Kuinka monelle opetettiin kotona että vatsaa pitää aina vetää sisään?
Kaverini kertoi että hänen äitinsä oli opettanut hänelle alle 10-vuotiaana. Ei pelkästään ryhtiä vaan vetämään vatsa sisään ja litteäksi. Kuulemma äiti huomautteli siitä jos ei ollut. Onko toi teistä ollut kuinka tavallista? Tiedän että monet tekevät tuota ja kaverinikin teki vielä aikuisena.
Kommentit (48)
No ei ole. Ihan luonnostani ryhdistän itseäni, mutta en mitenkään erityisesti vedä mahaa sisään.
Ei opetettu kotona , mutta naistenlehdistä luin. En kyllä osannut totella, kuin hetkittäin.
N44
Suurimmalle osalle tuon opetti ihan vaan yleinen laihuusihanne. Seurauksena monesti lantionpohjan kroonista jännitystä ja sitä kautta kaikenlaista toimintahäiriötä ylemmäs lihaksistoon ja vagushermoon. T. Fyssari
Vierailija kirjoitti:
Ei opetettu kotona mutta keski-iän kynnykselle saakka vedin sisään omatoimisesti kunnes taistelu kävi liian raskaaksi ja annoin itseni mennä.
😄
Opetettiin pitämään ryhti suorassa, mikä tietysti vetää myös vatsaa sisään. Ei kuulu röhnöttää.
Ei opetettu, olen vm. 78. Mutta ilmapiiri nuoruudessa oli kyllä kaikkialla laihuutta ihannoiva ja kyllä se itseenikin vaikutti.
Teen aina niin, kun olen ihmisten ilmoilla. Haluaisin, että kaikki kokouksetkin voisi pitää seisten, koska istuessa näyttää niin rumalta. Vatsa on aina jännityksestä kipeä, kun tulen kotiin.
N32
Vedät vatsaa niin paljon sisään ku pystyt, ja silti sun vyötärö on vaan about sama ku muiden normaalina.
Ei hemmetti, minulla vähän pömpöttää vaikka olen hoikka, ja pari vuotta sitten äitini sanoi, että voisin vetää vatsaa sisään. Ihan sairasta!
Lapsuudenkodissani oli asenne, että yksi pahimmista asioista maailmassa on lihavuus.
Lääkäriäitini saattoi joskus sanoa, että "vatsa sisään ja rinta ulos". Tämä sanottiin silloin tällöin, eikä mitenkään painostavasti tai tosissaan. Äiti ei ajanut tällä takaa sitä, että olisimme näyttäneet hoikemmilta, vaan kyse oli ryhdistä.
Vierailija kirjoitti:
Teen aina niin, kun olen ihmisten ilmoilla. Haluaisin, että kaikki kokouksetkin voisi pitää seisten, koska istuessa näyttää niin rumalta. Vatsa on aina jännityksestä kipeä, kun tulen kotiin.
N32
Miksi alapeukkuja siitä, että yrittää olla herättämättä muissa inhoa?
Ei opetettu eikä ulkonäköä muutenkaan arvosteltu
Kuuluu ryhti harjoitukseen. Vatsalihakset saa kiinteyttä. Selkä suoristuu. Myös pitää noukkia lattialta varpailla legoja kuin sukkia mikä poistaa lättäjälkaa. Hartiat ei saa olla kumarassa vaan olkapäät taakse. Polvet ei saa olla koukussa vaan jalat suorassa. Tämä on ollut liikunnassa tärkeää että lihakset tukee luustoa. Venyttely auttaa lihaksia. Nosta käsivarret ylös ja nouse varpaille. Venytä ylöspäin. Hulahula rengas auttaa lantion notkeutta. Tarkoitus on kiinteät lihakset. Verenkierto paranee. Tanssi on myös verenkierto lihastreeni. Käsilihaksiin hyvä kesä treeni on tikkataulu kuin sulkkis tai frisbee. Tekee hyvää käsivarsille. Varpailla kävelyä selkä suoristuu. Kyllä farkut oli niin tiukat että piti oikein laihduttaa sillä lantion lonkkaluut piti näkyä. Litteä vatsa onnistuu kun juo vettä syö omenaa ja juo mustikkakeittoa. Purkkaa jos tekee mieli suklaata. Meillä oli aina purkka suussa. Peilistä kun katsoi sivukuvaa piti olla litteä vatsa kuin tiukat housut. Vatsa sisään rinta ulos selkä suora. Istuessa myös selkä suorana. Kun syöt istut kunnolla ja syöt hitaasti välineillä. Vessa käynnillä pestään kädet on ikivanha oppi.
Säilytä hyvä asento syödessäsi munia
Korkokenkä siinä saa oppia miten jalat on varvas asennossa, selkä suora ja ryhti hyvä. Korkokenkä on erittäin hyvä laihduttajalle sillä hirvittää jos painaa niin ettei pysty seisomaan. Korkokenkä on oikea liikunta väline. Lihakset kiinteytyy nopeasti pohkeissa. Nälkä menee ohi kun laittaa korkokengät.
Kyllä ilkeys lähtee kun vanhuus iskee
Ei opetettu kotona mutta keski-iän kynnykselle saakka vedin sisään omatoimisesti kunnes taistelu kävi liian raskaaksi ja annoin itseni mennä.