Koronahamstrausta bongattu!!
Kaupoissa alkaa olemaan tyhjillään mm. kertakäyttöhanska, uht maito, kauramaito, lähdevesi -hyllyt! WC paperikin vähissä. Isoissa kaupoissa hyllyjä poikkeuksellisen tyhjinä. Mitä muuta olette huomanneet? Oletko itse jo hamstrannut?
Kommentit (280)
Vierailija kirjoitti:
Mä voin nyt tyytyväisenä makoilla sohvalla siinä vaiheessa kun tiedän kaapin sisällön ja olen huomioinut myös lääkkeet, lemmikit ja jopa ne omat vanhemmat jotka ei tajua mistä on kyse. Mä oon satavarma et niille pitää toimittaa jotain. Mieluummin otan omasta kaapista siinä vaiheessa.
Sama. Eihän ne usko kun etukäteen varottelee. Sain juuri ja juuri suostuteltua hankkimaan 3 perusainesta ja yhtä lääkettä. Loput voin jakaa kun itsellä niin isot pönikät.
Töistä pöllitty kaikki hengityssuojat ja niitä kun nimenomaan täällä töissä tarvittaisiin - hävetkää varkaat
Vierailija kirjoitti:
Epipen ja vastaavat loppu apteekista.
No niiden saatavuudessa on muutenkin ollut ongelmia jo pitkään
Vierailija kirjoitti:
Töistä pöllitty kaikki hengityssuojat ja niitä kun nimenomaan täällä töissä tarvittaisiin - hävetkää varkaat
En ole nähnyt ketään missään hengityssuojain naamalla. Mihinhän ne kaikki hamstratut suojat päätyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt ketään missään hengityssuojain naamalla. Mihinhän ne kaikki hamstratut suojat päätyy?
Torille myyntiin.
Mulla oli olo kuin hamstraajalla, kun kävin tekemässä kolmen päivän ruokaostokset kolmen hengen perheelle.
Eli parin viikon ostosten tekoon tarvitsisi useamman ostoskärryn ja vielä työntäjätkin niille. Huhhuh. Pitäiskö kauppojen rekrytä hamstrausapulaisia asiakkaille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torille myyntiin.
No hyi. Ei kukaan osta Torista tuollaista. Nehän voi olla valmiiksi käytettyjä. Ja onkin, kun Torimyyjät tiedetään. "Ei sopinutkaan meidän perheelle"
Eilen illalla s-marketissa espoossa halvin tonnikala oli loppu ja toiseksi halvinta tonnikalaa oli vain muutama purkki jäljellä, normaalisti molempia on tarjolla noin 200 purkkia
keskolla vaikeuksia toimittaa käsidesiö kauppoihin koska se on loppu valmistajalta :D
Vierailija kirjoitti:
Minä voin ainakin rehellisesti myöntää että olen yksi hamstraajista. Työpaikalla minua pilkattiin siitä ihan avoimesti. Suosittelin muitakin varautumaan. Mutta uskovat niin lujasti virkamiehiin. Ovat mielestäni liian rauhallisia ja huolettomia tilanteesta!
Asia on kuitenkin niin että ne lähteet mitä minä olen seurannut jo pidemmän aikaa antavat aihetta varautua. Se ei ole panikointia, vaan päinvastoin vastuullisuutta.
Kaapit ovat täynnä. Velvollisuuteni on pitää rakkaistani ja lähimmäisistäni huolta. Siinä ei paljon paina se, mitä muut ajattelevat. Yritin kertoa asiallisesti miksi varaudun mutta huumoriksi vetivät vain.
Kehotan muitakin varautumaan. Nyt tarvitaan rationaalista ajattelua.
Sulla edes ole mitään työpaikkaa.
Aqualan L loppu Yliopiston apteekista
Makea moka - karkkipussit melkein aina loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te hullut, jotka hamstraatte hengityssuojat, viette ne terveydenhoitoalan ammattilaisiltä, eikä ne teitä edes pelasta 😂😂
Ne suojaa vähän saasteilta ja pölyltä, ei tod. Virukselta. 😂😂 Äly hoi älä jätä ❤️
Voitko avata minulle tuota ristiriitaa, että yksityishenkilö, joka koittaa sujautua koronalta käyttämällä hengitysmaskia, on hullu, koska maski ei lainkaan suojaa koronalta. Sen sijaan terveydenhuollon työntekijä, joka koittaa suojautua maskilla koronalta, ei ole yhtään hullu. Voitko selittää?
Minä sain tänään käsidesiä s-marketista aamulla, heille oli tullut kuormassa.
Apteekin ovella oli juliste, että käsidesit ja suunenä- suojaimet ovat loppu. Tämä Oulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Foliohatut oli loppuneet Prismasta.
En hamstraa mitään. Olen pitänyt kotivaraa (14vrk ruoka+vesi) valmiina jo parikymmentä vuotta. Jengi hirnui ja kyseli, miksi pidän. Eivätpä kysele enää kun on koronavirus päässyt otsikoihin.
Tavallinen kausiflunssa vie helposti potilaan viikoksi saikulle eikä kotoa viitsi lähteä kuumeisena minnekään. Kotivaraa tarvitaan siis joka talvi kun räkätauti jyllää.
Selittäkää tää vesi..?
Sitä ei ykskaks enää tulis hanasta?
Jos vaikka kaikki vesilaitoksen ja carunan työntekijät on koronassa/koronakaranteenissa/koronauunissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinaan. Ilmeisesti myös sairaaloille toimittavat tukkufirmat ovat myyneet varastonsa Kiinaan lähetettäviksi.
Miksi hamstrata vettä? Eikö se ole niin pahassa tilanteessa sama kuin hakee järvestä ja keittää? Vai joka viikkoko te hankitte uudet vesivarat kotiin? Tuskin syksyllä enää innostaa käyttää nyt hankittuja...?
Epipen ja vastaavat loppu apteekista.