Miten ilmaista epäsuorasti, että olen kiinnostunut eräästä naisesta?
Olen siis mies itse. En voi tehdä suoraa aloitetta, ts. puhua, mutta haluaisin naisen näkevän että olen kiinnostunut.
Ei ole oikein kokemusta tästä ja siksi kyselen... Pelkkä hymy ja silmiin katsominen ei riitä, sen olen oppinut palstalta.
Kommentit (484)
Varmista ensin, että nainen on vapaa ettei tuu turpiin.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni vähän sama tilanne. Lapsen kaverin sinkkuvanhempi kiinnostaa, mutten tiedä miten etenisin, koska en halua pilata lasten välistä ystävyyttä sillä jos toista alkaakin ahdistaa kiinnostuneisuuteni. Ratkaisuja?
Tuohan on paras mahdollinen tilanne. Pyydät sen lapsineen teidän kanssa johonkin. Esim hoplop, lapset leikkii keskenään ja te jäätte kahdestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni vähän sama tilanne. Lapsen kaverin sinkkuvanhempi kiinnostaa, mutten tiedä miten etenisin, koska en halua pilata lasten välistä ystävyyttä sillä jos toista alkaakin ahdistaa kiinnostuneisuuteni. Ratkaisuja?
Tuohan on paras mahdollinen tilanne. Pyydät sen lapsineen teidän kanssa johonkin. Esim hoplop, lapset leikkii keskenään ja te jäätte kahdestaan.
No itseasiassa tämäntapaista on tulossa ,:D Mutta siksi juuri mietinkin että jos käyttäydyn enemmän kuin kaverillisesti niin ahdistuuko, koska sitä en missään tapauksessa halua. Lapset tykkää toistensa seurasta kovasti. Omasta puolestani välit olisi ok vaikka saisin pakit, mutta jos hänellä jää päähän pyörimään se kiinnostuneisuuteni :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itseasiassa tämäntapaista on tulossa ,:D Mutta siksi juuri mietinkin että jos käyttäydyn enemmän kuin kaverillisesti niin ahdistuuko, koska sitä en missään tapauksessa halua. Lapset tykkää toistensa seurasta kovasti. Omasta puolestani välit olisi ok vaikka saisin pakit, mutta jos hänellä jää päähän pyörimään se kiinnostuneisuuteni :/
Mitä jos annat ajan vielä kulua? Menette ja tapaatte heidät, ilman mitään suurempia tunteenpurkauksia jos ne eivät tule luontevasti. Ja ehdotat, että voisi tavata uudelleen. Kyllä asiat etenevät pikkuhiljaa, jos mielellään lähtee toistekin niin ehdotat myöhemmin tapaamista kahdestaan.
Vierailija kirjoitti:
Kutsu se ulos? Esim kahville tai yksille? Kyllä naiset tajuaa tuosta, ja samalla et tule suoraan kertoneeksi mitään.
No just näin. Minua on usein lähestynyt tuolla perus kahvikutsulla sellaiset puolitutut miehet esim. luennon jälkeen, töissä, naapurista, ratikassa jne. Tuo on sellainen kohtelias tapa pyrkiä tutustumaan kiinnostavan henkilön kanssa ja kyllähän nainen sen tajuaa, mistä kiikastaa.
Jos toinen ei innostu treffaamaan tai keksii tekosyitä, niin silloin se on vain niin, ei pakolla. Toisaalta hän saattaa lähteäkin. 50 % mahdollisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos annat ajan vielä kulua? Menette ja tapaatte heidät, ilman mitään suurempia tunteenpurkauksia jos ne eivät tule luontevasti. Ja ehdotat, että voisi tavata uudelleen. Kyllä asiat etenevät pikkuhiljaa, jos mielellään lähtee toistekin niin ehdotat myöhemmin tapaamista kahdestaan.
Ollaan kertaalleen jo oltu tilanteessa että juteltiin kaksin lasten leikkiessä. Juteltiin siis ihan ensimmäistä kertaa ja tunti hurahti hetkessä, monta yhtenevää asiaa. Mutta nyt pelkäänkin kuvittelevani liikoja sen perusteella :D
En ajatellut seuraavallakaan kerralla mitään rakkaudentunnustuksia ladella, mutta inhoan epätietoisuutta. En ole hyppäämässä suinpäin suhteeseen kenenkään kanssa, mutta fiiliksistä olisi kiva saada selkoa. Ollaan molemmat sellaisia että lapset menee kirkkaasti etusijalle elämässä sekä ilmeisesti hieman samantapaiset ex-avokit/suhdehistoria takana, joten voi hyvin olla ettei kiinnosta tai ei uskalla näyttää kiinnostuneisuutta jos sellaista on.
Mulla on sama ongelma käänteisesti.
Eräs mies on kiinnostanut enemmän tai vähemmän parin-kolmen vuoden ajan. Ollaan töiden puolesta tekemisissä, mutta ei työkavereita.
Mies on esiintynyt coolisti mutta ystävällisesti ja asialinjalla tähän asti. Muutama viikko sitten käytös muuttui totaalisesti. Silmiin tuijottelua, kulmien nostelua, vitsailua ja pientä härnäämistä.
Toisaalta ei varmaan tarkoita mitään ja on senverran supliikki, että luulisi saavan suunsa auki, jos oikeasti on kiinnostunut.
Omat tunteet vaan on niin sekavat, kun olin jo saanut omat aiemmat fiilikset kuriin.
Pitäisikö yrittää rohkaista häntä, jatkaa flirttailua vai antaa vain olla?
Vierailija kirjoitti:
No just näin. Minua on usein lähestynyt tuolla perus kahvikutsulla sellaiset puolitutut miehet esim. luennon jälkeen, töissä, naapurista, ratikassa jne. Tuo on sellainen kohtelias tapa pyrkiä tutustumaan kiinnostavan henkilön kanssa ja kyllähän nainen sen tajuaa, mistä kiikastaa.
Minua ei ole lähestynyt yksikään nainen mitenkään. Käsitättekö, miten helppoa teillä on? M35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ilmoitin ihastukselleni, että susta tulee mun vaimo. Toimi. Nyt ollaan onnellisesti naimisissa.
Tässä on muuten takuulla paras keino. Kokeile. Jahkailusta ei ole mitään hyötyä kenellekään, ei sinulle eikä ihastuksellesi.
No just. "Voi kääk mikä creepy, tuli noin vaan ja sanoi että musta tulee sen vaimo. Juoksin ja kovaa!". Paitsi jos mies on ulkoisesti viehättävä, tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mitään et kerran aio asialle tehdä, muuta kuin antaa naisen tiettäväksi että olet kiinnostunut, niin se hymy ja silmäpeli riittää hyvin. Pallo on hänellä ja mitä todennäköisimmin sille tielle myös jää.
Todellakin, miehen pitää vähintään 95% tapauksista tehdä suora aloite tai homma tyssää siihen. Naiset korkeintaan asettavat itsensä paremmin tarjolle helpottaakseen miehen aloitetta, mutta jos mies ei toimi niin mitään ei tapahdu. Turha odottaa naisen pyytävän treffeille yms.
Mulle on aina tai lähes aina käynyt niin, että jos olen aloitteellinen, se heikentää miehen mielenkiintoa mua kohtaan tai sitten mielenkiinto on alun alkaenkin ollut laimeahkoa. Tuntuu, että miehet ihan oikeasti haluavat metsästää, joten tyydyn pwlin hengessä sitten vain antamaan vinkkejä ja tarvittaessa esitän vaikeasti tavoiteltavaa.
Voihan toki olla, etten ole edes ihastunut passiivisiin ja aloitekyvyttömiin miehiin.
Eli tuolla logiikalla naisetkin haluaa vaan metsästää, koska heitä ei meikäläisen aloitteet sytytä? :D M35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sopivan neutraali aihe puhua omista tulevaisuuden suunnitelmista ja haaveista? Siis niin ettei töräytä "sinä kuulut niihin" vaan mitä haluaisit tehdä elämässäsi "jonkun tärkeän, joka pitäisi ensin löytää" kanssa, mitä yhdessä harrastaa ja missä matkailla ym. Jos nainen innostuu puhumaan omista suunnitelmistaan, samalla voisi selvitä onko teillä yhtään samoja tavoitteita tulevaisuuden suhteen. Voisit samalla kertoa syvällisempiä ajatuksia ja "uskoutua" mutta jos teillä ei ole mitään yhteistä, asia on helppo jättää siihen etkä ole varsinaisesti tehnyt muuta kuin jutellut. Jos teillä on yhteneväisiä tavoitteita, nainen voi itsekin tajuta, että teidän kannattaisi tutustua paremmin toisiinne.
Vierailija kirjoitti:
Itse ilmoitin ihastukselleni, että susta tulee mun vaimo. Toimi. Nyt ollaan onnellisesti naimisissa.
Itse ilmoitin kerran yhdelle tutulle miehelle noin ja annoin puhelinnumeroni. Meni reilu puoli vuotta, ennen kuin se sitten laittoi viestiä. Nähtiin kerran, ei menty naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sopivan neutraali aihe puhua omista tulevaisuuden suunnitelmista ja haaveista? Siis niin ettei töräytä "sinä kuulut niihin" vaan mitä haluaisit tehdä elämässäsi "jonkun tärkeän, joka pitäisi ensin löytää" kanssa, mitä yhdessä harrastaa ja missä matkailla ym. Jos nainen innostuu puhumaan omista suunnitelmistaan, samalla voisi selvitä onko teillä yhtään samoja tavoitteita tulevaisuuden suhteen. Voisit samalla kertoa syvällisempiä ajatuksia ja "uskoutua" mutta jos teillä ei ole mitään yhteistä, asia on helppo jättää siihen etkä ole varsinaisesti tehnyt muuta kuin jutellut. Jos teillä on yhteneväisiä tavoitteita, nainen voi itsekin tajuta, että teidän kannattaisi tutustua paremmin toisiinne.
Hän on mies, minä nainen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttele ja ole naiselle aina ystävällinen jos tapaatte vaikka kahvihuoneessa tai käytävällä. Puolusta häntä jos joku muu pilkkaa tai vähättelee. Naura hänen kanssaan ja puhu kuin kenelle tahansa ihmiselle. Miehet ovat yleensä niin ylimielisiä ja passiivisaggressiivisia naisia kohtaan, että jäät taatusti positiivisessa mielessä mieleen.
Jää varmaan mieleen, mutta eihän juttu mihinkään etene jos jompikumpi ei tee alotetta. Siksipä ap tee siirtosi. Naiset arvostaa miestä, joka tekee rohkeasti alotteen.
Mitäs muuta menneen maailman asiaa naiset arvostaa nykyään miehessä? Varakkuutta? Kykyä keihästää karhu peitsellä hohtavassa ritarihaarniskassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttele ja ole naiselle aina ystävällinen jos tapaatte vaikka kahvihuoneessa tai käytävällä. Puolusta häntä jos joku muu pilkkaa tai vähättelee. Naura hänen kanssaan ja puhu kuin kenelle tahansa ihmiselle. Miehet ovat yleensä niin ylimielisiä ja passiivisaggressiivisia naisia kohtaan, että jäät taatusti positiivisessa mielessä mieleen.
Jää varmaan mieleen, mutta eihän juttu mihinkään etene jos jompikumpi ei tee alotetta. Siksipä ap tee siirtosi. Naiset arvostaa miestä, joka tekee rohkeasti alotteen.
Mitäs muuta menneen maailman asiaa naiset arvostaa nykyään miehessä? Varakkuutta? Kykyä keihästää karhu peitsellä hohtavassa ritarihaarniskassa?
No ei ainakaan ulinaa ja uhriutumista...
”Pelkkä hymy ja silmiin katsominen ei riitä, sen olen oppinut palstalta.”
Itse olen tulkinnut miehen pitkään kestävän silmiin katsomisen jonkinlaiseksi kiinnostukseksi, koska se on toistunut kohdatessamme. Hymyä en muista nähneeni. Sitä ennen oli yksi keskustelun avaus. Nyt tuntuisi olevan tilanteen tarkastelua ja varovaista tunnustelua eikä luontevaa paikkaa puhumiseen löydy, joten tutustuminen ei oikein etene. Pahinta on, kun en tiedä miehen taustoja eli onko suhteessa vai ei. Missä vaiheessa olisit valmis puhumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tämä "menneen maailman" asia tekee miehestä hiton seksikkään. Onneksi löytyy yhä miehiä, jotka kykenee aloitteentekoon, eikä ole lapatossuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisissa tilanteissa te tapaatte?
On ärsyttävää vastata kysymykseen kysymyksellä.
Aika oleellinen kysymys tuo kuitenkin on sen kannalta, että voisi antaa mahdollisimman hyviä neuvoja. Jos tapaa naista satunnaisesti ja sattumalta vaikka bussissa, kannattaa kiinnostuksesta viestiä eri tavalla kuin jos hän on esimerkiksi harrastuskaveri, josta jo tietää jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tämä "menneen maailman" asia tekee miehestä hiton seksikkään. Onneksi löytyy yhä miehiä, jotka kykenee aloitteentekoon, eikä ole lapatossuja.
Helppo sieltä tavaran päältä huudella, juu.