Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaivat jotka hävisivät laihduttamalla?

Vierailija
19.01.2020 |

Mä olen huomannut, että voin kokonaisvaltaisesti paremmin nyt kun olen päässyt normaalipainoon. Listaan tähän konkreettisia juttuja, joita ylipainosta aiheutui mulle ja jotka ovat nyt hävinneet:

1. Kuorsaaminen

2. Väsymys

3. Virtsankarkailu

4. Itsetunto-ongelmat ja siitä seurannut seksielämän virkistyminen

5. Libido

6. Ahdistus ja masentuneisuus

Sen lisäksi iloitsen päivittän uudesta peilikuvastani ja saan jatkuvasti kysymyksiä: olenko rakastunut? Olen kyllä: ITSEENI

Kommentit (871)

Vierailija
581/871 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminen on maraatooni, eikä 100 metrin aidat. Hyvin harva onnistuu pysyvästi laihduttamaan kuureilla.

Jos otta tavoitteeksi vaikka laihtua 10 kilo vuodenvaihteeseen mennessä, niin siihen riittää vaikka rajata syömiskertoja. Eli ei puputa jatkuvasti. Syö aamiaisen, lounaan, kevyen päivällisen ja pienen iltapalan. Siis meille on jostain tullut tuollainen märehtimistapa, että muka tarvittaisiin väliloja jatkuvasti.

Pienemmän ruokalautasen hankkiminen on yllättävän hyvä keino. Ihminen syö myös silmillään ja sama ruokamäärä näyttää reilummalta, kun lautanen tai lasi on täynnä. Tuosta on tehty aika laajoja tutkimuksia, tarjottiin suurelle joukolle juomaa toisille eri mallisesta lasista, niin oli selvä ero, miten paljon sitä juotiin yhteensä.

Kaikenlaisista aterian lisähörhötyksistä voi yrittää päästä eroon. Hampurilainen on ihan hyvä ateria, ne soosit ja limsat ja jälkkärit nostavat jopa puolella energiamäärää.

Vierailija
582/871 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalipainoon ei tarvitse tulla kuin muutama lisäkilo niin virtsanpidätys vaikeutuu. Ongelmaa ei ole kun olen ihannepainossa. Todella hyvä syy olla keräämättä painoa.

Miksei tästä puhuta?

Siksi että myös normaalipainoisilla on virtsankarkailua, koska sen syyt ovat moninaiset. Ei se erityisesti lihavuuteen liity, vaan ennemminkin lihasten toimintakykyyn. Minulla kehittyi toiminnallisesta syystä johtuva virtsankarkailu. Olin vuosia työssä, jossa tauot on tiettyyn aikaan eli ei oman tuntemuksen mukaan. En pitänyt sitä ongelmana, mutta olihan minulla päiviä, jolloin menen töihin klo 07 ja käyn pissalla klo 14 ensimmäisen kerran. Tai toisena päivänä klo 12 tauko. Sellaista pakotettua pissaamista joka päivä. Se aiheutti vaivan, etten tunnista hätää kunnolla, jolloin virtsarakko venyy ja lopulta kun tunsin hädän, oli kiire vessaan ja aina lorahti jo matkalla. Jatkuvasti pieni vaippa käytössä, mikä taas aiheutti mm. karvatupentulehduksia, kun alapää hautuu. Urologi (kyllä, urologi, vaikka olen nainen) sanoi, että en tule ongelmasta pääsemään eroon, jos pissaamistapoihin ei tule muutosta. Lantionpohjan lihasten vahvistaminen ei auta, koska syy ei ollut lihaksissa vaan siinä, ettei elimistö enää reagoi, kun pitäisi rakko tyhjentää. Toki sain ohjeita myös lihasten toimintaan. Periaate kuitenkin se, ettei niillä lihaksilla ole tarkoitus väkisin tyhjennyttää rakkoa vaan päin vastoin rentona odottaa, tuleeko pissa. Ja tietysti se, että työstä pitää saada pissatauko silloin kun tarvitsee, eikä pidättää niin pitkiä aikoja. Olen normaalipainoinen,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/871 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askel kevenee; väsymys katoaa. Ei ylimäärästä mukana kantaa, nivelet kiittää.

Vierailija
584/871 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumuus ja selluliitti.

Vierailija
585/871 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peace and Love kirjoitti:

Oikea päätös!

Myös seksi on hoikkana viehättävämpää.

Haha jännä kun kaikilla varatuilla ukoilla, jotka on halunneet seksisuhteen mun kanssa on ollu himassa mua paljon hoikempi muija. Että jostain syystä kaikki miehet ei jaa näkemystäsi, kun pyöreämmän naisen kanssa ovat olleet valmiita riskeeraamaan suhteensa ja avioliittonsa. Seksi ollut todella vetovoimaista heille. <3

NO pullukalta saa aina,helpolla, ei tartte ku vähä kehua .

Ja oikeesti siis nämä ukot nimenomaan haluaisivat vastentahtoista seksiä? Kun se on niinku kunniallisempaa tai palkitsevampaa, kun sitä on vaikeampi saada?

🙌😄😄

Vierailija
586/871 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä edes laihtunut kuin pari kiloa, mutta kolmen viikon kasvis/hedelmä painotteisen ruokavalion, jossa ei ole ollenkaan lisättyä sokeria tai "roskaruokaa" unen tarve on vähentynyt yhtäkkiä. Olen vuosikausia nukkunut 9h yössä tai muuten olen ollut aivan loppu. Nyt herään jos viideltä aamulla aivan pirteänä. Nukun siis noin 7.5h yössä. Eikä väsytä myöskään myöhemmin päivällä. En olisi uskonut, että ruokavalio voi vaikuttaa näin vahvasti unen tarpeeseen.

Vierailija
587/871 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin vaikuttanut? No, selkäkivut hävisi. Polvikivuista pääsin eroon. Närästys on enää hyvin harvinaista, virtsankarkailua ei enää ole ja ummetus on enää satunnaista.

Verenpaine on laskenut ns. normaaliin. Ennen laihtumista lääkäri suositteli verenpainelääkkeiden aloittamista. Nukun nykyään paremmin. Lieneekö sekin laihtumisen ansioita, vai olisiko kuorsaaminen tai joku muu asia muuttunut. Mutta unilääkkeitä en enää tarvitse.

-15 kg. Sen suuremmasta ylimääräisestä massasta ei ollut kysymys.

Virtsankarkailu tuntuu olevan yleistä. Olen tällä hetkellä 25 kg ylipainoinen, mutta alkutilanteessa olin 30 kg plussan puolella. En kuitenkaan kärsinyt virtsankarkailusta silloinkaan. Ylipaino kertyy minulla enimmäkseen ylävartaloon, johtuisiko siitä?

Vierailija
588/871 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin vaikuttanut? No, selkäkivut hävisi. Polvikivuista pääsin eroon. Närästys on enää hyvin harvinaista, virtsankarkailua ei enää ole ja ummetus on enää satunnaista.

Verenpaine on laskenut ns. normaaliin. Ennen laihtumista lääkäri suositteli verenpainelääkkeiden aloittamista. Nukun nykyään paremmin. Lieneekö sekin laihtumisen ansioita, vai olisiko kuorsaaminen tai joku muu asia muuttunut. Mutta unilääkkeitä en enää tarvitse.

-15 kg. Sen suuremmasta ylimääräisestä massasta ei ollut kysymys.

Virtsankarkailu tuntuu olevan yleistä. Olen tällä hetkellä 25 kg ylipainoinen, mutta alkutilanteessa olin 30 kg plussan puolella. En kuitenkaan kärsinyt virtsankarkailusta silloinkaan. Ylipaino kertyy minulla enimmäkseen ylävartaloon, johtuisiko siitä?

Niin. Kyllähän monia samoja sairauksia esiintyy myös normaalipainoisilla, eikä aina ole syynä ylipaino, vaikka se lisää riskiä huomattavasti.

Mutta esim. lasten lisääntyneet rasvamaksatapaukset ovat selitettävissä pelkästään lihavuudella. Niitä ei ennen tätä

lihavuuden lisääntymistä juuri ollut.

Vierailija
589/871 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laihtumiseen on yhdistetty ruokavalion korjaamisen lisäksi myös liikunta, niin todella moni asia muuttui ainakin omalla kohdallani, mikä on saanut jäämään pysyvään elämänmuutokseen:

- Veriarvot paranivat aina verensokerista hemoglobiiniin ja kolesteroliin, riskit moniin sairauksiin pienenivät

- Nukun syvempää ja virkistävämpää unta, näen taas unia, uni ei ole katkonaista

- En tarvitse päiväunia enää

- Töissä jaksaa ihan eri tavalla, ja sen jälkeen on energiaa harrastaa ym. eli saan enemmän asioita aikaiseksi

- Muisti on parempi, opin helpommin asioita

- Mieliala on positiivisempi, olen tyytyväisempi elämään ja itseeni

- Väsyttää vähemmän, ihan sama mikä kellon aika on. Aterioiden jälkeen ei iske väsy

- En ajattele jatkuvasti ruokaa tai herkkuja

- Jumit, kivut ja kolotukset on poissa, vatsa toimii, iltapäivän päänsäryt harvenivat

- En haise hielle niin helposti, ei ole kuuma tai kylmä (inhottavaa ylipainoisena, kun koko ajan hikoilee kuin pieni eläin, alipainoisena taas paleli aina) --> tähän liittyen painon jojoilun loppu

- Reidet ei hankaa enää yhteen, voi käyttää kesällä mekkoja ilman, että reiden sisäsyrjät on vereslihalla

- Herkuttelun ym. epäterveellisen ja epäsäännöllisen syömisen loputtua henki ei haise aamuisin miltään, samoin kuin pönttöön menevät asiat (eipä tarvii nolostella enää kakkosella käymistä töissäkään :D)

- Kasvojen iho oikein säteilee, ei näppyjä enää, ja tästä olen saanut paljon kyselyjä, että mitä tuotteita oikein käytät, kun iho hehkuu (ihan marketin halpistuotteita, mutta ruokavaliolla on niin iso rooli)

- Kynnet ja hiukset voivat paremmin, hiukset ei ravoitu enää helposti, ihon kuivuus ja hilseily hävisi

- Säästän ruokakuluissa paljon, kun teen peruskotiruokaa enkä käytä herkkuihin niin paljon rahaa enää

En todellakaan palaa enää vanhaan!

Terv. nainen 167 cm ja 55 kg

Vierailija
590/871 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveys ongelmat hävisivät painon pudottamisella🍟🍕🍔

Vierailija
591/871 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalipainoon ei tarvitse tulla kuin muutama lisäkilo niin virtsanpidätys vaikeutuu. Ongelmaa ei ole kun olen ihannepainossa. Todella hyvä syy olla keräämättä painoa.

Miksei tästä puhuta?

Itse ainakin keksin parempiakin keskustelun aiheita

Vierailija
592/871 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva ripuli ja öiset vatsakivut. Laihdutin 10kg jättämällä ruokavaliosta pois kaikkea ylimääräistä, kuten juustot ja jatkuvan napostelun.

Vierailija
593/871 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei tästä puhuta?

Itse ainakin keksin parempiakin keskustelun aiheita

Olisi syytä puhua, koska vaiva on erittäin yleinen kaikenikäisillä naisilla.

Vierailija
594/871 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus kannattaa kirjoitti:

Jos laihtumiseen on yhdistetty ruokavalion korjaamisen lisäksi myös liikunta, niin todella moni asia muuttui ainakin omalla kohdallani, mikä on saanut jäämään pysyvään elämänmuutokseen:

- Veriarvot paranivat aina verensokerista hemoglobiiniin ja kolesteroliin, riskit moniin sairauksiin pienenivät

- Töissä jaksaa ihan eri tavalla, ja sen jälkeen on energiaa harrastaa ym. eli saan enemmän asioita aikaiseksi

- Väsyttää vähemmän, ihan sama mikä kellon aika on. Aterioiden jälkeen ei iske väsy

- Jumit, kivut ja kolotukset on poissa, vatsa toimii, iltapäivän päänsäryt harvenivat

- En haise hielle niin helposti, ei ole kuuma tai kylmä (inhottavaa ylipainoisena, kun koko ajan hikoilee kuin pieni eläin, alipainoisena taas paleli aina) --> tähän liittyen painon jojoilun loppu

- Reidet ei hankaa enää yhteen, voi käyttää kesällä mekkoja ilman, että reiden sisäsyrjät on vereslihalla

- Herkuttelun ym. epäterveellisen ja epäsäännöllisen syömisen loputtua henki ei haise aamuisin miltään, samoin kuin pönttöön menevät asiat (eipä tarvii nolostella enää kakkosella käymistä töissäkään :D)

- Kasvojen iho oikein säteilee, ei näppyjä enää, ja tästä olen saanut paljon kyselyjä, että mitä tuotteita oikein käytät, kun iho hehkuu (ihan marketin halpistuotteita, mutta ruokavaliolla on niin iso rooli)

- Kynnet ja hiukset voivat paremmin, hiukset ei ravoitu enää helposti, ihon kuivuus ja hilseily hävisi

- Säästän ruokakuluissa paljon, kun teen peruskotiruokaa enkä käytä herkkuihin niin paljon rahaa enää

Melkein kadehdituttaa... Olen samoissa mitoissa ja reidet todellakin hankaa yhteen, olen rättiväsynyt jatkuvasti, kasvot täynnä aknea (lihavampana ei ollut), hiukset rasvoittuvat nopeammin, töiden jälkeen ei todellakaan jaksa mitään muuta samana päivänä.

Kaikki on tutkittu ja mitään vikaa ei ole. Mitä ihmettä voisi tehdä kun laihduttakaan ei voi.

Vierailija
595/871 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä edes laihtunut kuin pari kiloa, mutta kolmen viikon kasvis/hedelmä painotteisen ruokavalion, jossa ei ole ollenkaan lisättyä sokeria tai "roskaruokaa" unen tarve on vähentynyt yhtäkkiä. Olen vuosikausia nukkunut 9h yössä tai muuten olen ollut aivan loppu. Nyt herään jos viideltä aamulla aivan pirteänä. Nukun siis noin 7.5h yössä. Eikä väsytä myöskään myöhemmin päivällä. En olisi uskonut, että ruokavalio voi vaikuttaa näin vahvasti unen tarpeeseen.

Pahimmat vieroitusoireet sokerin syönnin vähentämisestä häviävät kahdessa viikossa. Moni sanoo, että kun lapsille pitää olla herkkukaappi. Ei tarvitse, jos ei halua niitä samoja ongelmia lapsillekin. 

Mullakin oli joskus vierasvarana joku jaffakeksipaketti. Kyllä se meni ihan omaan suuhun. Vaikka laihtumisestani on jo 15 vuotta, niin ostan herkkua vain kerraksi, en varastoon. Sieltä se jäätelölitra huutelisi pakastimesta, kunnes loppuisi.

Vierailija
596/871 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikuinen paskahätä

Tässä joku typerys, joka ei ole koskaan ollut ylipainoinen.

On normaalia ulostaa kerran vuorokaudessa.

Vierailija
597/871 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin eroon ylimääräisestä 100kg kun erosin ukostani

Toi on jo ihan jees, mutta mullapa lähti 120kg kun erosin akasta. Ja eron syy oli justiinsa se 120kg tai no ehkä siitä joku 55kg. On kyllä kevyt olo ja lompakko kiittää.

Vierailija
598/871 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha-asiat parani. Kyllähän se suklaapatukka maksaa vähemmän, kuin avokado, mutta meillä menee vähän ruokaan rahaa.

Olen lähes minimalisti ja joka kk jää reippaasti rahaa tilille. Tosin kuluni ovat pienet

Vierailija
599/871 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein kadehdituttaa... Olen samoissa mitoissa ja reidet todellakin hankaa yhteen, olen rättiväsynyt jatkuvasti, kasvot täynnä aknea (lihavampana ei ollut), hiukset rasvoittuvat nopeammin, töiden jälkeen ei todellakaan jaksa mitään muuta samana päivänä.

Kaikki on tutkittu ja mitään vikaa ei ole. Mitä ihmettä voisi tehdä kun laihduttakaan ei voi.

En tiedä sun syömisistäs, mutta ekana tulee mieleen ruokavalion korjaaminen.

Vierailija
600/871 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä sun syömisistäs, mutta ekana tulee mieleen ruokavalion korjaaminen.

Mullakin tulee mieleen ensiksi, että ruokavalio voi olla edelleen pielessä, vaikka paino olisikin normaali. Samaten ihmisten ruumiinrakenteet ja paikka, jonne rasva kertyy elimistössä hoikkanakin, vaihtelevat, joten eivät kaikki saavuta samoja hyötyjä laihtuessaan. Reidet voi hangata yhteen laihanakin. 

Onko kilpirauhasarvot tarkistettu?