Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaan vaatteita, joita ei teininä suostunut käyttämään ja nyt on ihan normivaate

Vierailija
31.12.2019 |

Minulla ainakin kumpparit oli sellaiset, en todellakaan suostunut teininä jalkaani laittamaan. Nyt kumpparit on ihan arkinen kenkä muiden kenkien rinnalla.

Kommentit (233)

Vierailija
181/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua, miten monella se on ollut juuri pipo (itsellä sama juttu). Miksiköhän juuri se on ollut niin vastenmielistä?

Mä luulen et se oli noloa, jos alistui luonnonvoimille. Lisäks pipot oli jossain vaiheessa ihan järkyttävän rumia, ainakin kaikki meidän taloudesta löytyvät, enkä varmasti olis saanut kaupasta yhtään hienompaa, koska meillä oli jo pipoja.

Meillä päin pipoa halveksuttiin, koska se sähköisti ja latisti hiukset. Moni laittoi pipon päähän, jos lähti koulusta suoraan kotiin, mutta pipoa ei todellakaan pidetty kouluun mennessä, välitunneilla eikä varsinkaan kaupungilla. Aivan älytöntähän se oli. Nykyisinkään en juuri tuosta latistumissyystä (hankala hiuslaatu, joten tukkaa ei voi perillä "korjata") laita pipoa, jos olen menossa juhliin, mutta pitkässä toppatakissani on erinomainen huppu, joka pitää lämpimänä. Se on kampauksille paljon hellempi kuin napakasti istuva pipo. En tiedä, miksen teininä keksinyt panna huppua päähän?! Siihen ei muistini mukaan liittynyt mitään stigmaa.

Vierailija
182/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Collegehousut, olohousut, eli ns. "pieruverkkarit". En suostunut pitämään edes kotona, vaan kaikkien housujen piti olla jonkinlaiset farkut. Nykyään pidän pieruverkkareita yleisesti kotihousuina ja joskus näyttäydyn jopa ihmisten ilmoilla sellaiset jalassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just mietin tuossa pakkasten aikaan, että kauas on tultu, nyt parasta on nilkkoihin saakka pitkä toppatakki ja korkeavartiset huopasaappaat, kun 20 vuotta sitten vilkkui lonkkaluut talvitakin helman alta ja liukasteltiin sämpyläkengissä :D

Vierailija
184/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki haalarimalliset vaatteet. Varsinkin pilkkihaalari. Apinannahkavaatteet (meillä niitä oli paljon kun kolmessa polvessa oli Kilpilahdessa ukot töissä - ja aina töistä lähti mukana milloin mitäkin mallia niitä sisnisä karva-antiflamekerrastoja.)

Nyt maksaisin mansikoita kun löytäisin vielä sopivan ja Ehjän apinnannahkahaalarin mutta ysärin jälkeen tehtailla alettiin käyttää vuorillisia työhaalareita :/

Vierailija
185/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon talvikengät, muistan miten teininä tungin villasukkaa bootseihin kun kaikki muut kengät olivat muka nolot.

Vierailija
186/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipo, pitkät kalsarit, talvikengät... Hitto, ei tainnu olla mitään oikeita talvivaatteita :D

Pillifarkut ja ramonesit jalassa, vaikka mittarissa ois ollu -40C

Ihme että vielä hengissä niiden lumipenkkaan sammumisten jlk...

Vierailija
187/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut, karvalakki

Vierailija
188/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat! Nykyään aina jalassa, teininä en osannut arvostaa.

Vierailija
189/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillifarkut,

Kun mä olin teini niin lahkeiden oli pakko levätä. Ei toivoakaan et olis pillifarkkuja kehdannut päälleen pukea.

Vierailija
190/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulepaita, toppahousut, Gore-Tex-kengät, rukkaset.

Vierailija
191/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hametta ei kukaan kehdannut käyttää siihen aikaan.

Vierailija
192/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää palelemisen ihaileminen jää pelkästään teineihin. Just kuuntelin yhtä podcastia, jossa kerrottiin, miten Irlannin 80-luvun pääministeri (tai oikeammin Taoiseach) Charles Haughey esiintyi aina ilman päällystakkia, koska ne on tarkoitettu nössöille.

Vierailija
193/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekot.

Vierailija
194/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villalapaset olivat nolointa ikinä, samoin talvisaappaat ja kumpparit. Mielummin kävelin märillä tennareilla jalat jäässä ja sormet kohmeessa. Jostain syystä häpesin myös reppuja, sellaisia kun oli vain ekaluokkalaisilla ipanoilla. Heijastimet, varsinkin heijastinliivit, olivat nolouden huippu.

Vierailija
195/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin elää jonkin harvinaisen ajanjakson 90-luvulla, mutta meillä oli todella niin, että koko ala-aste pukeuduttiin hyvin, tarkoitti käytännössä esim. toppahaalareita, kuomia edeltäneitä toppakenkiä, lämpimiä rukkasia jne. ja tämä koski kaikkia koulussa, eli ei vain minua. Vasta yläasteella tuli sellaista asennetta, että ei voi pitää tätä tai tätä.

Vierailija
196/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en poikana olisi lapsena tai teiniä suostunut käyttämään esimerkiksi violetin, oranssin, punaisen, keltaisen saati vaalenpunaisen värisiä vaatteita, koska ne olivat muka "tyttöjen värisiä", mutta nyt käytän sen värisiä vaatteita.

Vierailija
197/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leveä lahkeiset farkut.

Vierailija
198/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakki. Ei 80 luvulla voinut käyttää mknkäänlaista päähinettä julkisesti.

Vierailija
199/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisin elää jonkin harvinaisen ajanjakson 90-luvulla, mutta meillä oli todella niin, että koko ala-aste pukeuduttiin hyvin, tarkoitti käytännössä esim. toppahaalareita, kuomia edeltäneitä toppakenkiä, lämpimiä rukkasia jne. ja tämä koski kaikkia koulussa, eli ei vain minua. Vasta yläasteella tuli sellaista asennetta, että ei voi pitää tätä tai tätä.

Itse asiassa tässä kuvassa voisin olla minä 5-6-luokkalaisena. Ei ihan noin räikeä haalari, mutta vastaava malli, ja vyö oli samalla tavalla. Rukkasissa oli tuo heijastinnauha ja toppakengät näyttää tutuilta. Huomasin tuosta, että jo 90-luvulla on ollut fleeceä. Sitäpä en muistanut.

https://3.bp.blogspot.com/-g578Z43c9vI/WlSLJ1SJODI/AAAAAAAASXk/Myzy6q_w…

Vierailija
200/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huntupäähine pojilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi