Ympärileikkaus aiheuttaa tutkitusti pysyvän trauman ja muutoksen pojan mieleen
https://www.psychologytoday.com/us/blog/moral-landscapes/201501/circumc…
Että jos olette miettineet miksi sitä tehdään, niin yksi syy lienee muokata miesten mielet haluttuun suuntaan.
Kommentit (240)
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu. Käsittämätöntä antisemitisiä sitä saa edelleen lukea vuonna 2020...
Eikö sangen brutaaleja tapoja saisi lainkaan arvostella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa enemmistö vastasyntyneitä pojista ympärileikataan hygienia syistä, jos et erikseen kiellä. Sisareni pojalle tehtiin niin.
Israelissa sukulaiseni poika ympärileikattiin tammikuun alussa 7 pv vanhana.
Siellä olen ollut ympärileikkausjuhlissa. Toimenpide on niin nopea, että en usko vauvalle jäävän siitä traumoja.Kokemukseni mukaan seksi on parempaa ympärileikatun miehen kanssa.
Hyi. Ympärileikatun terska on parkkiintunutta kuin joku kantapää, ei pehmeä ja sileä niin kuin silpomattomalla.
Hölynpölyä. Pehmeä ja sileä 50 vuotta operaation jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa enemmistö vastasyntyneitä pojista ympärileikataan hygienia syistä, jos et erikseen kiellä. Sisareni pojalle tehtiin niin.
Siellä olen ollut ympärileikkausjuhlissa. Toimenpide on niin nopea, että en usko vauvalle jäävän siitä traumoja.Kokemukseni mukaan seksi on parempaa ympärileikatun miehen kanssa.
Hyi. Ympärileikatun terska on parkkiintunutta kuin joku kantapää, ei pehmeä ja sileä niin kuin silpomattomalla.
Mitään hyötyä peniksen silpomisesta ei ole sinulle ollut, mutta saat toki elää harhassasi, mutta pikkulapset pitäisi jättää rauhaan. Jos vanhempana haluavat sukuelimensä silvottavan, niin se on eri asia.
Gukkua, olen ympärileikattu, traumaton, vaimon kanssa hyvä seksielämä jo 21 vuotta.
Tiedänpähän tuttavistani ainakin neljä, joilla on luonnostaan lyhyt esinahka ja sen takia terska paljaana. Eivät siis ole ympärileikattuja. Parilta olen kysynyt kuinka seksihommat toimivat ja kuulemma hyvin onnistuu.
Tähän viitaten en pidä terskan paljaana olemista mitenkään olennaisena, vaan sitä että ympärileikkauksessa lähtee esinahan mukana hermopäätteitä ja hermoyhteyksiä pois. Ympärileikkauksessa myös revitään verisuonia ja ne alkavat vuotaa. Kyseiset verisuonet joudutaan tukkimaan yleensä polttamalla.
Menetetyillä hermoyhteyksillä ja tukituilla verisuonilla luulisi olevan enemmän merkitystä kuin terskan paljaana olemisella.
Lisäksi olen jotenkin ymmärtänyt, että alunperin ympärileikkauksessa esinahkaa poistettiin vain sen verran, että terskan pää jäi hieman esille. Terska ei siis ollut kokonaan paljaana. Ehkäpä ajatuksena oli, ettei jää pissitippoja muhimaan esinahan alle. Käytäntö on ajan mittaan mennyt enemmän siihen, että terska tulee kokonaan paljaaksi.
Kummallista kuinka aikuisenkin ympärileikkaus kuumentaa vastustajien tunteita... olen nyt 38v ja minut ympärileikattiin ollessani 35v, nyt melkein kolmisen vuotta myöhemmin terska on pysynyt pehmeänä enkä ole "kovettunut" kuten täällä väitetään. Olen huomannut vain positiivisiä puolia leikkaukseni jälkeen.
Enää en laukea yhtä nopeasti kuin ennen ja naiset tykänneet. Nyt kestän aina vähintään 15 minuuttia, naiset kehuneet kuinka peniksessä ei ole sitä imelää hajua mikä on vasta pestyssäkin leikkaamattomassa, olen työssä missä joudun välillä jättämään suihkut välistä useammankin päivän ajan mutta vehkeestä sitä ei huomaa koska ei ole mitään ns sissijuustoja yms kiitos hygieenisemmän peniksen.
Ympärileikkauksen vastustajat saavat olla mitä mieltä tahansa mutta omalla kohdalla on ollut vain hyötyä.
Vankilaan pitää joutua lasten ympärileikkauksesta tekijän ja vanhempien.
Törkeä teko.
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvalloissa ympärileikataan valtaosa poikalapsista. Tätä ei moni tiedä. Siksi väite, että aiheuttaisi pysyvän trauman pojan mieleen täyttä ja puhdasta p*skaa. Itse kylläkin vastustan ympärileikkausta ja toivon, että Suomessa ei tuollaista harjoitettaisi.
Yhdysvallat vasta sairas yhteiskunta onkin. Kaikenlaista väkivaltaa on hirveä määrä osittain pedofiiliuskontojen takia.
Vierailija kirjoitti:
Kummallista kuinka aikuisenkin ympärileikkaus kuumentaa vastustajien tunteita... olen nyt 38v ja minut ympärileikattiin ollessani 35v, nyt melkein kolmisen vuotta myöhemmin terska on pysynyt pehmeänä enkä ole "kovettunut" kuten täällä väitetään. Olen huomannut vain positiivisiä puolia leikkaukseni jälkeen.
.....
Täällä kohta mittarissa 49v ja hyvin toimii. Tuntoa on joskus nopeaankin hoiteluun. Ei tarvii mitään tunnin sessiota todellakaan. Puhtaus on kova sana ja rouva tykkää. Sanoo että näyttää hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan ollut kiinnostunut tutkimaan, minkälaisen trauman naisen ympärileikkaus aiheuttaa? Se on pahempi, kun klitoriskin viedään. Naisille tehdään myös paljon gynekologisia tutkimuksia ja leikkauksia ihan hyvistä lääketieteellisistä syistä,onko kukaan tutkinut niitä?
Onko oikein, että nainen saa mahdollisen elinikäisen trauman esimerkiksi kierukan asentamisesta, vain siksi että mies voisi paremmalla mielihyvällä kyntää?
Ero kierukan ja silpomisten välillä on se, että kierukkaa ei laiteta vastasyntyneelle.
Heitetääs taas kylmää vettä eli faktaa ketjuun eli valtaosa maailman mies väestöstä on ympärileikattuja ja suomi kuuluu niihin kaikista harvinaisimpiin maihin missä ympärileikattuja on vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvalloissa ympärileikataan valtaosa poikalapsista. Tätä ei moni tiedä. Siksi väite, että aiheuttaisi pysyvän trauman pojan mieleen täyttä ja puhdasta p*skaa. Itse kylläkin vastustan ympärileikkausta ja toivon, että Suomessa ei tuollaista harjoitettaisi.
Yhdysvallat vasta sairas yhteiskunta onkin. Kaikenlaista väkivaltaa on hirveä määrä osittain pedofiiliuskontojen takia.
Ympärileikkaukset on myös rahakasta bisnestä, sillä esinahkoja käytetään ihonsiirtoihin. Usein leikkaus tarjotaan ilmaiseksi, ja voitto otetaan ihonsiirto-operaatioista.
Miksei leikata koko lerssiä pois? Seksuaalirikostilastot kaunistuisivat heti.
Lasse Lehtinenhän sanoi viitaten erääseen juutalaistaustaiseen julkisuuden henkilöön, että ymp.leikkauksen yhteydessä väärä osa heitettiin roskiin. Huumoria...
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko seksi parempaa ympärileikatun miehen mielestä? Naisena en kyllä yhtään ymmärrä tuota sairasta tapaa tehdä poikien ympärileikkauksia ilman pätevää lääketieteellistä syytä. Miehellekin kuuluu ihmisoikeudet, ei vain naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa suomalaiset, jotka tekevät ympärileikkauksesta elämää suuremman asian. Huomaa että täällä päin se on harvinaista, ja siksi luullaan että se on joku elämän mullistava asia.
Ei se ole loppujen lopuki kuin pala esinahkaa. Ilmankin pärjää ihan hyvin, eikä elämä siihen kaadu. En itsekään kannata leikkaamista muuten kuin lääketieteellisistä syistä, mutta en ymmärrä miksi sen pitäisi olla niin iso juttu. Miljoonat ja miljoonat miehet elävät sujuvasti ympärileikattuina.
Koiranpennuilta on kiellettyä typistää häntä pienenä, mutta ihmisvauvalta voi leikata palan pippelistä ja sinusta on naurettavaa, että tätä osa kauhistuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei suomenjuutalaiset yleensä enää leikkauta. Ei ainakaan akateemisissa perheissä, jotka tiedän. Enemmän fundamentalistien juttu.
Kyllä leikkauttavat, on todella harvinaista että juutalaista poikaa ei ympärileikattaisi. Jos siis lapsi kasvatetaan juutalaisena ja liitetään juutalaisen seurakunnan jäseneksi niin hyvin todennäköisesti hänet on silloin myös ympärileikattu. Suomenjuutalaisille ympärileikkaus on edelleen äärimmäisen tärkeä asia.
Vierailija kirjoitti:
Telegraphin mukaan myös brittien kuningashuone ympärileikkaa poikansa. https://www.telegraph.co.uk/comment/10201882/Circumcision-is-one-of-the…
Jossain sanottiin että Harry olisi välttynyt tältä.
Sekä William että Harry on ympärileikattu, Harry on kertonut asiasta itse mm. kirjassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tunnoton. Sori siitä.
Eikö sitä lapsen penistä voisi sitten litistää, venyttää ja vetää solmuun? Sukuelimen mutilaatio sattuu aika tavalla, eikä sillä saavuteta mitään etuja.