Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä 20-45v nainen! Tutkijat ovat ymmällään, mikseivät suomalaisnaiset lisäänny. Kerro nyt tänne syysi. Ehkä löytävät syyt täältä.

Vierailija
03.02.2020 |

Minä aloitan: olen 38v, jo kolmen lapsen äiti. Sain lapset 20-25 ikävuosien välillä. Olen nyt 38v ja koen olevani liian vanha saamaan lisää lapsia. Tai vaikka fyysisesti, taloudellisesti, parisuhdemielessä ja muutenkin olisin ollut aivan täydellisessä lapsentekoiässä myös ikävuodet 25-38, niin en ole kokenut tarpeelliseksi hankkia neljättä tai useampaa lasta.

Kommentit (715)

Vierailija
361/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten äärimmäisen huvittavaa, että tutkijat ovat 'ymmällään'. Miksi ihmeessä naiset haluaisivat vapaaehtoisesti lyhentää työuraansa ja pienentää eläkettään? Joskus avioliitot olivat elämänmittaisia, jolloin pelatttiin yhtenä tiiminä. Nykyisin pitää varmistella oma selustansa, joten itse en ainakaan halua vahingoittaa tulevaisuuttani yhtään sen enempää kuin mieskään, eli kaikki fifty-fifty. Koska biologisista syistä nainen joutuu olemaan raskaana, haluan siitä jonkinlaisen kompensaation, eli miehen on minusta uhrattava enemmän sitten, kun lapsi on jo syntynyt. Harva mies vain haluaa tälläistä.

Kannattaa ottaa mies ulkomailta. Monen maan miehet haluaa paljon lapsia, hoitaa lapset jo vauvasta ja osaavat tehdä hyvää ruokaa. Suomalaismiehissä tämä yhtälö taitaa olla aika harvinainen.

Vierailija
362/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsettomuushoidoissa. Lapsettomuuden syy on miehestä johtuvaa (vaikka ei olekaan voinut siihen itse vaikuttaa). Tämän takia emme ole vielä saaneet lasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi lapsi, 6-vuotias. Raskaana oleminen oli kamalaa ja vauvan kanssa vielä paljon kamalampaa. Elämä oli ihan hirveää ensimmäiset vuodet (nyt jo ihan kivaa taas) enkä tosiaan halua kokea samaa paskaa uudelleen.

Jos joku olisi mun puolestani raskaana ja hoitaisi sen vauvan niin voisin harkita, voin ottaa sen lapsen sitten kun se nukkuu yöt, leikkii itsekseen ja osaa puhua.

Musta vauvavuodet on olleet ihania. Rennointa aikaa elämässäni. Ei työkiireitä tai aikatauluja. Isompien kanssa alkaa se harrastuksissa ja kavereilla ravaaminen vaikka muuten ovatkin omatoimisia.

Vierailija
364/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuten äärimmäisen huvittavaa, että tutkijat ovat 'ymmällään'. Miksi ihmeessä naiset haluaisivat vapaaehtoisesti lyhentää työuraansa ja pienentää eläkettään? Joskus avioliitot olivat elämänmittaisia, jolloin pelatttiin yhtenä tiiminä. Nykyisin pitää varmistella oma selustansa, joten itse en ainakaan halua vahingoittaa tulevaisuuttani yhtään sen enempää kuin mieskään, eli kaikki fifty-fifty. Koska biologisista syistä nainen joutuu olemaan raskaana, haluan siitä jonkinlaisen kompensaation, eli miehen on minusta uhrattava enemmän sitten, kun lapsi on jo syntynyt. Harva mies vain haluaa tälläistä.

Kannattaa ottaa mies ulkomailta. Monen maan miehet haluaa paljon lapsia, hoitaa lapset jo vauvasta ja osaavat tehdä hyvää ruokaa. Suomalaismiehissä tämä yhtälö taitaa olla aika harvinainen.

Jep, maailma on täynnä toinen toistaan tasa-arvoisempia maita ja miehiä kuin Suomi ja suomalaiset miehet.

Suosittelen matkustelua, se avartaa kummasti maailmankatsomusta :)

Vierailija
365/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, maailma on täynnä toinen toistaan tasa-arvoisempia maita ja miehiä kuin Suomi ja suomalaiset miehet.

Joo, kannattaa tutustua Pohjoismaiden miestarjontaan, laatua löytyy. Myös hollantilaiset miehet kannattaa tsekata. Sen sijaan Saksasta kannattaa pysyä poissa, hyviä miehiä on sielläkin, mutta myös niitä perinteisiä.

Vierailija
366/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 30 vuotta mutta en osaa päättää vieläkään haluanko lapsia. Rakastan vapautta, rauhaa ja hiljaisuutta. Lapset ovat mielestäni likaisia ja ärsyttäviä mutta kai sitä omaa rakastaisi. Olen siis aina ajatellut että ei, mutta kai iän myötä tullut nää pohdinnat että entä jos sittenkin vai ei sittenkään. Vuodet käy vähiin ja tarvii tehdä pian päätöksiä.

Vierailija
367/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia, sanoin sen jo ollessani teini. Olen ainoa lapsi, enkä ole tottunut pieniin lapsiin. Kavereiden lapset uuvuttavat hetkessä. Kaipaan paljon omaa rauhaa ja hiljaisuutta, mutta vastapainoksi tykkään tehdä spontaanisti juttuja. Tämän vuoksi meillä ei ole edes kultakalaa kotona.

N33

Vierailija
368/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kannattaa tutustua Pohjoismaiden miestarjontaan, laatua löytyy. Myös hollantilaiset miehet kannattaa tsekata. Sen sijaan Saksasta kannattaa pysyä poissa, hyviä miehiä on sielläkin, mutta myös niitä perinteisiä.

Whoooosh

Vierailija
369/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34-vuotias ja onnellisesti naimisissa. Lapsettomuuteeni on monia syitä, mutta suurimpana on tyhmyyteni ja kouluttamattomuuteni. Lukion jälkeen olen suorittanut ammattikoulututkinnon, mutta en ole löytänyt alan töitä. Työskentelen siivoojana. Etenkin äidin koulutustaso periytyy lapselle, enkä halua jälkeläiselleni tyhmyysgeenejäni.

Vierailija
370/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydinperhe ei ole terve elämänmuoto. Miksi nainen jää yksin vauvan kanssa jopa vuosiksi? En halua sellaista.

Vierailija
371/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä omat syyni:

-En ole onnistunut maisterin koulutuksesta huolimatta saamaan kuin niin matalapalkkaisen työn, että elätän sillä juuri ja juuri itseni. Ei siis olisi varaa lapseen, vaikka semmoisen haluaisin.

-Ei ole pysyvää parisuhdetta. Miehiä tulee ja menee, ja toisaalta vaikka jonkun varakkaan ukon onnistuisinkin saalistamaan, en luottaisi siihen että pysyy kanssani tai osallistuisi lapsen elättämiseen ja kasvattamiseen. En halua yksinhuoltajaksi kuten äitini, ja tiedän minkälaiset haavat poissaoleva isä lapselleen aiheuttaa.

-En luota tulevaisuuteen. Uskon, että ajat tulevat olemaan vielä synkemmät normaaleille ihmisille parin vuosikymmenen päästä kuin mitä ne tällä hetkellä ovat; tavallinen kansa taistelee leivänmurusista ja töiden rippeistä samalla kun vauraus kasautuu eliitille. Uskon että tilanne tulee jossain vaiheessa purkautumaan, enkä halua jälkikasvua sitä näkemään.

-Olen todella introvertti ja mukavuudenhaluinen. En jaksaisi jatkuvaa toisen huomioimista ja kasvattamista. Tarvitsen myös paljon unta ja harrastukseni ovat lähes ainoa asia, joka tuo elämääni iloa. Kaikista näistä täytyisi luopua, jos hankkisin 24/7 huomiota ja hoitoa vaativan muksun. Kissani tyydyttävät vähäisen hoitoviettini ja ovat minusta 100 kertaa ihanempia kuin ihmislapset. Ne riittävät minulle.

N32

Vierailija
372/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaisesti tasa-arvoista suhdetta kaipaavalle Ruotsi/Norja/Islanti. Tanska on vähän kysymysmerkkinä. Perinteistä mallia hakevalle: Saksa

Vierailija
373/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksinkertaisesti se, että edelleenkin nainen kantaa vastuun tulonmenetyksellä ja eläkkeen pienenemisellä. Jos toteutuisi edes tuo 1+7+7 malli ja ehkä myös parempi kotihoidontuki tms..niin voisin harkita tekeväni kolmannen. Mielellään naiselle sama palkka vaikka 2 vuoden ajan niin tekisin satavarmasti. Noloa olla miehen elätettävänä ja kerjätä almuja. Köyhänä ei saa edes terveydenhuoltoa kun tk on paska arvauskeskus.

Vierailija
374/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi lapsi, 6-vuotias. Raskaana oleminen oli kamalaa ja vauvan kanssa vielä paljon kamalampaa. Elämä oli ihan hirveää ensimmäiset vuodet (nyt jo ihan kivaa taas) enkä tosiaan halua kokea samaa paskaa uudelleen.

Jos joku olisi mun puolestani raskaana ja hoitaisi sen vauvan niin voisin harkita, voin ottaa sen lapsen sitten kun se nukkuu yöt, leikkii itsekseen ja osaa puhua.

Helpompi adoptio helpottaisi huomattavasti. Syntyvyys toki ei lisääntyisi, mutta me, jotka ei haluta olla raskaana ja synnyttää ja jotka eivät halua vauvaa, voitaisiin kuitenkin saada se lapsi, joka muuten jää kokonaan hankkimatta. Minä olisin valmis adoptoimaan taaperon tai vanhemmankin. Mutta vauvaa en halua ikimaailmassa. Tuolla on maailmalla vaikka kuinka paljon lapsia adoptoitavaksi, mutta ei, kun sen jostain ihmeen syystä pitää olla biologisesti oma. No, minä en semmoista kaipaa, olen sitten mielummin ilman.

Vierailija
375/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo harkinnut sitä, että teen lapsen yksin. Kunnollista miestä on todella vaikeaa löytää. Nettideittipalstoillakin miehet, jotka ylipäätään ilmoittavat haluavansa lapsia, ovat monesti mun makuuni jo liian vanhoja. Enkä tosiaan halua 44v miestä, jonka ikähaarukka naisten suhteen lähtee 16-vuotiaasta, näitä pedotyyppejä nimittäin on paljon. 

Niin, maailmassa on vajaa 4 miljardia miestä, mutta suomalaisen naisen on todella vaikea löytää kunnollisia tapauksia heistä. Kaiken lisäksi suurin osa näistä miehistä tuntee seksuaalista vetoa lapsia kohtaan. 

Miettikääpä nyt hetki mitä tänne kirjoitatte ja peukutatte...?

Tunnetko sinä tai oletko edes ollut juttusilla neljän miljardin ihmisen kanssa? Vaikea siitä on valita itselleen sopiva kun heistä ei ole tavannut kuin promillen tuhannesosan.

Ehkäpä ongelma on sitten se, että suomalaiset miehet ovat niihin muihin 4 miljardiin mieheen verrattuna keskimääräistä huonommin koulutettuja, epätasa-arvoisempia ja parisuhteeseen kelpaamattomia?

Joko näin tai sitten suomalaisilla naisilla, tai ainakin viestin kirjoittajalla, on suhteellisuudentaju pahasti kadoksissa.

Kyllä jopa intialainen mies voittaa suomalaisen mörököllin koska vain.

Se että intiassa r.aiskataan 40 000 naista (1/3 alaikäisiä) vuosittain on tilastoharhaa, hienoja ne silti on. Suomipoika on paska.

Vierailija
376/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaisesti tasa-arvoista suhdetta kaipaavalle Ruotsi/Norja/Islanti. Tanska on vähän kysymysmerkkinä. Perinteistä mallia hakevalle: Saksa

Ruotsissa kantaruotsalaisten syntyvyys on samaa tasoa kuin suomessa.

Norjassa syntyvyys on samaa tasoa kuin suomessa.

Islannin syntyvyys on ollut laskusuunnassa vuosi vuodelta 2010-luvulla.

Saksassa syntyvyys on ollut pienessä nousussa.

Tanskassa syntyvyys on ollut tasaisinta pohjoismaissa(siellä ei ole isille kiintiöity yhtään vapaita).

Ruotsissa syntyvyys on lähtenyt laskuun sen jälkeen kun siellä kiintiöitiin isille perhevapaita.

Suomen syntyvyys ei juurikaan poikkea kyseisitä maista.

Vierailija
377/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olosuhteet: työstä ja toimeentulosta ei ole varmuutta, hyvinvointia heikennetään kaiken aikaa, kouluissa ja päiväkodeissa on niin villi meno, ettei omaa lastaan niihin halua laittaa. Elinkustannukset on karanneet käsistä, työelämä on liian hektistä ja voimia vievää, Suomen rakennuskanta on pilaantunutta ja sisäilmaongelmia on uusissakin taloissa, koska rakentaminen on täyttä sutta ja sekundaa. Kaikkien em. ongelmien kanssa kamppailtuaan eipä ole enää fyysistä tai psyykkistä terveyttä lasten hankkimiseen. 

Vierailija
378/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa kantaruotsalaisten syntyvyys on samaa tasoa kuin suomessa.

Norjassa syntyvyys on samaa tasoa kuin suomessa.

Islannin syntyvyys on ollut laskusuunnassa vuosi vuodelta 2010-luvulla.

Saksassa syntyvyys on ollut pienessä nousussa.

Tanskassa syntyvyys on ollut tasaisinta pohjoismaissa(siellä ei ole isille kiintiöity yhtään vapaita).

Ruotsissa syntyvyys on lähtenyt laskuun sen jälkeen kun siellä kiintiöitiin isille perhevapaita.

Suomen syntyvyys ei juurikaan poikkea kyseisitä maista.

Ruotsissa ja Norjassa ei tarvitse tapella itsestäänselvistä asioista kuten kotityöt ja työssäkäynti. Siellä uskotaan 50/50 systeemiin

Vierailija
379/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä se ongelma on? Suomen väkiluku kuitenkin nousee koko ajan, on historiansa huippulukemissa?

Vierailija
380/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkijat eivät taida kerätä aineistoa vauvapalstan huuteluista.

:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi