Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa painostus autottomuuteen

Vierailija
28.12.2019 |

Olen suvussani vasta toinen sukupolvi naisia joilla on oma auto. Koen oman auton yhtenä riippumattomuuden välineenä, se on oma ja vain minä päätän mitä sillä tehdään, miehellä on oma auto. Jos meidän perheessä luovuttaisiin toisesta autosta, olisi se todennäköisesti mun auto, mies kun tarvitsee töissä autoa eikä heillä kukaan töissä kulje julkisilla.
Meillä töissä taas on paljon nuoria joita ahdistaa oman auton käyttö, toki ovat lapsettomia ja asuvat hyvien yhteiskunnan tarjoamien kulkuyhteyksien varrella. Minä taas en asu ja on lapsia joita kuljetellaan iltaisin harrastuksiin omalla autolla koska ei ole bussia tai ratikkaa. Nyt työnantaja suunnittelee vielä omalla autolla kulkemisen hankaloittamista. Lehdet täynnä autojen saastuttamista jne.

En ole valmis luopumaan omasta autosta ja sen tuomasta riippumattomuudesta. Nyt olisi vertaistuki poikaa muilta samalla lailla ajattelevilta.

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei hoida lasten kuljetusta harrastuksiin? Onhan se nyt naurettavaa maksaa kahdesta autosta ja kuormittaa täysin turhaan ympäristöä.

Vierailija
2/124 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paskaa, pääkaupunkiseudulla autot on turhia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on fiksummat työkaverit kuin ukollasi, mieti sitä.

Vierailija
4/124 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni laumasieluisuudestasi. Minulla on oma auto, eikä ahdista yhtään.

Vierailija
5/124 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei hoida lasten kuljetusta harrastuksiin? Onhan se nyt naurettavaa maksaa kahdesta autosta ja kuormittaa täysin turhaan ympäristöä.

Myös mies hoitaa kuljetukset harrastuksiin, teen vuorotyötä ja kun olen iltavuorossa mies vie harrastuksiin. Meillä työssäkäynnin edellytys on kaksi autoa. Ilomielin maksan siitä hyvästä ja elämän helppoudesta.

ap

Vierailija
6/124 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä on, en asu pääkaupunkiseudulla.

ap

Vierailija
7/124 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osanottoni laumasieluisuudestasi. Minulla on oma auto, eikä ahdista yhtään.

Pitäisi opetella kylmäpäiseksi ja olla välittämättä.

ap

Vierailija
8/124 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään syytä potea huonoa omaa tuntoa. Työnantaja on hölmö, jos ehdoin tahdoin hankaloittaa työssäkäymista, siinä nyt ei ole järjen hiventä.

Työpaikan viherpipertäjät voi jättää omaan arvoonsa.

Asun Helsingin keskustassa, enkä todellakaan tule toimeen ilman autoa, koska ajoa on muuallekin kuin keskusta-alueelle. Siksipä meillä onkin 3 autoa, joista yksi pojan käytössä. Välineet tarpeen mukaan.

Vierailija
9/124 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Meillä työssäkäynnin edellytys on kaksi autoa. Ilomielin maksan siitä hyvästä ja elämän helppoudesta.

ap[/quote]

Jos kerran on näin, miksi ahdistaa? Siksi, että tiedät itsekin, että pienellä vaivannäöllä pärjäisitte yhdellä autolla (tai kokonaan ilman). Vai miksi muuten tällaisia kyselet?

Vierailija
10/124 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös mies hoitaa kuljetukset harrastuksiin, teen vuorotyötä ja kun olen iltavuorossa mies vie harrastuksiin. Meillä työssäkäynnin edellytys on kaksi autoa. Ilomielin maksan siitä hyvästä ja elämän helppoudesta.

ap

Miksi ihmeessä siis ahdistut?

Vierailija
11/124 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa omistaa auto. Vakuutukset, bensat, huollot, renkaat, käyttömaksu, pysäköinti...

Ilman autoa olisin jo miljonääri.

Vierailija
12/124 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ahdistaa omistaa auto. Vakuutukset, bensat, huollot, renkaat, käyttömaksu, pysäköinti...

Ilman autoa olisin jo miljonääri.

Ei toki ilmaista, eikä edes halpaa, mutta melkoinen menopeli sinulla alla, jos saat autoiluun uppoamaan edes 50 vuodessa miljoonan (20.000€/vuosi).

Vierailija
13/124 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään syytä potea huonoa omaa tuntoa. Työnantaja on hölmö, jos ehdoin tahdoin hankaloittaa työssäkäymista, siinä nyt ei ole järjen hiventä.

Työpaikan viherpipertäjät voi jättää omaan arvoonsa.

Asun Helsingin keskustassa, enkä todellakaan tule toimeen ilman autoa, koska ajoa on muuallekin kuin keskusta-alueelle. Siksipä meillä onkin 3 autoa, joista yksi pojan käytössä. Välineet tarpeen mukaan.

Kiitos, tämä auttoi :)

ap

Vierailija
14/124 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No koska iso osa ihmisistä ajattelee että tuhoan tämän maailman omistamalla auton ja käyttämällä sitä.

ap

Vierailija
15/124 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä työssäkäynnin edellytys on kaksi autoa. Ilomielin maksan siitä hyvästä ja elämän helppoudesta.

ap

Jos kerran on näin, miksi ahdistaa? Siksi, että tiedät itsekin, että pienellä vaivannäöllä pärjäisitte yhdellä autolla (tai kokonaan ilman). Vai miksi muuten tällaisia kyselet?

Ihan pienellä vaivannäöllä ei onnistu. Edellyttäisi muuttoa tai työttömäksi ryhtymistä. Kokonaan ilman emme pärjäisi, emme asu pääkaupunkiseudulla eikä kesämökille pääse ilman autoa. 

ap

Vierailija
16/124 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No koska iso osa ihmisistä ajattelee että tuhoan tämän maailman omistamalla auton ja käyttämällä sitä.

ap

Jos ajat polttomoottoriautolla niin tuhoat hengitysilman itseltäsi ja muilta. Lisäksi menetät rahasi.

Vierailija
17/124 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun pk-seudulla ja en pärjäisi ilman autoa.

Edellisessä työkohteessa työmatka julkisilla 1,5 h (sisältäen kaksi vaihtoa + kävelyä) ja omalla autolla 30 min.

Vierailija
18/124 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten työnantajasi aikoo hankaloittaa oman auton käyttöä?

Lehdet tietysti saavat kirjoittaa asiasta kuten se on, vaikka sinä ahdistuisit.

Vierailija
19/124 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

No ei todellakaan ajattele! En tiedä täällä noin 150km Helsingistä oikein ketään, kellä ei olisi autoa. Enemmän toki perheissä tuskaillaan kustannuksia ja yritetään pärjätä yhdellä. Jos teillä ei rahasta ole pulaa, niin ilman muuta pidät auton - toki voit pyörää ja julkisia käyttää, mikäli ne sopii aikatauluun.

Vierailija
20/124 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset voivat aivan hyvin käyttää julkisia ja lopettaa liikenteen puurouttamisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme