Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alle yksivuotiaan elimistö ei pysty käsittelemään eläinkunnan proteiineja

Vierailija
24.06.2026 |

"Alle yksivuotiaan elimistö ei pysty käsittelemään eläinkunnan proteiineja, sanoo Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) johtava asiantuntija Heli Kuusipalo." https://www.is.fi/perhe/art-2000012063319.html

 

Meillä neuvola kyllä käski aloittamaan lihan, kanan ja kananmunat ennen kuin lapsi oli 1-vuotias, lisäksi piti aloittaa maitotuotteet ja raejuustoa oikein kehuttiin että siinä on proteiinia. Miksi ihmeessä jos kerta alle 1-vuotiaan elimistö ei pysty ylipäänsä käsittelemään eläinkunnan proteiineja? 

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yyyyy äkkiä nyt vuosikausiksi terapiaan trauman vuoksi ja miljoonakorvaukset teille!! 

Vierailija
2/50 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö, siis äidinmaitohan on eläinkunnan proteiinia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, hyvä tietää, että äidinmaito onkin kasviperäistä. :D

Vierailija
4/50 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusipalo on kujalla. Tai keksii päästään?

Vierailija
5/50 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavastainen propaganda jatkuu. Pitää aivopestä jo pikkuvauvat välttämään eläinperäisiä tuotteita. Hyönteisiä toki saa ja kuuluukin syödä, eikö niin?

Vierailija
6/50 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heli Kuusipalo on läski. Tuskin kannattaa ottaa läskiltä ravitsemusneuvoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/50 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinperäinen ruoka on aina kaikkein terveellisintä ihmiselle. 

Vierailija
8/50 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö, siis äidinmaitohan on eläinkunnan proteiinia.

Tossa jutussa mainittiin kyllä ihan erikseen, että äidinmaito on luonnon hoitama poikkeus, jossa proteiini on erilaista ja vauvalle sopivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/50 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Äidinmaito on eläinproteiina.

Kasvisproteiini ei imeydy. 

Lihan ansiosta me olemme kehittyneet apinasta ihmiseksi. Ilman lihaa taannumme takaisin apinoiksi.

Kasvikset allergisoi pierettää ja turvottaa. Liha ei allergisoi eikä pieretä eikä turvota, koska se on turvallista terveellistä ja luonnollista ravintoa. 

Vierailija
10/50 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL on propagandatoimisto. Se on ennenkin nähty. 

Uudet ravintosuositukset olivatkin ympäristösuosituksia, kun lihan sijaan päätettiin suositella ympäristösyistä kasviksia. Älkää luottako THLn suosituksiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/50 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinmaito on vissiin vegaania. Huutista ituhipeille.

Vierailija
12/50 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin te olette hereillä. Edes tässä asiassa. Tosin en ehtinyt vielä perehtyä asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/50 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heli Kuusipalo on läski. Tuskin kannattaa ottaa läskiltä ravitsemusneuvoa. 

Mikä siinäkin on että aina läskit on pätemässä näistä terveellisistä ruokavalioista? 

Vierailija
14/50 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan toimittaja on jättänyt lauseesta oleellisen tiedon pois. Vauva ei pysty käsittelemään isoja määriä proteiineja, koska se kuormittaa munuaisia.

Tuo äiti ei syö muuta kuin juustoa ja jauhelihaa. Tuollainen ruokavalio ei sovi lapselle joka tarvitsee hiilihydraatteja, jne kasvaakseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/50 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö, siis äidinmaitohan on eläinkunnan proteiinia.

Tossa jutussa mainittiin kyllä ihan erikseen, että äidinmaito on luonnon hoitama poikkeus, jossa proteiini on erilaista ja vauvalle sopivaa.

Ahaa, kuinka kätevää. Myös kasviperäinen ruoka, jota ihminen voi syödä, on poikkeus. Noin 90% kaikista kasveista on jo lähtökohtaisesti myrkyllisiä ihmisille. Toisin lihan ja muiden eläinperäisten ruokien kohdalla. 

Vierailija
16/50 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan toimittaja on jättänyt lauseesta oleellisen tiedon pois. Vauva ei pysty käsittelemään isoja määriä proteiineja, koska se kuormittaa munuaisia.

Tuo äiti ei syö muuta kuin juustoa ja jauhelihaa. Tuollainen ruokavalio ei sovi lapselle joka tarvitsee hiilihydraatteja, jne kasvaakseen.

Ihminen ei tarvitse hiilareita mihinkään. Vain proteiini ja rasva on tarpeen. 

Vierailija
17/50 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit ovat siis kasveja.

Vierailija
18/50 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se äidinmaito sitten on?

Vierailija
19/50 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidinmaito on vissiin vegaania. Huutista ituhipeille.

Megahuutikset todellisuudesta irtaantuneille ituhipeille.

Vierailija
20/50 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomi ainut maa missä näin on ? Toki meidän lapset söi pultti ruokia joissa oli lihaa, ei mitään ongelmia vaipan sisällössä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi