Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaanko kysyä naapurilta voinko saada

Vierailija
24.06.2026 |

Heiltä autoa lainaksi?


Siis naapurin mies on ulkomailla komennuksella ja auto seisoo parkkipaikalla käyttämättömänä.


Ei edes perheen rouva ajele sillä, vaan pyöräilee säässä kuin säässä.


Minun on itseni hankala pyöräillä (lonkkakipua) ja siksi olen miettinyt voisinko saada lainaan naapurin sähköautoa? Onko ajatus ihan hullu?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/13 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus on suorastaan pähkähullu. Unohda. Naapurin auto ei ole mikään yleiskaara, jota kaikki halukkaat voivat lainailla. Naapuri kun sattuu olemaan se, joka maksaa viulut. Niin autosta kuin käytöstäkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoa ei ole mikään lainatavara.  Eli älä edes kysy.

Siinä on aina riskinsä.  Jos ajat kolarin tai vaikka joku ihan toinenkin aiheuttaisi autolle vahinkoa silloin, kun se olisi sinulla käytössä, se olisi jo todella ikävä ja hankala asia selvittää, kenelle kuuluu vastuu.  Se on varmaa. että naapurisopu menisi siinä tilanteessa joka tapauksessa.

Minä en lainaisi ikinä autoani kenellekään muulle kuin perheenjäsenelleni.  

Enkä ikinä ottaisi kenenkään muun autoa itse lainaan.

 

Vain todellisessa hätätapauksessa se voisi tulla kysymykseen, ja silloinkin siis jo erittäin vakavassa tilanteessa.  Mutta silloinkaan en taitaisi antaa autoani lainaan, vaan lähtisin itse sillä ajamaan.  

Vierailija
4/13 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään tarvi kysellä senkus otat sen jos ei kukaan sil ajele. Autot on tehty ajettaviksi

Vierailija
5/13 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä, taisin kirjoittaa täällä,  että kohta tungetaan ovista ja ikkunoista siään ja uima-altaaseen, koska sulla on ja mulla ei. Hyvänen aika sentään, toivottavasti ap pelleilit ja kokeilit kepillä jäätä. 

Vierailija
6/13 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu kuinka hyvissä väleissä olet naapurin kanssa? Oletteko kavereita vai melkeen tuntemattomia? Mikset ennemmin kysy naapurin rouvalta kyytiä jos on esim asiaa kaupoille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä vaimoa myös lainaksi, siellä se on  kotona käyttämättömänä.

Vierailija
8/13 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kova tarvis, voi ainakin kysyä. Mutta sitten pitää myös kunnolla korvata lainauksen aiheuttamat kustannukset. Ethän sinä mikään lokki ole?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Autoa ei kehtaa kysyä lainaksi. 

Vierailija
10/13 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on suhteet kunnossa niin miksei?

Meidän naapurissa (uusi okt alue) asuu eläkeläispariskunta, joka viettää hyvin aktiivista elämää, eli ovat enimmäkseen poissa kotoa.

Ovat minulle sanoneet missä heidän avain on, jos tarvitsee heiltä lainata jotain. Saan ladata sähköautoani heidän laturista koska heillä aurinkopaneelit ja sähkö menee hukkaan jos sitä ei käytä jne yms. ihan huippu mukavia ihmisiä.

 

Minä puolestaan olen kaivanut heidän pensasaidoilleen istutuskuopat koneellani ja auttanut muutenkin teknisissä töissä.

 

M43

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä voit kysyä, jos teillä on seksisuhde

Vierailija
12/13 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä uskaltaisi lainata kenenkään autoa. Kauhea sotku, jos kolaroi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et kehtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä