Miksi Jeesus sanoi "joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin"
Miksi se on niin?
Opetuslapset sanoivat hänelle: "Jos miehen on näin laita vaimoonsa nähden, niin ei ole hyvä naida".
Mutta hän sanoi heille: "Ei tämä sana kaikkiin sovellu, vaan ainoastaan niihin, joille se on suotu.
Sillä on niitä, jotka syntymästään, äitinsä kohdusta saakka, ovat avioon kelpaamattomia, ja on niitä, jotka ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi, ja niitä, jotka taivasten valtakunnan tähden ovat tehneet itsensä avioon kelpaamattomiksi. Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon
Mitä jos rakastuukin toiseen? Missä kohti vääryys on tapahtunut?
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos rakastuukin toiseen?
No sitten odotellaan että se tunne menee ohi. Ei sen mukaan tarvitse ruveta toimimaan.
Kaikkea haluamaansa ei aina saa, ei myöskään kaikkia rakkauden kohteitaan. Tai vaikka olisi mahdollista saada, usein on parempi pidättäytyä. Niin tässäkin tapauksessa.
Jos omia rakastumisiani ajattelen, niin aika älyttömiä ne ovat olleet. Sellaisia, että muutaman vuoden päästä olen ihmetellyt, mitä niin erikoista siinäkin tyypissä olin näkevinäni. Tuntuu, että olen typerästi projisoinut toiseen omia toiveitani, enkä ole sokeuttani nähnyt sitä toista ihmistä omana itsenään ollenkaan. Ei silti, varmasti olisin pystynyt parisuhteeseen jokaisen rakastumisen kohteen kanssa, mutta en usko että ne suhteet pidemmän päälle sen ihmeellisempiä olisivat olleet kuin nykyisenikään.
Eli kielletään onni itseltä jonkun kuvitteellisen taivaspaikan takia.
Ei sinne taivaaseen kieltäymyksellä mennä, mutta ne jotka ovat Jeesuksen armosta sinne menossa kyllä kieltäytyvät yhdestä ja toisesta asiasta, ja toisaalta tekevät vapaaehtoisesti toisia (kummallisia) asioita. Kuten ”lainaavat toivomatta saavansa takaisin, rakastavat vihollistaan, siunaavat kun heitä herjataan...”
”Se joka on Kristuksessa on uusi luomus.” Jos tämän voisi jotenkin selittää niin että kaikki ymmärtäisivät, niin Jeesuksen luo olisi jatkuva jono. Sille joka ei omissa silmissään ole enää mitään, Jeesus lahjoittaa kaiken, mutta itseensä tyytyväisille Hänellä ei ole mitään asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten odotellaan että se tunne menee ohi. Ei sen mukaan tarvitse ruveta toimimaan.
Kaikkea haluamaansa ei aina saa, ei myöskään kaikkia rakkauden kohteitaan. Tai vaikka olisi mahdollista saada, usein on parempi pidättäytyä. Niin tässäkin tapauksessa.
Jos omia rakastumisiani ajattelen, niin aika älyttömiä ne ovat olleet. Sellaisia, että muutaman vuoden päästä olen ihmetellyt, mitä niin erikoista siinäkin tyypissä olin näkevinäni. Tuntuu, että olen typerästi projisoinut toiseen omia toiveitani, enkä ole sokeuttani nähnyt sitä toista ihmistä omana itsenään ollenkaan. Ei silti, varmasti olisin pystynyt parisuhteeseen jokaisen rakastumisen kohteen kanssa, mutta en usko että ne suhteet pidemmän päälle sen ihmeellisempiä olisivat olleet kuin nykyisenikään.
No kyllä se niin että toimit aika itsekkäästi jos vain oma onni ja napa ratkaisee ja teet mitä vaan saadaksesi kaiken haluamasi maksoi mitä maksoi. Nykyään ajatellaan vain itseä ja omaa onnea. Rikotaan perheitä kun ihastutaan, jätetään jopa omat lapset kun ”ei enää huvita, minä ja minun onneni”.
Ihmissuhteet rikkoutuvat ja muita satutetaan oman onnen kustannuksella.
Jos mies on jäänyt leskeksi vaikka 3 kertaa..niin onko sillä haaremi taivaassa?
Toivo sukarilla on Jumalan silmissä kaksi vaimoa.Exä ja nyxä.
Onko hän tehnyt kaksinnainnin synnin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliiton ulkopuoliseen ihmiseen kohdistuva rakkaus on valhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tätä olen myös pohtinut, uskon kyllä taivaaseen mutta jos "taivaspaikkaa suojellakseen" ei uskallakaan... rakastaa?
Ap
Niin, kiusaaja kyllä yrittää parhaansa, jotta ihmiset lankeaisivat huoruuteen, mutta sitä pitää paeta, kuten Joosef teki Potifarin vaimon alkaessa liehittelemään häntä.
Joosef teki oikein. Kuningas Daavid puolestaan r.yssi seksihommansa kaikin tavoin. Otti vaimoikseen tai jalkavaimoikseen kaikki jotka miellyttivät, ja maksoi hirveän hinnan siitä (lempipoika Absalom kapinoi ja kuoli taistelussa isänsä joukkoja vastaan, toinen poika rais.ka.si puolisisarensa ja joutui toisen veljen tap.pamaksi. Ja niin edelleen.
Silti Daavid aina katui ja kääntyi Jumalan puoleen, ja päätyi sellaiseksi Jumalan armon monumentiksi, johon itseään Kristusta verrataan.
Älä siis menetä toivoasi jos avioliittosi meni metsään. Jeesus pelastaa vain syntisiä ja huonoja ihmisiä. Hyvät ihmiset eivät sellaisella Vapahtajalla mitään teekään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset ohjenuorat suojelevat perheitä ja koko yhteiskuntaa.
Uskovainen ihminen ei eroa siksi, että rakastuu toiseen.
Vain epäuskoinen voi tehdä niin, ja sellainen teko onkin epäuskon osoitus.
Minä en ota tosissaan yhtäkään toiseen rakastumisen vuoksi eronnutta hellaria tai muuta vastaavaa.
Naurettavia ihmisiä. Jos on uskovainen, niin olisi sitten kans.Tiedänpä hellarin joka jätti vaimonsa kun rakastui toiseen. Puhujana ollut joskus kotiseurakunnassaan eron jälkeenkin.
Hänen uskoaan minä en arvioi. Jumala on pätevämpi siihen.
Näitä HELLareita on enemmänkin - useimmat hellareista muutenkin harhaoppisia äärikarismaattisaattisia kaatuilevia nauruherätysläisiä, joille oikein mikään ei ole syntiä.
Joukossa on kuitenkin myös vanhurskaita, joten kaikkia helluntai srk:taankaan ei sovi tuomita harhaoppisiksi.
kaksinainakaunihimpi kirjoitti:
minkä jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako. Käskyn tarkoitus on tietysti välttää kaikenlaista typeryyttä, sättäämistä ja lasten kärsimystä, mitä ihmiset aiheuttavat juostessaan tunteidensa perässä.
kaksinainakaunihimpi kirjoitti:
Voi olla, mutta ”Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä”.
Jos nämä kaksinnaimiset olisivat joku kynnyskysymys, niin Taivaassa ei näkyisi... Abrahamia, Jaakobia, Moosesta, kuningas Daavidia, jne. Kaikki nämä olivat polygamisteja.
Jumala pelastaa vain ja ainoastaan armosta, ja vain ja ainoastaan ne, jotka sitä armoa tarvitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tätä olen myös pohtinut, uskon kyllä taivaaseen mutta jos "taivaspaikkaa suojellakseen" ei uskallakaan... rakastaa?
Ap
Niin, kiusaaja kyllä yrittää parhaansa, jotta ihmiset lankeaisivat huoruuteen, mutta sitä pitää paeta, kuten Joosef teki Potifarin vaimon alkaessa liehittelemään häntä.
Joosef teki oikein. Kuningas Daavid puolestaan r.yssi seksihommansa kaikin tavoin. Otti vaimoikseen tai jalkavaimoikseen kaikki jotka miellyttivät, ja maksoi hirveän hinnan siitä (lempipoika Absalom kapinoi ja kuoli taistelussa isänsä joukkoja vastaan, toinen poika rais.ka.si puolisisarensa ja joutui toisen veljen tap.pamaksi. Ja niin edelleen.
Silti Daavid aina katui ja kääntyi Jumalan puoleen, ja päätyi sellaiseksi Jumalan armon monumentiksi, johon itseään Kristusta verrataan.
Älä siis menetä toivoasi jos avioliittosi meni metsään. Jeesus pelastaa vain syntisiä ja huonoja ihmisiä. Hyvät ihmiset eivät sellaisella Vapahtajalla mitään teekään...
Jos Michaella sarjakuristajka Pentikäinen kääntyy kristityksi..pääseekö hän taivaaseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon aikaan kai kuului kestää pahaakin perheväkivaltaa. Ei ole riittävä peruste eroon.
Ei tietenkään elää väkivaltaisen aviopuolison kanssa, mutta jos eroaa, ei pitäisi mennä enää naimisiin. Raamatun mukaan vain leskien on oikeasti lupa mennä uudestaan naimisiin.
Mutta monet uskovatkaan eivät toimi Raamatun mukaan ja saavat siitä aikanaan vastata Jumalan edessä.
..eli jos on eronnut ja löytää uuden kumppanin niin onko sitten parempi elää avoliitossa ”koska eronnut ei-saatavana mennä uudestaan naimisiin...”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos Michaella sarjakuristajka Pentikäinen kääntyy kristityksi..pääseekö hän taivaaseen?
kyllä.Jeesus pelastaa vain syntisiä ja huonoja ihmisiä. Hyvät ihmiset eivät sellaisella Vapahtajalla mitään teekään...
Saiko remun veljen mur.hannut syntinsä anteeksi?
Vierailija kirjoitti:
Saiko remun veljen mur.hannut syntinsä anteeksi?
Sai.Jeesus pelastaa vain syntisiä ja huonoja ihmisiä. Hyvät ihmiset eivät sellaisella Vapahtajalla mitään teekään...
Tarviiko paljon ympärilleen panneen kuten Sukari ees katua?
Se on uskossa..joten mitä välii?
maailman alussa Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi. Sen tähden mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako." Kun he olivat keskenään, opetuslapset kysyivät uudestaan tätä asiaa. Jeesus sanoi heille: "Se, joka hylkää vaimonsa ja menee naimisiin toisen kanssa, on avionrikkoja ja tekee väärin vaimoaan kohtaan. Ja jos vaimo hylkää miehensä ja menee naimisiin toisen kanssa, hänkin tekee aviorikoksen." (Mark. 10:1-12).
Kysymys: Olen uskova ja avioliitossa. Mieheni on ollut uskoton jo vuosia. Hänellä on saman naisen kanssa kaksi au-lasta. Nyt mitä ilmeisimmin edessä on avioero.
Olen ollut hyljätty aviovaimo jo kahdeksan vuotta. Olen tutkinut Raamattua ja tehnyt omia tulkintojani. Onko näin, että avioeron jälkeen minun on elettävä loppuikäni yksin, ts. Raamatun valossa teen huorin, jos menen uudelleen naimisiin. Kipeä kysymys. Haluan elää Jumalan tahdossa.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys: Olen uskova ja avioliitossa. Mieheni on ollut uskoton jo vuosia. Hänellä on saman naisen kanssa kaksi au-lasta. Nyt mitä ilmeisimmin edessä on avioero.
Olen ollut hyljätty aviovaimo jo kahdeksan vuotta. Olen tutkinut Raamattua ja tehnyt omia tulkintojani. Onko näin, että avioeron jälkeen minun on elettävä loppuikäni yksin, ts. Raamatun valossa teen huorin, jos menen uudelleen naimisiin. Kipeä kysymys. Haluan elää Jumalan tahdossa.
kyllä teet mutta jeesus antaa sinulle anteeksi kun rukoilet joka päivä
Vierailija kirjoitti:
Tuohon aikaan kai kuului kestää pahaakin perheväkivaltaa. Ei ole riittävä peruste eroon.
Tänä päivänäkin jehovan todistajille ainoa hyväksyttävä syy avioeroon on uskottomuus. Väkivaltaa tulee vaan sietää ja rukoilla.
Kukaan ei voi arvostella jonkun toisen eroa. Ikinä et voi ulkopuolisena tietää, mitä siellä perheessä on tapahtunut.