Ihmiset jotka käyttää sanontaa "karma is a bitch" tai vetävät kateuskorttia esiin, ovat mun mielestä yksinkertaisia
Samoin jos täällä palstalla on joku joka purkautuu jonkun henkilön tai porukan suorittamasta sorsimisesta, niin joku yksinkertaisempi tapaus sivaltaa "no nyt itsekin haukut heitä."
Ihan kuin kukaan ei anonyyminä saisi purkautua ja valittaa jonkun toisen käytöksestä, jos se oikeesti on haitannu arkielämässä?
Joo itelläkin on karuja kokemuksia elämässä, mut itsellä on kokemus että karma/kateus -juttujen höpöttäjät on vähän yksinkertaisia. Kiusaaminen ja ulkopuolelle jättäminen ovat tehneet heihin tehtävänsä.
Tämä siis toteamus. Paskamyrskyä odotellessa.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Olipas sekavaa. En tajunnut pointtia. Sinua siis ärsyttää monet sanonnat, vau.
On vaan monia sanontoja joita ns.fiksummat eivät käytä, eli jotka osaa pyöritellä asioita useammalta kantilta.
Minua sapettaa se kun joku sanoo "seli seli". Ihan kuin kuuntelijan muka saisi ymmärtämään asiat selittämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vaan monia sanontoja joita ns.fiksummat eivät käytä, eli jotka osaa pyöritellä asioita useammalta kantilta.
Jaa. Mielestäni aloituksessa mainitut sanonnat eivät korreloi fiksuuden kanssa mitenkään. Miten sitten kukakin asiat tulkitsee.
/1
Muakin ärsyttää toi, että kun asiaankuuluvasti kritisoi jotain ihmistä siitä, että hän haukkuu muita, niin joku tulee siihen: itekin nyt haukut! Argh, pikkasen eri asia valittaa jonkun oikeasti huonosta käytöksestä kuin lytätä toista muuten vain erilaisilla tekosyillä.
(Ja kyllä, myös aiheesta kritisoiminen voi mennä yli, jos ei pysytä aiheessa eikä oikeissa mittasuhteissa.)
Vierailija kirjoitti:
VMP
Onko se joku uusi sähköautomerkki? Mikä yritys sitä valmistaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VMP
KVG
Vierailija kirjoitti:
Minua sapettaa se kun joku sanoo "seli seli". Ihan kuin kuuntelijan muka saisi ymmärtämään asiat selittämättä.
"Seli seli" on pikemminkin epäluottamuksen osoittamista, eli ei usko ja ottaa juttusi tekosyiden selittelynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Seli seli" on pikemminkin epäluottamuksen osoittamista, eli ei usko ja ottaa juttusi tekosyiden selittelynä.
Totta, mutta itse kohtaan tuota yleensä siinä vaiheessa, kun alan tarkentamaan kantojani eli selittämään eli antamaan lisätietoa esimerkiksi väiteltävästä aiheesta.
Koskaan en ole kuullut seliseliä ns. hyvällä tavalla, enkä pidä seliselin käyttämistä järkevän ihmisen valintana.
Hei AP!!!! Olen samaa mieltä. Näitä kateuskorttien vetäjiä ovat yksinkertaiset ihmiset. Ei tajuta ajatella ja osata sanoa mitään muuta. Kuitataan kateuskortilla. Tai karma... Arvostella ei saa mitään, siitä saat kateuskortin. Pitäisi muidrn lampaiden perässä yksinkertaisesti määkiä ja sopia laumaan! Eriävä mielipide teilataan. Massamammat hitto!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VMP
KVG
KGB:stä on enemmän mielenkiintoisia tarinoita.
Ne on jotain elämänkoululaisia jotka käyttää noita ilmaisuja.