ICSI vkolla 32
Moikka!
Tästä kierrosta tehdään pitkällä kaavalla ICSI ja punktio on arviolta vkolla 32. Sumut alottelen siis vasta parin viikon päästä.
Taustaa: Yritys aloitettu 3/03, 2xIUI julkisella ja 1xIVF yksityisellä. Syyksi löytynyt ettei solut jostain syystä hedelmöity. Jäljelle jää siis enää kokeilla mikroinjektiota. Mahdollisesti viimeinen hoito.
Kommentit (125)
Täällähän alkaa olla jo kaikilla tilanne hyvällä mallilla. Tervetuloa myös Odottelulle tänne pinkkaan!!
Oon ihmetelly et tällä kertaa oon päässy niin helpolla ettei oo tullu sivuoireita eikä oo pahemmin hermookaan kiristäny. Turvottaa ja väsyttää mutta mulla se taitaa olla jokapäivästä ;). Nyt kun punktio lähestyy niin on ruvennu jännittään, mutta muuten oon onnistunu " unohtaan" nää hoidot aikas hyvin.
Meille VL:n hoitaja sano et jos tulee huippualkioita niin siirtävät vain yhden, mutta jos tulee huonompia niin sitten 2, toivottiin että siirrettäis 2 jokatapauksessa, mutta heillä tällainen käytäntö.
Tosi kiva että Maahisen ja Odottelun kanssa mennään ihan samassa tahdissa!!
Mutta nyt pyykit kutsuu! Huomenna lisää punktion jälkeen!!
Alko työt ressaamaan, ku oon alkuviikosta ollu niin laiska tai väsynyt, ettei oo oikein sujunut. Mut aamulla ei ollu mitään oireita ja tahkosin tietokoneella tunti puoltoista. Jes. Voin hyvällä omalla tunnolla maata punktion jälkeen. Tai tehä vähemmän tarkkaa työtä.
Palailen sitte asiaan. Kauhee nälkä, mutku ei saa syyä...
Hyvin meni, aika kivuton toimenpide, mutta nyt juilii, mutta ei mitään mistä ei särkylääkkeellä selviä. Saalis oli 9 kpl ja sinne menivät lämpökaappiin lepäämään ja nyt iltapäivällä tekevät ICSI:n, huomenna soittelen VL:n mikä tilanne on ja että päästäänkö siirtoon. On tässä lepäilly ja tankannu vettä, olo on kuiteski aika hyvä, viime punktion jälkeen nukuin semmoset 5 tuntia ja olin muutenkin aikas turvonnu ja kipee. Nyt vaan jännätään miten meiän soluille käy!
Tsemppiä ja jaksamista piinailijoille!!
Maahinen ja Lost :) Mitenköhän Odottelulla? Lostin kanssa meillä on sama saalis!
Vielä ei ainakaan oo soitettu taysista, eli kai ne meidän solut on jotain keksiny puuhata... Tänään soittelin sinne kun jäi epäselväksi siirrettävien määrä, esitin omalle hoitajalle toivomuksen kahdesta.
Eilen nukuin sitten punktion ja viestin jälkeen kolme tuntia ja sitten mojuin sohvalla. Ei juurikaan kipuja ollu. Tänään uskomaton turvotus, iltapäivästä oli pakko ottaa päikkärit. Vähän on ollut kipuja. Juon minkä pystyn...
Possukka: kiitos peukuista, on tosiaan päivän pitempi viljely.
Mun punktiosta vielä, että sain endon takia kahta antibioottia tippana, estämässä tulehdusta. Endo ei ollut ainakaan munasarjoissa äksähtäny, mutta kuulemma huomaa jotenkin, että mä siitä kärsin... Sitkeempää tai jotain, kudokset kuivemmat? Enpä ollut tajunnut, että se vaikuttaa muutenkin ku ylimääräsellä tavaralla!
Mutta toivottavasti me kaikki loput päästään siirtoon pe, Possukalle piinistelyseuraksi!!
Mihin aikaan teillä siirto perjantaina? Ollaan hoidois Treen VL:ssa ja samoissa tiloissa toimivat TAYS:n kans. Meillä aika 10.30 jos vaan siirtoon päästään.
Aika jännä että meillä kaikilla on ollut suht samankokoinen munasolusaalis. Nyt sitten jännätään miten teidän alkiot lähtee jakautumaan! Onnea kaikille, tulkaa sitten kertomaan perjantaina miten meni! Mä täällä piinistelen ihan yksin kun ei ketään palstalainen ole vissiin samassa tilanteessa.
Oma napa: Rinnat erittäin kipeät ja turvonneet. Se on eroa viime hoitoon, luin viime hoitopäiväkirjastani että rinnat lässähti viimeksi pp4 alkaen, eli kun Pregnylin vaikutus lakkasi. Viimeksi olin kyllä raskaana, joten en tiedä onko tämä hyvä merkki. Tai merkki ollenkaan. Kiinnittyminen on joka tapauksessa nyt tapahtunut jos on tapahtuakseen, joten tietenkin bongailen oireita koko ajan. Sanoin miehelle että testaan ekan kerran sunnuntaina mutta hän sanoi että ehdottomasti vasta tiistaina kun sunnuntaina voi tulla vielä virheellinen negatulos ja kun viimeksi tuli haamu juuri tuona päivänä niin mähän pettyisin älyttömästi jos nyt tulisi nega. Sain tingittyä maanantaiksi ekan testauspäivän=) Mutta eihän sitä tiedä vaikka jos menkat alkaa ennen sitä. Ja haluan kuitenkin testata ajoissa koska jos testiin tulee nega niin pystyn varautumaan veritestiin mennessä, ettei tule sitten isona kolauksena.
No, tervetuloa piinailemaan!
-Possukka ja pikku-possut pp 6
Hyviä uutisia, saalis oli 9 solua ja niistä 8 kypsää, 7 hedelmöitty ja kuulemma hyvältä näyttää. Huomenna katotaan et minkäläisiä ne alkiot sitten on ja montako siirretään. Nyt taidetaan saada pakkaseenkin muutama ku viimeks ei saatu mitään.
Maahiselle tsemppiä, täällä peukut pystyssä että teillä tulee hyviä alkioita myös!!
Mites muilla toi olotila? Ite aika oireeton ja mietinkin et oisko mulla viimeks ollu lievä hyperi ku olin niin turvoksissa ja kipee.
Mä jänskään täällä kaikkien puolesta ihan hulluna!! Harmittaa, ku sanottiin, ettei saa soitella ja kysellä alkioitten perään, vähän voisivat ajatella tätä henkistä puolta. Mutta sitä soittoa ei ainakaan oo kuulunu...
Possukka menee jo puolessa välissä piinailua, hurjaa...
Mulla massu senku turvottaa, jännitys ei varmasti auta sen oloa.
Lisää hyviä uutisia oottelee Katijo!
Kolme hedelmöittyi 11:sta. No parempi kuin ei mitään. Viimeks tehtiin IVF ja ei ykskään hedelmöittyny. Nyt siis ICSI. Tulos ei siis kovin hyvä, mut toivottavasti ne sinnittelee huomiseen.
Kaikille jaksuja! Olotila aika hyvä. Hieman turvoksissa, eikä enää väsytä.
Kiitoksia tervetulotoivotuksista ja Onnea kaikille saaliista! Maahiselle tekee mieli kertoa oman klinikan (hki) päiväkirjasta, jossa oli jotkut vähän aikaa sitten IVF ssä saaneet kaksi munasolua ja toinen vain oli hedelmöitynyt ja olivat onnistuneet! Eli yksikin voi riittää...
Mutta itselläni myös hieman kato kävi, eli kerättiin 10, munasoluja oli 7 ja niistä oli hedelmöitynyt 6 (sain juuri tietää). Nyt sitten jänskättää että mikä tilanne on huomenna, ovatko jakautuneet ja saisiko pakkaseenkin jotain...niin ja montako siirretään. Olen itse vahvasti kahden kannalla, mutta tietenkin on mukavaa että lääkäri on niin toiveikas että hänen mielestään yksi hyvinjakautunut riittäisi. Muuten on yllättävän hyvä vointi, mutta kyllä alkaa jänskättää...
Oma siirto on klo 11, joten kovin samalla aikataululla edetään, eli huomenna tähän aikaan ollaan kaikki onnellisia piinistelijöitä Possukan seuraksi.
Palataan pian!
Nyt vaan porukalla hepuloimaan! Oon ihan täpinöissä täällä 8) Sain purettua muuttolaatikoitakin, jotka on jääny pyörimään nurkkiin, muutettiin ennen juhannusta ;)
Meillekään ei sitä soittoa sitten kuulunut, kai se on menoa sitten huomenna, hui... Mies lupas tuoda kuoharia, kun eihän sitä tiedä...
Jakaantumisintoa nyt vaan meiän tuotoksille :)
meni hyvin. 2 alkiota siirrettiin ja 4 meni pakkaseen. Nyt pääsee piinailemaan, toivottavasti 2 viikkoa menee nopeesti! Oon vlopun nettipimennossa kun mennään mökille.
Tsemppiä kaikille siirtoon ja piinailuun!!
Alkiotilanne oli siis: 9 munasolua, 8 kypsää, 5 hedelmöitty, 4 jatkoi, siirrettiin kaks parasta (7 ja 4 soluinen) ja pakkaseen kaks huonompaa. Minkähänlaisia rimpuloita ne sitten oli, kun olisi " pitänyt" olla tänään 6-8 soluisia...
Oli aika hirveetä, ei sattunu, mutta onnistuin kehittämään kauheen vessahädän täyden rakkoni kanssa. Nyt on turvonneen massun kanssa ollu muutenki tarkkaa vessassakäynnin kanssa. Pääsin 20 minsaa myöhässä sisään ja oli pakko käydä vähän tyhjentämässä ennen sitä. Sitten irvistelin siirrossa... Mutta tuli se hymykin kun oli valmista ;) Mut passitettiin vessaan ja mies jäi vielä kyseleen, mutta ei se tietenkään osannu kysyä pakkasukkojen tilanteesta.
Vähän oon pettyny pakkasen määrään ja laatuun, kun tää on ottanut tosi koville niin henkisesti kuin fyysisestikin, en vaan osaa ottaa rauhallisesti. Endon kannaltaki olis kai ollu parempi useempi pas. Mutta ihanaa, että ronkkiminen ja pistely on ohi ainakin vähäks aikaa! Ja toisaalta ilmeisesti pienemmät alkiot selviää pakastuksesta paremmin.
Tsemppiä kaikille!
Katijo pp0...
Katijo ja Lost, meille kaikille siirrettiin kaksi alkiota. Saa nähdä takertuuko jollain meistä kaksi kiinni.
Miten muilla meni siirto?
Oma napa: Juuri nyt nippailee kohdun kohdalta ihan älyttömästi. Ei ole ollut pariin päivään minkäänlaisia menkkakipuja joita viimeksi oli ihan älyttömästi. Lähinnä nippauskipuja vain. Tissit edelleen tosi turvonneet ja kipeät. Kävin tänään ostamassa kaksi herkkää testiä apteekista, saa nähdä minne asti sinnittelen testaamatta=) Alkaa jännittää aika mielettömästi nyt...
-Possukka ja pikku-possut pp 7
Hei!
nyt oli kyllä ihan pakko kirjoittaa sinulle! Piinailen tuossa viikon 25 ketjussa, tänään PAS-siirrosta pp10 ja tein erittäin haalean plussatestin pari tuntia sitten...
Se piti vain sanoa sinulle, että täsmälleen samanlaisia oireita on minulla kuin sinullakin! Eli rinnat turvonneet ja arat ja alamahaa nipistelee/nippailee aina välillä...plussana vielä lievä pahoinvointi ja närästys...
Minullakin on aiemmilla kerroilla ollut paljon menkkamaisia tuntemuksia, nyt ei yhtään...
TOIVOTAAN, että onnistumme näillä samankaltaisilla tuntemuksillamme!!Meillä siis oli nyt 1.ICSI 2. PAS, 1.ICSI nega, 1.pas haamuplus pp11, pp14 nega ja nyt 2.PAS pp10 haamuplus taas...
Katsellaan ja tsemppiä piinailuun teille kaikille!!!
Toivotaan, että plussaillaan nyt ihan kerralla ja kunnon satsilla!!!
T.Annme
Odottelua: Mulla on ihan sama fiilis, halusin että siirretään kaksi kun mieluummin jännitän kaksosia kuin negaa. Tosin toki jännitän negaa nytkin, mutta kuitenkin fiilis on parempi kun tietää että on kaksinkertaiset mahikset onnistua, sanoo lääkärit mitä vaan. Lääkäreiden mielestä kun mahikset ei parane vaikka siirretään kaksi mutta se ei mene mun logiikkaan ollenkaan.
Katijo: Hyvä saalis muniksia tuli! Oikein paljon peukkuja nyt hedelmöittymiselle ja jakaantumiselle. Teillä siis viljellään alkioita päivän pidempään jos siirto on vasta perjantaina.
Oma napa: Ei oireita enää ollenkaan. Pikkasen menkkamaisia tuntemuksia alavatsalla mutta hyvin vähän. Toivoisin että oireita olisi enemmän niin luottaisin kiinnittymiseen paremmin. Tosin kiinnittyminen ei ole vielä edes välttämättä tapahtunut... =)
-Possukka ja pikku-possut pp 4