Miksi hedelmät ovat monella sama kuin paha demoni helvetistä?
Hedelmät ovat pahempia kuin makeiset. Miksi? Miksi hedelmiä ei saisi syödä kerran päivässä?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hedelmät ovat hyvää ravintoa. Olen syönyt useita hedelmiä päivittäin vuosikymmeniä ja pysynyt hoikkana ja terveenä. Päättelen siitä ovatko ne minulle hyväksi, kyllä vain.
Minäkin poltan askin Belmontia päivittäin ja olen pysynyt terveenä ja hoikkana. Kiistatonta faktaa!
Niin, kirjoitin, että olen päätellyt hedelmien olevan minulle hyväksi pitkällä kokemuksella. Mikä on ongelma? Omista kokemuksista käsin ei voi sanoa mielipidettä ja perustella sitä?
Jos katsotte jotain ohjelmia lihavista ihmisistä (esim. my 600lb life) niin kuinka monella on ongelmana hedelmien syöminen? Aivan. Veikkaisin että suurin osa ihmisistä hankkii ylipainonsa ja kakkostyypin diabeteksensä ihan muilla herkuilla kuin hedelmillä.
Vierailija kirjoitti:
Jos katsotte jotain ohjelmia lihavista ihmisistä (esim. my 600lb life) niin kuinka monella on ongelmana hedelmien syöminen? Aivan. Veikkaisin että suurin osa ihmisistä hankkii ylipainonsa ja kakkostyypin diabeteksensä ihan muilla herkuilla kuin hedelmillä.
Ei tuo asia tee hedelmistä vähäsokerisia ja haitattomia elimistölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin monenkaan mielestä on pahempia kuin makeiset. Olet ymmärtänyt tahallasi väärin.
Onhan hedelmissä kuitua ja vitamiineja eikä keinotekoisia lisä- ym. aineita, joita karkeissa on.
Mutta hedelmissäkin on sokeria, nimittäin fruktoosia, joka on keholle jopa pahempaa kuin sukroosi eli sakkaroosi.
Juuri kuidun ansiosta fruktoosi ei ole haitallista eikä lihota.
Whaaat? Eli vähän sama logiikka, kuin että jäätelö ei lihota.
Ainiin! Ne avokaadot, banskut ja mandariinit! Kiitos kun muistutit. Täytyykin siivota jälleen mädäntynyt hedelmälaatikko siistiksi jääkaapista.
Näin ykköstyypin diabeetikkona ja ärtyvästä suolesta kärsivänä kommentoin, että itselläni valitettavasti hedelmät ja marjat tekee hirveän piikin verensokeriin, ts. sokeri nousee nopeasti korkealle ja romahtaa sitten alas. Usein tulee myös jäätävää vatsakipua.
Siksipä joudun välttelemään hedelmiä (ja vatsan takia monia muitakin ruokia), mutta vatsalleni sopivia kasviksia menee helposti lähes kilo päivässä, joten hedelmien puute tuskin on kohdallani suuri ongelma.