Koronahamstrausta bongattu!!
Kaupoissa alkaa olemaan tyhjillään mm. kertakäyttöhanska, uht maito, kauramaito, lähdevesi -hyllyt! WC paperikin vähissä. Isoissa kaupoissa hyllyjä poikkeuksellisen tyhjinä. Mitä muuta olette huomanneet? Oletko itse jo hamstrannut?
Kommentit (280)
Karanteeni saa tilaan cittarin kotiinkuljetuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Mut kuinka hirveen pitkäksi aikaa pitäisi olla se kotivara? Oon niin ahdistunut ettei elämästä tahdo tulla mitään :’(
Kahdeksi viikoksi siltä varalta, että joudut kotikaranteeniin. Me ollaan puolison kanssa kumpikin opetusalalla ja on ihan mahdollista, että jouduttaisiin samaan aikaan karanteeniin. Meillä on paljon oppilaskontakteja viikon aikana ja perheet reissaavat paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ilta-Sanomissa kaupan edustaja kertoi syyksi toimitusvaikeudet. Että siinä teille hamstrausta.
Hmm, etkö meinaa, että muissa maissa hamstrataan?
Voi olla ihan muita syitä toimitusvaikeuksiin - tai voi olla, että ne ovat nyt osa globaalia elämää, kun yhdessä jos toisessakin maassa kuitenkin ihan viranomaiset suosittelee varautumaan parin viikon perustarpeilla.
Vierailija kirjoitti:
Kukahan pirulainen on hamstrannut apteekista kaikki peräpukamavoiteet? Pitääkö Scheriproct Neo ostaa jatkossa mustasta pörssistä? Että kiitti vaan.
Siinä on ollu saatavuusongelmia vissiin jostain viime syksystä asti ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Käsidesi on loppu kaikkialta. Parista apteekista ja muutamista marketeista etsin eilen ja tänään. Loppu.
Lidlistä löysin.
Se fiilis kun oot syönyt jo kotivarasi vaikka sen piti riittää loppukevääseen asti.
Kannattaa hankkia kotiin mylly ja sitten keittiön pöydän alle vaikka parinkymmenen kilon säkki jyviä, niin on leipätarpeita hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos kaupoissa ei hamstrata ämpäreitä! Niistä vasta tulisikin tappelu!
Ne päässä on kiva suojassa pöpöiltä seikkailla.
Mun täytyy lopattaa hamstraus.
Ostin toissapöivänä suklaalevyn kovsn sairastumisen varalle, jos ei saa syötyä muuta.
Söin sen heti kotona.
Eilen ostin samalla ajatuksella keksipaketin.
Söin senkin heti kotiintultuani.
Tänään ostin suklaalevyn ja vannoin, etten syö ennakkoon.
Söin heti kotona.
Mulle voisi olla ehkä hyväkin saada pieni teholaihdutuskuuri kuumetaudin muodossa...
Tokmannit ovat pahimpia liikkeitä preppailuun, siellä on kovimmat ilmoille pärskijät.
Huomaa, että osa ei seuraa uutisia ollenkaan.
Voitte olla kuitenkin tyytyväisiä, että osa sentään varautuu niin ei olla kaupassa yhtäaikaa tappelemassa kuka saa mitäkin. Jos tulee lisää karanteeneja niin usea tilaa yhtä aikaa kaupasta kotiinkuljetuksella ruokaa kerralla paljon: ei niillä kaupoilla ole ehtymättömät varastot ja myös siellä voi olla hlökunta sairastunut. Uutisista olisittemyls nähneet että kaupassa ei välttämättä ole mitään mitämyyfä, hyllyt voi olla tyhjät.
Viikin oppilaiden vahemmille tuli vain yhtäkkiä soitto, että nyt alkaa kahden viikon karanteeni. Oletko sinä valmis jos näin käy? Lääkkeet, erikoisruokavaliot ym. huomioituna.
Vierailija kirjoitti:
Voitte olla kuitenkin tyytyväisiä, että osa sentään varautuu niin ei olla kaupassa yhtäaikaa tappelemassa kuka saa mitäkin. Jos tulee lisää karanteeneja niin usea tilaa yhtä aikaa kaupasta kotiinkuljetuksella ruokaa kerralla paljon: ei niillä kaupoilla ole ehtymättömät varastot ja myös siellä voi olla hlökunta sairastunut. Uutisista olisittemyls nähneet että kaupassa ei välttämättä ole mitään mitämyyfä, hyllyt voi olla tyhjät.
Viikin oppilaiden vahemmille tuli vain yhtäkkiä soitto, että nyt alkaa kahden viikon karanteeni. Oletko sinä valmis jos näin käy? Lääkkeet, erikoisruokavaliot ym. huomioituna.
Tämä! Täällä nauretaan et kotivarailijat on hysteeristä porukkaa. Mutta nää naurajat varmaan kuitenkin samalla huutaa täällä et miks sairastuneen tai altistuneen lähipiiri on saanut kuljeskella ympäriinsä. Varmaan kun tieto omasta karanteenistä iskee tajuntaan niin nämä pilputtaa kauppaan kun kaapit on tyhjiä.
Mä voin nyt tyytyväisenä makoilla sohvalla siinä vaiheessa kun tiedän kaapin sisällön ja olen huomioinut myös lääkkeet, lemmikit ja jopa ne omat vanhemmat jotka ei tajua mistä on kyse. Mä oon satavarma et niille pitää toimittaa jotain. Mieluummin otan omasta kaapista siinä vaiheessa.
Ja käsidesiä oli eilen prismassa just ladattu hyllyt täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Täällä nauretaan et kotivarailijat on hysteeristä porukkaa. Mutta nää naurajat varmaan kuitenkin samalla huutaa täällä et miks sairastuneen tai altistuneen lähipiiri on saanut kuljeskella ympäriinsä. Varmaan kun tieto omasta karanteenistä iskee tajuntaan niin nämä pilputtaa kauppaan kun kaapit on tyhjiä.
Mä voin nyt tyytyväisenä makoilla sohvalla siinä vaiheessa kun tiedän kaapin sisällön ja olen huomioinut myös lääkkeet, lemmikit ja jopa ne omat vanhemmat jotka ei tajua mistä on kyse. Mä oon satavarma et niille pitää toimittaa jotain. Mieluummin otan omasta kaapista siinä vaiheessa.
Ja käsidesiä oli eilen prismassa just ladattu hyllyt täyteen.
Ei ole, tämä nauraja ei ainakaan tule huutelemaan yhdellekään sairastuneelle tai hänen lähipiirilleen kulkemisistaan. Lupaan sen. Miksi lähtisin tähän hysterointiin itse mukaan, ihan epäloogista..
Minä en ole hamstrannut mitään. En jaksa hössöttää. Miettii sitten jos sairastuu. Eiköhän ruokaa ainakin jostain saa.
Foliohatut oli loppuneet Prismasta.
En hamstraa mitään. Olen pitänyt kotivaraa (14vrk ruoka+vesi) valmiina jo parikymmentä vuotta. Jengi hirnui ja kyseli, miksi pidän. Eivätpä kysele enää kun on koronavirus päässyt otsikoihin.
Tavallinen kausiflunssa vie helposti potilaan viikoksi saikulle eikä kotoa viitsi lähteä kuumeisena minnekään. Kotivaraa tarvitaan siis joka talvi kun räkätauti jyllää.
Vierailija kirjoitti:
En hamstraa mitään. Olen pitänyt kotivaraa (14vrk ruoka+vesi) valmiina jo parikymmentä vuotta. Jengi hirnui ja kyseli, miksi pidän. Eivätpä kysele enää kun on koronavirus päässyt otsikoihin.
Tavallinen kausiflunssa vie helposti potilaan viikoksi saikulle eikä kotoa viitsi lähteä kuumeisena minnekään. Kotivaraa tarvitaan siis joka talvi kun räkätauti jyllää.
Selittäkää tää vesi..?
Sitä ei ykskaks enää tulis hanasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää tää vesi..?
Jep. Sinällään ei siis liity koronaan vaan normaaliin kotivaraan. Meillä meni viime kesänä putki kodin läheltä yhtäkkiä rikki ja hups vaan sitten ei tullutkaan korjauksen aikana vettä. Katkos sen verran lyhyt että ei mitään jakelupistettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää tää vesi..?
Suomessa ilmenee joka vuosi useita tapauksia, joissa vesijohtovesi pilaantuu. Katsopa itse netistä varoitukset. "Juomavesi keitettävä."
Tapaus Nokia (massiivinen virhe vedenjakelussa) herätti viimeistään sinisilmäiset suomalaiset tajuamaan, että ei putkimiehet ja muut ammattilaiset ole niin fiksuja kuin teeskentelevät olevansa.
Oon hamstrannut spaghettia 2 kg, jaffaa 3 litraa ja vettä 4 litraa. Muutakin löytyy aina.
Kai näillä hetken pärjää.