Miten ilmaista epäsuorasti, että olen kiinnostunut eräästä naisesta?
Olen siis mies itse. En voi tehdä suoraa aloitetta, ts. puhua, mutta haluaisin naisen näkevän että olen kiinnostunut.
Ei ole oikein kokemusta tästä ja siksi kyselen... Pelkkä hymy ja silmiin katsominen ei riitä, sen olen oppinut palstalta.
Kommentit (484)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttele ja ole naiselle aina ystävällinen jos tapaatte vaikka kahvihuoneessa tai käytävällä. Puolusta häntä jos joku muu pilkkaa tai vähättelee. Naura hänen kanssaan ja puhu kuin kenelle tahansa ihmiselle. Miehet ovat yleensä niin ylimielisiä ja passiivisaggressiivisia naisia kohtaan, että jäät taatusti positiivisessa mielessä mieleen.
Jää varmaan mieleen, mutta eihän juttu mihinkään etene jos jompikumpi ei tee alotetta. Siksipä ap tee siirtosi. Naiset arvostaa miestä, joka tekee rohkeasti alotteen.
Mutta jos nyt aluksi noudattaa noita neuvoja, niin varmaan pääsee pikkuhiljaa paremmin ja paremmin juttuun naisen kanssa ja sitä myötä myös tutustuu häneen paremmin. Se puolestaan edesauttaa sitä, että nainenkin kiinnostuu miehestä enemmän ja enemmän jos nyt ylipäätään on kiinnostuakseen.
Kannattaa muistaa, että naiset eivät välttämättä ihastu toiseen ihan vain ulkonäön perusteella, vaan heidän pitää saada tuntea olevansa arvokkaita toiselle pintaa syvemmällä tasolla. Ja jos ap ei kerran suoraa aloitetta voi/halua tehdä, niin silloin minusta tuossa tuli oikein hyviä neuvoja kuinka tehdä naiseen vaikutus epäsuorasti.
Tunnistan kyllä toisten tarpeet jakaa työyhteisössä arkensa. Itse en kuulu niihin eikä taukoseurani. Jos töissä haluaa kehitellä jotain suhteen alkua, en tosiaankaan alkaisi mitään epäsuoria tunnusteluja kyselemään kahvipöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsu se ulos? Esim kahville tai yksille? Kyllä naiset tajuaa tuosta, ja samalla et tule suoraan kertoneeksi mitään.
No just näin. Minua on usein lähestynyt tuolla perus kahvikutsulla sellaiset puolitutut miehet esim. luennon jälkeen, töissä, naapurista, ratikassa jne. Tuo on sellainen kohtelias tapa pyrkiä tutustumaan kiinnostavan henkilön kanssa ja kyllähän nainen sen tajuaa, mistä kiikastaa.
Jos toinen ei innostu treffaamaan tai keksii tekosyitä, niin silloin se on vain niin, ei pakolla. Toisaalta hän saattaa lähteäkin. 50 % mahdollisuudet.
Tässä on yksi huomionarvoinen avainsana: puolituttu. Eli jonkinlainen keskusteluyhteys pitäisi olla jo olemassa. Jos ei ole toiselle koskaan mitään moita kummempaa sanonut, kannattaa ennen kahvikutsua yrittää vaikka jonkinlaista small talkia. Suomalainen ei yleensä ole innostunut edes siitä, jos ei ole millään tavalla toisen seurasta kiinnostunut. Toisaalta jos toinen lähtee hyvin juttuun mukaan, on jo heti paremmat mahdollisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan kyllä toisten tarpeet jakaa työyhteisössä arkensa. Itse en kuulu niihin eikä taukoseurani. Jos töissä haluaa kehitellä jotain suhteen alkua, en tosiaankaan alkaisi mitään epäsuoria tunnusteluja kyselemään kahvipöydässä.
Okei, tuijota vaan miestä rauhassa pitkin kaipaavin katsein samaan aikaan kun hän mahdollisesti odottelee pääsevänsä kotiin panemaan vaimoaan :D Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi, jos olette kiinnostuneita jostakusta, tehkää siirto heti. Muuten tulette menettämään ehkä elämänne parhaan mahdollisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mitään et kerran aio asialle tehdä, muuta kuin antaa naisen tiettäväksi että olet kiinnostunut, niin se hymy ja silmäpeli riittää hyvin. Pallo on hänellä ja mitä todennäköisimmin sille tielle myös jää.
Todellakin, miehen pitää vähintään 95% tapauksista tehdä suora aloite tai homma tyssää siihen. Naiset korkeintaan asettavat itsensä paremmin tarjolle helpottaakseen miehen aloitetta, mutta jos mies ei toimi niin mitään ei tapahdu. Turha odottaa naisen pyytävän treffeille yms.
Mulle on aina tai lähes aina käynyt niin, että jos olen aloitteellinen, se heikentää miehen mielenkiintoa mua kohtaan tai sitten mielenkiinto on alun alkaenkin ollut laimeahkoa. Tuntuu, että miehet ihan oikeasti haluavat metsästää, joten tyydyn pwlin hengessä sitten vain antamaan vinkkejä ja tarvittaessa esitän vaikeasti tavoiteltavaa.
Voihan toki olla, etten ole edes ihastunut passiivisiin ja aloitekyvyttömiin miehiin.Eli tuolla logiikalla naisetkin haluaa vaan metsästää, koska heitä ei meikäläisen aloitteet sytytä? :D M35
Tai sitten ne naiset joita kohtaan sinä olet aloitteellinen, eivät ole alunperinkään sinusta kiinnostuneita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkaihastus tuo mielestäni mutkia matkaan ihastumisesta kertomisessa. En pitäisi miestä heti tossuna, mutta turhautumista tilanne voisi aiheuttaa. Tunnustelen mielummin itse maaperää ja yritän viestitellä ihastumisesta hymyllä ja pitkillä katseilla. En tiedä, voiko sitä sanoa epäsuoraksi ilmaisuksi. En voi oikein muutakaan, kun en tiedä, onko mies suhteessa vai ei. Meille ei ole oikein tilaisuutta puhua kahden kesken.
Voithan kysyä sellaisia kysymyksiä, joilla saat selville, onko toinen suhteessa vai ei. Kyllä itse ainakin aika nopeaa sain uudessa työpaikassa selville, ketkä on suhteessa ja ketkä ei. Puhuuko "me teimme" vai "tein", puhuuko asuvansa yksin jne.
Kaikki ei puhu ”meistä” vaikka olisivat kuinka naimisissa. Eräskin mies puhui aina yksikössä olemisestaan, asumisestaan, tekemisestään, reissuistaan, kotonaan käyneistä vieraista ja niin edelleen, joten olin aivan ällikällä lyöty kun tapasin sitten hänen vaimonsa eräissä juhlissa. Olivat olleet naimisissa yli kymmenen vuotta.
En siis ollut hänestä edes kiinnostunut, mutta tuo puhetapa vain sai hämmentymään.
Sivusta
Vierailija kirjoitti:
On ihan p*skapuhetta, että naiset olisi jotenkin parempia tulkitsemaan sanatonta viestintää kuin miehet. Mitkään tuijottelut yms. ei todellakaan johda mihinkään. Sanot sille emännälle vaan, että haarat auki, nyt naidaan!
Minäpä kerron tarinan omasta elämästäni, joka kertoo miten sokeita naiset voi olla.
Bussipysäkillä mies heittäytyi juttusille ja juteltiin bussissa lisää. Hän pyysi puhelinnumeroani, jonka annoin ja myöhemmin hän soitti ja juteltiin, hän pyysi elokuviin. Käytiin elokuvissa ja juteltiin. Ja vasta siinä kohtaa kävi ilmi, että mies luuli minua sinkuksi ja että hän oli minun kanssa treffeillä. Minulta tämä oli mennyt kokonaan ohi ja olin aika vaivaantunut.
Tietenkin jälkeenpäin ajatellen mietin itsekin, miten en älynnyt. Mutta en vaan älynnyt! Eikä mieskään ollut kysynyt poikaystävästä, joten en tullut maininneeksi.
Lähetä hänelle kirje "En aivan täysillä inhoa sinua"
T. Erkki Mammanpoika
Mistä hitusta on tämä kiertelyn, kaartelun ja jahkailun kulttuuri?
Ei vihjailu kannata ikinä, jos on oikeaa asiaa.
Älä syö kuormasta. Kyseessä on selvästi sun työkaveri/alainen ja suhteet menee töissä aina sekaisin, vaikka alussa kaikki oliskin hyvin ja molemmat kiinnostuneita. Onnee vaan työsuhteelle, jos se ihastukses vielä joutuu sunt torjumaan. Ootteko vielä molemmat varattuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, tuijota vaan miestä rauhassa pitkin kaipaavin katsein samaan aikaan kun hän mahdollisesti odottelee pääsevänsä kotiin panemaan vaimoaan :D Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi, jos olette kiinnostuneita jostakusta, tehkää siirto heti. Muuten tulette menettämään ehkä elämänne parhaan mahdollisuuden.
Entä, jos se mies oikeasti tahtoo kotiin rakkaan vaimonsa luo, eikä ihan kivan työkaverin kanssa kahville? Sitten tuleekin rakkaudentunnustus ja mies sanoo, että ööh ei kiitos. On aika kiva tehdä töitä sen jälkeen, kun mies miettii että vieläköhän tuo on ihastunut ja nainen että miksi tuo loukkas minua noin pahasti ja särki sydämeni. Vähän kannattaa kierrellä ennen ja pysyä muutenki kaukana varatuista.
Tuossa aiemmin kirjoitettiin, ettei kumpikaan tiedä toisistaan oikein mitään, onko varattu vai ei, eikä voi sitä keneltäkään töissä kysyä. Siksi pitää toimia ns. epäsuorasti..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mitään et kerran aio asialle tehdä, muuta kuin antaa naisen tiettäväksi että olet kiinnostunut, niin se hymy ja silmäpeli riittää hyvin. Pallo on hänellä ja mitä todennäköisimmin sille tielle myös jää.
Todellakin, miehen pitää vähintään 95% tapauksista tehdä suora aloite tai homma tyssää siihen. Naiset korkeintaan asettavat itsensä paremmin tarjolle helpottaakseen miehen aloitetta, mutta jos mies ei toimi niin mitään ei tapahdu. Turha odottaa naisen pyytävän treffeille yms.
Jännä juttu. Minä olen aina tehnyt aloitteen miehille.
Tuo epäsuora kiertely, kaartelu, tuijotus vaan johtaa siihen, että tuhlaatte mahdollisesti tuijotuksianne varattuihin miehiin/naisiin. Ja aikaa kuluu kuukausia kun mietitte jotakuta, josta ette tiedä ovatko he sinkkuja tai varattuja. Tuo epäsuora toiminta (jota ilmeisesti on pelkkä hymyily ja tuijotus) tulkitaan useimmiten kohteliaisuudeksi tai ystävällisyydeksi.
Aloituksesta päättelen, että kyseessä on työkaverit. Ala käyttäytyä niin, että nainen näkee sinut kivana ja miellyttävänä ihmisenä. Auta ja pyydä apua, jolloin teille tulee luonteva keskusteluyhteys. Ei haittaa, vaikka nainen huomaisi sinun tekevän ns. tikusta asiaa. Nyt voit keskuteluissa edetä henkilökohtaisemmalle tasolle, jossa on luontevaa jutella vapaa-ajan tekemisistä ja kiinnostuksen kohteista. Näistä voit ehdottaa jossain vaiheessa yhteistä tekemistä esim. sinulla sattumoisin onkin liput tapahtumaan, josta nainenkin on kiinnostunut, sen jälkeen yksille jne. Tai jos työpaikalla on after work -kulttuuria, voit seurassa tutustua naiseen myös vapaalla.
Puskista tulevaan kahvittelukutsuun vastaisin (ja olenkin vastannut) hätäpäissäni kieltävästi, vaikkei miehessä olisi mitään vikaa. Suhteen aloitin työkaverin kanssa, kun kävimme yhtenä kesänä isolla porukalla terassilla perjantaisin ja toisen kanssa olin ensin hyvä kaveri töissä ja klassisesti pikkujouluissa asiat etenivät. Työpaikalla on hyvät mahdollisuudet osoittaa etukäteen, että olet kiva tyyppi.
Keskustelu töissä on silloin varsinkin hankalaa, kun ollaan eri osastoilla ja taukoseurueena on yleensä muita kuin ihastuksen kohde.
104. Tehdä tikusta asiaa. Ei tehdä tikusta ristiä. Jos joku alkaisi tehdä tikusta ristiä, en kyllä laittaisi tikkua ristiin sellaisen miehen takia.
Pitäisi tietää millainen se tilanne on. Mulla on bussipysäkki-ihastus, siinä muiden kuullen en todellakaan osaa alkaa käydä keskustelua mahdollisesta treffaamisesta. Ehkä kirjoittaisin puhelinnumeron paperille ja joku pieni viesti, ojentaisin sen kohteelle ja hymy perään sitten poistuisin paikalta.
Onko sinulla joku puhevika? Ei kylla valtavasti rohkeutta vaadi kysya naista vaikka kahville. Kuinka han voi sinun tuijotuksesi tulkita erilaiseksi muihin tuijottamisesta?