Vaivat jotka hävisivät laihduttamalla?
Mä olen huomannut, että voin kokonaisvaltaisesti paremmin nyt kun olen päässyt normaalipainoon. Listaan tähän konkreettisia juttuja, joita ylipainosta aiheutui mulle ja jotka ovat nyt hävinneet:
1. Kuorsaaminen
2. Väsymys
3. Virtsankarkailu
4. Itsetunto-ongelmat ja siitä seurannut seksielämän virkistyminen
5. Libido
6. Ahdistus ja masentuneisuus
Sen lisäksi iloitsen päivittän uudesta peilikuvastani ja saan jatkuvasti kysymyksiä: olenko rakastunut? Olen kyllä: ITSEENI
Kommentit (871)
Kuorsaaminen ja uniapnea, hengityksen vinkuminen ja ahdistava olo. Mieluummin tapan itseni kuin lihon uudelleen.
Sisäreisien hankautuminen kuumalla säällä hameessa kävellessä
Myös lentokoneessa istuminen on paljon mukavampaa
BMI on vähän yli 30, enkä tunnista mitään noita AP:n listan oireita. Käyn salilla monta kertaa viikossa, teen pitkiä pyörälenkkejä pyrin syömään terveellisesti. Olen pudottanut painoa aiemmin noin 25 kg, josta osa tullut takaisin enkä oikeasti huomannut mitään positiivisia terveyshyötyjä. Laihduttamalla tuli raudanpuutos, hiukset oheni puoleen, rinnat pieneni ja vatsanahka roikkui.
Oikea päätös!
Myös seksi on hoikkana viehättävämpää.[/quote]
Haha jännä kun kaikilla varatuilla ukoilla, jotka on halunneet seksisuhteen mun kanssa on ollu himassa mua paljon hoikempi muija. Että jostain syystä kaikki miehet ei jaa näkemystäsi, kun pyöreämmän naisen kanssa ovat olleet valmiita riskeeraamaan suhteensa ja avioliittonsa. Seksi ollut todella vetovoimaista heille. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten tuo kuorsaaminen on sellainen juttu, jonka vuoksi kävin tutkimuksissa ihan yliopistosairaalassa ja kukaan ei sanonut, että laihduta. En tajunnut olevani liian lihava, olin paisunut jotenkin huomaamatta pikkuhiljaa.
Kuorsaamiseen vaikuttanee se, jos läskiä kertyy kaulaan. Joillakin normaalipainosillakin voi olla "lihava kaula".
Jossain uniapnean pikatestissä neuvotaan kokeilemaan, saako sormet kaulan ympärille: paina peukalot kevyesti toisiaan vasten ja kierrä muut sormet kaulasi ympäri. Ulottuvatko ne niskan takana yhteen? Mikäli eivät, saatat kuulua riskiryhmään.
Hyvin menee ympäri ja silti vaikea-asteinen uniapnea! Ottaa todella pattiin, ettei kukaan lekuri osannut diagnosoida sitä vuosikymmenien aikana. Unilääkkeitä kyllä määrättiin, niin etten uskaltanut edes autoa ajaa.
Kiitti paljon!
Entinen muija lähti laihdutettuaan. Eli kai minä olin sitten se vaiva josta pääsi eroon.
Lapaluiden välinen särky katoaa aina kun laihdun. Syy: tissit mitkä kerää läskiä, ja niiden paino vetää etukenoon.
Ei ollut viela kerennyt tulla vaivoja lihavana, mutta laihduttuani aloin hikoilemaan ihan hulluna ja itsetuntoni mureni :(
Minulla oli hirsutismi, kun olin 30 kiloa ylipainoinen. Karvoja kasvoi aika kummallisissa paikoissa, kuten varpaissa ja niskassa.
Peace and Love kirjoitti:
Oikea päätös!
Myös seksi on hoikkana viehättävämpää.
Haha jännä kun kaikilla varatuilla ukoilla, jotka on halunneet seksisuhteen mun kanssa on ollu himassa mua paljon hoikempi muija. Että jostain syystä kaikki miehet ei jaa näkemystäsi, kun pyöreämmän naisen kanssa ovat olleet valmiita riskeeraamaan suhteensa ja avioliittonsa. Seksi ollut todella vetovoimaista heille. <3
NO pullukalta saa aina,helpolla, ei tartte ku vähä kehua .
Tarpeeksi laihduttaa, niin ei tarvi huolehtia enää mistään mitään...
Mä en ollut edes kauhen lihava, mutta sokerit, korkea verenpaine, liiallinen hikoilu ja ärsyttävämpänä reisien hinkkaus kesällä yhteen saivat mut kokeilemaan laihdutusta. Onnistuin ja kaikki nuo vaivat hävisivät myös. Olen myös pirteämpi ja iloisempi ihminen, mikä varmasti johtuu siitä, että ei ole enää tympiä olo.
Ikuinen laihduttaja? kirjoitti:
Hyvä ketju! Mutta kertokaas kaikki laihduttajat, MITEN olette saaneet laihdutettua?
Ruokavalio, liikunta ym
Kiitos vinkeistä!
Maintiset keinot jo itse.
Ruokavalio: syö vähemmän, tai syö eri tavalla, niin että energiansaanti vähenee.
Liikunta: liiku enemmän
Pelkästään jo toiseen näistä puuttumalla laihdut, jos puutut molempiin, niin laidut tehokkaammin.
En enää stressaa esimerkiksi tervedenhoitajan vastaanotolla siitä, otetaanko minua tosissaan. Monet kivut ja vaivat voidaan yhdistää ylipainoon. Mikä on mielestäni ihan ymmärrettävää, lihavuus vaikuttaa terveyteen hurjasti.
Toiseksi en myöskään häpeä ulkonäköäni yhtä pahasti kuin ennen, mm. kaupassa käynti tuntui ahdistavalta. Jännä ajatella näitä asioita, painavimmillani olin kuitenkin vain kilon tai kaksi ylipainon puolella. Luulen tämän jälkimmäisen johtuneen koulukiusaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Peace and Love kirjoitti:
Oikea päätös!
Myös seksi on hoikkana viehättävämpää.
NO pullukalta saa aina,helpolla, ei tartte ku vähä kehua .
🙌😄😄
Nivelkivut katosi jaloista. verensokeri laski pois riskirajoilta, kolesteroli putosi 20%
Jaksaminen parani huomattavasti. 92->76.
Vierailija kirjoitti:
Ikuinen laihduttaja? kirjoitti:
Hyvä ketju! Mutta kertokaas kaikki laihduttajat, MITEN olette saaneet laihdutettua?
Ruokavalio, liikunta ym
Kiitos vinkeistä!Maintiset keinot jo itse.
Ruokavalio: syö vähemmän, tai syö eri tavalla, niin että energiansaanti vähenee.
Liikunta: liiku enemmän
Pelkästään jo toiseen näistä puuttumalla laihdut, jos puutut molempiin, niin laidut tehokkaammin.
Ruokavalion osuus on ratkaiseva. Ei varsinkaan todella lihava pysty liikkumaan niin paljon, että sillä välttämättä laihtuisi, on varsin helppo juoda tai syödä liikunnassa kulunut energia.
Haen tällä sitä, kun monet pelkää tai inhoaa liikuntaa ja luulevat, että sitä on heti pakko aloitta harrastaa, ja jättävät sen takia laihdutusprojektin kokonaan tekemättä.
Liikunna ilo palautuu monesti, kun kiloja lähtee.
Ja kyllä, liikunta on hyvää ja terveellistä, mutta ei pakollista. Eikä ainakaan runsaasti ylipainoisena kannata niveliään pilata millää hyppimisellä. Kävely ja uinti ja pyöräily ovat turvallisia lajeja.
Vierailija kirjoitti:
2-tyypin diabetes, verenpainetauti ja veren korkeat rasva-arvot korjautuivat 23 kilon pudotuksen jälkeen. Mikään vaiva ei enää tarvitse lääkitystä. Kiitän lääkäriäni, joka sanoi suoraan, että kyllähän nämä sairaudet saadaan kuriin lääkityksellä, mutta voit myös laihduttaa ja päästä eroon kaikista lääkkeistä.
Tuollaista lääkäriä esim. Albert Bourla (Pfitserin CEO) taitaa karsastaa tai jopa vihata? 😁
Minä, kun olin vähävarainen, sain paljon ystäviltä ja tutuilta vaatteita.
Oli monen kokoistaihmistä.
Joihinkin tarvi ompelukonetta, toisiin ratkojaa, mutta monia pidin ihan niin vaan.
Ystäväni on todella laiha, xxs kokoinen ja hänen kotelomekko oli minulle tyköistuva, kun hänellä ylisuuri