Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaisten asuntojen arvot romahtavat ennätysvauhtia isossa ossa maata

Vierailija
09.02.2020 |

"Suomen Hypoteekkiyhdistyksen laskelman mukaan yhteensä noin 1,3 miljoonan asunnon arvo laskee Suomessa.
Tämä tarkoittaa lähes joka toista Suomen asuntoa."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b44c2e34-cc13-4bca-9773-f9e133719…

Kommentit (190)

Vierailija
1/190 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin tärkeämpää on asua kodissa, kuin seurata hintalappua.

Vierailija
2/190 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraturvan tuoreen ennusteen mukaan vain pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Turussa asuntojen arvo säilyy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/190 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa. Kohta saa halvalla ja velkaniilot pakkomyy😊

Vierailija
4/190 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Omistusasumisella voi jatkossa tienata vain alueilla joille muuttovoitto kasaantuu."

Monista  asunnoista on tulossa kuin autoja , joiden arvo laskee käytettyinä.

https://www.hs.fi/talous/art-2000006319792.html

Vierailija
5/190 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kuulostaa erittäin hyvältä. Odotan muutaman vuoden niin saan kämpän puolet halvemmalla kuin jos ostaisin sen nyt. Tämä kehitys palvelee minua siis täysin.

t. 24-v ja juuri siinä iässä että pitäisi ostaa ensimmäinen omistusasunto

Vierailija
6/190 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain on kuitenkin pakko asua. Onneksi velkaa ei enää ole paljon jäljellä. Koko ajan asumiskulut ovat olleet vähemmän kuin vastaavan asunnon vuokra ja olen saanut asua laadukkaasti uudessa asunnossa, jossa on kaunis näköala ja tasokkaammat naapurit kuin vuokrataloissa. Kaikki, mitä asunnon arvoksi kertyy on siis plussaa, tuo raha olisi kuitenkin mennyt vuokranantajan pussiin. Jollei asunnon arvo muutu miinusmerkkiseksi, olen voitolla. Sekä saanut asua kivassa kodissa. Nyt asumiskulut ovat enää alle puolet vastaavan vuokrasta. Erotuksella voin nauttia elämästä tai vaikka sijoittaa.

Vierailija
7/190 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole myymässä mihinkään ja tuskin tuo järvikään tosta kuivuu kunhan asustelen mukavasti ja voihan sen sijoitusasunnon ostaa jos huvittais sieltä etelästä päin. 

Vierailija
8/190 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntojen arvo säilyy tällä vuosikymmenellä vain harvoilla alueilla -

Moni menettää käytännössä koko omaisuutensa.

https://www.iltalehti.fi/talous/a/c4721f4f-4cbb-4f84-b08e-16ed08077e89

Vierailija
9/190 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, kuulostaa erittäin hyvältä. Odotan muutaman vuoden niin saan kämpän puolet halvemmalla kuin jos ostaisin sen nyt. Tämä kehitys palvelee minua siis täysin.

t. 24-v ja juuri siinä iässä että pitäisi ostaa ensimmäinen omistusasunto

Juuri niin.

Nyt ei kannata nuolaista ennenkuin (asunnon arvo kunnolla) tipahtaa.

Vierailija
10/190 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus tekee kipeää monelle asuntovelkaiselle. Asuntojen hintojenhan ei pitänyt laskea koskaan, niin heille aikanaan vakuutettiin.

Vierailija
11/190 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylitarjonta vaivaa vuokramarkkinoita lähes kaikissa keskisuurissa kaupungeissa -

Porissa yhä useampi vuokra-asunto jää tyhjilleen.

https://www.satakunnankansa.fi/a/201494724

Vierailija
12/190 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus tekee kipeää monelle asuntovelkaiselle. Asuntojen hintojenhan ei pitänyt laskea koskaan, niin heille aikanaan vakuutettiin.

Siinähän kartuttaa itselleen omaisuutta kun muutaman vuoden sinnittelee ja maksaa pankille "omaa" pois,

kun tyhmemmät sillä aikaa asuu vuokralla ja harrastaa ja matkustelee, niin viisaiden asuntosäästäjien omaisuus karttuu.

Eiku.

Vierailija
13/190 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, meinasin asua tässä loppuelämän ellen saa lottovoittoa.

Melkein naapurissa kämppä huutokaupassa ja korkein tarjous oli 9600€.

Mietin että sen olisi varmaan saanut n:25000€-30000€?, remppaan 10000€ ja myydessä 80000€

Hyvän tilin olisi tehnyt, mutta ei mulla ole yhtään rahaa mihinkään sijoituksiin.

Vierailija
14/190 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaikki minun asuntoni ovat Helsingissä.

Vierailija
15/190 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa. Kohta saa halvalla ja velkaniilot pakkomyy😊

Tuo asenne tulee vielä kostautumaan...

Vierailija
16/190 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän kartuttaa itselleen omaisuutta kun muutaman vuoden sinnittelee ja maksaa pankille "omaa" pois,

kun tyhmemmät sillä aikaa asuu vuokralla ja harrastaa ja matkustelee, niin viisaiden asuntosäästäjien omaisuus karttuu.

Eiku.

Mua ihmetyttää tämmöiset piikittelyt. Asun omassa Helsingin kantakaupungissa ja mulla on lisäksi pörssissä rahaa miljoonan euron edestä, mutta mua ei vois vähempää kiinnostaa vittuilla vuokralla asuville. Elämäntilanteita on erilaisia. 

Vierailija
17/190 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiku.

Mua ihmetyttää tämmöiset piikittelyt. Asun omassa Helsingin kantakaupungissa ja mulla on lisäksi pörssissä rahaa miljoonan euron edestä, mutta mua ei vois vähempää kiinnostaa vittuilla vuokralla asuville. Elämäntilanteita on erilaisia. 

Ehkä vaan pakko vähän takaisin välillä antaa, kun omistusasujat pitää typeränä kun asuu vuokralla.

Vierailija
18/190 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin iäkkäät murehtivat asuntojensa halpenevan.

https://yle.fi/uutiset/3-11065940

Vierailija
19/190 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Padasjokelaisen eläkepariskunnan piina talokaupoista on jatkunut yli 3 vuotta -  

"Hintaa piti hilata ylös".

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000006196391.html

Vierailija
20/190 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella. Kaikki ne kymmenet vuodet töitä tehden, että saisi lainan maksettua ja nyt ei mene kaupaksi vaikka mitä tekisi.