Miehet ei halua parisuhteeseen koska olen yh
Erosin lasten isästä yli kaksi vuotta sitten. Minulla oli yksi säätö vuosi sitten, olin ihastunut siihen kunnolla. Juttu kesti vain pari kk koska mies ei halunnut mitään vakavaa koska minulla on lapsia. Siitä jäi vähän kammo tutustua kehenkään koska pelkään että kukaan ei halua minua koska mulla on jo lapsia.
Ennen joulua tutustuin kuitenkin kivaan mieheen. Ajattelin rohkaistua ja antaa mennä, kävi miten kävi. Meillä oli kivaa ja nähtiin paljon. Mies oli selvästi kiinnostunut. Laittoi kokoajan viestiä ja soitteli, käytiin kahvilla ym. Aina piti sylissä ja pussaili ja silitteli. Viimeviikolla mies tuli käymään ja lapset oli kotona. Sen jälkeen ei ole paljoa viestiä laitellut ja jos laittaa niin tylsiä perus snäppejä mitä laittaa varmaan kaikille. Minun snäppeihin vastaa tylsästi. Ei ole soitellut. Ei kiinnosta edes kysyä mikä tuli koska tiedän että lapset. Ollaan alle 25v joten ymmärrän, kukapa haluaisi tällaisen nuoren äidin. Paitsi jotkut 40vuotiaat miehet. Minä en halua sellaista.
Usko loppuu kokonaan ja ahdistus kasvaa että olen aina sitten yksin. Tykkään kyllä olla yksinkin, saa olla vapaasti ja tehdä mitä haluaa. Mutta usein kaipaan myös seuraa ja kosketusta ja parisuhde "höpöilyä".
Onko täällä nuoria yh äitejä jotka ovat löytäneet itselleen seuraa vai tyydynkö vain olemaan yksin niin kauan että olen jo vanha että joku huolii. Alkaa masentamaan ja mikään ei kiinnosta. Ei kiinnosta edes herätä aamuisin. Ei olisi pitänyt "antaa mennä" koska nyt kestää taas toipua tästä.
Kommentit (286)
Niin no, minkäs teet jos ilmeisesti suurin osa miehistä ei laillani tule kauhean hyvin toimeen vieraiden natiaisten kanssa. Eipä ne urokset tuolla luonnossa muutenkaan kauheasti vieraiden penikoita hoivaile ja monet samat luonnonlait pätee edelleen ihmiselläkin, vaikka ollaan olevinaan kauhean kehittyneitä ja älykkäitä eläimiin verrattuna.
Elät kaksvitosena eronneen nelikymppisen elämää. Eipä samanikäisiä miehiä se kiinnosta.
Mun ( lapseton) miesystävä kertoi että treffasi joskus naisen joka toi treffeille mukaan lapsensa😁 siis ekoille treffeille. Eikä ollut kertonut kersasta etukäteen. Mikä helmi.
No, jäivät ainoaksi ne treffit.
Etsi mies jolla itsellä lapsia. Lapsettomalla miehelle yh on aika iso kynnys.
Ja kaiken lisäksi jos se lapsi on joku gambian reissun tuliainen tai vastaavalla maustettuna.
Ei muakaan haluta vaikka ei ole lasta..
Vierailija kirjoitti:
Yh-vanhemmuus kertoo monia asioita, kuten vastuullisuutta, lapsirakkautta, kokemusta ja myöskin epäonnistumista parisuhteessa, mutta eikös lähes kaikki sinkut ole näitä epäonnistujia? Yh-vanhemmasta löytyy varmasti paljon hyvää. Sellainen ihminen, kuka hylkää parisuhdeajatukset yh:n kanssa vain lasten vuoksi, on todennäköisesti vielä aika raakile eli mahdollisesti nuori ja kokematon. Vanhemmat ymmärtävät, että elämässä on useampia kerroksia...
Joo ja ei. Se kertoo myös siitä että lapset on saatettu tehdä miettimättä sen enempää että onko isä oikeasti sopiva isäksi, tai siitä ettei lasten tulemisen jälkeen ole haluttu panostaa muuhun kuin lapsi edellä -menemiseen. Sille on aina joku syy, että isä on poissa kuvioista. Joko se on potkittu elämästä äidin ongelmallisten ajatusten vuoksi, tai on vaikkapa hullu jonka kanssa on mahdotonta toimia järkevän aikuisen tavoin. Tai sitten sen lapsi on äidin päätöksestä tullut eikä isää voisi vähempää kiinnostaa epätoivottu lapsi. Ja huom. puhun elossa olevista iseistä, kuoleman takia yh:ksi joutuminen on täysin eri asia.
Jos hylkää ajatuksen parisuhteesta yh:n kanssa niin eikö siinä ihan yhtä lailla osoita kypsyyttä ajatella asiaa pidemmälle, että ei HALUA sellaista suhdetta missä lapset on jatkuvasti vaatimassa aikaa, hermoja ja sitä että valitettavasti niiden kanssa joutuu olemaan vähintään yhtä paljon kuin sen kanssa, kenen kanssa on parisuhteessa. Yhtä hyvin 20- kuin 40-vuotiaskin voi olla raakile jolle lapset yksinkertaisesti ovat se pääsyy, ettei suhdetta sellaisen ihmisen kanssa halua. Samoin he voivat olla kypsiä ja antaa asian olla häiritsemättä.
Kyllä mua kieltämättä aika-ajoin mietityttää vaikka oman suhteeni mielekkyys kun miehellä on lapsia. Tiedän jo etukäteen, että minä tulen jäämään toiseksi jokaisessa sovitussa asiassa, mikäli lapsille tulee vaikka pakkotilanne että ne joutuu isälleen sovittujen tapaamisaikojen ulkopuolella. Samoin tiedän senkin, että tulen olemaan tärkeysjärjestyksessä ikuinen kakkonen. Omia lapsia en halua, ikääkin alkaa olla sen verran ettei niitä edes olisi mielekästä hankkia. Tosin kyllä olen tyytyväinen mieheen siinä suhteessa että kertoisihan se hänestäkin jotain olennaista, mikäli "uusi" nainen menisi omien lasten edelle. Mieheni ei siis ole yh, koska jos olisi niin suhteemme olisi yksinkertaisesti mahdoton.
Ap:lle sanon että odota ihan rauhassa. Lapset kasvaa ja miehiä alkaa tulla sitten kun on sen aika. Älä ole huolissasi ollenkaan.
Koska mies oli mielestäsi vain säätö.
Vierailija kirjoitti:
Koska mies oli mielestäsi vain säätö.
Panosuhteesta harvoin tulee seurustelu suhde. Kun tapaat seuraavan kerran kiinnostavan miehen, niin älä hyppää heti sänkyyn. Äläkä aloita mitään pelkkää panosuhdetta, jos oikeasti etsit parisuhdetta.
Hyvällä itsetunnolla varustettu mies ei ala katselemaan toisen miehen lapsia.
"jotain snäppejä" kuulostat ihan omalta teini-ikäiseltä lapseltani... anteeksi vaan... Keskity nyt vaan niihin lapsiin ja hanki parisuhde sitten kun aikuistut.
Sellaista se on!
Lapset ovat suhteen tiellä ja hierarkiassa miestä edellä, eikä kukaan mies jaksa ostaa toisen miehen pennuille legoja ja kuulla "et oo mun iskä" -lällättelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskity nyt hyvä ihminen niihin lapsiisi äläkä miehen etsimiseen. Kyllä sinä jonkun vielä löydät, kaikki tuntemani yyhoot ovat löytäneet rinnalleen ihan fiksun miehen. Ja suunnilleen samanikäisenkin. Mieheni veli (30 v.) haaveilee naisesta jolla on lapsia. Haluaa kuulemma valmiin paketin.
Itse en koskisi yh-isään edes kaverin toosalla, joten ymmärrän myös tuota aiemmin tapailemaasi miestä. Hän näki mitä arkesi todellisuudessa on ja tajusi ettei se nappaa.
Joitain se kyllä nappaa, tai sitten joku aikanaan rakastuu sinuun niin että lapset eivät haittaa.
Yksikään terve mies ei halua ns "valmista pakettia", vaan hän on mahdollisesti kyvytön saamaan lapsia.
Miksi kukaan haluaisi ottaa kontolleen lapsia, jos on vain naista vailla?
Kyllä miehelle on tärkeää omat lapset, toisten ei niinkään.
Itseään kunnioittava mies, joka saa naisia, ei ala yh:n kanssa suhteeseen.
Niin, sinä puhut nyt omasta puolestasi. Jo minun lähipiirini tosiaan osoittaa että muunkinlaisia miehiä on olemassa. Todistetusti ainakin yksi.
Joten pulinat pussiin. :)
/2
/2
Minkun lähipiirista löytyy 2, mutta se ei muuta faktaa että suurinosa miehistä ei halua naista jolla on jo lapsia muutakuin hauskanpitoon, olen minäkin tavannut yh:n joka oli muuten täydellinen mutta sillä oli muutaman vuoden ikäinen lapsi.
Pyh ja pah. Nimenomaan kunnon mies hyvällä itsetunnolla hyväksyy toisen miehen lapset ja kohtelee heitä kuin omiaan , jos siis naiseen rakastuu ja hänet haluaa. Tästä on monta esimerkkiä ihan omassa lähipiirissänikin. Mies joka on kypsä ymmärtääkseen että tällaista elämä on , ihmiset rakastuvat , saavat lapsia ja valitettavasti joskus eroavat , katkerat lapsettomat ja epäkypsät miehet ajattelevat toisin.
Vierailija kirjoitti:
Ja kaiken lisäksi jos se lapsi on joku gambian reissun tuliainen tai vastaavalla maustettuna.
Miksi miehille om niin iso ongelma se, jos naisystävän lapsella on isän puolelta etnistä taustaa?
Se on jännä, miten tässäkin keskustelussa monet kirjoittavat, että miehet, jotka eivät halua seurustella naisen kanssa, jolla on lapsi, ovat tyhmiä ja huonoja miehiä.
En minäkään lapsettomana naisena halua seurustella miehen kanssa, jolla on alle teini-ikäisiä lapsia ihan vaan siitä yksinkertaisesta syystä, etten pidä lapsista enkä lapsiperhearjesta, mutta toivottavasti minua ei pidetä tyhmänä ja idioottina sen takia.
Sillä on oikeasti merkitystä, miten lapset on kasvatettu ja kuinka käyttäytyvät.
Täyteen kaaokseen harva haluaa mukaan, mutta jos elämä on ns. hallinnassa niin kynnys on huomattavasti pienempi.
Tietenkin lasten kanssa tulee yllätyksiä mutta perusmeno on nopeasti nähtävissä.
Mulla on ihan päinvastainen kokemus omalta yksinhuoltaja- ajaltani. Tosin mulla oli vaan yksi nätisti käyttäytyvä pieni ihanuus, joka hurmasi kaikki. Äiti jäi melkein toiseksi.
Sitä vain ihmettelin, kuinka naimisissa olevat miehet olivat innokkaimmin tulossa tukihenkilöiksi.