Vaivat jotka hävisivät laihduttamalla?
Mä olen huomannut, että voin kokonaisvaltaisesti paremmin nyt kun olen päässyt normaalipainoon. Listaan tähän konkreettisia juttuja, joita ylipainosta aiheutui mulle ja jotka ovat nyt hävinneet:
1. Kuorsaaminen
2. Väsymys
3. Virtsankarkailu
4. Itsetunto-ongelmat ja siitä seurannut seksielämän virkistyminen
5. Libido
6. Ahdistus ja masentuneisuus
Sen lisäksi iloitsen päivittän uudesta peilikuvastani ja saan jatkuvasti kysymyksiä: olenko rakastunut? Olen kyllä: ITSEENI
Kommentit (945)
Yksi kummallinen haitta mulle muuten laihtumisen myötä on tullut: kuukautiset on pahemmat :o
Mulla oli nuorena ja hoikkana tosi kovia kuukautiskipuja ja runsas vuoto. Ajattelin iän ja lasten saannin vaikuttaneen siihen niin, että kivut vähenivät ja vuoto oli niukempaa. Mutta eipä se tainnutkaan johtua siitä. Ilmeisesti mun hormonitoimintani oli lihavuuden vuoksi ihan sekaisin ja nyt se on normalisoitunut. Harmi kyllä, koska lihavana oli tää asia helpompi.
M56 107 kg -> 85 kg ja lisäksi kuntosalia 8 kk jo takana (3 x viikossa). Ensimmäinen 10 kg lähti ruokavaliomuutoksilla ja toinen kuntosalin avustuksella.
- verenpaine laski
- IBS tyyliset ajoittaiset vatsaoireet pois (voi johtua ruokavalion muutoksesta)
- erektio-ongelmat pois (tähän vaikuttaa myös kuntosali)
- yleinen jaksaminen PALJON parempi
- pääsee kyykkyyn ja ylös
- parempi ryhti
- naiset kiinnittävät huomiota ihan eri tavalla
- p@nettaa...
- itsetunto paljon parempi
Menkää ukot salille. Ette kadu.
Vierailija kirjoitti:
Yksi kummallinen haitta mulle muuten laihtumisen myötä on tullut: kuukautiset on pahemmat :o
Mulla oli nuorena ja hoikkana tosi kovia kuukautiskipuja ja runsas vuoto. Ajattelin iän ja lasten saannin vaikuttaneen siihen niin, että kivut vähenivät ja vuoto oli niukempaa. Mutta eipä se tainnutkaan johtua siitä. Ilmeisesti mun hormonitoimintani oli lihavuuden vuoksi ihan sekaisin ja nyt se on normalisoitunut. Harmi kyllä, koska lihavana oli tää asia helpompi.
Ällöä tarinointia
Minulla on ollut verenpainetauti koko ikäni (ekan kerran korkea verenpaine havaittiin kun olin 8v ja menossa leikkaukseen) ja lapsena ja nuorena olin tosi hoikka. Se ei siis laihduttamalla lähtenyt minnekään, mutta nyt saan jälleen lääkärissä "oikeaa" apua verenpainetautiin! Lihavana minulle sanottiin vain, että laihduta, eikä kuunneltu kun kerroin vaivan olleen jo lapsesta asti. Lääkkeitä syön edelleen siihen vaivaan.
Mutta laihtumisen myötä mulla paranivat ikävät sydänoireet, kuten sydämentykytys liikkuessa. Vatsan toiminta palautui normaaliksi. Ei ollutkaan mitään ärtyvää suolta vaikka luulin. Mieliala koheni. Minut huomattiin jälleen kaupoissa (aiemmin olin jotenkin näkymätön). Hautumat taipeissa paranivat. Tämä oli muuten oikeasti ehkä kaikkein ikävin vaiva ja olen älyttömän onnellinen kun pääsin siitä. Lihavana mikään pesu tai rasvaus ei auttanut vaivaan. Toki edelleen pesen ja rasvaan taipeet joka päivä, ettei tulekaan takaisin.
Mun laihdutusprosessini on edelleen käynnissä. Paino putoaa hitaasti, mutta vakaasti. Halusin tehdä pysyvän elämäntapamuutoksen pikadieetin sijaan. Siksi tämä vaatii vähän kärsivällisyyttä, mutta jokaisen kuukauden lopussa olo on aina vähän parempi:)