Miten ilmaista epäsuorasti, että olen kiinnostunut eräästä naisesta?
Olen siis mies itse. En voi tehdä suoraa aloitetta, ts. puhua, mutta haluaisin naisen näkevän että olen kiinnostunut.
Ei ole oikein kokemusta tästä ja siksi kyselen... Pelkkä hymy ja silmiin katsominen ei riitä, sen olen oppinut palstalta.
Kommentit (484)
Vierailija kirjoitti:
c346 kirjoitti:
Miksi haluat naisen tietävän kiinnostuksestasi, jos et aio kuitenkaan tehdä asialle mitään? Toivotko hänen tekevän aloitteen, jos huomaa sinun silmäilysi?
Onko tämä vain naisten oikeus vuonna 2020, kun sukupuolet ovat tasa-arvoisia?
Siis onko mikä vain naisen oikeus? Kysyä asiallisia kysymyksiä? Vaiko toivoa toisen tekevän aloitteen?
Ja kumpaankin vastauksena on, että ei ole vain naisten oikeus. Ihan samalla tavalla miehet voivat kysyä asiallisia kysymyksiä taikka heittäytyä passiivisiksi aloitteen teon suhteen. Mikään laki ei kumpaakaan kiellä. 😊
Pelkkä katselu ja silmäpeli ei riitä. Itselläni oli tilanne viime keväänä ja kesällä kun huomasin erään miehen katselevan minua. Itse kiinnostuin myös tästä miehestä, mutta en tänäkään päivänä tiedä, oliko katseissa mitään. Asia jäi vaivaamaan, mutta ehkä hän olisi tehnyt asian eteen jotain jos olisi halunnut tutustua. Kyseessä ei kuitenkaan tuntunut olevan mikään ujo mies.
Vierailija kirjoitti:
Se on vaikea tulkita epäsuoria vinkkejä, ja siinä voi jäädä siihen luuloon tulkitsija että jos tulkitseekin väärin ja antaa asian olla.
Mut jos siis et halua suoraan paukauttaa sanoa että olet kiinnostunut hänestä niin, entäs jos vaikka heität " lähtisitkö kahville/pitsalle" ? Tai jos te usein tapaatte niin kehut kampausta,silmiä,vaatteita jne...
Siis heität välillä " sinä olet aina niin pirteänä" "sinulla on kauniit silmät", "tuo paita sopii sinulle todella hyvin" jne...
Hirvein neuvo ikinä. Ei missään nimessä mitään "sinulla on kauniit silmät", "hymysi valaisee pilvisenkin päivän" löpinöitä. Miksi et voi puhua? Onko hän kuuro vai etkö osaa hänen kieltään? Vie vaikka kukkia. Selvästi ilmaise, että olet kiinnostunut, olipa konsti mikä hyvänsä.
Minä en ainakaan ymmärrä sanatonta viestintää, eli jos joku tuijottaa silmiin ja hymyilee, niin en tulkitsisi sitä kiinnostukseksi, vaan että sanoin jtn huvittavaa. Tosin kukaan mies ei olekaan koskaan ollut kiinnostunut minusta tai ei ainakaan kiinnostuksen osoituksia ole tullut suoraan. Kyllä töissä miehet katsoo, hymyilee ja nauraa seurassani, mutta eivät he ole kiinnostuneita romanttisessa mielessä minusta. Seurani on vain kaverillisen mukavaa.
Tosin luulin hetki sitten, että yksi mies haluaisi lähempää kanssakäymistä, koska aina mm. kahvipöydässä hakeutuu istumaan viereeni, kiusottelee ja hymyilee lämpimästi. Mutta nyt tajuan, että kaikki tuo oli vain omaa fantasiaani, koska haluaisin olla kovasti rakastettu.
Joten ap, osoita naiselle selkeästi, että tahtoisit tutustua paremmin. Ei mitkään epämääräiset vihjailut tuota tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttele ja ole naiselle aina ystävällinen jos tapaatte vaikka kahvihuoneessa tai käytävällä. Puolusta häntä jos joku muu pilkkaa tai vähättelee. Naura hänen kanssaan ja puhu kuin kenelle tahansa ihmiselle. Miehet ovat yleensä niin ylimielisiä ja passiivisaggressiivisia naisia kohtaan, että jäät taatusti positiivisessa mielessä mieleen.
Jää varmaan mieleen, mutta eihän juttu mihinkään etene jos jompikumpi ei tee alotetta. Siksipä ap tee siirtosi. Naiset arvostaa miestä, joka tekee rohkeasti alotteen.
Mitäs muuta menneen maailman asiaa naiset arvostaa nykyään miehessä? Varakkuutta? Kykyä keihästää karhu peitsellä hohtavassa ritarihaarniskassa?
Mitä ihmeen ”menneen maailman asiaa”? Yleensä helpottaa jos jompikumpi tekee aloitteen. Muuten juttu tuskin alkaa. Vastapuoli takuulla arvostaa, etkö itse arvostaisi aloitteellista naista sitten?
Eri
Tekemällä sen epäsuorasti voit olla varma siitä ettet herätä kyseisen naisen kiinnostusta sellaisella toiminnalla...no ok, paitsi jos olet "tossu".
Työpaikkaihastus tuo mielestäni mutkia matkaan ihastumisesta kertomisessa. En pitäisi miestä heti tossuna, mutta turhautumista tilanne voisi aiheuttaa. Tunnustelen mielummin itse maaperää ja yritän viestitellä ihastumisesta hymyllä ja pitkillä katseilla. En tiedä, voiko sitä sanoa epäsuoraksi ilmaisuksi. En voi oikein muutakaan, kun en tiedä, onko mies suhteessa vai ei. Meille ei ole oikein tilaisuutta puhua kahden kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ilmoitin ihastukselleni, että susta tulee mun vaimo. Toimi. Nyt ollaan onnellisesti naimisissa.
Tässä on muuten takuulla paras keino. Kokeile. Jahkailusta ei ole mitään hyötyä kenellekään, ei sinulle eikä ihastuksellesi.
No just. "Voi kääk mikä creepy, tuli noin vaan ja sanoi että musta tulee sen vaimo. Juoksin ja kovaa!". Paitsi jos mies on ulkoisesti viehättävä, tottakai.
Mitä kummallista tuossa on? Mulle eräs sanoi kerran kauppajonossa että mennäänkö naimisiin? Yksi tapasi minut bussipysäkillä, 3 viikon päästä soitti ja oli tosi hermostunut ja kosi. En edes muista kaikkia tapauksia. Tuijottelulla ei ainakaan pääse eteenpäin. Ihastuksellasi voi olla niin paljon ihailijoita ettei hän edes reagoi kunnolla kiinnostukseesi. Siis ei tajua että olet enemmänkin kiinnostunut.
Epämääräiset mykät tuijottelijat ovat enemmänkin creepyjä.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkaihastus tuo mielestäni mutkia matkaan ihastumisesta kertomisessa. En pitäisi miestä heti tossuna, mutta turhautumista tilanne voisi aiheuttaa. Tunnustelen mielummin itse maaperää ja yritän viestitellä ihastumisesta hymyllä ja pitkillä katseilla. En tiedä, voiko sitä sanoa epäsuoraksi ilmaisuksi. En voi oikein muutakaan, kun en tiedä, onko mies suhteessa vai ei. Meille ei ole oikein tilaisuutta puhua kahden kesken.
Voithan kysyä sellaisia kysymyksiä, joilla saat selville, onko toinen suhteessa vai ei. Kyllä itse ainakin aika nopeaa sain uudessa työpaikassa selville, ketkä on suhteessa ja ketkä ei. Puhuuko "me teimme" vai "tein", puhuuko asuvansa yksin jne.
Ei tuollaisiin suhdetietojen kyselyyn ole tilaisuutta kuin korkeintaan pikkujouluissa tai vastaavissa pippaloissa. Enkä muita aio käyttää tiedustelijoina.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama ongelma käänteisesti.
Eräs mies on kiinnostanut enemmän tai vähemmän parin-kolmen vuoden ajan. Ollaan töiden puolesta tekemisissä, mutta ei työkavereita.
Mies on esiintynyt coolisti mutta ystävällisesti ja asialinjalla tähän asti. Muutama viikko sitten käytös muuttui totaalisesti. Silmiin tuijottelua, kulmien nostelua, vitsailua ja pientä härnäämistä.
Toisaalta ei varmaan tarkoita mitään ja on senverran supliikki, että luulisi saavan suunsa auki, jos oikeasti on kiinnostunut.
Omat tunteet vaan on niin sekavat, kun olin jo saanut omat aiemmat fiilikset kuriin.
Pitäisikö yrittää rohkaista häntä, jatkaa flirttailua vai antaa vain olla?
Olen mies ja olin hiljattain vastaavanlaisessa tilanteessa. Olen lähes varma että tämä nainen oli minusta kiinnostunut, koska ihan selvästi flirttaili minulle työajalla, koskettelikin jne enkä ollut ollenkaan tästä pahoillani, päinvastoin.
Ongelma asiassa on se, että työpaikalla ei voi ruveta suoraan vain lääppimään koska pitää säilyttää tietynlainen korrektius jos sattuu saamaan pakit. Sen takia ensinnäkin pitää tietä onko se flirttaileva työkaveri sinkku vai ei. Itselläni kävi niin, että hän flirttaili aivan selvästi minulle töissä ja kiusoittelin takaisin, mutta sen jälkeen kun hän sivulauseessa joskus ilmaisi olevansa sinkku, hänen käytöksensä muuttui täysin ja flirttailu loppui kuin seinään, joskus tuntui että jopa vältteli minua. Palasin täysin asialinjalle ja homma jäi siihen sillä ajatuksella että ollaan sitten asiallisesti ihan työkavereita vaikka ehkä vähän läheisempiä sellaisia. Olisin halunnut tämän naisen kanssa kyllä lähteä ulos mutta tuo käytöksen äkillinen muutos vaan toi semmosen olon, että ei halua tulla kysytyksikään, olisin kysynyt kyllä kahville tai johonkin myöhemmin koska olen itsekin sen verran supliikki että osaan kyllä kysyä.
Jos samanlainen tilanne toistuisi jossain muussa kontekstissa kuin työpaikalla (sellaisessa, josta voi poistua jos sattuu kasvonsa menettämään) niin olisin ottanut riskin ja pyytänyt tätä naista treffeille, mutta en halua työpaikkalääppijän mainetta ja menettää kasvojani firmassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaisiin suhdetietojen kyselyyn ole tilaisuutta kuin korkeintaan pikkujouluissa tai vastaavissa pippaloissa. Enkä muita aio käyttää tiedustelijoina.
En tiedä missä työpaikassa työskentelet, mutta kyllä meidän hoitoalan kahvipöytäkeskusteluissa muiden suhteet tulee hyvin selviksi. Kyllä itse ainakin näen sen verran vaivaa että ainakin heti aluksi selvitän onko mies sinkku, jos olen oikeasti jostakusta kiinnostunut.
elokuvamainen ratkaisu olisi esittää tälle naiselle tämä kysymys eli kerrot hänelle olevasi ihastunut erääseen ihmiseen ja et tiedä miten saisit selville onko tämä myös häneen. Nainen itse kertoo miten toimia
En ole hoitoalalla enkä työkavereiden kanssa keskustele muiden suhdetaustoista. En muutenkaan juorua muista työkavereista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttele ja ole naiselle aina ystävällinen jos tapaatte vaikka kahvihuoneessa tai käytävällä. Puolusta häntä jos joku muu pilkkaa tai vähättelee. Naura hänen kanssaan ja puhu kuin kenelle tahansa ihmiselle. Miehet ovat yleensä niin ylimielisiä ja passiivisaggressiivisia naisia kohtaan, että jäät taatusti positiivisessa mielessä mieleen.
Jää varmaan mieleen, mutta eihän juttu mihinkään etene jos jompikumpi ei tee alotetta. Siksipä ap tee siirtosi. Naiset arvostaa miestä, joka tekee rohkeasti alotteen.
Mitäs muuta menneen maailman asiaa naiset arvostaa nykyään miehessä? Varakkuutta? Kykyä keihästää karhu peitsellä hohtavassa ritarihaarniskassa?
No ei ainakaan ulinaa ja uhriutumista...
Jos olisitte edes naisellisia, niin voisitte jotenkin oikeuttaa nuo vanhanaikaiset vaatimuksenne. Mutta ei, edes keittiössä ei pysytä vaan tullaan napsimaan parhaat palat joka asiasta.
Voi hitsiläinen sentään. Sinähän olet vapaa etsimään itsellesi juuri niin naisellisen keittiöpiian kuin haluat, tai vaikka jäädä kokonaan ilman. Olet ihan yhtä vapaa päättämään omista valinnoistasi kuin naisetkin omistaan. Mun kokemukseni mukaan se joka on tosissaan kiinnostunut, yleensä pyrkii jollain tavalla aloitteenkin tekemään, sukupuoleen katsomatta. Toki siinäkin on eroja, minkä kukakin aloitteeksi tulkitsee.
En tiedä onko tästä apua, mutta näistä epäsuorista merkeistä olen tajunnut että mies työpaikaltani on kiinnostunut:
-katsoo minua pitkään, monta kertaa päivässä
-haluaa lausua nimeni ääneen milloin missäkin yhteydessä
-huomioi minut esim. keskusteluissa kysyy minun mielipidettäni, yhteisissä valokuvissa haluaa tulla viereeni, tekee ns. tikusta ristiä. Sanoo aamulla että kiva nähdä, muille ei sitä sano
-face- ja instatykkäykset
-käyttäytyy minua kohtaan ystävällisemmin ja lämpimämmin kuin muita naisia kohtaan. Ei kuitenkaan tuputa itseään tai tee mitään kaksimielisiä, rivoja tai läpinäkyviä lähtely-yrityksiä.
Vierailija kirjoitti:
En ole hoitoalalla enkä työkavereiden kanssa keskustele muiden suhdetaustoista. En muutenkaan juorua muista työkavereista.
Kuka tässä juoruilusta puhui? :D Työyhteisöt on erilaisia, meille on normaalia jakaa arkea työkavereiden kesken ja siihen kuuluu yleensä puhe omista lapsista ja mahdollisesta perheestä.
Tuolla asenteella on vaikea ikinä löytää kumppania. Sitä kumppania kun harvoin tarjottimella oven taakse tuodaan.
Jos olisitte edes naisellisia, niin voisitte jotenkin oikeuttaa nuo vanhanaikaiset vaatimuksenne. Mutta ei, edes keittiössä ei pysytä vaan tullaan napsimaan parhaat palat joka asiasta.