Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jotenkin järkyttynyt siitä minkälaiseksi mut luokitellaan

Vierailija
10.01.2020 |

Olen aina joutunut hyväksymään sen etten pärjää muka oikeassa koulussa vaan pelkästään erityiskouluissa. Aina kun kysyn vaikkapa joltain läheiseltäni että mihin hänen mielestään soveltuisin niin vastaus on että päivätoimintaan missä on avustaja. :(

En ole mikään vammainen joka ei pärjää missään itse ja siksi mua inhottaa noin tylyt kommentit. Olen oppinut kävelemään muita myöhemmin ja se on johtunut jalkaterän virheasennosta joka on korjaantunut.

Onko tosiaan niin että mut luokitellaan vammaiseksi lopunelämää kun en oppinut kävelemään lapsena normaaliin aikaan.
Ajokortin hankin ja sain jopa ekalla läpi.
En oikeasti pidä tuosta ajattelutavasta että leimataan vammaiseksi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet erityiskoulussa?

Vierailija
2/6 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enään jätin kesken kaikki ja mut pakotettiin sinne sen takia kun en sekunnissa oppinut yhtä matikan tehtävää vaan menikin vähän kauemmin ja nyt en todellakaan menisi kun olen aikuinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole enään jätin kesken kaikki ja mut pakotettiin sinne sen takia kun en sekunnissa oppinut yhtä matikan tehtävää vaan menikin vähän kauemmin ja nyt en todellakaan menisi kun olen aikuinen

Erityiskouluun ei mennä sen takia ettei opi yhtä matikan tehtävää.

Ne on tiukassa olevia koulupaikkoja jonne pikemminkin päästään. Niihin haetaan opettajan suosituksesta ja tehdään sitä ennen ehkä psykologin testejäkin että nähdään oppilaan taso. Erityisen tuen päätös tarvitaan aina ensin. Paikkoja ei montaa ole ja niihin valitaan oppilaat jotka hyötyvät siitä eniten.

Jos pärjää ns liian hyvin niin sieltä joutuu hyvin äkkiä tavalliselle luokalle että joku tarvitseva saa paikan.

Ja jos olet jo aikuinen niin mitä sinä muilta kyselet tulevaisuuden koulupaikoista?

Vierailija
4/6 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei erityiskouluun pääty minkään jalan virheasennon takia.

Vierailija
5/6 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppimisvaikeuden takia päätyy. Se nyt vaan on harmi että erityiskouluihin päätyy ihan fiksujakin ihmisiä. Sellaisia jotka pärjäisivät normaalissakin ympäristössä kun vaan ympäristö sopeutuisi heidän haasteisiin. Mutta ei. Ongelma ratkaistaan mieluiten menemällä sieltä missä aita on matalin.

Vierailija
6/6 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oppimisvaikeuden takia päätyy. Se nyt vaan on harmi että erityiskouluihin päätyy ihan fiksujakin ihmisiä. Sellaisia jotka pärjäisivät normaalissakin ympäristössä kun vaan ympäristö sopeutuisi heidän haasteisiin. Mutta ei. Ongelma ratkaistaan mieluiten menemällä sieltä missä aita on matalin.

Erityiskoulussa ympäristö on sopeutettu heidän haasteisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi