Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaan vaatteita, joita ei teininä suostunut käyttämään ja nyt on ihan normivaate

Vierailija
31.12.2019 |

Minulla ainakin kumpparit oli sellaiset, en todellakaan suostunut teininä jalkaani laittamaan. Nyt kumpparit on ihan arkinen kenkä muiden kenkien rinnalla.

Kommentit (233)

Vierailija
141/233 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kammosin jossain vaiheessa rukkasen  mallisia käsineitä. Pakkasessakin värjöttelin ohuissa sormikkaissa!

Nykyään vanhana ja viisaana ja viluisena laitan heti rukkaset, jos on pakkasta. Ja tarvittaessa vielä lapaset alle.

Mikä on rukkasten ja lapasten ero? Luulin että ne molemmat on samat kuin vanttuut?

Lapaset on villaa tms.

Rukkaset on sellaiset kiintemmät, esim. nahkaa. Tai esim. kurarukkaset.

Vierailija
142/233 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/233 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumisaappaat nyt ainakin, juuri ja juuri niitä ilkesi julkisella paikalla käyttää kun käänsi varret alassuin. Ja pipo tietenkin.

Vierailija
144/233 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu kuin aloittajalla. Ala-asteella olisin halunnut pitkävartisen nokialaiset. Sitten kun sellaiset ylä-asteelle mennessä sain kukaan ei koulussa enää kumppareita käyttänytkään.

Vierailija
145/233 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipoa ei kovin mielellään yläasteella pidetty päässä (ennen kuin rehtori niin määräsi).

Vierailija
146/233 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kammosin jossain vaiheessa rukkasen  mallisia käsineitä. Pakkasessakin värjöttelin ohuissa sormikkaissa!

Nykyään vanhana ja viisaana ja viluisena laitan heti rukkaset, jos on pakkasta. Ja tarvittaessa vielä lapaset alle.

Mika hitto on rukkanen? 😂 nyt tuntuu typeralta, luullut etta rukkanen on sama kuin lapaset.

No rukkaset ja lapaset ovat samaa mallia (peukalolle oma osasto ja lopuille sormille yhteinen, vs. sormikkaat, joissa on jokaiselle sormelle oma osasto), mutta mun mielestä rukkasiksi nimitetään yleensä nahasta tai synteettisestä ja topatusta materiaalista valmistettuja kintaita.

Vastaus avauksen kysymykseen: toppahousut ja sen sellaiset nolotti. Nyt pidän suunnilleen koko talven toppahousuja (tai -hametta) myös kaupungilla.

Toppahame??

Käyttäisin itsekin toppahametta, mutta sen kerran kuin sellainen on tullut kaupassa vastaan ei kokoani ollut kuitenkaan tarjolla. Pakkasilla käytän hameen / mekon kanssa joko toppahousuja tai termoleggareita sukkisten päällä, pitkän takin alla. Toppahame olisi niin paljon kätevämpi mekkojen ja hameiden kanssa!

Vierailija
147/233 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumisaappaat nyt ainakin, juuri ja juuri niitä ilkesi julkisella paikalla käyttää kun käänsi varret alassuin. Ja pipo tietenkin.

Meilläpäin nuo varsista käännetyt kumpparit olivat hetken oikein muotijalkineet joita pidettiin vaikkei edes satanut. Tämä oli joskus 80-luvun puoliväliä.

Vierailija
148/233 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvikengät. Piti kulkea tennareissa johon oli tungettu villasukka ja silti paleli varpaat., ostin lähempänä 30 vuotta ekat talvikengät 15 vuoteen ja ai että ovat paitsi lämpimät myös tyylikkäät!

Vierailija
149/233 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät kalsarit. Mieluummin palelluin, silti villasukat oli jees.

Vierailija
150/233 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jossain vaiheessa t-paita oli liikaa. Varmaan spagettiolkaimet ja hihattomat topit oli tullut juuri muotiin tai olin päässyt teininä ekaa kertaa käyttämään niitä.

Vierailija
151/233 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, miten monella se on ollut juuri pipo (itsellä sama juttu). Miksiköhän juuri se on ollut niin vastenmielistä?

Mä luulen et se oli noloa, jos alistui luonnonvoimille. Lisäks pipot oli jossain vaiheessa ihan järkyttävän rumia, ainakin kaikki meidän taloudesta löytyvät, enkä varmasti olis saanut kaupasta yhtään hienompaa, koska meillä oli jo pipoja.

Vierailija
152/233 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa nuoruudessa pipot olivat lähinnä joitakin paikallisen kaupan/pankin mainospipoja. Ehkä inho johtuu siitä?

Vierailija
153/233 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin nuo varsista käännetyt kumpparit olivat hetken oikein muotijalkineet joita pidettiin vaikkei edes satanut. Tämä oli joskus 80-luvun puoliväliä.

Sama juttu meilläpäin. Sitten se saappaan vaalea vuorikangas sutattiin täyteen bändien nimiä, sydämiä yms hienoa.

Vierailija
154/233 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shortsit. Kotona kesälomalla saatoin joskus laittaa sellaiset, missä lahkeet polviin asti.

Mulla on paksut jalat, enkä vieläkään käytä shortseja.

Muuten pukeuduin todella oudosti teininä. En ikinä saanut mitään muotovaatteita, joten kai jonkinlaisena vastareaktiona vedin sitten kaikkea hirveää rytkyä niskaan. Käytin vanhempien vanhoja 60-70-luvun vaatteita, leveälahkeisia housuja ym. 90-luvun lopussa. Mulla oli myös hiphop-kausi ja hevi-kausi, joka kestikin sitten yli 2-kymppiseksi.

Jossain vaiheessa innostuin wiccalaisuudesta ja aloin käyttää pelkkää pitkää hametta ja yläosana perustrikoopaitaa.

Mua kiusattiin jo ala-asteella (ei tosin vaatteiden takia), joten siksi varmaan ei ya:lle mennessä ollut enää väliä, mitä pukeutumisestani sanottaisiin. Olisin mä niitä muotivaatteita halunnut, mutta äiti osti aina sellaista, missä on "kasvunvaraa". Tuolloin oli lyhyet, tyköistuvat farkkutakit tytöillä muotia -sain farkkutakin, sellaisen väljän poikien mallisen... Äiti myös piilotti mun Spaissari-napapaidan, jonka tilasin salaa jostain postimyynnistä ennen kuin ehdin kertaakaan käyttää sitä. Aloin sit käyttää kokomustaa, nahkatakkia ja maihareita ja kyhjöttää illat yksin huoneessani runoja kirjoittaen.

Ihana teini-ikä! Pitäisi saada jotenkin pikakelattua ko. kehitysvaihe...

Vierailija
155/233 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crocs

No ei vaisinkaan, ei koske niihin vieläkään

Vierailija
156/233 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintsikat

157/233 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokopitkä esiliina. Nykyisin käytän sitä 80% kotonaoloajasta vaatteiden suojana, teininä pidin vain vyötärölle solmittavaa.

Vierailija
158/233 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legginssit.

Vierailija
159/233 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Crocs

No ei vaisinkaan, ei koske niihin vieläkään

Noin itsekin joskus uhosin. Moneskohan pari onkaan jo menossa...

Vierailija
160/233 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse askarreltu paskarreltu paita, jossa oli itse piirretty anarkiamerkki ja vakosamettihousut, joista oli lahkeen käännökset avattu ja sisäsauman puolelta leikattu saksilla. Päässä piti olla kalastaja lakki. Tästä tyylistä voisin ottaa ne vakosamettihousut, mutta ehjillä lahkeilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi