Alle yksivuotiaan elimistö ei pysty käsittelemään eläinkunnan proteiineja
"Alle yksivuotiaan elimistö ei pysty käsittelemään eläinkunnan proteiineja, sanoo Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) johtava asiantuntija Heli Kuusipalo." https://www.is.fi/perhe/art-2000012063319.html
Meillä neuvola kyllä käski aloittamaan lihan, kanan ja kananmunat ennen kuin lapsi oli 1-vuotias, lisäksi piti aloittaa maitotuotteet ja raejuustoa oikein kehuttiin että siinä on proteiinia. Miksi ihmeessä jos kerta alle 1-vuotiaan elimistö ei pysty ylipäänsä käsittelemään eläinkunnan proteiineja?
Kommentit (50)
Ööö, siis äidinmaitohan on eläinkunnan proteiinia.
Jaa-a, hyvä tietää, että äidinmaito onkin kasviperäistä. :D
Kuusipalo on kujalla. Tai keksii päästään?
Lihavastainen propaganda jatkuu. Pitää aivopestä jo pikkuvauvat välttämään eläinperäisiä tuotteita. Hyönteisiä toki saa ja kuuluukin syödä, eikö niin?
Heli Kuusipalo on läski. Tuskin kannattaa ottaa läskiltä ravitsemusneuvoa.
Eläinperäinen ruoka on aina kaikkein terveellisintä ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Ööö, siis äidinmaitohan on eläinkunnan proteiinia.
Tossa jutussa mainittiin kyllä ihan erikseen, että äidinmaito on luonnon hoitama poikkeus, jossa proteiini on erilaista ja vauvalle sopivaa.
Päinvastoin. Äidinmaito on eläinproteiina.
Kasvisproteiini ei imeydy.
Lihan ansiosta me olemme kehittyneet apinasta ihmiseksi. Ilman lihaa taannumme takaisin apinoiksi.
Kasvikset allergisoi pierettää ja turvottaa. Liha ei allergisoi eikä pieretä eikä turvota, koska se on turvallista terveellistä ja luonnollista ravintoa.
THL on propagandatoimisto. Se on ennenkin nähty.
Uudet ravintosuositukset olivatkin ympäristösuosituksia, kun lihan sijaan päätettiin suositella ympäristösyistä kasviksia. Älkää luottako THLn suosituksiin.
Äidinmaito on vissiin vegaania. Huutista ituhipeille.
Vihdoinkin te olette hereillä. Edes tässä asiassa. Tosin en ehtinyt vielä perehtyä asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Heli Kuusipalo on läski. Tuskin kannattaa ottaa läskiltä ravitsemusneuvoa.
Mikä siinäkin on että aina läskit on pätemässä näistä terveellisistä ruokavalioista?
Varmaan toimittaja on jättänyt lauseesta oleellisen tiedon pois. Vauva ei pysty käsittelemään isoja määriä proteiineja, koska se kuormittaa munuaisia.
Tuo äiti ei syö muuta kuin juustoa ja jauhelihaa. Tuollainen ruokavalio ei sovi lapselle joka tarvitsee hiilihydraatteja, jne kasvaakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö, siis äidinmaitohan on eläinkunnan proteiinia.
Tossa jutussa mainittiin kyllä ihan erikseen, että äidinmaito on luonnon hoitama poikkeus, jossa proteiini on erilaista ja vauvalle sopivaa.
Ahaa, kuinka kätevää. Myös kasviperäinen ruoka, jota ihminen voi syödä, on poikkeus. Noin 90% kaikista kasveista on jo lähtökohtaisesti myrkyllisiä ihmisille. Toisin lihan ja muiden eläinperäisten ruokien kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan toimittaja on jättänyt lauseesta oleellisen tiedon pois. Vauva ei pysty käsittelemään isoja määriä proteiineja, koska se kuormittaa munuaisia.
Tuo äiti ei syö muuta kuin juustoa ja jauhelihaa. Tuollainen ruokavalio ei sovi lapselle joka tarvitsee hiilihydraatteja, jne kasvaakseen.
Ihminen ei tarvitse hiilareita mihinkään. Vain proteiini ja rasva on tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Äidinmaito on vissiin vegaania. Huutista ituhipeille.
Megahuutikset todellisuudesta irtaantuneille ituhipeille.
Onko Suomi ainut maa missä näin on ? Toki meidän lapset söi pultti ruokia joissa oli lihaa, ei mitään ongelmia vaipan sisällössä
Yyyyy äkkiä nyt vuosikausiksi terapiaan trauman vuoksi ja miljoonakorvaukset teille!!