Miehet ei halua parisuhteeseen koska olen yh
Erosin lasten isästä yli kaksi vuotta sitten. Minulla oli yksi säätö vuosi sitten, olin ihastunut siihen kunnolla. Juttu kesti vain pari kk koska mies ei halunnut mitään vakavaa koska minulla on lapsia. Siitä jäi vähän kammo tutustua kehenkään koska pelkään että kukaan ei halua minua koska mulla on jo lapsia.
Ennen joulua tutustuin kuitenkin kivaan mieheen. Ajattelin rohkaistua ja antaa mennä, kävi miten kävi. Meillä oli kivaa ja nähtiin paljon. Mies oli selvästi kiinnostunut. Laittoi kokoajan viestiä ja soitteli, käytiin kahvilla ym. Aina piti sylissä ja pussaili ja silitteli. Viimeviikolla mies tuli käymään ja lapset oli kotona. Sen jälkeen ei ole paljoa viestiä laitellut ja jos laittaa niin tylsiä perus snäppejä mitä laittaa varmaan kaikille. Minun snäppeihin vastaa tylsästi. Ei ole soitellut. Ei kiinnosta edes kysyä mikä tuli koska tiedän että lapset. Ollaan alle 25v joten ymmärrän, kukapa haluaisi tällaisen nuoren äidin. Paitsi jotkut 40vuotiaat miehet. Minä en halua sellaista.
Usko loppuu kokonaan ja ahdistus kasvaa että olen aina sitten yksin. Tykkään kyllä olla yksinkin, saa olla vapaasti ja tehdä mitä haluaa. Mutta usein kaipaan myös seuraa ja kosketusta ja parisuhde "höpöilyä".
Onko täällä nuoria yh äitejä jotka ovat löytäneet itselleen seuraa vai tyydynkö vain olemaan yksin niin kauan että olen jo vanha että joku huolii. Alkaa masentamaan ja mikään ei kiinnosta. Ei kiinnosta edes herätä aamuisin. Ei olisi pitänyt "antaa mennä" koska nyt kestää taas toipua tästä.
Kommentit (286)
Miksi naiset ei ymmärrä ajatella näitä asioita ennen kuin teette niitä lapsia hetken mielijohteesta? Tosin tuostahan se sinkkuäitiys juuri kielii miehillekkin, että ette osaa ajatella asioita pitkällä tähtäimellä vaan olette impulsiivisia. Plus siihen lisäksi vielä se, että se lapsi tai lapset muistuttaa jatkuvasti teidän existänne. Ja se mies ei tule ikinä olemaan teidän ykkösprioriteetti, mitä te todennäköisesti olisitte tälle miehelle. Eli aika surulliset lähtökohdathan tuossa on.
Kun itse olin yh niin seurustelin yh-isän kanssa. aikaa myöten lapsetkin tapasivat toisensa ja teimme yhdessä pari kesälomareissua. Siitä pidin kiinni alusta alkaen, ettei lasten elämää sekoiteta millään uusperhekuviolla eli heidän ei tarvitse muuttaa saman katon alle isä-/äiti-/sisaruspuolten kanssa. Ja enimmäkseen vietimme yhdessä lapsettomia viikonloppuja.
"Paitsi jotkut 40vuotiaat miehet."
Miksi luulet, että 4kymppiset haluaisivat alle 25-vuotiasta yh-äitiä?
Niin, tuohon voisin tarjota pari perustotuutta elämänvalinnoista ja parisuhteesta jne., mutta enpä taida viitsiä kun ne eivät sinun mielentilaasi paranna millään lailla, ja toisaalta tehtyä ei saa tekemättömäksi, joten pidänpä mielepiteeni itselläni.
Mutta sen sanon kuitenkin, että tuonikäiset miehenalut eivät usein ole vielä juurikaan kiinnostuneita sitoutumaan, ja jos ovat kiinnostuneita, niin haluavat varmaankin perustaa sitten omaa perhettä eikä huolehtia jonkun toisen miehen lapsista. On tähänkin ehkä poikkeuksia, mutta niiden löytäminen voi kyllä olla vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset ei ymmärrä ajatella näitä asioita ennen kuin teette niitä lapsia hetken mielijohteesta? Tosin tuostahan se sinkkuäitiys juuri kielii miehillekkin, että ette osaa ajatella asioita pitkällä tähtäimellä vaan olette impulsiivisia. Plus siihen lisäksi vielä se, että se lapsi tai lapset muistuttaa jatkuvasti teidän existänne. Ja se mies ei tule ikinä olemaan teidän ykkösprioriteetti, mitä te todennäköisesti olisitte tälle miehelle. Eli aika surulliset lähtökohdathan tuossa on.
Jännästi naapurimaan miehille tää ei tunnu olevan mikään ongelma. Heillä saattaa itselläänkin olla lapsi(a)
Sanomattakin selvää etten yh:na tapaile enää huonolla itsetunnolla varustettua miestä vaan sellaista joka on sinut oman/muiden perhe-elämän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä päättelet, että lapsia tehdään hetken mielijohteesta? Minä esimerkiksi olin exän kanssa yhdessä 11 vuotta. Kyllä minä uskaltaisin väittää, että pyrin ajattelemaan asioita melko pitkällä tähtäimellä enkä ole kovin impulsiivinen, kun eroakin mietin pari vuotta ja eron jälkeen olin sinkkuna 2 vuotta ennen kuin edes tapasin ketään uutta miestä, seurustella aloin vasta 4 vuotta eron jälkeen.
Ja mitä ihmettä tarkoitat, että mies pitäisi olla ykkösprioriteetti. Minun nykyisellä miesystävälläni on myös lapsia ja todellakin ymmärrän, että minä en ole koskaan tälle miehelle ykkösprioriteetti. Ei siinä ole mitään surullista, vaan se on vastuullista aikuisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Keskity nyt hyvä ihminen niihin lapsiisi äläkä miehen etsimiseen. Kyllä sinä jonkun vielä löydät, kaikki tuntemani yyhoot ovat löytäneet rinnalleen ihan fiksun miehen. Ja suunnilleen samanikäisenkin. Mieheni veli (30 v.) haaveilee naisesta jolla on lapsia. Haluaa kuulemma valmiin paketin.
Itse en koskisi yh-isään edes kaverin toosalla, joten ymmärrän myös tuota aiemmin tapailemaasi miestä. Hän näki mitä arkesi todellisuudessa on ja tajusi ettei se nappaa.
Joitain se kyllä nappaa, tai sitten joku aikanaan rakastuu sinuun niin että lapset eivät haittaa.
Yksikään terve mies ei halua ns "valmista pakettia", vaan hän on mahdollisesti kyvytön saamaan lapsia.
Miksi kukaan haluaisi ottaa kontolleen lapsia, jos on vain naista vailla?
Kyllä miehelle on tärkeää omat lapset, toisten ei niinkään.
Itseään kunnioittava mies, joka saa naisia, ei ala yh:n kanssa suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskity nyt hyvä ihminen niihin lapsiisi äläkä miehen etsimiseen. Kyllä sinä jonkun vielä löydät, kaikki tuntemani yyhoot ovat löytäneet rinnalleen ihan fiksun miehen. Ja suunnilleen samanikäisenkin. Mieheni veli (30 v.) haaveilee naisesta jolla on lapsia. Haluaa kuulemma valmiin paketin.
Itse en koskisi yh-isään edes kaverin toosalla, joten ymmärrän myös tuota aiemmin tapailemaasi miestä. Hän näki mitä arkesi todellisuudessa on ja tajusi ettei se nappaa.
Joitain se kyllä nappaa, tai sitten joku aikanaan rakastuu sinuun niin että lapset eivät haittaa.
Yksikään terve mies ei halua ns "valmista pakettia", vaan hän on mahdollisesti kyvytön saamaan lapsia.
Niin, sinä puhut nyt omasta puolestasi. Jo minun lähipiirini tosiaan osoittaa että muunkinlaisia miehiä on olemassa. Todistetusti ainakin yksi.
Joten pulinat pussiin. :)
/2
/2
Olisiko kannattanut käyttää ehkäisyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä päättelet, että lapsia tehdään hetken mielijohteesta? Minä esimerkiksi olin exän kanssa yhdessä 11 vuotta. Kyllä minä uskaltaisin väittää, että pyrin ajattelemaan asioita melko pitkällä tähtäimellä enkä ole kovin impulsiivinen, kun eroakin mietin pari vuotta ja eron jälkeen olin sinkkuna 2 vuotta ennen kuin edes tapasin ketään uutta miestä, seurustella aloin vasta 4 vuotta eron jälkeen.
Ja mitä ihmettä tarkoitat, että mies pitäisi olla ykkösprioriteetti. Minun nykyisellä miesystävälläni on myös lapsia ja todellakin ymmärrän, että minä en ole koskaan tälle miehelle ykkösprioriteetti. Ei siinä ole mitään surullista, vaan se on vastuullista aikuisuutta.
Viittasin ehkä enemmänkin juuri johonkin parikymppisiin yh-äiteihin tässä. Heillä tuskin on kovin pitkää liittoa takana. Ja tuolla prioriteetti asialla tarkoitin asetelmaa, jossa miehellä itsellä ei ole lapsia.
Jos rakastuisin yh-äitiin lapset eivät haittaisi, muutoin tällainen nainen on vain seksiseuraa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinä puhut nyt omasta puolestasi. Jo minun lähipiirini tosiaan osoittaa että muunkinlaisia miehiä on olemassa. Todistetusti ainakin yksi.
/2
/2
Varmasti tosiaan monelle miehelle yh:kin "kelpaisi", mutta suurimmalle osalle ei. Ja varsinkin mitä nuoremmasta miehestä on kyse, niin sitä todennäköisempää on, että lapset ovat ns. "deal-breaker". Aika usein myös naisilla näin.
Ap:n kannattaisi olla treffi-ilmoituksessaan avoimempi perhetilanteen suhteen. Varmasti ehdokkainen määrä vähenisi, mutta ei tulisi tuollaisia feidaamisia lasten tapaamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Jos rakastuisin yh-äitiin lapset eivät haittaisi, muutoin tällainen nainen on vain seksiseuraa
Kyllä lapset alkaa haitata heti yhteenmuuton jälkeen olivat minkä ikäisiä vain.
No, kymmenen vuoden päästä minä kelpaan jo sinulle.
M41
Ajattelin että tuollainen nuori yh-äiti voisi olla ihan ajateltavissa, mutta enemmän kuin 1 lapsi on liikaa ja olenkin jo 40v.
Epäilen että nuoria miehiä ei todellakaan kiinnosta yh-äidit ellei ole todella munaton ja ei saa muuten pil*ua.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne siinä rakkauden alkuhuumassa haittaakkaan välttämättä, mutta kyllä se totuus iskee päin kasvoja jossain vaiheessa.
Ikävää että syytät lapsiasi siitä, että et onnistu saamaan miestä. Toivottavasti et katkeroidu ja ala kiusaamaan lapsiasi tällaisten ajatustesi takia.
"Ollaan alle 25v joten ymmärrän, kukapa haluaisi tällaisen nuoren äidin. Paitsi jotkut 40vuotiaat miehet. Minä en halua sellaista."
Kuten kirjoitin jo aloituksessa. Ymmärrän siis että juuri kukaan ei halua tällaista. Nykyään muutenkaan moni ei halua lapsia ollenkaan. En voinut ennustaa meidän eroa ennen lapsia, ne oli harkittu teko ei mitään vahinkoja. Asiat vaan muuttuu ja nykyään ei myös tarvitse jäädä paskaan suhteeseen. Mies muuttui toisen lapsen raskaus aikana niin paljon. Ei häntä kotona näkynyt juurikaan. Ajattelin että parempi olla yksin kun miehen kanssa jolta ei saa kun pahan mielen.
Ja miksi väitän että 40vuotias haluaisi näin nuoren? Koska tiedän montakin jotka on luvannut talot ja autot tyyliin että lähtisin edes treffeille. Kehuskelee vaan rahalla ja luulee että minut saa ostamalla. Ei kiinnosta.
Mutta pointti oli tässä että onko edes olemassa nuoria yh äitejä jolla olisi uusi mies/nainen? Onko minulla toivoa? 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/2
/2
Varmasti tosiaan monelle miehelle yh:kin "kelpaisi", mutta suurimmalle osalle ei. Ja varsinkin mitä nuoremmasta miehestä on kyse, niin sitä todennäköisempää on, että lapset ovat ns. "deal-breaker". Aika usein myös naisilla näin.
Ap:n kannattaisi olla treffi-ilmoituksessaan avoimempi perhetilanteen suhteen. Varmasti ehdokkainen määrä vähenisi, mutta ei tulisi tuollaisia feidaamisia lasten tapaamisen jälkeen.
Mulla ei ole treffi ilmoituksia, tutustun ihan real life. Ja alussa kerron kyllä että minulla on lapsia jos jostain kiinnostun.
Ap