Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa 3-4-vuotiaiden älynväläyksiä!

Vierailija
01.03.2008 |

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavana aamuna kuului ruokapöydästä huuto:" Äiti, ei Mököltä (kissan nimi) oo maitohampaat lähteny! Se joi just maitoo mun puurosta!" ;D

Vierailija
62/108 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maaten ja siihen tuli meidän neljä täyttänyt poika. Poitsu nosti mun paidanhelmaa ja laittoi kädet paidan alle selälle ja vaivasi vähän. Sitten sanoi ihastuneena äänellä että äiti mä rakastan sun lämmintä nahkaa :). Jotenkin niin sööttiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö 4v

T: Minä haluan isona kolme lasta mutta jaksan hoitaa vain yhtä!

Äiti: No mitä sä niille kahdelle teet??

T: No mä otan kaksi hoitajaa!!

T: Äiti sulla on isot rintsikat

Äiti: Ai isot rinnat?

T: Ei, rinnat on pienet, rintsikat on isot.

Ja näin hän joka ei ole kuullutkaan topatuista push upeista

Poika 1v7kk venytteli pippeliä vaippaa vaihdettaessa ja kertoi äidille silmät ja ääni täynnä ylpeyttä: TÄMMÖNEN! HIENO!

Tyttö kuunteli, kun äiti raivosi, kun tyttö ei pukenut vaikka oli kiire kerhoon. Tyttö katsahti karjuvaa äitiä, pikkuveljeä ja itseään peilistä ja totesi:

- Taitaa olla kaksi lasta ja rouva Vilijonkka

Tyttö 4v: Äiti arvaa mitä minä tein pikkuveljelle?

Äiti: No mitä? (miettiin mielessään, että työnsi varmaan takkaan, heitti ovesta pihalle tms)

T: Siunasin pikkuveljen ettei sille tapahdu mitään pahaa. Siunaa rakas Jeesus meidän tuttisuu-vauva.

Srk:n kerho saa ihmeitä aikaan :D

Tyttö 3,5v: Kun minä kaivoin korvaa niin se haisi ihan isin sukille.

Tällaista tuli mieleen meiltä näin äkkiä :D

Vierailija
64/108 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaus kuului: " Ei paljon miltään... ottaisin heti uuden vaimon, semmoisen ihan sun näköisen."

Vierailija
65/108 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Valokuvaamon ovella lapsi huutaa hysteerisenä:

Mä en haluu sinne passiin! Mä en haluu sinne passiin!!

Mihin lie kuvitteli joutuvansa..

Tyttö 3v pääsi ensimmäisen kerran risteilylle, oltiin aiemmin puhuttu kuinka siellä on hyttejä ja niissä nukutaan yö. Päästiin hytin ovesta sisään niin tyttö juoksee kurkkaamaan sohvan alle ja kysyy " Missä se hytti on?" . Ei ihan käsittänyt sitä mitä olimme kertoneet.

Vierailija
66/108 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika:

-Äiti, tää on ällöttävä.

Äiti, katsellen ihmeissään pojan käsiä ja ympäristöä...

-Mikä nyt on niin ällöttävä?

Poika, ihan vakavana

-Tää kurkunpääntulehdus, tää on tosi ällöttävä.

Siinä oli äidillä naurussa pitelemistä, eihän nyt kipeän lapsen surulle sovi nauraa... ainakaan lapsen kuullen =)

Vierailija
67/108 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää!

Vierailija
68/108 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman vasta vuoden ikäisen mussukan väläyksiä odotellessa...

Vierailija
69/108 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v. tyttö: Äiti, meen sun kanssa isona naimisiin.

Äiti: Kuule, kun et voi, kun äiti on jo isin kanssa naimisissa.

tyttö: No soita sille naimatätille, ettet enää halua naida sen isin kanssa, niin varmaan sitten voitte erota.

Vierailija
70/108 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näki pahaa unta ja tuli yöllä herättämään ja juttelemaan. Hetken rauhottelun jälkeen meni omaan sänkyynsä jatkamaan unia. Aamulla kysyin tytöltä että ethän enää nähnyt yöllä pahaa unta?

Vastasi että en, mutta mä nukuin kyllä tosi huonosti, kun en uskaltanut kunnolla nukkua.

Kysyin että kuinka niin kunnolla nukkua?

No kun nukuin vain toisella silmällä etten nää painajaisia!

Kysyin vielä että miten nukutaan vain toisella silmällä niin näytti miten toinen silmä on kiinni ja toinen auki! ;)

Vierailija
71/108 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" aiti, eikos se ollut niin etta ensin on pikkusisko, sitten isosisko ja sitten aiti"

ja toinen

oltiin just katelu ohjelmaa " olipa kerran elama" ja olin yrittanyt selittaa evoluutiota.

" aiti,oletko joskus ollut apina?"

" en"

" onkos isa ollut apina"

" ei ole"

" no mummi kylla varmasti on ollut apina ...."

Vierailija
72/108 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja selitettiin lapselle että isi ja äiti menee naimisiin, poika 4v. vastaa ärsyyntyneeseen sävyyn että ette sitten viitsineet mua ottaa mukaan vai?

Ja tämä tuli sitten ennen meidän naimisiin menoamme: - Äiti, mä haluan sun kanssa naimisiin, pääsenkö äiti, pääsenkö?

Johon minä vastaan että äiti ja lapsi ei voi mennä naimisiin keskenään koska ovat sukulaisia toisillensa ja että vain aikuiset voi mennä naimisiin keskenään. Siihen poika vastasi: Höh...

Ja leikit jatkui...

Vierailija
73/108 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän ei enää halua olla tässä perheessä. Kun kysyimme isän, äidin ja isoveljen voimin että mihin perheeseen hän oli ajatellut muuttaa, niin kuulemma Muumiperheeseen..

Vierailija
74/108 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" äiti, jos nyt tulee kolari ja sinä ja isi kuolette ja teidät haudataan kokonaan, niin minä menen Axxx:n (kaveri) luokse asumaan siksi aikaa, kun minulle löydetään uusi isi ja äiti kun minun isi ja äiti on kuolleet" ..

Ja tässä tarinassa sekoittui siis

* kolareista puhuminen

* kaveri, joka on adoptoitu ulkomailta ja on selitetty, että sillä ei ole isää ja äitiä enää siellä omassa maassa jne.

* srk:n kerhon oletettava pääsiäistarina, kuinka Jeesus haudataan (koska meillä muutenkin nyt kertoillaan, että Jeesus on kuollut).

Tuo srk:n kerho aiheuttaa todella mielenkiintoisia tarinoita, kun lapsi yhdistää Raamatun kertomuksia omaan elämäänsä.

Yksi ehdottomasti " paras juttu" 3v:nä oli kun pojalla oli hirveä vauvakuume (lähes jokaisen kaverin äiti oli raskaana) ja kyseli multa koko ajan " joko äiti masussasi on vauva? Edes viikon päästä?" jne.

Yhtenä päivänä joutui sitten mummun työpaikalle hetkeksi hoidettavaksi, kun kävin sellaisilla asioilla, etten voinut ottaa lasta mukaan. Mummu vei pojan työpaikan kahvilaan, jossa sai mehua ja pullaa. Pöytään oli tullut muitakin työntekijöitä, jotka tuntevat mut ja kesken pullansyönnin poika oli todennut, että " äidin masussa on muuten vauva" - voitte kuvitella minkälaisen mielenkiinnon kohteena hän oli sen jälkeen, kun mummukaan ei tiennyt (ja siis todellisuudessa vielä en ollut raskaana!). Sen jälkeen jouduin monien selitysten eteen ja teki mieli välillä sanoa, kun tapasi jonkun tutun, että " hei, en ole raskaana!" ;)

Vierailija
75/108 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihalla lumipallo putosi kädestä ja hajosi. Tähän poika: " se poksahti!"

Asiaan kuuluvasti kaikkea pitää vastustaa. " Ei mun tartte" on pojan vakio vastaus kehoituksiin pukea, tulla syömään, raivata leikit jne.

Yhtenä iltana komensin pojat iltapesulle. Kolmivuotiaan vastaus äidille oli: " Voi kiitos äiti!" ...

Veljestenkin jutut ovat joskus hauskoja. Viisivuotias on innostunut kirjaimista, joten hänen lempiohjelmansa on Pikkukakkosen jälkeen tuleva " Oikea kysymys" -ohjelma. Eräänä iltana pikkuveikka oli yläkerrassa leikkimässä ja sieltä tullessaan kysyi isoveikalta: " Mikä se on?" . Tähän isoveikka: " Se on oikea kysymys!" . *tämä juttu tosin avautuu vain niille, jotka ovat joskus ohjelmaa seuranneet*

Vierailija
76/108 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vuotias poikamme ilmoitti, että menee äidin kanssa naimisiin ja ostaa äidille ison timanttisormuksen. Äiti sitten, että ei äidin kanssa voi mennä naimisiin, koska olen sinun äiti. Poika lopulta hieman pettyneenä, mutta topakasti sanoi: " en menekään, koska sinulla ei ole hametta ja olet pullukka! Etsin oman tytön, jolla on hame.

T. äiti, joka ei käytä hametta

Vierailija
77/108 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi kysyi, miten matka meni? 3-vuotias vastasi: " Oikein hyvin, äiti ei ajanut metsään kertaakaan."

Saunassa ollessamme 3-vuotias katsoi pitkään isin pyöristynyttä vatsaa. Naureskelimme miehen kanssa vähän sivussa, että mitäköhän se oikein miettii. On jo jonkin aikaa toivonut, että meille tulisi vauva. Lopulta tuli kylvystä saunan puolelle ja istui isin viereen ja kysyi:" Sinäkö sen vauvan meille synnytät?"

Vierailija
78/108 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti: nyt syödään ja tästä asiasta ei keskustella!

Lapsi: no en minä keskustelisikaan.

Vierailija
79/108 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö oli kylvyssä ja minä puin 7kk kuopusta olohuoneessa. Mulla on tapana aina huhuilla välillä tytölle, että onko kaikki hyvin?

Vierailija
80/108 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö oli kylvyssä ja minä puin 7kk kuopusta olohuoneessa. Mulla on tapana aina huhuilla välillä tytölle, että onko kaikki hyvin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi