Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaan vaatteita, joita ei teininä suostunut käyttämään ja nyt on ihan normivaate

Vierailija
31.12.2019 |

Minulla ainakin kumpparit oli sellaiset, en todellakaan suostunut teininä jalkaani laittamaan. Nyt kumpparit on ihan arkinen kenkä muiden kenkien rinnalla.

Kommentit (233)

Vierailija
161/233 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysät vaatteet, erityisesti ne jotka eivät korostaneet vyötäröä. Ysärillä oli hirveän tärkeää olla hoikka, ja mielellään vielä niin että vähän vyötärö vilkkui sieltä paidan helman alta. Nyt on löysää nahkaa raskausajalta, ja toisaalta vaatteissa kiinnostaa enemmän mukavuus.

Vierailija
162/233 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipo, lippis, halvat lenkkarit ja kumpparit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/233 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekko/hame ja istuva paita. Teininä piti aina olla farkut ja 3 kokoa liian iso huppari melkein polviin asti kun hävetti olla teiniksi isorintainen ja pojat kommentoi muuten.

Vierailija
164/233 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shortsit tai lyhyt hame. Sain silloin joka toiselta mieheltä kommenttia (upeista)sääristäni ja se oli teinille liikaa. Nyt kommentteja ei tule, vaikka joskus niitä kaipaisi.

Vierailija
165/233 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukettu kirjoitti:

"Mummokengät" eli goretex-kengät hyvällä pohjalla ja kunnon varrella. Tai ylipäätään sään- ja vuodenajan mukaiset, mukavuus ja käytännölisyys edellä hankitut kengät - Teininä piti olla tennarit, skeittikengät tai piikkikorkkarit, säällä kuin säällä. Talvella varpaat tunnottomina vedettiin pitkin kaupunkia, liukastellen peilijäällä.

Pipo talvella - Ei voinut käyttää, koska lapsellinen.

Kapealahkeiset/korkeavyötäröiset farkut - Mun nuoruudessa oli muotia kireät lantiofarkut leveillä lahkeilla. Vyötärö oli niin matala, että lantioluut vilkkuivat edestä ja stringit takaa. Vannoin silloin, etten ikinä laita jalkaani pillifarkkuja.

Mukavat alushousut - Teininä piti aina olla nirunarustringit ruseteilla tai angel-tekstillä.

Pitkä talvitakki - Teini-iässä käytettiin lyhyttäkin lyhyempää karvahupputakkia, yhdistettynä niihin em. lantiofarkkuihin. Alavatsa ja alaselkä oli aina näkyvissä, paukkupakkasillakin.

Pitkät takit olivat niiiin noloja.

Koko nuoruuden agenda taisi olla näköjään vain itsensä palelluttaminen?

Noi farkut! Takapuli ja ne stringit vaan vilkkui kun istui. Ja siihen vielä se järkyttävän lyhyt paita. Joskus kävin kaapista läpi vanhempia paitojani ja en voinut käsittää että oikea koko on niin lyhyt. No onhan se, kun helmoihin on tullut pituutta 20 senttiä lisää.

Vierailija
166/233 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvikengät. Piti kulkea tennareissa johon oli tungettu villasukka ja silti paleli varpaat., ostin lähempänä 30 vuotta ekat talvikengät 15 vuoteen ja ai että ovat paitsi lämpimät myös tyylikkäät!

Sama, pakko oli kulkee samoissa kengissä kesät talvet. Kuinkahan löyt ne kengät oli kesällä ja kuinka tiukat talvella villasukkien kanssa, kun nauhat piti olla sen verran löysät ettei niitä tarvinnut ikinä aikaista.

Vierailija
167/233 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyllybikinit

Vierailija
168/233 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stringit.

M35

Vierailija
169/233 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vaipat

Mulle ne laitetaan vieläkin sairaalassa kun viedään selviytymisyksikön puolelle vaikka ikää on jo yli 30 vuotta. 😀

Vierailija
170/233 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leggingsit oli nolot jumppavaatteet. Hameita ja mekkoja en suostunut käyttämään. Ajatus oli, että pitää pukeutua poikamaisesti liian suurien rintojen takia, jotta pystyy välttämään ällöttävät namusedät.

Nyt rintojen pienennysleikkauksen jälkeen uskallan näyttää pintaa ja säärtä. Leggingsit löytyy, koska ovat mukavat päällä.

Vierailija
171/233 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu kuin aloittajalla. Ala-asteella olisin halunnut pitkävartisen nokialaiset. Sitten kun sellaiset ylä-asteelle mennessä sain kukaan ei koulussa enää kumppareita käyttänytkään.

Minäkin halusin kunnon nokialaisia. Kun ne vihdoin sain niin silloin oli muotia taitella niistä varret kaksinkerroin. Olin niin onnellinen uusista kumppareistani etten mennyt varsia taittelemaan. Meitä oli muutama kapinallinen jotka annoimme saappaitten varsien olla suorina.

Vierailija
172/233 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkamekot! Niitä vihasin teininä syvästi. Nyt mulla on monta ihanaa mekkoa!

Toinen on pastellisävyt, violetti ja punainen.

Vierailija
173/233 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaiset mekot ja hameet. 

Vierailija
174/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä en suostunut kesällä laittaa lyhyttä hametta tai shortseja ilman legginssejä alla. 30 asteen helteissäkin paahduin pitkissä legginsseissä koska olin niin epävarma omista jaloistani, ne oli mun mielestä rumat ja paksut. Nykyään kymmenen kiloa painavampana en vois kuvitellakaan pitäväni mitään legginssejä kesällä hameen alla.

Vierailija
175/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipo, talvihousut, talvisaappaat, kumpparit, pitkikset, villasukat, mekko tai hame, värit, kauluri, jotkut muut housut kuin farkut, pillihousut....

Vierailija
176/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon talvikengät. Harmittaa vieläkin näin yli kolmekymppisenä kun isä osti mulle harmaat nauhalliset talvikengät kun olin jotain 7-8 vuotias ja suostuin käyttämään niitä tasan kerran. Myös hän muistaa tämän edelleen.

Vierailija
177/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä näin teininä kaikki muita paitsi paljastavat "seksikkäät" vaatteet noloina (pitkä hame, löysä paita ilman kaula-aukkoa, ei niin tiukat farkut), enkä edes tietoisesti ajatellut tätä seksikkyys-näkökulmaa, olin itse asiassa sellainen hiljainen kiltti tyttö...

Vierailija
178/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipo.

En nyt edelleenkään käytä kumisaappaita kuin pihatöissä tms kuten teininäkin.

Toppahousut ovat toinen mutta olisin varmaan käyttänyt niitä teininäkin jos olisi ollut pakko seistä tuntikausia ulkona kentän reunalla lasten pelejä katsomassa.

Paksu villapaita on kanssa yksi.

Vierailija
179/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipo, mutta ei siksi, että se olisi ollut nolo, vaan koska pidin sellaisia vaatteita muuten, joiden kanssa pipo olisi näyttänyt typerältä. Nykyään olen pipomiehiä, kun löysin oman tyyliini sopivia pipoja ja takitkin on vähän erilaisia kuin teininä.

Kumpparit, joita en kyllä käytä kaupungilla edelleenkään, koska haluan päälleni jotakin tyylikkäämpää. Pihalla tms. kumpparit kyllä menee.

Vierailija
180/233 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tule mieleen. Olen aina kulkenut omaa tietäni vaatteitten kuten kaiken muunkin suhteen, ja niin teen edelleen. Tarkka olen aina ollut, ei se ole muuttunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi