eli aamusta saakka pahoinvointia ja etovaa oloa. Mies ei vieläkään usko, pettyi niin pahasti viimeks, ei sitä itekkään usko ennenkuin ultrassa näkee.
Ja toivottavasti ei tuhrut enää vaivaa, vaikka miten olis harmittomia ja normaalia, niin uskon että mietityttää.
Maahinen ja Odottelua, lohtuhaleja teille ja voimia jatkoon!!
Viikonloppu oli tosi rentouttava, vaikka olo ei oo lähellekkään onnellista. Tuhru alko perjantaina ja sain hyvän tekosyyn olla uimatta kun en oo niin innostunu siitä, vesi on kylmää ja märkää ;) Nyt alkaa vasta olemaan enemmän vuotoa, onnistui siis edes se lugeilla vuodon siirtäminen reissun yli. Saas nähä onko leikkaus ja nää hoidot onnistunu lyhentämään mun melko pitkää kiertoa. Oon kahen vaiheilla pitäiskö tähän välikiertoon panostaa. Siis tikutellakko vai ei, jos sattuu irtoomaan vasemmalta ni ilman torvee se ei paljoa auta ja muutenki aika huono todennäkösyys kun nytkin yheksästä yks jakaantu ajallaan... Ehkä vois panostaa mieluummin miehen hellimiseen ku pakkosuoritukseen :)
Tulee varmaan roikuttua täällä palstalla vielä, tuskin osaan irrottautua heti tai taukoilla...
Tules tuonne plussanneisiin lapsettomiin huhtikuun pinoon, mars!!!! =)
ilo plussasta oli kovin lyhytaikanen, kemiallinen taas. Maanantaina tuhruttelu muuttu veriseks ja eilen kävin ultrassa, lääkäri totes ettei kohdussa ole mitään raskauteen viittaavaa. Onhan se nyt liikaa vaadittu et meille suotas pikkunen, vituttaa...
Oon ihan sanaton... :´( Iso halaus teille...
Moro Kaikille,
Mulla kanssa meni eilen hermo ja testasin pp9 iltpvällä ja vitivalkoinen oli, eli ensimmäiset itkut on jo itketty. Tekisi jo mieli soittaa klinikalle PAS aikataulua, mutta ehkä odotan keskiviikkoon, jos silloin vielä varmistais tän pettymyksen. Kai tää edelleen voi mennä sattuman piikkiin, mutta kyllä leikkauksen oletin auttavan ja nyt hiipii huoli että mitä oikein on pielessä kun ei vaan millään onnistu. Tää oli jo toinen IVF, mutta kai jollain on ollut enemmänkin ennen onnistumista?
Toivottavasti nyt kaikki muut plussaa!!!!!
Odottelua