Akateeminen 40+ nainen, mistä löysit kivan miehen?
Kommentit (228)
Ystävän kautta. Yhteinen ystävä tutustutti meidät toisiimme. Muuten tuskin olisimme koskaan tavanneet, koska asuttiinkin eri paikkakunnilla.
Miksi joku ei saisi haluta akateemista miestä? Kouluttautuminen kertoo paljon arvoista, arvosta se ei tietenkään kerro.
En mistään. Miehen koulutustaustalla ei ole väliä. Kunhan ei ole jurpo. Valitettavasti minua ovat lähestyneet vain jurpot. Eli jos oma taso on tuo, niin ei kiitos, olen yksin.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa keskustelijoista ei ole vastannut kysymykseen. Valitettavasti en voi siihen itsekään vastata, koska en ole etsinyt miestä nelikymppisenä. Sen sijaan ihmettelen, miksi naisten kriteerit kumppanille herättävät AINA ärtymystä etenkin miehissä. Jos miehille on tärkeää, että nainen on nuori ja hoikka, nämä ovat ok kriteerejä. Sen sijaan jos nainen toivoo henkistä yhteensopivuutta etsimällä esim. samanlaisen koulutustaustan hankkinutta miestä, se ei käy lainkaan ja kertoo vain naisen pinnallisuudesta. Eli miesten kriteerit naisille ovat hyväksyttäviä ja normaaleja mutta naisten kriteerit miehille epäreiluja ja tyhmiä. Haloo.
Aloittajan akateemisuus ei kerro aloittajasta vielä yhtään mitään.
Mutta ilmeisesti teille naisille se akateemisuus on niin kova meriitti, että koette olevanne sen perusteella maapallon keskipisteitä.
Missä niitä fiksuja, vapaita keski-ikäisiä, koulutettuja miehiä on. Ei missään, kyllä ne joku vie, jos vapaana on
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku ei saisi haluta akateemista miestä? Kouluttautuminen kertoo paljon arvoista, arvosta se ei tietenkään kerro.
Saa haluta mitä tahansa, mutta eipä aloittajalla tunnu akateemisuudestaan huolimatta vientiä olevan.
Mitä se kertoo mielestäsi aloittajasta itsestään? Akateemisiahan on tuhansittain työttömänäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Duunareista on monilla huonoja kokemuksia. Duunaria alkaa pian nyppiä naisen koulutus, ja riitaa tulee tämän tästä. Valtataistelua, toisen vähättelyä ja muuta ikävää voi seurata, jos toinen ei pysy toisen jutuista kärryillä. Keskustelu tyrehtyy alkuunsa, seurustelusta ei tule mitään. Kulttuuri voi olla eri: toinen voi hakea emäntää, piikaa ja panopuuta, toinen etsii keskustelukumppania, jonka kanssa voi lähteä teatteriin tai oopperaan.
Hienoa yleistämistä. Akateeminen voi olla todellinen tyhjäpää, kun taas se teidän halveksimanne "amis" voi pyörittää miljoonayritystä.
Hjallis Harkimo ja Heikki Salmela on käyneet rimaa hipoen peruskoulun,
Raha ei juuri auta, jos muuten on juntti. En ikinä seurustelisi Salmelan kanssa.
ja ovat silti elämässään menestyneempiä kuin yksikään palstan akateeminen nainen ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Duunareista on monilla huonoja kokemuksia. Duunaria alkaa pian nyppiä naisen koulutus, ja riitaa tulee tämän tästä. Valtataistelua, toisen vähättelyä ja muuta ikävää voi seurata, jos toinen ei pysy toisen jutuista kärryillä. Keskustelu tyrehtyy alkuunsa, seurustelusta ei tule mitään. Kulttuuri voi olla eri: toinen voi hakea emäntää, piikaa ja panopuuta, toinen etsii keskustelukumppania, jonka kanssa voi lähteä teatteriin tai oopperaan.
Hienoa yleistämistä. Akateeminen voi olla todellinen tyhjäpää, kun taas se teidän halveksimanne "amis" voi pyörittää miljoonayritystä.
Hjallis Harkimo ja Heikki Salmela on käyneet rimaa hipoen peruskoulun,
ja ovat silti elämässään menestyneempiä kuin yksikään palstan akateeminen nainen ikinä.
Jännä tuo oletus, että miehen pitäisi olla nimenomaan menestynyt. Kyllä moni putkimieskin tienaa enemmän kuin minä itse, se on ihan totta, harkimoista puhumattakaan. Mutta kun se ei olekaan se pointti. Pointti on löytää ihminen, jolla on riittävän samanlaiset arvot ja kiinnostuksen kohteet. Tiedän, että moni ei-akateeminenkin lukee paljon, käy teatterissa ja konserteissa, matkustelee ja puhuu useita kieliä. Mutta ihan fakta on, että todennäköisemmin löydän aktiivisen kirjallisuuden ja teatterin harrastajan akateemisista miehistä. Kuten löysinkin. Ansaitsee omien sanojensa mukaan vähemmän kuin minä.
eri
Vierailija kirjoitti:
Tietysti saa. Aivan kuten mies saa toivoa naisen kauneutta ja nuoruutta. Jostain syystä tämä on naisten keskuudessa yhtä epätoivottavaa kuin koulutuksen ja aseman toivominen miesten mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Missä niitä fiksuja, vapaita keski-ikäisiä, koulutettuja miehiä on. Ei missään, kyllä ne joku vie, jos vapaana on
Vähissä on, kun niistä kilpailee myös nuoremmat, kauniimmat ja ei akateemiset naiset.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa keskustelijoista ei ole vastannut kysymykseen. Valitettavasti en voi siihen itsekään vastata, koska en ole etsinyt miestä nelikymppisenä. Sen sijaan ihmettelen, miksi naisten kriteerit kumppanille herättävät AINA ärtymystä etenkin miehissä. Jos miehille on tärkeää, että nainen on nuori ja hoikka, nämä ovat ok kriteerejä. Sen sijaan jos nainen toivoo henkistä yhteensopivuutta etsimällä esim. samanlaisen koulutustaustan hankkinutta miestä, se ei käy lainkaan ja kertoo vain naisen pinnallisuudesta. Eli miesten kriteerit naisille ovat hyväksyttäviä ja normaaleja mutta naisten kriteerit miehille epäreiluja ja tyhmiä. Haloo.
väitätkö ettei naisia ärsytä jos mies etsii 20 vuotta nuorempaa hoikkaa ja kaunista naista?
Jos etsisin miestä, niin ehdottomasti ulkomaalainen.
Pata kattilaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti saa. Aivan kuten mies saa toivoa naisen kauneutta ja nuoruutta. Jostain syystä tämä on naisten keskuudessa yhtä epätoivottavaa kuin koulutuksen ja aseman toivominen miesten mielestä.
Ei se ole millään tavalla epätoivottavaa. Sanon aina ja sukupuoleen katsomatta, ettei kenenkään pidä tyytyä vähempään kuin ihmiseen, johon ihastuu tai jopa hullaantuu.
Olen itse joskus näissä keskusteluissa kertonut itsestäni, harrastuksistani, kiinnostuksen kohteistani ja arvomaailmastani. Olen saanut vastauksia tyyliin "ei ketään miestä kiinnosta tuollainen nainen" tai "ei ketään miestä kiinnosta lähteä jonnekin teatteriin ja konsertteihin" tms. Eli palstan miehet eivät olisi minua edes missään vaiheessa halunneet. Jos sitten kuitenkin olisin kertonut hakeneeni akateemista miestä (koska oletukseni oli, että heissä on enemmän em. asioiden harrastajia) niin siitä olisi kuitenkin noussut kauhea meteli. Miksi ihmeessä? Miten se on teiltä pois, että me naiset, jotka emme teille edes kelpaisi "snobeine harrastuksinemme" etsimme miehiä, joilla on samanlaiset kiinnostuksen kohteet ja elämäntapa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
väitätkö ettei naisia ärsytä jos mies etsii 20 vuotta nuorempaa hoikkaa ja kaunista naista?
Kuka mies? Mistä minä edes tiedän, mitä joku minulle täysin tuntematon mies etsii?
eri
Onpas naisen akateemisuus myrkyllinen juttu monille! Pelkkä mainitseminen saa näkemään punaista. Aikamoista.. miksi siis akateeminen nainen haluaisi sellaista miestä, jolle naisen akateemisuus on noin kauhea paikka että pitää alkaa solvata?
Vierailija kirjoitti:
Pata kattilaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole millään tavalla epätoivottavaa. Sanon aina ja sukupuoleen katsomatta, ettei kenenkään pidä tyytyä vähempään kuin ihmiseen, johon ihastuu tai jopa hullaantuu.
Olen itse joskus näissä keskusteluissa kertonut itsestäni, harrastuksistani, kiinnostuksen kohteistani ja arvomaailmastani. Olen saanut vastauksia tyyliin "ei ketään miestä kiinnosta tuollainen nainen" tai "ei ketään miestä kiinnosta lähteä jonnekin teatteriin ja konsertteihin" tms. Eli palstan miehet eivät olisi minua edes missään vaiheessa halunneet. Jos sitten kuitenkin olisin kertonut hakeneeni akateemista miestä (koska oletukseni oli, että heissä on enemmän em. asioiden harrastajia) niin siitä olisi kuitenkin noussut kauhea meteli. Miksi ihmeessä? Miten se on teiltä pois, että me naiset, jotka emme teille edes kelpaisi "snobeine harrastuksinemme" etsimme miehiä, joilla on samanlaiset kiinnostuksen kohteet ja elämäntapa?
Ei se ole meiltä miehiltä mitään pois. Se on vain surkuhupaisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka mies? Mistä minä edes tiedän, mitä joku minulle täysin tuntematon mies etsii?
eri
Siitä, että ne nuoret ja kauniit naiset vievät miesenemmistön huomion. Sitten ihmetellään, kun niiden miesten huomio ei kohdustukaan ihmetteilijään itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder on täysi pelimiehiä ikäluokassa 40-50 v miehet.
Seksi kyllä kelpaa mutta eivät kelpuuta parisuhteeseen. Koettu on.
Olen sporttinen, siro, soikka, naisellinen 45- v nainen.
Hukun viesteihin ja minua kehutaan yms. Miehet haluavat tavata, tarjoavat kaiken jne. Seksin jälkeen kiinnostus hiipuu. Eikä se johdu huonosta seksistä, edellinen deitti erityisesti kehui seksitaitojani.En oikein usko, että "seksitaidot" varsinkaan hyvät sellaiset ovat mikään hyvä meriitti parisuhdeasioissa ja tämä koskee erityisesti naisia, vaikka se tietyllä tavalla onkin vanhanaikainen ajattelutapa. Tietynlaisilla naisilla taas miehen "seksitaidot" saattavat olla eduksi, mutta se vain tuo tavallaan kääteisesti saman tuloksen naiselle. Olet miesten mielissä ehkä sellainen kurtisaanin soveliaampi korvike, mutta ei se asiaa paljon muuta ja luultavasti maineesi on jo kiirinyt edelläsi joten seksiä kyllä riittää, mutta parisuhdetta tuskin tai ainakin se on vaikeaa.
Näinpä. Naiset ei ymmärrä, että hyvät tai sanotaanko monipuoliset seksitaidot antaa kuvan ammattilaisesta tai tosi kokeesta naisesta. Parempi on esittää kokematonta tai jollain tavalla ei liian aktiivista.
mies51v
Sitä on hieman vaikea esittää kun on lähes puolet elämästä jo takana. Lisäksi myös parisuhteessa voi harrastaa hyvää seksiä, se ei kuulu vain irtosuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Onpas naisen akateemisuus myrkyllinen juttu monille! Pelkkä mainitseminen saa näkemään punaista. Aikamoista.. miksi siis akateeminen nainen haluaisi sellaista miestä, jolle naisen akateemisuus on noin kauhea paikka että pitää alkaa solvata?
Ei vika ole akateemisuudessa vaan sen nouseminen hattuun. Se on yhtä surkuhupaisaa kuin miehen röyhentely hienolla autolla.