Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1640)

Vierailija
401/1640 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on aikaa, muistaakseni tämä tapahtui muinaisen Anttilan ruokapuolella.

Selvästi anorektinen nuori nainen, pelkkää luuta ja nahkaa, hypisteli heviosastolla appelsiineja luisilla sormillaan. Välillä salaa vilkaisin omien heviostosteni lomassa, eikä tyttö ollut koskaan tehnyt ostopäätöstä minkä appelsiinin uskaltaisi ostaa.

En tiedä yhtään kauanko se oli siinä ollut, ennen kuin kiinnitin huomioni, ja sinne se poloinen vielä jäi appelsiinien eteen pää kumarassa kun poistuin muiden ruokien pariin.

Sääliksi kävi.

Vierailija
402/1640 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran joku vanhempi rouva onnitteli minua lapsistani (silloin mukana oli puolivuotias ja kohta kolmevuotias). Tuntui ihan mukavalta, joskin oudolta. Sanoi siis että onnea lapsista.

Toisaalta onnittelu tuli hyvään kohtaan, kun kauppaan lähtiessä kotona kolmivuotias oli huutoraivonnut niin, että hiukset piti kuivata ennen kuin voitiin lähteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1640 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ruokakaupassa ja joku mies rupesi pätemään ”Vain vasemmalta saa ohittaa” tms. Siis ihan tosissaan, oli muutoin ihan täysjärkisen oloinen keski-ikäinen mies, ei mikään mt-potilas. Olin siis ohittanut hänet kaupan käytävällä ”väärältä” puolelta. Tuo taisi vieläpä olla tilanne, jossa en olisi päässyt ohi muuta kautta.

Vierailija
404/1640 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitkaa nyt vielä pari kertaa kimchi, niin se voi alkaa saada jo raikkaiden voileipien ja häämakaronilaatikon kaltaista mainetta..

Vierailija
405/1640 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainitkaa nyt vielä pari kertaa kimchi, niin se voi alkaa saada jo raikkaiden voileipien ja häämakaronilaatikon kaltaista mainetta..

Uusi meemi on syntynyt! Äläkös nyt vain kaalista.

Vierailija
406/1640 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kaupassa kun mies valitsi ja vaihteli kananmunia kananmunakennopaketteihin.

Vierailija
407/1640 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tekstissä pisti silmään kommentti: onkohan kaupan ala hyvä idea työpaikaksi, jos kärsii sosiaalisten tilanteiden pelosta.

Tämä yhteiskunta valitettavasti toimii niin, että työ on itseisarvo ja sinun on sitä tehtävä, vaikka kuinka et olisi sopiva kyseiseen työhön. Itse kärsin edellä mainitusta vaivasta, mutta sopivia töitä ei täällä vain ole ja minua painostetaan töihin joissa olen täysin hukassa. Esim. juuri kaupan alalle, vanhustenhoitoon tai lähihoitajaopintoihin. Ei helpota ongelmaani, ei. Koulutustani vastaavaa työtä ei koskaan ole edes ehdotettu, vaikka kokemustakin olisi. Itse pitää ne paikat tonkia.

Sitä paitsi joku kaupan hyllyttäjä lienee yksi vähiten sosiaalisesti kuormittavista ammateista johon pääsee ilman koulutustakin. Tehtaita ei kaikilla paikkakunnilla ole.

Vierailija
408/1640 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika ikävän kuuloista, että aluksi sanot hänen vaikuttaneen siltä että kärsi sosiaalisten tilanteiden pelosta, ja seuraavaksi kerrot kuinka loppukauppareissun naureskelit hänelle. Minä, kun olen yrittänyt todistella itselleni että ei kukaan muista sitä enää kohta, jos käyttäydyn vähän hassusti.

T. Sosiaalisesti kömpelö

Aika pöljältä kyllä tuntuu kun aina hoetaan, että ei muut kiinnitä suhun oikeasti niin paljon huomiota eikä ne muista jos käyttäydyit oudosti. Kyllä ihmiset huomaa sekä muistaa ja monet vieläpä pitävät sua näiden hölmöilyjen johdosta outona henkilönä, jota pitää karttaa.

Ja jos eivät muuten muista, tallentavat töppäyksen tänne kaiken kansan naureskeltavaksi.

Vierailija
409/1640 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on aikaa, muistaakseni tämä tapahtui muinaisen Anttilan ruokapuolella.

Selvästi anorektinen nuori nainen, pelkkää luuta ja nahkaa, hypisteli heviosastolla appelsiineja luisilla sormillaan. Välillä salaa vilkaisin omien heviostosteni lomassa, eikä tyttö ollut koskaan tehnyt ostopäätöstä minkä appelsiinin uskaltaisi ostaa.

En tiedä yhtään kauanko se oli siinä ollut, ennen kuin kiinnitin huomioni, ja sinne se poloinen vielä jäi appelsiinien eteen pää kumarassa kun poistuin muiden ruokien pariin.

Sääliksi kävi.

Joo kun sen appelsiinin pitää olla juuri tietyn kokoinen. Samoin omenan. Tämä on tyypillistä käytöstä anorektikolle. Anoreksia on helvettiä. Ruoan ostaminen ja varsinkin syöminen on äärettömän vaikeaa.

Vierailija
410/1640 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ruokakaupassa ja joku mies rupesi pätemään ”Vain vasemmalta saa ohittaa” tms. Siis ihan tosissaan, oli muutoin ihan täysjärkisen oloinen keski-ikäinen mies, ei mikään mt-potilas. Olin siis ohittanut hänet kaupan käytävällä ”väärältä” puolelta. Tuo taisi vieläpä olla tilanne, jossa en olisi päässyt ohi muuta kautta.

Enpä ole tästä "säännöstä" kuullutkaan. Kaupassahan on hyllyt ja tuotteet molemmin puolin käytävää. Jos joku on vasemmanpuoleiselta hyllyltä jotain kaivamassa, pakkohan se on oikealta ohittaa. Höh.

Vierailija
411/1640 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin menossa lähikauppaani,. kun joku mies lähestyi minua. "Maksan 200 euroa, jos saan kosketella sun rintojasi" hän sanoi. Olisi pitänyt ottaa rahat ja juosta nauraen pois, koska olen lauta.

Vierailija
412/1640 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kun ostin tupakkaa, joku vanhempi ukko takanani topakasti mylväisi: "Lopeta jo sinäkin!", mumisin vain jotain takaisin, että "En minä poltakaan, pari kertaa vuodessa vaan..mumimumi", helvettiäkö sille aloin selitellä ostoksiani.. keski-ikäinen nainen. 

Mun isä, 72v tekee tuota jos kuulee edellä olevan asiakkaan ostavan tupakkaa. Ja isäni on todella kova ääninen. Ihan yhtäkkiä tuntemattomalle sanoo juurikin, että lopeta jo sinäkin polttaminen tai hänen lempparinsa hyi, tupakka on pahaa, ei kannata ostaa!

Vierailija
413/1640 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
414/1640 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
415/1640 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurehkossa ruokakaupassa humalassa oleva mies suuttui, kun kassa ei myynyt hänelle olutta. Mesosi kassalla aikansa, ja kun lopulta lähti, veti housunsa alas ja ulosti vauhdilla isot pökäleet siihen heti kassojen jälkeen. Vartijat soitettiin paikalle, veivät miehen ja kaipa sitten joku siivooja hälytettiin, en jäänyt katsomaan. Ällöttävä kokemus, mutta jotenkin myös huvittava: ihmisten tyrmistys, kun tapahtui jotakin tällaista odottamatta. Osa meni ihan hiljaiseksi, loput olivat, että hyi helv.

Vierailija
416/1640 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JS87 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valintamyymälässä oli nuorehko pariskunta, molemmat järkyttävän lihavia.  Mies ehdotti, että ostetaan noita pullia tuosta.  Nainen sanoi, että miksi me niitä ostetaan, kun minähän leivon tänään pullaa.  Mies sanoi, että niin mutta siinähän menee aikaa ja me keitetään kahvit kuitenkin ennen kuin ne pullat on valmiit niin otetaan tästä pullat kahvin kanssa.  Nainen sanoi, että No niin joo.  Otetaan vaan niitä pullia.  Ostivat neljä munkkipossua.   

Ei se nyt niin jännää ollut, mutta jäi piinaamaan ajatus niitten kaikkien pullien syömisestä.  Toisaalta jotenkin leppoista.  

Jumalauta että voi risoa! Se on possumunkki, ei munkkipossu! Munkkipossu on sellainen sika, joka syö munkkeja, possumunkki on se neljällä korvalla varustettu leivonnainen.

Kielitoimiston mukaan se on munkkipossu: https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/netmot.exe?motportal=80

Vierailija
417/1640 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
418/1640 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää nämä välinpitämättömät, jotka eivät vaivaudu laittamaan omien ostostensa jälkeen kapulaa. Itse en enää laita kapulaa heidän puolestaan. Saavat maksaa ostokseni.

Vierailija
419/1640 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ärsyttää nämä välinpitämättömät, jotka eivät vaivaudu laittamaan omien ostostensa jälkeen kapulaa. Itse en enää laita kapulaa heidän puolestaan. Saavat maksaa ostokseni.

Onko kuin moni maksanut?

Toisekseen, jos mä maksan jotain? Niin sitten se on mun!

Vierailija
420/1640 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up