ICSI vkolla 32
Moikka!
Tästä kierrosta tehdään pitkällä kaavalla ICSI ja punktio on arviolta vkolla 32. Sumut alottelen siis vasta parin viikon päästä.
Taustaa: Yritys aloitettu 3/03, 2xIUI julkisella ja 1xIVF yksityisellä. Syyksi löytynyt ettei solut jostain syystä hedelmöity. Jäljelle jää siis enää kokeilla mikroinjektiota. Mahdollisesti viimeinen hoito.
Kommentit (125)
Mun kolmesta alkiosta kahella oli liikaa tumia ja ne meni roskiin, mut onneks yks oli ok ja se siirrettiin. Pakkaseen siis ei mitään. Näin huonoilla tuloksilla ei kauaa kannata jatkaa, sen lääkärikin myönsi.
Mut nyt se sintti on kohdussa ja on toivottavasti piiiiiiitkäääään.
Eletään jännittäviä aikoja!! Muutaman viikon päästä tää foorumi kuhisee plussaviestejä!?
Hyppää ihmeessä tänne vaan=)
Vitsi olispa ihanaa jos nämä munkin oireet tarkoittais samaa ku sinulla. Kyllä, haamu on plussa joten mielettömästi onnea!! Pp10 on niin aikainen vaihe testata että on tosi hyvä merkki jos silloin saa haamun testiin. Mä odotan ainakin sunnuntaille pp9 ennenku testaan ja tiedän että on idioottimaista testata silloinkaan kun voi tulla väärä nega=) On vaan hoidon aikana ainoa ilo tuo testaaminen.
Mua pelottaa että on liian toiveikas olo nyt, mutta kiitos annme kun tulit tsemppaamaan=)
Kauheesti plussaonnea kaikille, Maahinen76 tosi hyvä että sinäkin pääsit siirtoon saakka!
Nyt alkaa olemaan niin stressaavat ajat piinailussa että mä oon tosi vähällä mennä vessaan tekemään ekan testin. Sanokaa mulle etten saa!!!! =) Tiedän että se todennäköisesti on vielä nega vaikka olisinkin raskaana, joten yritän nyt pinnistellä sinne maanantai-iltaan saakka.
Tänä aamuna tuli pari menkkakipumaista kouraisua alavatsaan joten heti olin jo heittämässä pyyhkeen kehään. Ärsyttävää tämä oireiden tutkiskelu.
Annme, ootko jo tehny toisen testin? Näyttikö vahvempaa viivaa? Mutta, haamukin on plussa, toivotaan että tällä kertaa se viiva vahvistuu eikä käy niin surullisesti kuin sinulle kävi viime kerralla. Ootko muuten huomannut onko sulle tullut mitään ylimääräisiä näppyjä? Mä huomasin tänään että mulla on otsa täynnä ihan sellasta pientä näppyä, ei finnejä kuitenkaan. Voi tietenkin johtua hoidon aikana käytetyistä hormoneista.
Noniin lopetan tämän oireiden bongailun ja lähden shoppailemaan. Hyvää viikonloppua kaikille!
-Possukka ja pikku-possut pp 8
ps. näin viime yönä unta, tosi todentuntuista sellaista, että mulle siirrettiin kolme alkiota ja ne kaikki kiinnittyivät, ja saimme kolmoset. Jospa tuo tarkottaisi jotain positiivista=)
Aurinkoista päivää kaikille!
Ihanaa että ollaan kaikki saatu kyytiläiset mukaan ja tää todellinen piinaaminen on alkanut!! Ja tosi rohkasevia oireita Possukalla ja Anmella, joka ennustakoon että koko pino vielä plussaa...
Oon ollu ihan superenerginen koko päivän ja vauhti ei meinaa loppua millään. Oon pidätelly etten lähtis pesee mattojakin kaiken muun hääräämisen lisäksi.
Eli alkioista normaalisti jakautuneita oli 5, mutta ei mitään huippuluokitusta, jotain 2 ja 3 välistä. Mutta eipä tullut kiistaa lääkärin kanssa määrästä, vaan oli samaa mieltä että nyt kannattaa siirtää kaksi. Pakkaseen meni 3, mutta kun eivät ole niin kovin hyvälaatuisia niin ei kauhean suuret toiveet niiden selviytymisestä sulatuksessa, mutta toivottavasti ei tarvii sulatella, ainakaan muutamaan vuoteen...
Nyt sitten pitäisi saada aika jotenkin kulumaan, ilman että touhuaa itteään ihan yliväsyneeksi.
Odottelua pp1
Ja virtaa on kauheesti. Ja niin on kyllä tekemistäkin....
Tässä vaiheessa päivää alkaa jalka painamaan, jotta pitää jo vähä leppuutellakki.
Mut nyt mä lähen jatkamaan siivouksia ym.
Mä en kyllä testaa ku vasta ku siirrosta on yli 2viikkoa, jos ei menkat ala ennen sitä.
Mä oon vieläkin ihan turvonnut, tänään hitaan pikkukävelyn jälkeen oli pakko heittää selälleen... Pelästyin jo, että lugeista tulee aina kunnon kivut, kun eilen korvensi niin mukavasti, mutta ei onneksi ottanut tavaksi.
Mutta ihanaa, että kyytiläiset on saatu mukaan ja nyt vaan porukalla hautomaan! Possukalle rautahermoja! Mulle on vähän epäselvää testin ajankohta, kun lääkäri sanoi testipäiväksi pp12 ja hoitaja pp14. Tottelen kuitenkin lääkäriä, mutta jatkan negasta huolimatta lugeja pp14 asti. Sitten jos vielä nega, niin lopetan luget. Kuulostaako suunnitelmalta?
Tässä vaiheessa helppo sanoa, mutta ainakin yritän olla miettimättä oireita. Joku voi muistuttaa sitten myöhemmin ;) Mulla on ollut kaikkea mahdollista oiretta aina, joskus vaan lopetin kyttäämisen. Tosin nyt voi olla vähän eri tilanne, kun voi oikeasti olla mahdollista. Mutta rinnat on aina ennen menkkoja kipeet ja isommat, nipsailua ja turvotusta on ollut ja joskus hieman paha olokin. Testit aina negoja. Lämmöt nousee aina ovulaation jälkeen yli 37, nyt lugejen vuoksi huitelee jo jopa 37,6. Eli kaikki normaalit keltarauhashormonioireet varmasti pukkaa nyt kahta kauheammin, apua!
Mutta mutta, saa nähdä miten pöhköksi tässä äityy 8)
Toivottavasti pysyy nyt plussana!! Kyselit foolihaposta jotain eri pinossa, mutta jos samalla vastaan siihen vähäisen tietoni. En oo kuullu, että se auttaisi raskautumiseen, voihan se olla totta myös, mutta ainakin se vähentää vauvelin huuli- ja kitalakihalkion riskiä. Sitä suositellaan kuitenkin syömään jo raskautta sunniteltaessa. Ite heräsin jatkaan sen syömistä vasta tällä viikolla kesätauon jälkeen.
Täällä väsy ja lämmöt päällä pp2. Yhä turvotusta. Muuten ihan ok, vaikkakin herkkä olo. Tänään vois vähän herkutella...
Tyhmä kysymys vielä, mites yhdistelmä luget ja seksi toimii? Vaikuttaako mieheen jotenkin? Jos tää turvotus ees loppuis...
Heips!
Ja onnea kaikille kaverit kyytiinsaaneille - olette nyt virallisesti raskaana :) :)!!Ja kiitos - tulen mielelläni tänne piinaileen kun olette täällä suht samassa vaiheessa.
Meillä huippu tilanne kyllä nyt, tein tänään pp12 testin - oikein VAHVA viiva napsahti ja viiva vielä ilmestyi heti kun tein testin!!!!
Tuntuu ihan hirveän ihmeelliselle kun lapsettomuutta takana jo pian 7 vuotta...ja epäonnistuneita hoitojakin jo muutama...
Kiitos siis onnitteluista, kyllä niitä jo pikkuisen uskaltaa ottaa vastaan tänpäiväisen testin jälkeen...Vielä on kuitenkin hyvin epävarma olo...Toivotaan, että torstaina, virallisena testipäivänä pp16 viiva olisi yhtä tumma!!!
Mutta oireina kyllä ainoastaan nipistelyt alamahassa sekä pari kertaa suurempiakin nippailuja...Rinnat myös arat ja pahoinvointiakin ihem kyllä jo oikeasti :) on...
Nyt tsemppiä ja tarraa ja liimaa ja kaikkea, kaikkea kaikille meille, että tästä pinosta tulisi oikein onnistunut plussapino!!!!!
Ilmoittele Possukka jos aiot testata...huomennahan se vois kyllä jo näkyä, tai ainakin minulla näkyi tosi haaleena viivana...
T.onnellinen Annme
Ja arvaa mitä, mä testasin kanssa just äsken haamun!!! Tiedän, tämä on tosi aikainen vaihe testata kun on vasta pp9, mutta tänään ollut menkkakipuja alavatsalla ja tuli ihan kauhee masis, joten päätin testata kun ei mieli enää huonommaks olis voinu mennä vaikka negakin olis tullut ja nyt fiilis on sata kertaa parempi kuin aamulla kun näkyi edes se haamuviiva!! Tai ei se mikään haamuviivakaan ole, se näkyi ihan heti kun testin tein, ei vasta kontrolliajan päästä ja viiva on vaaleanpunainen ja selkeästi erottuva, vaikka onkin hailakka.
Viimeksi tein testin myöskin ekan kerran pp9 (tuli alkuraskauden keskenmeno) ja silloin viiva näkyi vasta testin kuivuttua ja pp10 näkyi myöskin tosi tosi hailakkana. Nyt äskeinen testi oli viivan vahvuudelta samanlainen kuin viimeksi pp12.
Eli nyt ainakin näyttää hyvältä, täytyy toivoa ettei tälläkin kertaa mene kesken!!!! Tarvitaan siis oikein paljon vauvaliimaa!
Annme, aivan ihanaa että sulla ainakin viiva on vahva, menetkö veritestiin siis tällä viikolla? Tuu sitte kertomaan paljonko hcg oli, mäkin menen perjantaina veritestiin. Mielenkiintoista nähdä paljon se nyt on, kun viimeksi oli vain 104. Ja kai se on tosi korkea jos on kaksi tarrautunut, mitä luulet?
-Possukka ja pikku-possu(t) pp9, jännityksestä täpinöissään!!
Ihanaaaaaaaaaaa!!!
Huikeat onnittelut sulle Possukka!!Aivan mieletöntä!!Toivottavasti nämä meidän plussat nyt pysyy yhdeksän kuukautta todellisina PLUSSINA :)!!
Mitäs tarkoitit niillä menkkakivuilla? Mulla on sellaisia " polttavantuntoisia" tuntemuksia alamahassa, tai niinku olis painetta siellä...ja sitten pahoinvointia kyllä myös...Nippailut jatkuvat myöskin...
Saa nähdä plussattiinko me molemmat kaksoset :) vai yksöset :)...
Minä en kyllä ole edes menossa veritestiin...ei meidän klinikalta ole sellaiseen ohjattu...
Taidan käydä yksityisellä otattamassa verikokeen - kai ne nyt tekevät sellaisen jos kysyy - ja on valmis maksamaan tietysti :(...
Mikä muuten on sun virallinen testipäivä, mulla pp16 eli torstai...
Täältä palstoilta olen lukenut, että kaksosista vois tulla huikea hcg - siis tavallista korkeampi...En tiedä, ei ole kyllä siitä tietoa...
Mutta nyt ihana vain jännäillä yhdessä!!Ollaan yhteyksissä :) :)!!!
T.Annme
En vielä uskalla miettiä pinnasängyn paikkaa viimekertaisen keskenmenon kovettamana, mutta on kyllä ihana fiilis kun tietää nyt että mahikset on oikein hyvät. Ihanaa jos molemmat saadaan pitää nämä vauvan-alkumme sisällä 9 kk.
Ilmeisesti kaksosissa hcg nousee nopeammin kuin yksösessä, mutta luulisi että hcg arvo on kaksosissa korkeampi. Mene ihmeessä säkin veritestiin yksityiselle jos raaskit, niin saadaan tietää sun tulos.. mä oon vähän utelias=) Mun virallinen testipäivä on perjantaina pp14, meen silloin veritestiin.
Pidetään yhteyttä, tuun tänne kertomaan vielä tällä viikolla kun saan tehtyä uuden testin, varmaan tiistaina!!
-Possukka ja pikku-possut pp9
Eli tänä aamuna tuli sellainen menkkakipumainen kouraisu ja se kipu viipyili jonkun aikaa alavatsalla joten olin ihan varma että menkat tulee ja rytinällä. Nyt on lähinnä juuri kuvailemaasi paineen tunnetta, ihan kuin joku olisi täyttänyt alavatsan ilmalla tuosta kohdun kohdalta ihan alhaalta. Se myös tuntuu kovalta kun painaa.
kotiuduttu mökiltä. Täällähän on plussailtu oikein paljon onnea Possukka ja Annme!!!! Toivottavasti myös me muut päästään siihen plussajunaan teitin kanssa.
Onnistuin aikas hyvin rentoutuun vloppuna enkä oikeestaan aatellu hoitoja enkä kuulostellu oireita tai niiden puuttumista. Nyt kun vielä pystyis oleen ressaamatta siihen testipäivään asti! Lääkäri sano et 2 viikon päästä testi eli se ois 25.8, mites te muut meinaatte testata? Jaksatteko oottaa testipäivään vai testaatteko aikasemmin. Mulla polttelee kaapissa 3 testiä ja saas nähä pystyykö oottaan oikeeta testipäivää ;)
Maahiselle onnittelut kun pääsitte siirtoon asti! Kuten Odottelua jo sano niin 1 siihen vaan tarvitaan.
Jaksamista kaikille piinailijoille!
Lost pp3
Kyllä nyt varmasti pysyy mukana 8)
Täällä vähän matalat fiilikset pp3, kun ei voi uskoa, että itellä onnistuis. Taitaa lämpöilyki väsyttää. Masu on vieläkin turvonnut ja vähän kipeä. Työasiat vaivaa kans, kun lisuri on ollut jo piiitkään loppusuoralla ja töitäki pitäis kohta löytää, ja ne syö motivaatiota toisiltaan... Jos tänään puristais taas vähän...
Aivan ihanaa Annme ja Possuka! Tosi paljon Onnea! Täällähän tulee aivan upean toiveikas olo itsellekin. Kaksoset tosiaan pitäis näkyä veritestissä normaalia korkeampana hcg arvona. Ihan mahtaavaa!
Itselläni siivousvimma jatkui eiliseen iltaan asti, kunnes simahdin. Päätä on särkenyt pari päivää joko progesteronista, tai matalapaineesta. Ja vaikea on kyllä olla kuulostelematta itseään, että voisko tää nyt olla jo vähän närästystä...eli ihan normaali olo on muuten. Töihin ei vaan meinas malttaa keskittyä.
Odottelua pp3
Täällä klub30-porukassa näkyy olevan paljon meitä vkon 32 hoitolaisia.
Mukava.
Katijo: Taisit olla sinä, joka olit kiinnostunut luget + seksi kokemuksista... Me on hommailtu nyt selvästi normaalia vähemmän, mut kortsuja on käytetty, ettei mee puurot ja vellit sekasin.
Omaa napaa: Liekö oon eilen juonu liian vähä vai mitä, ku masu oli illalla tosi pinkeä ja kipeä. Ja siirrosta saatu lappu meni hukkaan, enkä tiiä, mitä oireita sai olla jne. Turpea edelleen, eikä tekis mieli hyppiä (onneks ei tarttekkaan). Lugeista taitaa myös johtua pienet vihlaisut emättimessä tai siellämain. Ja hölmö oon ehkä rasittanu itteäni liikaa (siivonnu kaks päivää 12h) ja nyt väsyttää. (Mikä ääliö!!) Nyt lepäilen.
pp3
Kiitoksia paljon - täytyy se todella kohta uskoa, että raskaana ollaan...Tein vielä tänäänkin testin, kun ei oikein usko todeksi...Onneksi viiva oli erittäin vahva ja tuli taas samantien testin tehdessäni...Tunne on kyllä uskomaton!!!!!
Mutta Odottelua: minulla kyllä alkoi tuo närästely jo melko aikaisessa vaiheessa, eikä sitä ollut koskaan aiemmin ollut. Toivotaan, että se on merkki tulevasta PLUSSASTA :)!
Teillähän on Maahisen kanssa samassa tahdissa etenevät piinailut :)...Ilmoitelkaa heti, mikäli sorrutte :) testailuun...
Omaa napaa: nippailut jatkuneet, vessassa pitää juosta tiheään, pahoinvointia on lähes koko ajan jne...Kuitenkin olotila huikean hyvä :) :)!
Sitä kestää aivan kaikkea, jotta saisi pienen nyytin...
Tervetuloa kaikille plussajunaan mukaan!!!Kyllä se raskautuminen on todella mahdollista!!!Vaikka sitä ei meinaa aina jaksaa uskoa todeksi.
Voimia piinailuun!!!
Plussavoimaa valuu väkisin tännekin Annme ja Possukka teidän plussista!! Pakottaa uskomaan että onnistuminen on mahdollista!
Itsellä alkaa olla jo vähän vaikeaa olla tarkkailematta omia olojaan, mutta mitään oireita ei ikävä kyllä ole. Sunnuntaina tosin vähän närästeli, mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään. Mutta ei kai ihan vielä välttämättä mitään pitäisikään olla kun kai ne vasta on näinä päivinä kiinnittymässä? Millaisia oloja ja tunnelmia teillä muilla on? Itse olen vielä varsin toiveikas piinailija.
Odottelua pp4
Ja vielä Possukka, minulle siirrettiin myös kaksi 4-soluista :) :)!
Testasin pp8 negan ja nyt tänään siis haalea plus...Eli kannattaa varmaan vielä muutama päivä sinnitellä (paraskin puhuja) :) :) vaikka se on kyllä ihan mielettömän stressaavaa!!Saattaa tulla vääriä negoja...
Eikö se ole niin, että tällaiset haamutkin (+) ovat jo jonkinmoinen merkki raskaudesta???Voisiko joku tietävämpi selittää...
T.vieraileva Annme...tai oikeastaan voisin hypätä tännekin jos sopii :) :) ja jos otatte mukaan...