Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Jeesus sanoi "joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin"

Vierailija
10.01.2020 |

Miksi se on niin?

Opetuslapset sanoivat hänelle: "Jos miehen on näin laita vaimoonsa nähden, niin ei ole hyvä naida".
Mutta hän sanoi heille: "Ei tämä sana kaikkiin sovellu, vaan ainoastaan niihin, joille se on suotu.
Sillä on niitä, jotka syntymästään, äitinsä kohdusta saakka, ovat avioon kelpaamattomia, ja on niitä, jotka ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi, ja niitä, jotka taivasten valtakunnan tähden ovat tehneet itsensä avioon kelpaamattomiksi. Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon

Mitä jos rakastuukin toiseen? Missä kohti vääryys on tapahtunut?

Kommentit (137)

Vierailija
1/137 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus on se, että Jumalan laki ja Jumalalle tehdyt lupaukset ovat tärkeämpiä kuin omat mielihalut.

Vierailija
2/137 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa tavoitteena on ollut siihen maailman aikaan vain suojella naisia siltä, että heitä hylättäisiin ilman toimeentuloa vain siksi, että nuorempi versio kiinnostaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/137 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sana ei kuitenkaan sovellu kaikkiin? Häh?

Ap

Vierailija
4/137 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipa tavoitteena on ollut siihen maailman aikaan vain suojella naisia siltä, että heitä hylättäisiin ilman toimeentuloa vain siksi, että nuorempi versio kiinnostaisi.

Itse uskon että Jeesuksen puheet ovat aina valideja maailman ajasta riippumatta, kun kyse on rakkaudesta?

Ap

Vierailija
5/137 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset ohjenuorat suojelevat perheitä ja koko yhteiskuntaa.

Uskovainen ihminen ei eroa siksi, että rakastuu toiseen.

Vain epäuskoinen voi tehdä niin, ja sellainen teko onkin epäuskon osoitus.

Minä en ota tosissaan yhtäkään toiseen rakastumisen vuoksi eronnutta hellaria tai muuta vastaavaa.

Naurettavia ihmisiä. Jos on uskovainen, niin olisi sitten kans.

Vierailija
6/137 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritätkö etsiä logiikkaa uskonnosta ja Raamatusta? No onnea matkaan... 😂😂

Vierailija
7/137 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritätkö etsiä logiikkaa uskonnosta ja Raamatusta? No onnea matkaan... 😂😂

Uskonnollisuudesta, tai jonkun tietyn porukan säännöistä, EN. Jeesuksen opetuksesta, jossa on syvä viisaus, KYLLÄ.

Ap

Vierailija
8/137 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos rakastuukin toiseen?

No sitten odotellaan että se tunne menee ohi. Ei sen mukaan tarvitse ruveta toimimaan.

Kaikkea haluamaansa ei aina saa, ei myöskään kaikkia rakkauden kohteitaan. Tai vaikka olisi mahdollista saada, usein on parempi pidättäytyä. Niin tässäkin tapauksessa.

Jos omia rakastumisiani ajattelen, niin aika älyttömiä ne ovat olleet. Sellaisia, että muutaman vuoden päästä olen ihmetellyt, mitä niin erikoista siinäkin tyypissä olin näkevinäni. Tuntuu, että olen typerästi projisoinut toiseen omia toiveitani, enkä ole sokeuttani nähnyt sitä toista ihmistä omana itsenään ollenkaan. Ei silti, varmasti olisin pystynyt parisuhteeseen jokaisen rakastumisen kohteen kanssa, mutta en usko että ne suhteet pidemmän päälle sen ihmeellisempiä olisivat olleet kuin nykyisenikään.

Vierailija
9/137 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten odotellaan että se tunne menee ohi. Ei sen mukaan tarvitse ruveta toimimaan.

Kaikkea haluamaansa ei aina saa, ei myöskään kaikkia rakkauden kohteitaan. Tai vaikka olisi mahdollista saada, usein on parempi pidättäytyä. Niin tässäkin tapauksessa.

Jos omia rakastumisiani ajattelen, niin aika älyttömiä ne ovat olleet. Sellaisia, että muutaman vuoden päästä olen ihmetellyt, mitä niin erikoista siinäkin tyypissä olin näkevinäni. Tuntuu, että olen typerästi projisoinut toiseen omia toiveitani, enkä ole sokeuttani nähnyt sitä toista ihmistä omana itsenään ollenkaan. Ei silti, varmasti olisin pystynyt parisuhteeseen jokaisen rakastumisen kohteen kanssa, mutta en usko että ne suhteet pidemmän päälle sen ihmeellisempiä olisivat olleet kuin nykyisenikään.

Eli kielletään onni itseltä jonkun kuvitteellisen taivaspaikan takia.

Vierailija
10/137 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voi tota sovittaa itseeni. Ihan järkeviä ajatuksia jesseltä.

Vierailija
11/137 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan koska suojellaan omaa ja toisten elämää, halutaan luoda maailmaan hyvää eikä kärsimystä ja pahan kierrettä.

-sivusta ihmiseltä, joka ei edes usko Raamattuun tai taivaaseen (ja paheksuu avioeroja ja sarjamonogamismia)

Vierailija
12/137 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuon siis koet?

Ap

Vierailija
13/137 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka pakottaa nuoremman version alkamaan vanhan perheellisen miehen kanssa?

Haloo, naisilla on vastuu käytöksestään

Näin nykyään.

Tuo aika saattoi kuitenkin olla vähän muuta. Isät pystyivät naittamaan tyttäriään. Juutalaisen miehen oli helppo hankkia ero vaimostaan, jos halusi, eli jättää tämä puille paljaille. Eli joo, vastauksena kysymykseesi, isä ehkä pakotti. 

Muutenkin systeemi oli samantapainen kuin nykyään Lähi-Idässä, eli sukupuolet eivät sillä lailla vapaasti seurustelleen keskenään kuin meillä nykyään.

Vierailija
14/137 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Jeesus eli primitiivisessä muinaiskulttuurissa, 1300 vuotta ennen keski-aikaa, joka sekin edelleen oli primitiivinen ja lainsäädännöltään mielivaltainen.

Järki käteen, hihhulit....

Vierailija
15/137 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sana ei kuitenkaan sovellu kaikkiin? Häh?

Ap

Niin, Jeesushan tuossa selvästi sanoo että osa on avioon kelpaamattomia, kuten palstau:-miehet. Ja osa tekee itsestään uskonnon tähden avioon kelpaamattomia, eli siveyslupaus kuten munkeilla.

Mutta muilla se menee noin, että minkä jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako. Käskyn tarkoitus on tietysti välttää kaikenlaista typeryyttä, sättäämistä ja lasten kärsimystä, mitä ihmiset aiheuttavat juostessaan tunteidensa perässä.

Oikeasti rakkaus on tosi pitkälti tahdon ja päättämisen ja toiminnan asia, ei mikään sellainen tunne mikä vaan leimahtaa kuin salama kirkkaalta taivaalta sammuakseen taas. Minun näkemykseni mukaan avioliitossa on oikeastaan mahdotonta rakastua kehenkään toiseen, jos kerran on päättänyt ja luvannut rakastaa sitä puolisoaan. Ainakin jos on rehellinen ihminen. Rehellinen ihminen huomaisi että kas, tämä toinen mies alkaa tuntua turhan kiinnostavalta, otanpa etäisyyttä koska olen luvannut olla omalle miehelleni uskollinen.

Vierailija
16/137 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tätä olen myös pohtinut, uskon kyllä taivaaseen mutta jos "taivaspaikkaa suojellakseen" ei uskallakaan... rakastaa?

Ap

Vierailija
17/137 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon aikaan kai kuului kestää pahaakin perheväkivaltaa. Ei ole riittävä peruste eroon.

Vierailija
18/137 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuon siis koet?

Ap

Eli minuun sana ei sovellu. Mutta johonkin toiseen voi soveltua tämäkin.

Vierailija
19/137 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Jeesus eli primitiivisessä muinaiskulttuurissa, 1300 vuotta ennen keski-aikaa, joka sekin edelleen oli primitiivinen ja lainsäädännöltään mielivaltainen.

Järki käteen, hihhulit....

Nykyajan ihmisetkö eivät elä primitiivisessä kulttuurissa?:D

Ihmiset syövät, juovat, roikkuvat netissä, pelaavat videopelejä ja panevat miten sattuu ihan vaan satunnaisten aistiyllykkeiden ja mielihalujensa perässä, eli eivät edes yritä hallita itseään vaan seuraavat primitiivisiä vaistojaan.

Vierailija
20/137 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa että joku on noin järkevä.

Yleensähän ihmiset ei erotessaan vaihda kumppania parempaan. Täsmälleen samanlainen otetaan kuin edellinenkin. Haetaan vain sitä rakastumisen jännitystä eikä ymmärretä että arki astuu ihan jokaiseen suhteeseen ja onnen edellytys on hyvä arki, ei suuret tunteet.

Aikuinen ihminen joka tekee elämänsä suuria päätöksiä täysin tunnepohjalta pitäisi asettaa holhouksenalaiseksi. On kummallista että jopa lastensa elämän saa pilata sillä perusteella että "rakastan nyt tällä viikolla tätä Raijaa enemmän kuin lasteni äitiä kun sillä äidillä tissitkin jo roikkuu".

Tämän takia nuo säännöt on keksitty. Ihmiset tekee ihan helvetin huonoja päätöksiä jos niitä ei ohjailla yhtään. Toimivat satunnaisten tunneailahdusten mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme