Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronahamstrausta bongattu!!

Vierailija
02.03.2020 |

Kaupoissa alkaa olemaan tyhjillään mm. kertakäyttöhanska, uht maito, kauramaito, lähdevesi -hyllyt! WC paperikin vähissä. Isoissa kaupoissa hyllyjä poikkeuksellisen tyhjinä. Mitä muuta olette huomanneet? Oletko itse jo hamstrannut?

Kommentit (280)

Vierailija
241/280 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä kannattaa olla riittävästi, jos sairastuu eikä hanasta tule. Voi ”pikkunuhassa” jäädä vedenhakumatka kesken.

Vierailija
242/280 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ibup kirjoitti:

Vatsalääke oli loppu apteekista. Wc paperi vähissä lähikaupassa. Pastaa oli vissiin hamstrattu.

Naurahdin,kun huomasin että vakiopastamme tulee Italiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/280 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin Tokmanilta 67 valkoista ämpäriä, kannella. Ajattelin täyttää ne lähdevedellä niin on terveellistä. Myös rusinoita ostettu 20 kiloa.

Vierailija
244/280 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismasta, Tokmannilta ja parista apteekista ja Saiturin pörssistä hengityssuojaimet ja käsidesit loppu. Itse olin ihan muilla asioilla ja uteliaisuudesta katselin noi tuotteet. Kyselin apteekista että onko hamstraajia näkynyt, niin kyllä niitä vauhkoja on ollut.

Itsehän käytän käsidesinä Tallinnan risteilyltä hankittua 80% vodkaa, ostin sellasen 10-packin. Yleensä kylläkin desinfioin sillä nieluni.

Aika varmasti ton Viikin tapauksen johdosta kohta ilmaantuu massoittain tartunnan saaneita, kiva nähdä mikä joukkohysteria  sitten syntyy. :D

Vierailija
245/280 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
246/280 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hamstrata vettä? Eikö se ole niin pahassa tilanteessa sama kuin hakee järvestä ja keittää? Vai joka viikkoko te hankitte uudet vesivarat kotiin? Tuskin syksyllä enää innostaa käyttää nyt hankittuja...?

Pullotettu, korkkaamaton lähdevesi säilyy kuukausia. Ei tarvitse uusia joka viikko, toisin kuin hanasta tai lähteestä itse täytetty astia joka suositellaan vaihdettavaksi viikon välein.

Ei nyt suoraan liity henkilökohtaiseen karanteeniin joutumiseen, mutta vedenjakelun häiriöt yleisessä kriisitilanteessa on hyvin mahdollinen uhka. Kotivara auttaa silloin pahimman yli, eikä tarvitse ihan heti lähteä astian ostoon ja siitä jakopistettä etsimään kun kaaos on suurimmillaan.

Vierailija
247/280 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen rauhallista Cittarissa.

Vierailija
248/280 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rautakaupasta saa suojaimia.

Jotka on tarkoitettu pölyisiä hommia varten, yks virus ei siihen pysähdy! Nyt oikeesti!

0.45 mikrometrin (=450nm) suodattimesta menee vielä bakteerit läpi, Hengityssuoja ilmeisesti estää aivastus/yskimispärskeiden hengittämisen. Virus on kooltaan enintään satoja nanometrejä

Vierailija
249/280 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskiryhmiin kuuluvien on parasta eristäytyä kotiin, jos mahdollista. Thl ei välitä riskiryhmään kuuluvista, ainoa keino on eristää itse itsensä.

Vierailija
250/280 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prismasta, Tokmannilta ja parista apteekista ja Saiturin pörssistä hengityssuojaimet ja käsidesit loppu. Itse olin ihan muilla asioilla ja uteliaisuudesta katselin noi tuotteet. Kyselin apteekista että onko hamstraajia näkynyt, niin kyllä niitä vauhkoja on ollut.

Itsehän käytän käsidesinä Tallinnan risteilyltä hankittua 80% vodkaa, ostin sellasen 10-packin. Yleensä kylläkin desinfioin sillä nieluni.

Aika varmasti ton Viikin tapauksen johdosta kohta ilmaantuu massoittain tartunnan saaneita, kiva nähdä mikä joukkohysteria  sitten syntyy. :D

Hain juuri postista litran käsidesiä, huomenna tulee toinen paketti, jossa 500 ml ja 5x150 ml. Eiköhän näillä pärjätä. Kesäasunnolle ostin litran 96% puhdasta alkoholia, käytän tarvittaessa sitä sellaisenaan tai sekoitan glyseriiniä ja tuoksuöljyä sekaan.

Vierailija
251/280 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkakohan pitkään sitä pitää oikein varautua. Olen jo aloittanut karanteenin, mutta jos syön nyt kotivarani ja sitten parin kuukauden päästä pitää mennä kauppaan niin mitä jos silloin onki tosi paha koronaepidemia. Eli ehkä pitää kuitenkin vielä käydä kaupassa nyt ennen kun pahin ei oo vielä tullu.

Vierailija
252/280 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin otsikon hutiloiden - luin että "koronahammasta bongattu".. Oli pakko tulla kattoon mikä juttu tämä on.

Vierailija
253/280 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja teidän kanssanne. Maailmassa on miljardeja tarttuvia viruksia ja kaiken maailman tauteja. 🙄 Ei se muutaman vesipullon ja pastapussin ostaminen teitä pelasta. 😁 Suomi ei mene kiinni eikä kaupunkeja pistetä karanteeniin. Turha lietsoa itseään paniikkiin nyt, on niitä pahempiakin sairauksia ollut.

Vierailija
254/280 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen rauhallista Cittarissa.

Olen hampstrannut cittarissa jo tammikuusta lähtien. Ei varmaan näy kun olen tehnyt sitä pieninä annoksina. Yksi extrapaketti sitä ja toinen tätä ;)

Vierailija
255/280 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi loppuvien tuotteiden listalla on hammasharjat ja hammastahna. Näin preppaajia kokemuksesta tutkineena.

Vierailija
256/280 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kävin kaupassa, hyllyt täynnä tavaraa, ei kukaan hamstrannut. Oiskohan ite pitäny.

Vierailija
257/280 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi loppuvien tuotteiden listalla on hammasharjat ja hammastahna. Näin preppaajia kokemuksesta tutkineena.

Mä aloitin niistä :D + hammaslanka

Vierailija
258/280 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä koronahysteriaa lukiessa tuli mieleeni, että tämä virus taitaapi olla hyväosaisten vitsaus: matkustellaan ja liikutaan, tavataan paljon ihmisiä, on kontakteja. Ei köyhät, pysytään kotosalla, korkeintaan mökkeillään.

Vierailija
259/280 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä luoja teidän kanssanne. Maailmassa on miljardeja tarttuvia viruksia ja kaiken maailman tauteja. 🙄 Ei se muutaman vesipullon ja pastapussin ostaminen teitä pelasta. 😁 Suomi ei mene kiinni eikä kaupunkeja pistetä karanteeniin. Turha lietsoa itseään paniikkiin nyt, on niitä pahempiakin sairauksia ollut.

Korina on ikävä kyllä pahin sairaus, mitä meidän elinaikanamme on levinnyt näin laajalti. Sen kuolleisuusprosentti on ollut viime tutkimuksissa yli 3%. (Vrt kausi-influenssassa 0,1%)

Sars, lintuinfluennsa ja ebola ovat olleet sairastuneille tappavampia, mutta merkittävästi heikommin leviäviä. Koronasta taas asiantuntijat arvioivat, että 60% maailman väestöstä saa sen vuoden loppuun mennessä.

Preppaukseen - ostin peruslääkkeitä ja kotiin vähän säilyvää extraa normaalikaupankäyntien yhteydessä. Sellaista helppoa ruokaa, jota voi syödä näkemättä suurta vaivaa, jos on todella sairas olo ja 39 asteen kuume ja vaikea hengittää. Tyyliin valmiskeittoja.

Vierailija
260/280 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vettä kannattaa olla riittävästi, jos sairastuu eikä hanasta tule. Voi ”pikkunuhassa” jäädä vedenhakumatka kesken.

Koronavirus ei johda vedentulon loppumiseen, eli älä levitä valetietoa. Tiedän tämän varmuudella, olen ollut vesilaitoksessa töissä.

Vähän kannattaisi miettiä, mihin varautuu. Sota on eri asia kuin viruspandemia.