Kertokaa 3-4-vuotiaiden älynväläyksiä!
Kommentit (108)
" Oi miten upeaa! Oi miten kaunista!"
Varsinaisesti mikään kaunis aluehan se ei ole, ehkä tyttö pohti rumuuden estetiikkaa? Tällaisia miettii ilmeisesti muutenkin, koska kerran bussissa Arabiasta keskustaan mennessä katseli Arabian tehtaanmyymälän kohdalla aukiolla olevia metallihäkkyröitä ja sanoi " Onko taideteos? En tiedä."
4vee kysyy: aiti, milloin me mennään sinne grillaushiiren-maahan?
Minä ihan ihmeissäni, että minne? 6vee tähän tietää, että: se tarkoittaa sitä hilaushiirtä. Jo valkeni äidillekin, että kysymyksessä oli Hilariushiiri ja viherlaakso.
" Äiti mun maha kuorsasi yöllä, kun oli niin kova nälkä." =) eli kurisi.
" Äiti, ei tota tarvitse pelätä, se on vaan nukke."
" meidän äiti on meidän perheen isi." tätä ihmetellessään pph sai pojalta heti vastauksen: " no kun meidän isi ei osaa korjata yhtään mitään, äiti tekee kaikki isien työt, isi kuorii vaan pottuja ja viikkaa pyykkiä."
niimpä niin, mies on myyjä ammatiltaan, minä värkkään päivät pitkät koneiden kanssa ja kokoan meillä kaikki huonekalut ja teen pikkuremontit. mies tekee meillä usein ruuan ja vaatehuollon.
samainen poika kysyi minulta lemmikkikaneistamme, jotka olivat saaneet poikasia: " äiti, voiko puput mennä naimisiin?" vastaushan on tietysti ei. poika esitti jatkokysymyksen: " no miten ne sitten voi saada lapsia?" mitä tähän oikeesti voi vastata?
Ja keksi sitten nerokkaan idean..." Äiti, mulla on pipi."
Minä sitten kysyin, että " missä sulla on pipi?"
" Täällä(näyttää silmiään). Ei mee kiinni."
Vierailija:
Onko tää totta?? Apua, hävettäis! Mistä se lapsi tollaista keksii vai onko nähnyt???
Vierailija:
kassalla ollaan. Äiti mättää tavaraa hihnalle. Lapsi kysäisee kaupan tädiltä:
Arvaa mitä mä näin eilen? Kaupan täti: No mitäs näit?
Lapsi: Näin kun isin pippeli oli äidin suussa.Äiti jättää ostokset ja ryntää lapsi mukanaan kaupasta.
Vierailija:
Vierailija:Onko tää totta?? Apua, hävettäis! Mistä se lapsi tollaista keksii vai onko nähnyt???
Vierailija:
kassalla ollaan. Äiti mättää tavaraa hihnalle. Lapsi kysäisee kaupan tädiltä:
Arvaa mitä mä näin eilen? Kaupan täti: No mitäs näit?
Lapsi: Näin kun isin pippeli oli äidin suussa.Äiti jättää ostokset ja ryntää lapsi mukanaan kaupasta.
Isoveli mietti hetken ja korjasi siskoaan: " Ei ne tule siihen pöytään istumaan, vaan makaamaan lautasille!"
poika: Haluan mennä isin kanssa naimisiin
äiti: Se ei valitettavasti onnistu, koska äiti ja isi ovat jo naimisissa
poika: No, siinä tapauksessa menen itsekseni naimisiin ja tanssin yksin rokkia ja laulan " rock rock" .
Olisi mielenkiintoista tietää, minkälaisiksi hän häät oikein kuvittelee :-)
Äiti mulle on varmaan kasvanu pippeli! Kato vaikka ku täällä on tommonen kova möykky.
Pienestä pitäen peeniskateutta....
Vierailija:
Tänään oli 2v siskon synttärit ja isosisko aamupalalla totisella äänensävyllä kertoi, että masussa on puurolokero, ruokalokero ja herkkulokero erikseen. Hänen puurolokeronsa oli tullut täyteen, mutta herkkulokerossa oli vielä päivä varalle hyvin tilaa.
Sekä " varamahoja" päivästä riippuen 1-4. Sijaitsevat mikä missäkin, selässä, kyljessä, polvessa...
Tyttäreni sanoi kesällä kun näki hienon punaisen avoauton isälleen
" isi minä ostan isona tuollaisen tuuletusauton kun tuolla sedällä"
ja ihan äsken hän sanoi minulle kun äitiyspakkauksia saimme kolme ja siinä oli haikaran kuva nokassa lapsi siinä liinassa.
" tuollainen pussilintuko se tuo sen toukan sinun mahaan"
Sitten sanoja joista olemme saaneet nauttia ja tehdä jo sanakirjankin;)
*sukisaappaat=kumisaappaat
*ketovetku=vetoketju
*varpaantukkia=kun varpaan väliin jää sukista nöyhtää
*hiki suussa=janottaa saisko vettä
*suihkamuikkunen=nuuskamuikkunen
jne jne...ihanaa nuo lasten sanat, olenkin koko hänen aikana pitänyt päiväkirjaa joka päivä hänen elämästä, saapahan lukea sitten isona ne kirjaset;)))annan vasta täytettyään 18v.
Lauleskelin illalla tiskatessa antaumuksella " Aikuinen nainen" -laulua. Tyttö totesi siihen, että " äiti, sä oot huono laulamaan."
Noh, seuraavana päivänä taas loilottelin samaa viisua keittiössä, jonne tyttö tepasteli ja sanoi: " äiti, mähän sanoin sulle eilen, että sä et osaa laulaa!"
Nähtiin kaupunkijuna viimekesänä, tyttömme oli silloin n.3 vuotias.
Äiti, äiti, tuolla menee juna!
Siellä on paljon lapsia eikä yhtään ihmisiä!
:)
Lapsilla on hauska käsitys lapsista ja aikuisista.
Samantapainen viesti oli 85:lla
Esikoisen ollessa 3v oltiin kirjastossa ja poika kälkätti kovaan ääneen jotakin. Sanoin sitten että Shh hiljaa. Poika kailotti " Kuka täällä nukkuu?"
-----------
Sama poika sanoi automatkalla mummolaan että mimmu ja faari asuu kotelossa. Siinä sitten arvuuteltiin hotellit ja kaikki. Totuus oli että kotelo oli kerrostalo. :) aika osuva nimitys
-----------
Nuorempi pojista viimeviikolla möyhensi mun löllöä mahaa ja sanoi " tää on mun tyyny" . Sama maha toimi tänään rumpuna.
että mun pitää riisua tissiliivit, koska halatessa sattuu muuten korvaan.
Kokoni on huimat 80G... joskus saan aamuherätyksen, kun poikaa " leipoo" tissejäni...ei niitä voi kauheesti piilotellakaan;=( Toivottavasti ei niitä enää kouluiässsä tule vatkaamaan...
Poika 4v totesi viime viikolla isälleen: " Miksi sulla on kaksi kuplaa? Onko minullakin kaksi kuplaa sitten isona?"
iltapalapöydässä.
-mä en jaksa enää
isoveli:-jos sä et syö niin sä et kasva.
-kasvanhan!(tuimaan sävyyn) jos mä venyttelen!
Ä: Kulta, onko kaikki hyvin?
Ei vastausta
Ä: ONko kaikki hyyyviiin??? Vastaappa nyt.
Ei vieläkään vastausta.
Ä: x hei, vastaa nyt onko kaikki hyvin?
Tyttö: EI jaksa vastata nyt!!!!!!!