Luetellaan vaatteita, joita ei teininä suostunut käyttämään ja nyt on ihan normivaate
Minulla ainakin kumpparit oli sellaiset, en todellakaan suostunut teininä jalkaani laittamaan. Nyt kumpparit on ihan arkinen kenkä muiden kenkien rinnalla.
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Kuomat, kypärämyssy, korvien peittävä pipo, rukkaset, villakalsarit, villatakki, tädin neuloma villahaalari ja toppahousut
Kumisaappaita ja muita sadevaatteita käytin teininä vain luontopoluilla ja partiossa. Nykyään sateella on kumisaappaat, sadehousut, sadetakki, sadelakki ja kurarukkaset.
Suurilierinen lierihattu, aurinkolasit, löysä pitkähihainen puuvillapaita ja pitkälahkeiset puuvillahousut (suojaavat auringolta)
Kuka arvaa työpaikkani?
Tuntuu että kaikki järkevä on ollut kauhistuttava. Toppahousut, pipo, pitkät kalsarit, sadevaatteet, kumisaappaat ym. No, vuodet opettavat!
Pillifarkut ja urheiluleggingsit (näitä tosin vain kotona/koiran kanssa ulkoillessa). En käyttänyt myöskään hameita tai mekkoja muuta kuin juhlissa teininä, nykyään ne ovat minun arkivaatteitani, housuja pidän harvoin esim. töissä. Varmaan oman sukupuolen korostaminen helmoihin pukeutumalla tuntui silloin vieraalta.
Väljä villapaita ja pieruverkkarit. Mukavuus ja käytännöllisyys puristavan ja palvelevan tunteen sijaan
Mekot ja hameet...nyt en muita töissä pidäkään.Nuorena piti mennä addun verkkareissa juhliinkin...
Vierailija kirjoitti:
Hassua, miten monella se on ollut juuri pipo (itsellä sama juttu). Miksiköhän juuri se on ollut niin vastenmielistä?
Ja nykyään pipo on päässä sisälläkin!
Pipo.
Nykyisin en lähtisi ulos pakkasella ilman pipoa ja käytän ohuita pipoja keväisin ja syksyisin, jos on vähänkin viileää tai tuulista.
Naurattaa enemmänse, että kirjoitetaan edelleen ilman ylämerkkejä. Vaikka se olisi joka paikassa mahdollista. Toi on todella raivostuttavaa.
Pipo ja kaulaliina palasivat käyttöön vasta aikuisena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kammosin jossain vaiheessa rukkasen mallisia käsineitä. Pakkasessakin värjöttelin ohuissa sormikkaissa!
Nykyään vanhana ja viisaana ja viluisena laitan heti rukkaset, jos on pakkasta. Ja tarvittaessa vielä lapaset alle.
Mika hitto on rukkanen? 😂 nyt tuntuu typeralta, luullut etta rukkanen on sama kuin lapaset.
No rukkaset ja lapaset ovat samaa mallia (peukalolle oma osasto ja lopuille sormille yhteinen, vs. sormikkaat, joissa on jokaiselle sormelle oma osasto), mutta mun mielestä rukkasiksi nimitetään yleensä nahasta tai synteettisestä ja topatusta materiaalista valmistettuja kintaita.
Vastaus avauksen kysymykseen: toppahousut ja sen sellaiset nolotti. Nyt pidän suunnilleen koko talven toppahousuja (tai -hametta) myös kaupungilla.
Toppahame??
Pukeudun nyt 40-vuotiaana täysin samalla tavalla kuin pukeuduin 16-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kammosin jossain vaiheessa rukkasen mallisia käsineitä. Pakkasessakin värjöttelin ohuissa sormikkaissa!
Nykyään vanhana ja viisaana ja viluisena laitan heti rukkaset, jos on pakkasta. Ja tarvittaessa vielä lapaset alle.
Mika hitto on rukkanen? 😂 nyt tuntuu typeralta, luullut etta rukkanen on sama kuin lapaset.
Ehkä tässä on jotain murre-eroja, mutta minulle rukkanen on se, jossa on peukalolle paikka ja muille sormille yhteinen paikka, mutta joka ei ole villaa tms. neulosta koska se on sitten lapanen. Mutta muut samanmalliset on rukkasia (nahkarukkanen, topparukkanen, kurarukkanen).
Mulla on ilmeisesti iso aukko sivistyksessä, kun mulle rukkaset, lapaset ja vanttuut on aina olleet toistensa synonyymeja. :) En siis ole tehnyt näille mitään eroa. Erikseen on sitten hansikkaat, kintaat ja sormikkaat.
Ja hanskat (vaikka tarkoittaakin kai hansikkaita alunperin) on sitten arkinen yleisnimitys mille tahansa käsineille/käsissä pidettäville asusteille. :D
Vierailija kirjoitti:
Pipo.
Nykyisin en lähtisi ulos pakkasella ilman pipoa ja käytän ohuita pipoja keväisin ja syksyisin, jos on vähänkin viileää tai tuulista.
Sama juttu. Käytän pipoa syksystä kevääseen, ja mulla on niitä useita, että on varmasti joka säälle sopiva. Talvella paksumpi, syksyllä ja keväällä ohut. Paljaspäin en kulje juuri koskaan, kesällä käytän lippistä tai vähän siistimpien vaatteiden kanssa hattua.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on rukkasten ja lapasten ero? Luulin että ne molemmat on samat kuin vanttuut?
Ei ole makuni muuttunut juurikaan teinivuosista.
N-77
Nahkahame ja nahkahousut. Nykyisin rakastan nahka-asuja <3
Mekko ja hame. En tosin näitä hirveästi pidä nytkään, mutta kesäkuumalla normivaate, shortseista en tykkää.
Meillä kelpasi kumppareiksi vain mustat Kontiot. Jotkut taitteli niistä varret kaksinkerroin, minä en.