Kehtaanko kysyä naapurilta voinko saada
Heiltä autoa lainaksi?
Siis naapurin mies on ulkomailla komennuksella ja auto seisoo parkkipaikalla käyttämättömänä.
Ei edes perheen rouva ajele sillä, vaan pyöräilee säässä kuin säässä.
Minun on itseni hankala pyöräillä (lonkkakipua) ja siksi olen miettinyt voisinko saada lainaan naapurin sähköautoa? Onko ajatus ihan hullu?
Kommentit (13)
Ajatus on suorastaan pähkähullu. Unohda. Naapurin auto ei ole mikään yleiskaara, jota kaikki halukkaat voivat lainailla. Naapuri kun sattuu olemaan se, joka maksaa viulut. Niin autosta kuin käytöstäkin.
Autoa ei ole mikään lainatavara. Eli älä edes kysy.
Siinä on aina riskinsä. Jos ajat kolarin tai vaikka joku ihan toinenkin aiheuttaisi autolle vahinkoa silloin, kun se olisi sinulla käytössä, se olisi jo todella ikävä ja hankala asia selvittää, kenelle kuuluu vastuu. Se on varmaa. että naapurisopu menisi siinä tilanteessa joka tapauksessa.
Minä en lainaisi ikinä autoani kenellekään muulle kuin perheenjäsenelleni.
Enkä ikinä ottaisi kenenkään muun autoa itse lainaan.
Vain todellisessa hätätapauksessa se voisi tulla kysymykseen, ja silloinkin siis jo erittäin vakavassa tilanteessa. Mutta silloinkaan en taitaisi antaa autoani lainaan, vaan lähtisin itse sillä ajamaan.
Mitään tarvi kysellä senkus otat sen jos ei kukaan sil ajele. Autot on tehty ajettaviksi
Siis mitä, taisin kirjoittaa täällä, että kohta tungetaan ovista ja ikkunoista siään ja uima-altaaseen, koska sulla on ja mulla ei. Hyvänen aika sentään, toivottavasti ap pelleilit ja kokeilit kepillä jäätä.
Vähän riippuu kuinka hyvissä väleissä olet naapurin kanssa? Oletteko kavereita vai melkeen tuntemattomia? Mikset ennemmin kysy naapurin rouvalta kyytiä jos on esim asiaa kaupoille?
Pyydä vaimoa myös lainaksi, siellä se on kotona käyttämättömänä.
Jos on kova tarvis, voi ainakin kysyä. Mutta sitten pitää myös kunnolla korvata lainauksen aiheuttamat kustannukset. Ethän sinä mikään lokki ole?
Et. Autoa ei kehtaa kysyä lainaksi.
Jos on suhteet kunnossa niin miksei?
Meidän naapurissa (uusi okt alue) asuu eläkeläispariskunta, joka viettää hyvin aktiivista elämää, eli ovat enimmäkseen poissa kotoa.
Ovat minulle sanoneet missä heidän avain on, jos tarvitsee heiltä lainata jotain. Saan ladata sähköautoani heidän laturista koska heillä aurinkopaneelit ja sähkö menee hukkaan jos sitä ei käytä jne yms. ihan huippu mukavia ihmisiä.
Minä puolestaan olen kaivanut heidän pensasaidoilleen istutuskuopat koneellani ja auttanut muutenkin teknisissä töissä.
M43
ehkä voit kysyä, jos teillä on seksisuhde
En kyllä uskaltaisi lainata kenenkään autoa. Kauhea sotku, jos kolaroi.
0/5