Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä 20-45v nainen! Tutkijat ovat ymmällään, mikseivät suomalaisnaiset lisäänny. Kerro nyt tänne syysi. Ehkä löytävät syyt täältä.

Vierailija
03.02.2020 |

Minä aloitan: olen 38v, jo kolmen lapsen äiti. Sain lapset 20-25 ikävuosien välillä. Olen nyt 38v ja koen olevani liian vanha saamaan lisää lapsia. Tai vaikka fyysisesti, taloudellisesti, parisuhdemielessä ja muutenkin olisin ollut aivan täydellisessä lapsentekoiässä myös ikävuodet 25-38, niin en ole kokenut tarpeelliseksi hankkia neljättä tai useampaa lasta.

Kommentit (715)

Vierailija
341/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä hankkisin lapsia? En keksi yhtään syytä lastenhankinnan puolesta.

Vierailija
342/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 vuotta, onnellisesti avioliitossa. Syitä on monia ja lapsettomuus on näiden kaikkien summa.

- olen hillitön introvertti, vaadin todella paljon omaa hiljaisuutta että jaksan olla työpäivät ihmisten kanssa, en kestäisi sitä että joku tarvitsisi huomiotani 24/7

- melu ja rauhattomuus saavat minut stressaantuneeksi

- rakastan työtäni enkä halua olla pois ylimääräisiä pätkiä, olen myös hyvässä nousukiidossa urallani

- en ole millään tavalla äidillinen, itkevät lapset inhottaa minua, minulla ei ole äidinvaistoa eikä hoivaviettiä

- rankan lapsuuden vuoksi olen taistellut masennusta vastaan vuosia ja pystyn hädin tuskin kannattelemaan itseäni

- ei olisi oikein tarjota näin epävakaata äitiä lapselle, en kykenisi kasvattamaan hänestä vakaata aikuista vaan todennäköisesti kasvattaisin mt-potilaan

- minulla on useita perinnöllisiä sairauksia

- olen lapsesta kärsinyt uniongelmista joten romahtaisin jos en saisi nukkua öitä

- raskaus ja imetys iljettävät minua, en halua kokea sellaista

- en koe olevani niin erityinen että juuri minun geenieni pitäisi jatkaa maapallolla

Jos nyt joskus "parantuisin", voisin harkita adoptoivani lapsen. Omaa en tule tekemään, vaikka ihmeen kaupalla joskus näkisin olevani äitimateriaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tärppää vaikka mitä yrittää... 8kk tuloksetonta toimintaa takana... montakohan vielä eessä?

Vierailija
344/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tutkija saa tältä palstalta vastauksia asiaa, on syy varmasti tutkijan korvien välissä.

Vierailija
345/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en edes vahingossa halua tehdä seuraavaa juonijanitaa, seulasofiaa, nikonikkeliskokkelista tai munamaisaa...

Vierailija
346/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä jatkuvaa melua, joka lapsista lähtee. En halua olla vastuussa kenestäkään, vaan elää omaa elämääni ja tulla ja mennä miten haluan. En halua, että joku roikkuu minussa kiinni ja haluaa koko ajan minusta jotakin. En halua, että menetän oman persoonani ja elämäni.

Lapset ovat ylipäätään epämiellyttäviä.

Vierailija
347/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tähän saa miehetkin vastata? No vastaan silti.

En halua lapsia koska

-Ei ole parisuhdetta ollut koskaan, muutamia säätöjä on ollut ja en pidä parisuhdetta tärkeänä asiana.

-En halua jäädä kotiin lapsen kanssa, se olisi minulle joutumista ja haluan mieluummin käydä töissä.

-En pidä melusta ja en niin pidä lapsista mutta en vihaa niitä.

-En tykkää tämän maan arvoista ja siitä mihin suuntaan tämä maa on menossa.

-Minulla on paljon muutakin mielenkiintoisempaa tekemistä kuin olla parisuhteessa tai hoitaa vauvaa.

Lapsia tekisin jos tämä maa olisi täysin erilainen ja jos täällä olisi täysin eri arvot sekä aatteet.

M29

Vierailija
348/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo harkinnut sitä, että teen lapsen yksin. Kunnollista miestä on todella vaikeaa löytää. Nettideittipalstoillakin miehet, jotka ylipäätään ilmoittavat haluavansa lapsia, ovat monesti mun makuuni jo liian vanhoja. Enkä tosiaan halua 44v miestä, jonka ikähaarukka naisten suhteen lähtee 16-vuotiaasta, näitä pedotyyppejä nimittäin on paljon. 

Niin, maailmassa on vajaa 4 miljardia miestä, mutta suomalaisen naisen on todella vaikea löytää kunnollisia tapauksia heistä. Kaiken lisäksi suurin osa näistä miehistä tuntee seksuaalista vetoa lapsia kohtaan. 

Miettikääpä nyt hetki mitä tänne kirjoitatte ja peukutatte...?

Tunnetko sinä tai oletko edes ollut juttusilla neljän miljardin ihmisen kanssa? Vaikea siitä on valita itselleen sopiva kun heistä ei ole tavannut kuin promillen tuhannesosan.

Vierailija
349/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni niin kauan toipua omasta lapsuudesta. 

N45

Vierailija
350/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla miehillä on vauvakuume siinä 45 ikävuoden molemmin puolin. Siihen mennessä on saanut tarpeeksi kaljotella ja pelata tietokonepelejä ja alkaa olemaan valmis isukiksi.

Miten lapsettomuuden valinneet naikkoset olette varautuneet miehen tulevaan kuumeiluun (jos teillä ylipäätään miestä on)?

Hah, et kai sinä tosissasi kuvittele, että liki viisikymppiseksi asti pleikkaa pelailleesta ja kaljoitelleesta miehestä tulee kunnon isä lapselle ja hyvä puoliso vaimolle? Mies voi haluta lapsen, mutta tuossa tapauksessa lapsi jää täysin naisen hoidettavaksi. Nainen on kyllä päästään vajaa, jos tuohon uskoo.

Kyllä ainakin DI:stä tuli. ;)

Mikä ihmeen DI? Ja mistä sinä tiedät?

Vierailija
351/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on se, että nykyään naisilla on mahdollisuus valita. Ennen ei ollut, lapsia vain tuli. Miehet eivät koskaan ole olleet kiinnostuneita perhe-elämästä, joten miksi naisten pitäisi olla?

Jos syntyvyys on vähentynyt, niin ovat myös itsemurhat ja lapsensurmat jotka johtuivat ei-toivotuista raskauksista.

Vierailija
352/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat aivopesty ajattelemaan, että kykenevät samaan kuin miehet. Fem.i.nismi, tasa-arvo yms pilanneet yhteiskunnan. Naisen paikka on kotona ja lapsia hoitamassa, näin se on ollut aina paitsi nyt. Naiset ovat onnettomampia ja masentuneempia kuin koskaan ennen.

Saiko nainen haaveilemasi ylennyksen, vai mistä kumpuaa tämä himo päästä kahlitsemaan puolet yhteiskunnasta nyrkin ja hellan väliin?

Miksi inhoat naisia ja haluat säilyttää naisten tilanteen nykyisellään eli onnettomimpina kuin koskaan ennen?

Vierailija
353/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34. Yliopistoaikana ei saanut tulla vahingossa raskaaksi. Sitten olisi jo pitänyt ollakin jo yhtäkkiä lapsia, mutta ei ollut miestä. Yksin ei ollut soveliasta tehdä (pyh sanon tähän nykyään). Hiukan epävarmaa taloudellisesti, lapsista kun kuuluu pitää itse huolta. Sitten taloudellisesti kaikki Ok ja hyvä mieskin löytyy, niin eipä vaan ole tullut.

Vierailija
354/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat aivopesty ajattelemaan, että kykenevät samaan kuin miehet. Fem.i.nismi, tasa-arvo yms pilanneet yhteiskunnan. Naisen paikka on kotona ja lapsia hoitamassa, näin se on ollut aina paitsi nyt. Naiset ovat onnettomampia ja masentuneempia kuin koskaan ennen.

Saiko nainen haaveilemasi ylennyksen, vai mistä kumpuaa tämä himo päästä kahlitsemaan puolet yhteiskunnasta nyrkin ja hellan väliin?

Miksi inhoat naisia ja haluat säilyttää naisten tilanteen nykyisellään eli onnettomimpina kuin koskaan ennen?

Hyvin monelle naiselle on oma äiti vannottanut, että koulu pitää käydä kunnolla, opiskella hyvä ammatti ja hankkia työ sekä omat rahat. Noin onnellisia ne sinun ihannoimat perinteisen mallin perheiden äidit ovat olleet: he eivät halunneet tyttärilleen samaa.

Vierailija
355/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1800-luvulla vasta hauskaa olikin kun nainen joutuu menemään kadulle kauppaamaan itseään miehen huidellessa ties missä. Lapset olivat jonkun toisen luona hoidossa ja nainen päätyi taas paksuksi miehensä käydessä kotona mikä meinasi lisää suita ruokittavaksi. Nykyajan miehen unelma olisi juurikin tuo ettei tarvitse ottaa vastuuta vaan naisen pitäisi jälleen raskautua sekä kantaa vastuu aivan KAIKESTA

Ei kiitos 🤬

Vierailija
356/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet tehnyt kausaliteetin lasten tekemisen ja naisten onnellisuuden välille? Naisilla on monia muitakin rooleja kuin äitiys. Yksilötasolla lapsettomuuden valitseminen voi nimenomaan olla iso onnellisuustekijä.

Eri

Vierailija
357/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo harkinnut sitä, että teen lapsen yksin. Kunnollista miestä on todella vaikeaa löytää. Nettideittipalstoillakin miehet, jotka ylipäätään ilmoittavat haluavansa lapsia, ovat monesti mun makuuni jo liian vanhoja. Enkä tosiaan halua 44v miestä, jonka ikähaarukka naisten suhteen lähtee 16-vuotiaasta, näitä pedotyyppejä nimittäin on paljon. 

Niin, maailmassa on vajaa 4 miljardia miestä, mutta suomalaisen naisen on todella vaikea löytää kunnollisia tapauksia heistä. Kaiken lisäksi suurin osa näistä miehistä tuntee seksuaalista vetoa lapsia kohtaan. 

Miettikääpä nyt hetki mitä tänne kirjoitatte ja peukutatte...?

Tunnetko sinä tai oletko edes ollut juttusilla neljän miljardin ihmisen kanssa? Vaikea siitä on valita itselleen sopiva kun heistä ei ole tavannut kuin promillen tuhannesosan.

Ehkäpä ongelma on sitten se, että suomalaiset miehet ovat niihin muihin 4 miljardiin mieheen verrattuna keskimääräistä huonommin koulutettuja, epätasa-arvoisempia ja parisuhteeseen kelpaamattomia?

Joko näin tai sitten suomalaisilla naisilla, tai ainakin viestin kirjoittajalla, on suhteellisuudentaju pahasti kadoksissa.

Vierailija
358/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ- ja perhe-elämän yhteensovittamisen vaikeus

Vaativa koulu ja päiväjoitokuviot. Wilma-järjestelmät, varhaiskasvatuspalaverit. Miljoonat vanhemmuuteen liittyvät täydellisyysvaatimukset.

Vierailija
359/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kyllä lapsista, mutta olen introvertti, joten tarvitsen myös omaa aikaa eikä minulla ole kumppania tai työpaikkaa. Tämän lisäksi minulta löytyy sairauksia, joita en halua siirtää eteenpäin.

Vierailija
360/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi lapsi, 6-vuotias. Raskaana oleminen oli kamalaa ja vauvan kanssa vielä paljon kamalampaa. Elämä oli ihan hirveää ensimmäiset vuodet (nyt jo ihan kivaa taas) enkä tosiaan halua kokea samaa paskaa uudelleen.

Jos joku olisi mun puolestani raskaana ja hoitaisi sen vauvan niin voisin harkita, voin ottaa sen lapsen sitten kun se nukkuu yöt, leikkii itsekseen ja osaa puhua.